Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusan kuulumiset kiinnostaa minuakin! Ja tsemppiä Nanouk odotteluun ja ultraan!

Mä en ole vielä soittanut neuvolaan, enkä oikein tiedä missä vaiheessa soittaisin. Ollaan niiiiiiiin alussa vielä etten haluaisi ihan vielä ehkä soittaa? Sitten toisaalta mietin paljon myöskin, että menisimmekö varhaisultraan vai ei? Esikoisesta käytiin ja se helpotti mieltä kummasti, mutta nyt on taloudellinen tilanne toinen kun en itse ole töissä vaan vanhempainvapaalla.

Mulla on myös ar-ultra ylihuomenna. Jonkun aikaa sitä pähkäilin varaanko, mutta sitten päätin että ehkä se tuo varvemman olon ainakin tähän hetkeen, että näkee onko kaikki ok. Ylihuomenna olisi ultra, jolloin rv7+0.

Mua jännittää myös tosi paljon koko ultra, mietin millainen gyne mahtaa olla ja miten itse suhtaudun siinä tilanteessa koko hommaan. Mitä ultra näyttää ja vastaako viikot nyt arvioitua vai mitä..

Pidetään peukkuja kaikille!

Minä soittelin neuvolaan parin päivän päästä plussauksesta mutta menen sinne vasta rv9+1 että aika samapa tuo olisi ollut myöhemminkin soitella. En siinä hämmingissä osannut edes paljon mitään kysellä ja neuvolan tätikin vaan sanoi että käy hakemassa odottaville sopivia vitamiineja. Kuulosti kyllä mukavalle tyypille ja oli iloisen oloinen raskaudesta :)

Saa nähdä millainen ultraaja on, se on ilmeisesti vanha mies eikä mikään maailman rennoin muutenkaan, kuulemma kuitenkin taitava työssään. Hinta-arvio oli n. 150€ - kelan korvaukset.

juu iha oikein ymmärretty siellä felia. no sen jälkee kyllä heitin sen pihalleki että en mä antan enä armoo sille ja se oli pistän yhen toisen muijan paksuks samaa aikaa mun kans ja meni sit myöhemmi sen kans naimisii ku olin heittän pihalle.

no gatusa ei pääse lääkäriin tänään, ehkä huomenna jos hyvin käy inshaAllah. aamulla rinnat kipeet mut ei sen kummempia oireita. mies on ku takamuksee ammuttu karhu tänää taas eli sillä on vissii suurin osa oireista sit mun puolest. aika normi olo ni mietin et mikä on homman nimi mut oon päättän et raskaana ollaa kunnes toisin todistetaan. piti laittaa ukon veljelleki aamiainen, kun hän tulee tänne. nyt jännitän et onko esikoinen ajoissa koulussa vai ei ukon takia ja ukkoha pisti vaihteeks kaik mun niskaa (hän päätti ottaa klo 7.20 suihkun, 7.45 lähti ostaa leipää, n. klo 7.55 lähti viemää esikoista kouluu ku klo 8.00 alkaa koulu. ope viha mein esikoista ja haluu syyllä millä hyvänsä päästä eroon hänestä kesken kouluvuoden joten myöhästyminen olisi oiva keino saada tahto läpi opelle). ukolla vapaa päivä tänää ni ois voinu ottaa suihkun ku on vieny esikoisen kouluun. hohhoijaa tätä elämää taas. no jotai positiivista minä olen neulomassa ekaa lahjetta villahousuihin jotka tulee vauvalle mikäli hän pysyy matkassa joulukuuhun inshaAllah.

Oot sä Gatusa kyllä joutunut kokemaan kauheesti kaikkea kurjaa :( Toivottavasti nykyinen lapsi pysyy matkassa ja kaikki menee hyvin!

voi kiitos nanouk, inshaAllah sinullakin kaikki menee hyvin loppuun asti. juu onha tässä tullu koettua vaikka mitä elämän aikana mutta se mikä ei tapa se vahvistaa. mä melkei hypin riemusta tänää ku mun rinnat on kipeet, mulla on ainaki yksi oire vielä jäljellä. mies totes et ostetaako sulle kulta aasi tai muuli ni mä vastasin sille "ainaki pääsisin paikasta toisee sillo ku tarttee" :)

Kyllä sinne neuvolaan kannattaa soittaa hyvissä ajoin ihan jo siksikin että sopivia aikoja on hankalampi löytää mitä pidemmälle soittoa venyttää. Itse soitin sinne viikon päästä plussauksesta ja silti ajan löytäminen viikoille 8-10 oli hankalaa. Huomenna olisi eka neuvola..

