Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cezu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä uskon et verikokeet seuloja varten kyllä ehdit saada (niissä on kai suositus käydä välillä 10+0 - 10+6) mut se mitä miettisin vielä on se, että pääset varaamaan nt-ultraa varmaankin vasta ekan neuvolakäynnit jälkeen. Joten jos eka neuvola-aika löytyy "myöhään", niin sitten ajanvaraukseenkin pääset myöhään. 🤔 Toki, tämä kokemus vain HUS-alueelta eli voi hyvin olla et muilla alueilla aikoja löytyy hyvin sekä neuvolaan että nt-ultraan.
Hei kiitos! Oon itsekin HUS alueelta, joten olipa kiva kun vastasit! Soitan ja varaan neuvolan ja jos jotain ikävää ilmenisikin varhaisultrassa ja jotain oliskin vialla, niin sitten vain poistelen Maisasta varatun ajan. Kiitos @Magnoliae 🙏🩷

Hei kiitos! Oon itsekin HUS alueelta, joten olipa kiva kun vastasit! Soitan ja varaan neuvolan ja jos jotain ikävää ilmenisikin varhaisultrassa ja jotain oliskin vialla, niin sitten vain poistelen Maisasta varatun ajan. Kiitos @Magnoliae 🙏🩷

Eipä kestä 🥰 Toivottavasti saat pitää varatun ajan voimassa! 🤞🌈

Jee! Neuvola vihdoin otti yhteyttä kun oon laittanut sinne viestiä, että jännitän että ehdinkö verikokeisiin ja varaamaan NT-ultraa, kun eka neuvola on vasta 10+1 (ja tod näk on jo pitemmällä raskaus kun 4+4 tuli jo 3+ viikkoa digitestiin).

Neuvola soittaa mulle huomenna (sama ihana terkka kuin esikoisella) ja kyselee perustiedot ja laittaa lähetteet valmiiksi <3

mulla on muutenkin 3 työmatkaa tammikuussa, niin vähän hankala ajoittaa näitä käyntejä ja koko kevät varmaan vielä useampi tiedossa... niin hyvä saada ajoissa varattua!

@cheeräiti ihanaa, että neuvola otti yhteyttä! Mä sain myös saman terkan, kun aiemmissa raskauksissa/lastenneuvolassa. Jäin miettimään tuota sun digiä, kun arvelit olevasi sen vuoksi pidemmällä jo. Itsekin sain digiin 3+ rv4+6 ja varmaan olisi tullut jo aiemminkin, niin olenkohan mäkin sitten ehkä pari päivää pidemmällä? En osaa laskea tosta digistä mitään itse 😂😂

Löytääkö noita viikkonäytöllisiä digejä ihan marketeista kun ainakaan meidän lähiapteekissa ei ollut?

@cheeräiti ihanaa, että neuvola otti yhteyttä! Mä sain myös saman terkan, kun aiemmissa raskauksissa/lastenneuvolassa. Jäin miettimään tuota sun digiä, kun arvelit olevasi sen vuoksi pidemmällä jo. Itsekin sain digiin 3+ rv4+6 ja varmaan olisi tullut jo aiemminkin, niin olenkohan mäkin sitten ehkä pari päivää pidemmällä? En osaa laskea tosta digistä mitään itse 😂😂
Varmaan! tai sitten kaksoset :tears: katsoin hcg arvotaulukkoa, niin keskimäärin ihmiset saa 3+ digitestiin kun on 5+0 / 5+3 välillä, toki ääripäissä on vielä enemmän heittoa. Kaksosista sama määrä hcgtä on muutama päivä aiemmin, eli 4+3/4+6 välillä.

En seurannut ovulaatiota, niin todennäköisempää on aikainen ovulaatio, mutta onhan siinä 3% todennäköisyys kaksosiin. Meitä on nyt täällä 35 odottajaa, niin yhdelle saattaisi tulla jo kaksoset :tears:

Varmaan! tai sitten kaksoset :tears: katsoin hcg arvotaulukkoa, niin keskimäärin ihmiset saa 3+ digitestiin kun on 5+0 / 5+3 välillä, toki ääripäissä on vielä enemmän heittoa. Kaksosista sama määrä hcgtä on muutama päivä aiemmin, eli 4+3/4+6 välillä.

