Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kevätpäivä, voi kurjuus :sad001 Olen niin kovin pahoillani! :Heartred Ei tässä tilanteessa voi paljoa sanoa. Voimia surun keskelle.

Suuret pahoittelut Kevätpäivä ja voimia toipumiseen! Toivotaan, että pian nappaa uudestaan!

Voimia kevätpäivälle! :(
Ensimmäinen lääkärineuvola on 14.6. Pitääs jossain välissä varata aikaa myös ensimmäiseen sokerirasitukseen.

Voimia, ja kaikkea hyvää jatkossa, kevätpäivä :Heartred

Mulla oli tänään eka neuvola. Neuvolan täti oli kyllä ihana, meni vaan hänellä hiukan pasmat sekaisin, kun kone ei pelannut ollenkaan ja jäi varmaan puolet sähköisistä lomakkeista käymättä läpi. Mutta muuten oli kyllä rentoa, vaikka paikalla oli myös sairaanhoitajaharjoittelija.

Lähinnä lomakkeiden täyttöä, keskustelua ja perusmittaukset (hg ihan ok 128 ja verenpaineet erittäin hyvät, paino järkyttävä!) sekä lähete seulonta- ym. labroihin, jotka kävin otattamassa heti neuvolan jälkeen. Niin ja sokerirasitukseen joudun iän ja bmi:n takia, kerta onneks riittää. Melkoinen nippu tuli paperia mukaan, vaikka esitietokaavakkeet täytetään täällä jo netissä etukäteen.

Eikä ees yritetty kuunnella sydänääniä, mikä tietty hiukan harmittaa, vaikka järjellä ajatellen ymmärrän, että olis hyvin todennäköistä, ettei mitään olis kuulunut... :sad001 tänään siis 9+4. Seuraava käynti jo 23.6., kun juhannuksen jälkeen alkaa täällä tk:lla 5 viikon kesäsulku. Ja joskus reilun parin viikon päästä np-ultra, johon tulee tarkempi aika postitse.

Tiedän että ollaan täällä tosi etuoikeutettuja kun meillä ultrataan ihan joka neuvolassa, kauhee lukee ku toiset joutuu jännään kauanki. Täällä siis pienen näkee ihan julkisen terveydenhuollon puolella eka kertaa jo ennen npultraa omin silmin eli yksityiselle varhaisultralle ei ole tarvetta. Ja tästä eteenpäin tosiaan jokainen neuvolakerta. Kaupunkimme ei todella ole varakas, miksi ihmettelenkin kuinka täällä tällasta tarjolla ja juuri muualla ei. Luulis että ois yhtenevät käytännöt

Joo itellä vielä 2 viikkoa ja mulle ei muuten edes varattu seuraavaa neuvolaa vielä.. Että en tiedä millon se tulee olemaan edes. Ärsyttää ku olen tämmönen stressaaja muutenkin niin pitää sit tommosia vielä miettiä kaiken muun lisäksi :(

Muoks. Enkä käynyt varhaisultrassa.

Kävin eilen labrassa np-ultraa varten. Mulla on ultra ens viikon pe 10.6., joten viim. tän viikon to on käytävä. Varasin siis netissä ajan heti maanantaille. Mun äiti oli täällä käymässä pari päivää, kun mies on työreissulla alkuviikon. Niinpä äitini katsoi esikoista sen aikaa, kun kävin verikokeissa. Mutta kappas vaan, kun pääsin näytteenottohuoneeseen, sainkin kuulla, että ei ole lähetettä! Jep jep... Muistan, että esikoista odottaessa oli ihan sama juttu, terkka oli unohtanu laittaa sen lähetteen. Noh, näytteenottaja suostui ottamaan verikokeet ja pyysi mua olemaan neuvolaan yhteydessä, jos lähete ehtii ennen klo 13 heille, niin se riittää. Laitoin heti terkalle tekstaria, että se lähete nyt! Hän vastasi mulle vihdoin klo 13.50, että sori, unohdin, nyt se on siellä. Mut eihän se ehtinyt. :mad: Joten jee, saan mennä torstaina uudelleen, tällä kertaa joudun ottamaan pojan mukaan, kun ei ole ketään, joka pääsis hoitaan. Onpas kiva...

Windy87 täällä myös joka neuvola kerralla ultraavat :) onhan se melkoinen etu ja olisi kyllä oikein et joka paikkakunnalla ottaisivat tavaksi :)

Meilläkin ultraavat joka kerta jos halutaan, joskus ovat jopa ehdottaneet sitä itse että katsotaanko pienokaista. Saa kyllä olla ylpeä ja onnellinen kotikaupungistaan kun lukee muiden kokemuksia!

Takaisin