Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toihan on aivan loistava juttu! Voi kun tännekin sais jotain vastaavaa, vois aina mennä ite mittailemaan arvoja jos huoli nostaa päätään ! :)

Raskausmyrkytys on nyt onneksi poissuljettu, kaikki veriarvot normaalilukemissa. Jatketaan paineitten mittailua ja katotaan mitä kontrollikäynnillä päätetään loppuviikosta.

hienoa että siellä kaikki kunnossa albe eikä ol raskausmyrkytyksestä kyse alhamdulillah.

Neuvolareissu heitetty.
Painoa oli tullut 200g/vko, ihan maltillisesti siis.
RR 126/73, eli ok sekin. Hb oli 115, jotakuinkin sama kuin 5 viikkoa takaperin. EI aloiteta vielä(kään) lisärautaa, kun on pysynyt samoissa lukemissa.
Liikkeet ++, syke 138 paikkeilla ja sf-mitta 18cm, keskikäyrän alapuolella vielä toistaiseksi. Ei siis kaikkinensa niin mitään valituksen aihetta!!

Juteltiin noista jatkokäynneistä jonkin verran, kun ääneen ihmettelin miten hassulta tuntuu ettei välttämättä "tarvii" mennä enää ultriin kertaakaan. Ja jos kaikki menee hyvin eikä ongelmia ilmene, ei loppuraskaudessakaan tarvitse neuvolassa käydä kuin joka toinen viikko, toki tarvittaessa sitten viikottain. Mutta niin tosiaan on muuttunut esikoisen jälkeen nuo rytmit.

Neuvolassa oltiin taas Maanantaina, vaikka itse olen kipeänä. Kaikki oli aikalailla priimasti taas.
Hb otettiin pitkästä aikaa kun kiinnosti tietää mikä se on, ja olikin mahtavat 125. Verenpaine oli aika matala, näin ollut nyt raskauden aikana. Pissassa oli tällä kertaa hieman sokeria niin joudun käymään uusimassa sen. Uskomme tosiaan, että syy siihen lienee minun aamupalani, joka oli sokerinen. Tähän mennessä neuvolat aina olleet iltapäivästä enkä ole syönyt juuri ennen. Painosta sain hieman kuulla myös, että kuulemma noussut hieman liian nopeasti, vaikka itse olen kyllä täysin toista mieltä. Varmasti nyt kun olen sairaana niin laskee.

Vauvalla sydänäänet olivat erittäin hyvät taas ja hän nukkui aamu uniaan. Oli kiva kun mieskin oli mukana ja sai kuulla ne. :)

Minulla kova flunssa päällä ja olen ollut kotona lepäilemässä. Huomennakin jään kotiin lepäilemään koska Torstaina olisi se 3D ultra Tallinnassa enkä sitä halua perua/siirtää.

Äitiyspakkaus ja tuet haettu. Pakkausta innolla odottaessa.:grin Tuleeko se ihan koti ovelle vai??

Hienoa, että neuvolassa kaikki hyvin! Jospa paranet pian, hyvä että maltat lepäillä! :)

Minusta se äitiyspakkaus tulee postiin. Tietääkö joku miten se saapumisilmoitus tulee ja kauankohan menee pakkauksen tuloon jos se on postitettu maanantaina?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

juu paketti haetaan yleensä postista.
hyvä että siellä oli pikkusella ja sinulla kaikki hyvin senjorag :)

täällä lauantaita odotellessa ku sillo on lääkäri ja ultra samalla, pitääki pyytää et tarkastaa et kaikki ok ku viime yönä oli ilkiän tuntunen suppari ku kävin nukkumaan, ukko iha säikähti ku olin kivuissani, neiti sais pysyä kiltisti sen 14vko ainaki sisällä vielä. lisäks naapurissa oli häät joten meteli oli jotai iha hirveetä, jossai vaihees nukahin vihdoin onneks.

Tänään kävin taas ihmettelemässä pikkuista ultrassa :) lääkärikin oli kummissaan ku pimulla oli niin paljo vauhtia ettei millään meinannu mittoja saada :) ja tykkäs pimu vielä lääkäriä vähä potkiakki, oli ensimmäinen joka potkut on kädelle tuntenu... Mies ku tuntuu olevan mun mahalle allerginen eikä oo koskenu siihen ku kerran 26 vko aikana :( mutta siis sitä vaan piti sanoa että pikkusella kaikki hyvin, voimme hyvillä mielin lähteä 2viikon päästä Ouluun toimenpidettä varten :)

3D ultra meni todella hyvin eilen Tallinnassa. 99% varmuudella meille tulee prinsessa. <3 Saimme nähdä pienokaisemme kasvonpiirteitä niinkin hyvin, että pystyi näkemään että hänelle tulee ilmiselvästi isän nenä. Oli vallan ihanaa ja mä voisin katsoa tyttömme kuvaa loputtomiin.

