Neuvola

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu? Täältä voit lukea mitä ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehdään, ellei se ole jo takana.

Tässä ketjussa voi jutella neuvolakuulumisista. 😊

On varattuna, 14.3 rv 8+5. Onko muilla puoliso tulossa mukaan? Mä meen varmaankin yksin. Esikoisen raskaudessa mies oli mukana ekalla käynnillä, mutta lähinnä katsomassa vierestä, kun th täytti kaavakkeita.

Mä kävin esikoisen kanssa kahdestaan eka neuvolakäynnillä. Th totesi lupaavasti, että kohta teillä on sitten kaksi vauvaa 🤦🏼‍♀️ Katsotaan, jos mies ehtisi mukaan sitten kun kuulee jo sykkeitä yms

Täälläkin 14.3 eka neuvola ja oon menossa yksin. Odotukset ei oo kovin korkealla kun siellä ei varmaan kuunnella edes sydänääniä vaan täytellään vaan jotain alkoholinkulutustaulukoita.. 🫣 on kyllä uusi neuvola, kun esikoisen aikana asuttiin muualla ja hänen kanssaan on käyty tuossa toisessa lähialueen neuvolassa. Toivottavasti olisi kiva ja pysyvä ihminen siellä vastassa kun esikoisen kanssa taisi raskaus/vastasyntyneenä olla ainakin 4 eri tyyppiä..

Ensi viikolla eka neuvola, meen varmaan yksin kun en oikein koe, että miehestä siellä mitään hyötyäkään olisi. Lähinnä odotan löytyykö sykkeet vai palataanko jo tässä kohtaa alkupisteeseen odottelemaan vauvaa sitten joskus.

Tiedättekö voiko ekan ultran varata vasta ekan neuvolan jälkeen? Mulla on eka neuvola viikolla 9 ja sit lomareissun ja työjuttujen vuoksi pelkään että se menee tosi kauan jos aikoja on myöhemmin vaan huonosti saatavilla.

Meillä ens viikolla eka neuvola. Täyttelin ne kaavakkeet valmiiksi Maisan kautta, niin ei mee niihin turhaan aikaa. Osittain olikin siellä jo tiedot esikoisen ajoilta. Mies halusi tulla mukaan, vaikka itse en näe sitä niin hirveän tarpeelliseksi. Onneksi on tuossa ihan meidän vieressä, niin matkoihin ei mene aikaa.

Ja joo, mun käsittääkseni se lähete siihen ekaan ultraan annetaan vasta siellä neuvolakäynnillä, jonka jälkeen sitä ja verikokeita voi alkaa varaamaan. Se onkin se osuus, jota eniten odotan. Haluaisin saada sen jo kalenteriin

Mulla kumppani tulee ekalle neuvola käynnille mukaan, kun esikoista odotetaan ja kumppani halusi kovasti tulla mukaan, että vähän pääsee mukaan tähän odotukseen🙈 asutaan tosiaan vielä eri paikkakunnilla niin ei päästä joka päivä näkemään.

Ens viikolla eka neuvola+ ultra. Esikoinen on valitettavasti pakko ottaa mukaan, mies on töissä. Hän on kyl tosi rauhallinen lapsi joten en usko että tulee ongelmia.

Mulla oli eka käynti tällä viikolla.
Hirveästi lomakkeita ja lappusia. Ei ultrattu tai kuunneltu sydänääniä.
Oli ihan mukava terkka kyllä, mutta jotenkin hän tuli istumaan tosi lähelle ja vähän ahdisti kun sitten vielä kyseli ne kaikki lomakekysymykset. Tuli sellainen kuulustelufiilis :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Ja siis onko muuallakin niin, että jatkossa aina neuvolaan mennessä, kun pitää antaa se pissanäyte, niin pissataan sellaiselle "pahvilautaselle" ja se vaan jätetään sinne vessaan terkan löydettäväksi :rolling: mietin, että jos on kaksi asiakasta samaan aikaan, nii siellä on sitten lautaset rivissä vessan hyllyllä.

Oli ihan mukava terkka kyllä, mutta jotenkin hän tuli istumaan tosi lähelle ja vähän ahdisti kun sitten vielä kyseli ne kaikki lomakekysymykset. Tuli sellainen kuulustelufiilis :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Ja siis onko muuallakin niin, että jatkossa aina neuvolaan mennessä, kun pitää antaa se pissanäyte, niin pissataan sellaiselle "pahvilautaselle" ja se vaan jätetään sinne vessaan terkan löydettäväksi :rolling: mietin, että jos on kaksi asiakasta samaan aikaan, nii siellä on sitten lautaset rivissä vessan hyllyllä.
Meillä oli kyllä neuvolassa tapana itse testata pissanäytteet mutta jos ei ehtinyt tai oli epävarma tuloksista niin vessassa oli luukku johon näyte laitettiin. Ja ihan muoviset kipot oli käytössä.

Lautaset kuulostaa aika erikoiselta. Meillä muovikippo, josta itse testataan. Mä olen sitten siitä testipuikosta ottanut kuvan, jos yhtään vihertää ja näyttänyt sitä terkalle. Muutoin sitten menee kaikki roskiin

Meillä mitataan itse se joku PH pitoisuus tai muu, en muista enää mutta sellaisella tikulla :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: ja sen lisäksi aina verenpaineet myös ennen neuvolaa ja lääkäriä.

Oli myös ensimmäinen neuvola jo ja hirveesti infoa ja sai varata aikoja ties minne testeihin ja ultriin.

Ensimmäinen neuvola varattuna, mutta vasta maaliskuun lopulla. Tuntuu kovin pitkiltä nämä pöivät ja viikot tässä alkuvaiheessa. Minä aion mennä ensimmäiseen neuvolaan yksin, en ajatellut tarvitsevani puolisoa mukaan punnitsemaan minua. :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: Kaikki lomakkeet on täytetty sähköisesti etuköteen, joten eipä ole kummoisia odotuksia ensimmäistä käyntiä kohtaan.

Lautaset kuulostaa aika erikoiselta. Meillä muovikippo, josta itse testataan. Mä olen sitten siitä testipuikosta ottanut kuvan, jos yhtään vihertää ja näyttänyt sitä terkalle.

Takaisin