Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä kysäisin neuvolasta, (päätin etten ala mietiskelemään omassa päässäni enempää) niin ei kuulemma np-ultratuloksia lääkärineuvolaan tarvita. Enemmän kai keskittyvät yleiseen terveydentilaan ja tehdään sisätutkimus..

Ampiaispesä: Eka neuvolassa multa piti tonkia tooooooosi kauan, että sydänäänet kuului..itse jo meinasin luovuttaa. Asentoja piti vaihtaa niin minun kuin dopplerinkin..

Ja mulle tuli ihan sama tunne muutama päivä sitten, kun jaksoin touhuta ja puuhata koko päivän ihan täysillä. Ei tuntunut missään. Ajattelin, että tais olla tämä tässä.. Mutta oireet palasivat kyllä. Nyt tuntuu, että maha paisuu koko ajan..puristaa ja pullistaa. :D Mulla myös eka raskaus oli täysin oireeton silloin 13v sitten. Onni oli, etten osannut silloin pelätä ja hermoillakaan yhtään. Ei se oireettomuus siis välttämättä tarkoita mitään... Voimia ja uskoa!

Itellä myös tuo oireiden vaihtelevuus pistää miettimään että onko menny kesken. Mulla ei ole ollut varmaan viikkoon mitään kipuja alavatsalla ja eilen alkoi taas ihan yhtäkkiä kauhea juilinta :( Aamuisin on mitä mahtavin olo. Ei päänsärkyä, ei pahoinvointia, ei mitään. Ja sit ku nousen ylös sängystä ni sit iskee :( ensin päänsärky, sitten kuvotus..

Ei kyllä mitää merkkejä siitä ole, että olisi mennyt kesken, mutta jotenkin pelkää pahinta.. kuitenkin viisi raskautta takana ja kaikki mennyt hyvin.. Mulla ei ole koskaan ollut pahoinvointia, mutta nyt ollut tosiaan pari kertaa lähellä, että laatta lentää.. Kuvotusta kyllä ollut aiemminkin. Mutta tää väsymys ja voimaton olo.. Ihan kamalaa..

Tuo oli kiva kuulla, ettei kaikkialla heti kuunnellakaan sydänääniä. Täälläkin voisi kyllä olla niin.
Nyt vain odotella tuota ensimmäistä ultraa.. Minkä jälkeen olen ajatellut kertoa lapsille, että miksi äiti on aina vain niin väsynyt =/.

Meille ei enää vauvoja pitänyt tulla ja olen myynyt kaikki pois.. Sukulaiset/lähin suku ei kyllä hypi riemusta, kun kuulevat uutisen.. Tosin enpä ole ennenkään välittänyt muiden mielipiteistä omia valintoja kohtaan..

Ampiaispesä: Minulta ei myöskään löytynyt sydänääniä kun neuvolassa yritti vaikka miten päin kaivella. Mulla on kohtu aika takana ja sanoinkin silloin neuvolatädille etten usko että saa kuulumaan. Viikkoja oli tuolloin 10+ jotain. Nyt sitten eilen sain kuulumaan omalla doplerilla (viikkoja 12+).Yritä ajatella positiivisesti, tiedän kyllä että tuntuu pahalle ja mieleen tulee vaikka mitä ajatuksia, koita kuitenkin ajatella parhain päin <3 Minusta on hölmöä että aletaan edes kuuntelemaan turhan aikaisin, tulee just tätä turhaa pahaa mieltä :/

Mulle varattiin jo eka neuvolakäynnillä toinen neuvola-aika juhannusviikolle ja lääkäriaika heinäkuun alkuun.. Niin ne vaan käytännöt sit vaihtelee..

Itellä kans tunteet seilaa onnellisesta toiveikkuudesta hirveään epätoivoon kun tuntuu et jollei oo jo mennyt kesken, niin vähintään tulee menemään kesken.. koittaa vaan kauheesti tunnustella oloja että onko niitä oireita vaiko eikö..

