Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cezu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sain eka käynnin 12.1., oli onneks just tossa loppuviikosta aikoja, kun sit lähden viikoksi reissuun ja halusin ennen sitä käydä ☺️

Neuvola aika meni tammikuun loppuun, eli johonkin rv 9 tienoille. Etänä on, eli ilmeisesti ilman neuvolakorttia mennään nt-ultraan, vai onko neuvolakorttia enää käytössä? Pk seudulla?

Onpa jännä, mulla oli v. 2020-2021 HUS-alueella kyllä neuvolakortti. Nyt muualla Uudellamaalla ja on ihan samanlainen paperinen neuvolakortti edelleen.

Mäkin tykkään pahvisesta vaikka se aina on hukassa kun pitäis neuvolaan mennä. Esikoisen raskaudesta sain pahvisen, ja molempien lasten neuvolakortit on pahvisia. Sähköinen on ollut kolmessa raskaudessa. Se on kätevä toisaalta kyllä kun koska vaan pystyy katsomaan.

Meillä on vielä käytössä pahvinen kortti ja symnärillä ne on ensimmäisenä käsi ojossa sitä haluamassa. Esikoisen synnytysvalmennuksessa 2019 ne oikein tähdensi, että se on tärkein mitä muistatte mukaan ja kuulemma laittavat miehen hakemaan sen jos ei oo:Face With Tears Of Joy:

Neuvolasta sanoi aikoinaan et neuvolakortti on "vauvan henkkarit" ja hyvä olla aina mukana😊

Muokattu viimeksi:
Täällä Saksassa mikään ei toimi sähköisenä :rolling: Mulla ei ole edes mahdollista nähdä mistään verikokeiden tuloksia.

Apua, miten on vielä mahdollista😅
Siis täällä ei voi edes tehdä muuttoilmoitusta sähköisesti, ilmeisesti vasta ensivuodesta lähtien olis mahdollista. Täällä täytyy kävellä kaupungin toimistoon ja ilmoittaa itsensä asukkaaksi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kaikki on täällä vähän vanhanaikaista.. En todellakaan osannut kuvitella tätä Saksasta ennen tänne muuttoa.
On pakko olla kalenteri, koska mitään sähköisiä muistutuksia ei tule, koska kaikki ajanvaraus täytyy hoitaa soittamalla. Ja keskipäivällä ei voi soittaa, koska on ruoka-aika. Jopa meidän lähiapteekki on silloin keskellä päivää tunnin kiinni.

Mäkin haluaisin paperisen neuvolakortin mieluummin!

Mä en oo vielä varannut neuvolaa, kun haluan ensin nähdä varhaisultrassa (pe 5.1, silloin rv 6+5), että kaikki on varmasti hyvin ja ettei ole tuulimuna tms 😊 Toivottavasti ehdin saada ajoissa nuo mainitsemanne verikokeet seuloja varten?! 😱😱

Muokattu viimeksi:
Mäkin haluaisinko paperisen neuvolakortin mieluummin!

Mä en oo vielä varannut neuvolaa, kun haluan ensin nähdä varhaisultrassa (pe 5.1, silloin rv 6+5), että kaikki on varmasti hyvin ja ettei ole tuulimuna tms 😊 Toivottavasti ehdin saada ajoissa nuo mainitsemanne verikokeet seuloja vartdn?! 😱😱

Mä uskon et verikokeet seuloja varten kyllä ehdit saada (niissä on kai suositus käydä välillä 10+0 - 10+6) mut se mitä miettisin vielä on se, että pääset varaamaan nt-ultraa varmaankin vasta ekan neuvolakäynnit jälkeen. Joten jos eka neuvola-aika löytyy "myöhään", niin sitten ajanvaraukseenkin pääset myöhään. 🤔 Toki, tämä kokemus vain HUS-alueelta eli voi hyvin olla et muilla alueilla aikoja löytyy hyvin sekä neuvolaan että nt-ultraan.

Takaisin