Neuvola

Tiistaina oli eka neuvola. Ei siellä mitään ihmeellistä kyllä tapahtunut. Kysyin aikaisemmasta käynnistyksestä ja terkka väläytteli vihreetä, kun oon aiemminkin saanut ekan traumaattisen synnytyksen vuoksi sen..
 
Jatkoa vielä, että siis toinen käynnistettiin mun pyynnöstä rv 38 ja oli psyykkisesti (ja muutoinkin korjaava) helpompi lähteä synnytykseen, kun tiesi, että vauva on pienempi ja mahdollisen virhetarjonnan sattuessa mahtuu paremmin syntymään.
 
Mulla oli viime viikolla toka neuvola ja kyselin vielä siitä, kun joku mainitsi, että HUS-alueella ei päästetä yli 40 v yliaikaa. On kuulemma tapauskohtaista. Mä taas niin toivon, että mulla ei lähdetä väkisin käynnistämään etuajassa. Edellinen synnytys päätyi kiireelliseen sektioon pidentyneen latenssivaiheen ja epäonnistuneen käynnistyksen takia. Toivoisin kovasti eheyttävää, onnistunutta alatiesynnytystä joka etenee järkevässä tahdissa. Oon sitä jo vähän ennakoinut ja palkkasin itse asiassa doulankin tälle odotustaipaleelle jo
 
Okei, hyvä kun kysyit! Oon tuota itekkin miettinyt. Esikoinen syntyi 40+1 ja jotenki haluaisin uskoa, ettei toinenkaan menis yli ajan, mutta mutta… Toisaalta mun äidillä kans esikoinen tasan 40+1 ja kaks muuta aiemmin 🤷🏼‍♀️
 
Takaisin
Top