Mä oon lakannu tunnustelemasta sen jälkeen, kun oireettoman viikon jälkeen ultrassa oli syke. Voi olla oireita ja mennyt kesken, voi olla oireeton ja kaikki hyvin. Tosin saattaa olla, että kun työt rauhoittuu, niin alkaa taas pohtimaan. Nyt ei oo oikeen kerennytkään.

jospa se tästä, kun siihen ensimmäiseen ultraan. Ei vain tällaista tunnetta ole aikaisemmin ollut.
Tänää ollut jäätävä päänsärky.. Ei kovinkaan hirveä, mutta ei kivakaan. Niskat lukossa pyörällä ajosta.
mutta millä ihmeellä tämän väsymyksen saisi pois.. kuopuksen raskauden aikana todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja se on kyllä tauti, mitä ei kenellekään toivo.

Olin ensimmäisellä neuvolakäynnillä eilen, kuopus mukana leikkimässä siellä, kun mies töissä. Meillä on tosi kiva neuvolantäti (hassua sanoa täti, kun on varmaan mua nuorempi!). Mitattiin perus hemoglobiinit ja pissanäytteet, kaikki ok. Uskalsin kysyä, että kuuluiskohan tuolla laitteella jo syke. Mulla oli eilen rv 9+5. Terkka totetsi, että yleensä ei kyllä lähde vielä tässä vaiheessa kuuntelemaan, kun ei ole mitään takeita, että kuuluu mitään ja vaikka ei kuuluisi, niin ei voi mitään siinä vaiheessa tehdä. Mutta koska odotan toista ja ollaan tultu tutuiksi ekan raskauden ja pojan neuvolakäyntien myötä, niin sanoi, että jos haluan kokeilla, voidaan kokeilla. Siinä makoilin petillä, poika istui ylävatsan päällä ja katseli ikkunasta kaivinkonetta. Ja sieltä löytyi pikkuinen jumputus alavatsalta! :Heartred Oli kyllä niin ihanaa kuulla se ääni. Konkretisoitui itselle, että joku elävä olento siellä kasvaa kyydissä. Ensimmäinen ultra on 10.6., mieskin pääsee sinne mukaan. Paljon helpottuneempi olo mennä, kun on kerran jo sykkeen kuullut.
Tämmöiselle harvapäälle, kun minä on tosi hyvä, että täällä varataan seuraavat ajat aina kyseisellä käynnillä. Ei tartte ite muistaa soitella mihinkään. :grin

Jos musta ei kuulu mitään muutamaan viikkoo niin saatte poistaa, tänään alkoi nimittäin menkat :smiley-angry017
Viikkoja olis nyt se 11- 12 ja eka ultra oli sovittu ensiviikon torstaille.
Kesken kokouksen alko lorista ja oli hiukan vaikeeta keskittyä kun ihmettelin että mitä vittua tuolla alakerrassa tapahtuu. Ei ole kipuja eikä mitään mutta verenvuoto sen verran runsasta että arvaan kyllä ettei toivoa ole.

Voi ei :( toivottavasti ei ala kipu ja kaikki olisi hyvin vuodesta huolimatta. Onko mahdollista saada aikaistettua ultraa?

Kevätpäivä, ompa ikävä tilanne ja varmasti huolestuttaa! Se että ei ole kipuja on yleensä hyvä merkki. Raskausajan vuodot on melko yleisiä ja ne ei aina tarkoita keskenmenoa. Pääsisitkö neuvolaan tarkastamaan tilannetta?

Kun sulla on jo noin paljon viikkoja niin kipuja luulis olevan. Pääsisitkö neuvolaan/päivustykseen tarkistamaan tilanteen? Toivottavasti vuoto on harmitonta ja kaikki on hyvin

Tänään oli uusintaultra, eikä vieläkään saa selvää viikoista. Perähikiällä on neuvostoliiton aikaset vehkeet. .. mutta menkkojen mukaan mennään ja 6.6. On sit rakenneultra. Siellähän ne todelliset viikot sit selviää.. :confused:

Kevätpäivä, ompa ikävä tilanne ja varmasti huolestuttaa! Se että ei ole kipuja on yleensä hyvä merkki. Raskausajan vuodot on melko yleisiä ja ne ei aina tarkoita keskenmenoa. Pääsisitkö neuvolaan tarkastamaan tilannetta?
Kesken meni kuitenkin tälläkertaa :sad001 vuodot oli eilen niin runsaat että hakeuduin päivystykseen. Sain lääkkeitä eikä kaavintaa tarvittu. Tsemppiä muille! Jätän tunnarit voimaan jos käy niin että palaan sivuille jossain vaiheessa paremmalla onnella :greet025

Takaisin