Joo, täysin oon samaa mieltä I-P! Itse soitin heti plussauksen jälkeen ensimmäisena arkipäivänä ja neuvolan terveydenhoitaja sanoi heti että onneksi soitin niin pian, sillä kaikki neuvolatädit meijän neuvolassa ylikuormitettuja ja aikoja kovin vaikea saada. Mutta varmasti myös asuinpaikkakunnasta kiinni. Mulla neuvola 5.5.:)

Minä soitin nyt neuvolaan ja aika on 6.5 :) olipa kiva soittaa tutulle hoitajalle :) hoiti mua jo viime raskaudessa ja on meiän pojan neuvolatätskä myös :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Me asutaan pienessä kunnassa, ja muistikuvani edellisestä raskaudesta ja nyt tytön neuvolakäynneistä on se, että suurimpiirtein saa valita itselleen sopivan ajan. :p Ja nyt tietysti kun olen joka tapauksessa vielä kotona, niin pääsen neuvolaan milloin vain. Mutta saatanhan tuota huomenissa kuitenkin soittaa, kun tämän päivän soittoaika meni jo.

Nyt olen minäkin käynyt ekassa neuvolassa, mutta harmikseni ei ultrattu. Juteltiin vain ja saatiin läjäpäin luettavaa mukaan ja DVD myös :). Keskenmenon pelkoni takia sain kuitenkin ensi viikolle (vappuaatolle) lääkäriajan. Silloin vihdoin varmistetaan, että onko siel ketään!

Muoks. Ai niin, "neuvolan täti" oli tosi mukava, mutta hän on sijainen ja elokuussa siihen tulee uusi täti. Harmi. Tai toivottavasti uusikin on mukava!

Muokattu viimeksi:
Soitin minäkin sen ensimmäisen neuvola-ajan tänään, kuitenkin. Sama terkkari siellä on kuin Ellin odotusaikaan, joskin silloin hän siirtyi hetkeksi toisiin tehtäviin. mistä en ollut pahoillani koska tilalle tuli tosi mukava terkka. Tästä nykyisestä nyt en niin tiedä tykkäänkö, mutta kun ei meillä ole vaihtoehtoja kun äitiysneuvolan puolella on vain tämä yksi työntekijä. Niin, ja aika on siis 4 viikon päähän, taisi olla 12.5.
Meidän neuvolassa ei ole tuota ultramahdollisuutta ollenkaan, jos tarvetta ilmenee niin sitten saa lähetteen keskussairaalalle äitiyspolille. Eli jos varhaisultraa mielii niin yksityiselle on mentävä. Lueskelin tuolla FB:ssä yhdessä alueen äitien ryhmässä, että kova on hajonta noissa hinnoissa yksityisellä, jos varhaisultraan menee. Skaala taisi olla 50-180e, minusta nuo on aika hurjia eroja!

Mie kyllä jännitän sitä huomista ultraa niin ettei varmana yöllä tule uni.. Minä hölmö vielä varasin ajan iltapäiväksi ja pitää koko päivä vielä töissäkin tuskastella. Argh.

Soitin kovien kipujen vuoksi tänään neuvolaan ja ohjasivat päivyatykseen koska neuvolan puolella ei täällä enään ultraa ole. Nyt päivystyksessä käyty ja huomenna ois gynelle ultraan että onhan kaikli hyvin. Nyt alkaa hivenen pelottamaab ja jänskättämään ettö näkyykö huomenna ketäön nyt rv6+2

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Tsemppiä Nanouk! Tää on yhtä odotusta... :wink
Ja samoin fanny, toivotaan, että kaikki on hyvin!!!

tsemppiä nanouk huomiselle :)

fanny jaksamista, inshaAllah kaikki on hyvin. onko sulla vuotoja vai pelkkiä kipuja koska alkuraskaudessa ku paikat alkaa venyy ni voi tuntua aikamoistakin kipua välillä.

Mä tilasin eilen ultraan ajan, vasta 19.5. Ei malttais millään odottaa, mutta ei voi mitään, kun ultrasta edellisellä viikolla on sitten se verikoe/pissakoepäivä, niin sitä ennen ei ultrata.

Fannylle tsempit että kaikki kunnossa!

Nanouk, odottovan aika on pitkä, mutta se tulee tässä kuukausien mittaan ihan tosi konkreettiseksi, eli ehkä on ihan hyvä aloittaa tällä tavalla yhden päivän odottelusta? :wink

Takaisin