Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olisi kiva kyllä neuvolan ultraus. Mullon mennyt nyt noin 300€ ultriin eikä ole vieläkään varma olo vaikka onkin elävä tyyppi näkynyt. Varmasti sairaala nt ja rakenneultrasta tulee myös se poliklinikkamaksu, koska joudun myös lääkärille molemmilla kerroilla.

Olis se kiva jos ees sydänäänet kuulis, mutta ei.

Ei oo enää kovaa luottoa elävään perilliseen, veikkaan että kuollu 9+3 tai 9+4 kun sen jälkeen ei Oo kuulunu sydänääniä...

Tasan viikon päästä pääsen toteamaan kohdun sisällön elinvoimasuuden tahi voimattomuuden. Toivottavasti mahdollinen tyhjennys tapahtuisi heti ja mielellään kotona tai sairaalassa heti kaavinnalla.

11+1

Muokattu viimeksi:
Aika jännä juttu noi verikokeet, mulle sanottiin että ne otetaan samalla kun käy siellä np-ultrassa..

Mä olin eilen verikokeissa ja nt-ultra on vasta 2vk päästä...

Tänään eka neuvola :)

Ihan mukavan oloinen terkka, mutta siellä ei todellakaan mitään sydänääniä kuunneltu, silkkaa paperinpyörittelyä. Niin paitsi otti se painon ja verenpaineen.

Onneksi kotona on doppleri.

Miten teillä muilla? Onko ultrattu/ kuunneltu sydänäänet? Mulla siis viikot 10+1

Multa ei kuuneltu sydänääniä eikä otettu ultra. Pe toka neuvola niin siellä kuunella sydänäänet
Rv 14+1

Mulla oli neuvola viikolla 8 ja ei kuunneltu eikä ollu tuolla neuvolassa ultraa. Sanoi vaan että sitten myöhemmin kun on pidemmällä niin kuunnellaan sit joka käynnillä.

Mulla oli tänään neuvolalääkäri (ja toinen neuvolakäynti). Oli aika pikainen käynti, lääkäri ei turhia rupatellut, mutta kotiin viemisiksi sain 3 ihanaa ultrakuvaa. Vauvan mitat vastasi +4 suhteessa la, mutta kuten lääkärikin totesi, niin parempi näin päin.

Eli täällä näköjään lääkärikäynneillä ultrataan, esikoisen ajan kotipaikkakunnalla ei ultrattu neuvolassa lainkaan.
Rv 11+2 tänään. Ja huomenna nähdään Kirppu jälleen, kun on np-ultra :Heartbigred Voi, kun sielläkin kaikki olisi mallillaan.

Kuulostaa ihanalta että neuvolassa ultrataan! Meidän kylän neuvolassa ei ole sellaista mahdollisuutta ja sydänäänetki kuuluu vasta 10+ viikoilla.. Viime viikolla kävin ekan neuvolakäynnin ja siellä halusivat kokeilla kuuluuko sydänäänet, rv oli 9+4, eihän siellä mitään kuulunut.. Huomenna on uusi aika ja olen viikon ollut ihan allapäin.. 7+5 oli kaupungin terveyskeskuksessa ultra ja silloin näkyi ja kuului kuinka pieni sydän löi, nyt pelottaa..

Hienoa Indie! Ois ollu kyllä ärsyttävää varmaan yrittää uudestaan päästä sinne labraan. Onneks kuitenkin hoitui tollai :)

Joo onneks ei ollu kaatanu mun näytteitä viemäriin, vaikka lähete tulikin myöhässä. Oli täysin terkan moka, joten olis ollu kyllä tosi tympeetä lähtee rehaan sinne labraan uudelleen. Täältä kuitenkin sellanen parin kilsan kävely suuntaansa ja tiedän, että tää mun esikoinen olis ehtiny ilahduttaa montaa ihmistä siellä odotustilassa, kun ei yhtään jaksa olla paikallaan tai hiljaa. :hilarious:

Toinen neuvola takana. Sydänäänet löytyi, vähän aika piti etsii ennen. Hb124 eipä ollutkaan alhainen. Paino tippunut 3 kiloa mitä vähän ihmetteli kun ylipainoa ei ole mutta johtuu varmaan unettomuudesta kun niin huono ruokahalu sen takii ja voi nyt muutenko varmaan ensiks paino tippuu ja sitten alkaa vasta nousee. Eipä muuta ihmeellista siinö ollutkaan. Seuraava neuvola kesäkuun lopulla jolloin lääkäri käynti edessä.
Rv 14+4

Tänään tuli käytyä ensimmäisessä sokerirasituksessa, joka sujui ok:sti.
Sokerirasitukseen joudun vielä toisen kerran sukurasitteen perusteella, joten sitä tässä odotellessa. :)

Meillä ei ole ollenkaan tässä välissä neuvolakäyntiä... Meidän neuvolasysteemi ei Tampereella toimi. Ensimmäinen neuvola oli rv 6+5, tässä välissä ollut vaan ultra ja nyt ensi viikolla rv 15 neuvolalääkäri. Neuvolasta en saanut apua ollenkaan kivuliaisiin supistuksiini ja alavatsakipuihini eikä neuvolasta ohjattu kuin pitkän taistelun jälkeen vasta omalääkärille "jos sua nyt niin kovasti ne vatsakivut huolettaa"... Omalääkärin diagnoseina pissatulehdus, emätintulehdus ja hiivatulehdus, kaikki kolme siis. Olin yhteydessä neuvolan toiminnasta neuvolatoiminnan esimieheenkin.

Rv 14+2

Kuulostaa kamalan välinpitämättömältä toiminnalta Browneyedgirl :/ itse ainakin ensikertalaisena en edes tiedä mitkä ovat ns. Normaalia ja mitkä hälyttävää kipua, niin kyllä pitäisi ottaa tosissaan. Mutta onneksi pääsit lääkärille. Toivottavasti menee sujuvammin tästä eteenpäin :)

Takaisin