Hän oli kasvanut Suomessa tehdystä rakenneultrasta, joka oli kaksi viikkoa sitten 133g. Sydänäänet todella hyvät ja kaikki hyvin hänellä.

Kävin tekemässä myös toisen pissa näytteen ja kaikki siltä kannalta hyvin, pissassa ei ollut enää sokeria.

Priimadonna!! :-)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

terveisiä ultrasta, täällä LA aikaistu 2 päivällä ja neiti painaa 614g, mittaukset anto lähinnä väliä 24+0-24+5 ja ultran mukaan laskettuna ollaa 24+0 eli 2 päivää enemmän ois ku omien laskujen mukaan. tulipa liikunta ja käytännös seisontakielto lääkäriltä ja särkylääkettä kipuihin. siinä oli tämän päivän anti.

Eevis4 : Minäkin asun Jäkessä ja totesin, että ihan perseestä nykyään tämä touhu. Tosin mä asuin ed. raskauksien aikaan Tampereella, mutta silti oli käynnit tiheämmin ja jos oli vaivoja, niin lääkärille pääsi samantien. Nyt kun mua on supistellut töissä, niin olen joutunut turvautumaan työterveyslääkäriin, joka ei muuta voi kuin saikkua määrätä. Se viimeksi jo sanoi, että he eivät osaa täällä tutkia kunnolla onko niistä suppareista vaaraa, että se ois neuvolan homma. No kun neuvolaan ei saa aikoja! Viikon yritin, kunnes sitten onnasin ja pääsin neuvolaan lääkärille. Määräsi heti lisää saikkua, vaikka kaikki olikin periaatteessa hyvin, mutta työ on raskasta, pakko hidastaa tahtia. Ja kun tuota lääkäriaikaa yritin saada, oma neuvolatäti oli poissa ja varatäti lomautettu..yritä siinä sitten ottaa rauhallisesti kun ei edes koko laitokseen pääse läpi.

Itse hain tänään Äitiyspakkauksen postista. Tasan 2vko sitten oli neuvola, sain äitiystodistuksen ja laitoin hakemuksen.

Viime neuvolassa oli kaikki hyvin. Kohtu hyvän kokoinen, verenpaine ja hemoglobiini erinomaiset. Virtsanäyte puhdas ja painoa oli tullut tasan 1kg lisää edellisestä neuvolasta. Sydänäänetkin oli normaalit ja neuvolatäti sai tehdä töitä että sai äänet kuunneltua. Sen verran tytsy liikkui alta pois ja potki :D

Itsellä selkä reistaa ja sairaslomalla ollut kohta kuukauden ja jatkuu mahdollisesti äitiysloman alkuun asti.

Muuten olo on ollut hyvä. Prinsessa kovin liikkuu ja nytkin juuri potkii kovin. :)
11.9. olis uusinta sokerirasitus koe.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Tuo minun sf-mitta huitelee kyllä ihan missä sattuu.. maanantaina oli neuvola ja sillon oli rv 26+2 ja sf-mitta 27cm. Ei kai siinä auta kun toivoa että tää ei viittaa isoon vauvaan vaan lähinnä että kohtu on jotenkin oudossa asennossa. Rakenneultrassa oli kuitenkin ns normaalikokoinen mutta pienemmästä päästä ja sillonkin oli sf-mitta isompi kuin "kuuluis". Hemoglobiini jatkaa laskuaan vaikka lisärautaa vetelenki jo joten nytte olis tarkotus nostaa kahteen tablettiin/pv. Muuten kaikki oli niinku pitääki.. painoa vaan tullu ihan järkyttävän paljon jo nytten. :D

Satru vähän kiva kun on toinenkin Järvenpää läinen täällä:) missä neuvolassa käyt? Mä kuulun tohon jampan neuvolaan. Tänään oli just käynti ja paineet oli hyvät , syke kuului vahvana 142 ja sf mitta 23cm, huitelee siellä yläkäyrällä:eek: se mikä mua jäi masentamaan oli painonnousu , yli kilo per viikko tullut lisää huolimatta siitä että mulla on rd dietti päällä! Joten kiloja tullut nyt yhteensä jo 9:sad001 tästäkin taitaa tulla iso vauva vaikka kuin yritän hillitä sokereita :sad001

Niin lisään vielä että otin just tänään puheeksi että kenen puoleen kääntyä jos ja kun vaivoja alkaa tulla. Eli raskauteen liittyvissä asioissa neuvolalääkäriin ja työperäisissä vaivoissa sitten työterveyshuoltoon. Ikävää sitten vaan jos ei saa sinne neuvolalääkärille aikoja :confused: toivottavasti sulla Satru supistelut helpottanut !

Psst... Omasta rakenneultrasta on jo tovi, mutta onko täällä muita jolta sieltä olisi paljastunut "lisäistukka?"

Mulla saattaa olla, , tosin ultraaja ei ollut ihan varma että oliko se istukka jotenkin kääntynyt sekä etu- että takaseinään. Mutta siitä ei sitten sen enempää juteltu

Takaisin