Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milena90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annana millä viikoilla oot? Itellä torstaina tuo neuvolalääkäri ja sillon on 15+2 ja mietin, että näkeeköhän lääkäri sen sukupuolen jo. :)

Vyötiäinen, tänään 17+5. vähän pidemmällä siis, mutta kyllä varmasti voi sunkin viikoilla jo näkyä, jos oikeeseen asentoon sattuu :) meillä oli heti alussa oikeet paikat ylöspäin niin sai lääkäri hyvän näkymän :D

Tänään neuvolassa käyty ja kaikki niiltä osin hyvin mitä siellä tunnusteltiin ja kuunneltiin! Nyt vasta ekaa kertaa ite kuulin sydänäänet ja en ois kyllä ite tollasta ääntä oaannu ettiä! Dopplerilla oon kotona kuunnellu aina vaan istukan ääniä[emoji23] Mutta aina noista dopplerin äänistä saanu mielenrauhaa, nii sinänsä mittää väliä! Nyt ossaa ainaki ettiä oikeita ääniä[emoji4]

Itsekkin kävin neuvolassa tänään, isän piti tulla mukaan mutta peruikin edellisiltana yllättäen kun oli omien juttujensa mukaan sittenkin sopinut menoa jo...... Noh, oli sit vale tai ei niin kai se oli odotettavissa.

Mutta ötökkä ja mamma voi hyvin, influenssarokotteen otin ja sydänääniä oli ihana kuunnella..! Ötökkä oli kovin aktiivinen neuvolantädin tökittyä ensin kohtua ettei meinannut saada selkeästi kuuluun alkuun sykettä mutta rauhoittui sitten hetkeksi. :Heartred
Onko muita joilla vielä paperinen neuvolakortti tai pelkästään digikortti? Tehtiin tunnukset tänään Ipanaan sillä tays ilmeisesti käyttää vain digi versioo mutta oman kunnan neuvola vielä paperiversioo joten mulla on molemmat nyt käytössä.

Mäkään en oo edes kuullut mistään digiversiosta eli perinteisellä paperisella mennään.

Itse asiassa pikkuhiljaa raskausuutisista innostunut äitini oli kaivanut kaappien perukoilta omat neuvolakorttinsa musta ja siskostani, sekä vielä mummin neuvolakortin, kun mummi odotti äitiäni. Hauska lukea niitä ja huomata, kuinka samanlaisia jutut neuvolassa on olleet viimeiset 50 vuotta! :)

Mäkään en ole kuullut! Tykkään paperisesta kun siitä jää kiva muisto :)

Onneksi meillä on paperisena niin saa säästää. Mulla on tallessa kans mun äidin neuvolakortti ku se on odottanu mua ja siskoa, mukava lukea välillä :)

Hei millon neuvolalääkärin pitäis olla, vai onko sitä edes aina? Must neuvolatäti ei oo mulle edes maininnu siitä ja normi käyntejä ollu noi aiemmat kaks ja 2.1 on taas.

Ei minullakaan ole vielä neuvolalääkärille aikaa, vasta vk 26-28. Sain Ipana tunnukset viime viikolla neuvola käynnillä, en vain ole vielä alakanut täyttämään sitä. Mutta paperinen kortti on myös käytössä.

Johan ollu rumbaa tää neuvolan kanssa asioiminen. Tossa 2vk sitten puhuin näistä mun sydämen muljahduksista ja vointi vaan huonontunu. Neuvolatäti hoitanu asiaa jo tässä siitä asti, eikä vieläkään lääkäri ole konsultoinut asiaa. Oon monta kertaa soitellu neuvolaan ja asia ei ole vieläkään edennyt, nyt sentään varas neuvolalääkärin huomiselle päivälle. Oon siis neuvolalääkärillä ollu jossain rv15. Mut siis onneks sain nyt sen ajan lääkärille, kun ei nähtävästi puhelimitse onnistu asioiden hoitaminen :mad:. Sori tää avautuminen, mut harmittaa et kuinka huonosti asiat meidän neuvolassa hoidetaan.

Mulla oli eka nla rv 10 ja seuraava käynti olikin lääkärinla rv 13+3. Seuraava käynti taas normi nla joulukuun lopulla jolloin on rv 18+2.

Helsingissä ensimmäinen lääkäri n. rv16-18 ja toinen muistaakseni rv36?

Mulla takana 2 tavallista neuvolakäyntiä ja eilen (rv 18+0) oli neuvolalääkäri :)

Jännä että monella ollut jo neuvolalääkäri, kun meilläpäin Itä-Suomessa se ajottui muistaakseni johonkin viikkojen 24-30 väliin, tarkkaan en muista.

Meillä oli eilen ihan normaali neuvolakäynti, kuunneltiin nyt sydänääniäkin, vaikka kotonakin ollaan niitä kuunneltu, niin oli se silti mukavaa kuulla.

Mulla oli sokerirasitus tossa pari viikkoa sitten, hyvät arvot oli. Neuvolatäti sanoi että sukurasitteen vuoksi suosittelisi silti käydä uudelleen viikoilla 24-26, siinä jo ilmaisin että tuskin pystyn siihen enää, sillä tiedän että toista kertaa en saa pidettyä sitä juomaa sisälläni..

Minusta tämä sokerirasituksella "kiusaaminenkin" on hieman ehkä, noh... ehkä tätäkin asiaa voisi ajatella hieman tapauskohtaisemmin, sillä 2tyypin diabetestä on suvussani kahdella ihmisellä, mutta esimerkiksi minun eikä miehen vanhemmillakaan sitä ole, joten ärsyttää ravata tuollaisissa, kun todennäköisyys siihen että minulle se tulisi, ei ole kovinkaan suuri..

Mulla on ollu vasta yksi tavallinen neuvola ja viikolla 18 on neuvolalääkäri. Seuraava tavallinen neuvola onkin sit varmaan ens vuoden puolella.

Täälläkin oli neuvolalääkäri perjantaina. Vähän huonoa suomea puhuva ja yllättäen ultrassa paljasti sukupuolen, vaikka olisi haluttu pitää syntymään asti yllätyksenä niinkuin esikoisestakin. Sanoi oman arvionsa olevan 90%varma.

Takaisin