En seurannut ovulaatiota, niin todennäköisempää on aikainen ovulaatio, mutta onhan siinä 3% todennäköisyys kaksosiin. Meitä on nyt täällä 35 odottajaa, niin yhdelle saattaisi tulla jo kaksoset :tears:
Okei 😅😊 apua, kaksoset oiskin aika ylläri 😅 meillä ei oo yhtään kaksosia mun eikä miehen suvussa, niin ehkä tää kortti osuu sit sulle 😉😂

Mulle eräs vanhempi miesgyne sanoi papaa tehdessä, että sinulla on korkea mahdollisuus kaksosiin. Ällistyin siitä niin, etten osannut edes kysyä mistä hän sen niin päätteli (tiesi että yritämme lasta). Jälkikäteen luin, että äidin korkea ikä (olin silloin 30v, lol) ja pituus nostavat kaksosten todennäköisyyttä. Eli siis pidemmillä ja iäkkäämmillä naisilla kaksoset todennäköisiä.

Lapsettomuushoidoissa huomattiinkin, että mulla kypsyy usein kaksi munasolua kerralla, ilman lääkityksiäkin. Nykyinen raskaus on pakastealkionsiirrosta saanut alkunsa, eli tiedetään että on siirretty vain yksi alkio. Toki nekin joskus vielä jakaantuvat kohdussa. Mun pikkuserkut on kolmoset, tyttö ja identtiset pojat. Heidän äidilleen siirrettiin 90-luvulla alkionsiirrossa kaksi alkiota, josta toinen vielä jakaantui. Tänä päivänä ei siirretä enää kuin yksi alkio, mutta on mahdollisuus identtiseen kaksosiin jos tuo yksi alkio jakaantuu..

Kävin tänään neuvolassa, oli ihana th vastassa. Virtsanäytteet, paino, hb sun muut otettiin tänään, ja sain lähetteen labraan, sekä lähete ultraan. Aikoja varattiin myös lääkäriin. Hirvee määrä aikoja mitä pitää taas muistaa😅
Hb oli matalahko 110, eli menee samaa rataa kun viime raskaudessa😅

Tääl on viel paperinen neuvolakortti käytössä (vantaan- jakeravan hyvinvointialue)😃

Soittelin neuvolaan tänään ja varmistelin vielä millon saan nlakortin kun nla on etänä ja seuraava käynti livenä rv 12 jälkeen. Postitse tulee sitten kotiin🤭

Täällä eka neuvola 12.1. ja alkuraskauden ultra 25.1. Toivottavasti tällä kertaa pääsis ultraan asti ja kaikki ois hyvin! Taas neuvolan hoitaja vaihtui, kun syksyllä hoitajien alueet muuttuivat meidän kaupungissa ja uusi hoitaja lähtikin eläkkeelle nyt jouluna. Tää uusin on myös sijainen kun se vakkari on itse jollain lomalla ja palaa ties milloin. Mut eiköhän kaikki mee hyvin ainakin hoitaja suhteen!

Onko jollain uudenmaan alueella tietoa miten varataan aika sikiöseulontaan bulevardille maisan kautta?
Neuvolasta sanottiin et sitä kautta varataa nykyään aikoja, mutta mulla ei näy sitä vaihtoehtona🤔

Onko jollain uudenmaan alueella tietoa miten varataan aika sikiöseulontaan bulevardille maisan kautta?
Neuvolasta sanottiin et sitä kautta varataa nykyään aikoja, mutta mulla ei näy sitä vaihtoehtona🤔
Onks sulle tullut jo ilmoitus että "Uusi ajanvaraustiketti avattu" tms? Jos ei vielä ole tullut, niin sitten ne ei ole vielä siellä vastaanottavassa päässä (=Bulevardilla) ehtineet käsitellä neuvolan laittamaa lähetettä. 🤔

Takaisin