Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milena90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No eihän tässä vaiheessa vielä pitäiskään paino nousta, eikö se ala nousta vasta toisella kolmanneksella pikkuhiljaa? No mutta, mulla paino heittää normaalistikin reilulla kolmella kilolla riippuen vuorokaudenajasta ja siitä mitä oon parin päivän sisällä syönyt. :)

Eikun bongasinkin jo että ollaan samoilla viikoilla. Ei mitään hätää, ei sulla vielä pitäiskään paino nousta. Mullakin oli tosiaan tullut sen vajaa 200 grammaa ja se tuntu musta paljolta viikkoihin nähden :D

Mulla alko toisesta nouseen vasta vähän ennen puoltaväliä ja se oli ihan ok :) Kokonaisuudessaan nousi sen 10,5kg mikä on ihan normaali määrä. Nyt on noussu heti ku tärppi on käyny ja ärsyttää :(

Minä en suostu vaakaa ees katsoo ku varmaan on paino vaan laskenu. Salilla en oo päässyt käymään ja lihaspaineet kadonnu ties minne. :) Mutta antaa kadota, tää on ihanaa odottaa <3

Olen normaalista hoikka ja pitkä ja voin syödä mitä vaan lihoamatta. Raskausaikana paino alkaa nousta heti! En tiedä mikä siihen vaikuttaa, mutta ihan alusta asti mulla paino on noussut loppuun asti. Liekö sitten kun edelleen syö mitä vain niin voiko hormoonit vaikuttaa että ne syödyt kertyy vartaloon...tiedä sitä mutta näin on aina ollut mun kohdalla.

KRS no hyvä kuulla, että täällä ihan normaali tilanne. Ensimmäinen raskaus, niin kaikki uutta ja tuntuu ettei tiedä mistään mitään.. :D

Mua kyllä meinaa hirvittää tää painon nousu.. Ekaa neuvolaan mennesä oli noussu jo 3kg ja nyt en oo ees uskaltanu käyä.. Pelottaa et musta tulee ihan jumalaton valas toukokuun loppuun mennesä! On kyllä toisaalta ollu taas herkutteluputki käynnisä, et varmasti ihan vaan oma vika et paino nousee. Tätä putkee on vaan aina niin vaikee katkasta[emoji21] Tänään 11+5

Tänään tosiaan neuvolassa käyty. Rv 16+0 ja kylläpähän iso kivi vierähti sydämeltä kun kuuli sen pienen sykkeen :Heartred
Mul on verenpaineet vielä ihan ok, mut eiköhän ne vielä tän raskauden myötä alhaseks mene niinkuin aiemminkin. Hb oli laskenu siitä 128->112 Niin pitäis rautalisä aloittaa. Kuvottaa jo pelkkä ajatuskin..

Mul oli hb eilises neuvolas laskenu 146->126, mut kuulema ihan normaali, eikä tarvii rautaa viel popsi. Mikä se raja sit on millon pitäs?
Verenpaine mul oli säilyny samana kuin aiemminkin.

Mul oli hb eilises neuvolas laskenu 146->126, mut kuulema ihan normaali, eikä tarvii rautaa viel popsi. Mikä se raja sit on millon pitäs?
Verenpaine mul oli säilyny samana kuin aiemminkin.

Alle 120 kun menee niin monestu suosittelevat neuvoloissa aloittamaan. Itselläni oli ekalla neuvolakerralla 118, sanoi ettei vielä tartte aloittaa rautaa, viimeksi oli 109 ja rautakuurisuositus tuli.

Mulla oli viime neuvolassa 109 ja suositeltu alottaan rautaa syömään joka toinen pvä

Vihdoin sain seuraavan ajan neuvolaan ( lääkärineuvola), soiteltiin pari päivää ristiin neuvolatätin kans :D Seuraava kerta on vasta 19.12 kun ei työvuoroja saanut sovitettua aikaisempaan käyntiin. Silloin viikkoja on 16+6. Jotenkin harvalle tuntuu nämä käynnit kun eka neuvola oli kuun alussa ja 14.päivä nt-ultra ja nyt kuukausi käyntien välillä :O muistelin että aikaisemmassa odotuksessa oli melko tiheään käyntejä

Piti tarkistaa edellisestä neuvolakortista, eipä niitä käyntejä tämän tiheämmin ollut :D jäänyt vain muistikuva että jatkuvasti sai hypätä siellä

Mulla oli tänään toinen neuvola ja painoa oli tullut peräti 100g lisää. Hemoglobiini oli noussut hienosti 118->140! Mulla ei oo varmaan ikinä mitattu noin korkeeta. Kannatti lisätä rautapitosia juttuja ruokavalioon :D!

Oli kyllä ihanaa kuulla pienen sydänäänet <3

Annana millä viikoilla oot? Itellä torstaina tuo neuvolalääkäri ja sillon on 15+2 ja mietin, että näkeeköhän lääkäri sen sukupuolen jo. :)

Takaisin