Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saako kysyä että missä päin Nanouk asut/käyt neuvolassa?:) Itse asun espoossa ja täällä ei kans neuvolassa muuta kun kun kuunnella sydänäänet, ultra vaan kaks kertaa jorvissa vain. Itselläkin 5+3 :grin

Täällä myös jännitetään tulevaa ultraa. Vaatimalla vaadin että pääsen alkuraskauden ultraan, joka on ylihuomenna maanantaina. Olen plussaus päivästä asti vuotanut, eli 2,5 viikkoa. Välillä veri on kirkasta, välillä hyvin tummaa tahnamaista ja siinä on mustia hyytymiä mukana :( Öisin ei vuotoa tule, mutta päivisin tulee suunnilleen niukan kk vuodon verran. Viikko sitten oli vihlovia kourostuksia kun nousi nopeasti ylös, mutta nyt ne ovat hävinneet.

Alkaa toiveet jo vauvasta oleen aika vähissä, mutta rintojen arkuus ja viime keskivikkona tullut vahva viiva raskaustestiin tuovat pieniä toiveen rippeitä. Tällä hetkellä olisi menossa rv 6+5.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Tinakenkätyttö; hyvä että pääset ultraan ja toivottavasti kaikki on hyvin!!!

jansku afrikassahan minä asustelen... paikallisessa yliopistollisessa sairaalassa olen vihatuin ihminen koska olen monta kertaa haukkun kaikki siellä maan rakoon ku eivät tutkineet ku epäilin keskenmenoa ja olin oikeessa joka kerta. nyt naureskelin et pitäsköhä hakea lääketieteellisee opiskeleen lääkäriks...opet on myös sairaalas töis ni ne itkis ku mä oon väitelly niiden kans, nolannu ne, huutanu ja uhannu potkuilla. ja kaikki siis syystä koska mua ei tutkittu kunnol, ei kuunneltu, olin lähellä menettää henkeni heidän toiminnan takia.

Mä varasin varhaisultran yksityiseltä 23.4. ja eka neuvola-aika myös varattuna toukokuun ekalle viikolla. Haluun vaan tietää onko sielllä tällä kertaa kaikki oikeassa paikassa. Odottavan aika on vaan n i i i i i n pitkä.

LeLu, asutaan Kouvolassa ja KOKSissa (eli Kotkassa, tunnin matkan päässä) on ultrat, neuvolat tossa naapurissa :) Aikamoista järkkäilyä kyllä sumplia niin että pääsee ultraan noin kauas kun on töissä arkisin klo 8-16 enkä halua siellä vielä kertoa.. Saa nähdä kuinka pitkään voi olla kertomatta kun tänään on ollut aivan karmean oksettava olo koko päivän.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

meillä aikaistu lääkäri viikolla eli viikon päästä eka lääkäri ja katotaa mikä homman nimi ku on epäilys että voisin olla pidemmällä jo kuin mitä arvellut ite tässä. inshaAllah kaikki menee vaa hyvin tällä kertaa.

No niin, nyt on sitten ultrassa viimein käyty. Epätietoisuutta se ei ainakaan vienyt pois. Kohdussa näkyi vain 2mm kokoinen joku juttu. Lääkäri epäili että tuulimuna tai sitten raskaus alkanut myöhemmin, 2 mm alkio on kai 4-5 viikoilla? Nyt ei auta kuin odottaa seuraavaan ultraan 5.5 asti :( Toivottavasti teillä muilla menee ultra paremmin!

Älä Tinakenkätyttö luovu vielä toivosta! :) Mää kävin viikko sitten varhaisultrassa ja alkiolla kokoa vaivaiset 3,7mm ja viikkoja 6+0. Alkio kasvaa millin päivässä ja voi hyvinkin olla vielä noin pieni :) Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pienelle paljon tarrasukkia matkaan! :)

tinakenkätyttö voi olla että pikkunen on saanu alkunsa myöhemmin joten toivotaan että toukokuussa näkyy terve ja eloisa pienokainen.

toivottavasti kaikki saatte hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia kun käytte näytillä. täällä jännäilen ensi viikkoa ja omaa lääkäriä. lisäks ootan et saisin tänää testin et pääsen kattoo onko viiva vahvistun, ainaki oireita on taas vaihteeks iha kiitettäväst ja mulle tullu näköjää elohiiri alavatsaan/oikeaan kylkeen jostai syystä, alko eilen ja tänää jatkuu, yön piti taukoa.

Olipa teillä ihanan lohduttavia kommentteja, kiitos :)

olen tässä vain miettinyt että sain plussaviivan testiin tasan kolme viikkoa sitten, niin kuinka alkio voisi olla vielä niin pieni? Ja myös clearbluen testiin tuli silloin 2-3 viikkoa. Tietäisikö joku kuinka pian hcg hormonia erittyy kiiinnottymisen jälkeen että se näkyy testissä?

se vaihtelee niin paljon ihmisestä toiseen tinakenkätyttö. joillai näkyy ennen menkkojen alkua ja toisilla viikko menkkojen poisjäännin takia ja välil oon luken ettei ol näkyn ollenkaa testeis mut ultras sanottu et on jo pitkällä. hcg:ta alkaa erittyä kun kiinnittyminen tapahtuu n. viikko ovulaatiosta. ootko tehny muute mahollisest uutta digitestiä et näyttääkö vielä samaa, vai onko hormonipitosuus muuttun? itellähä oli tilanne viime ja tässä kuussa että eka näytti testi miehen mielest negaa, mä olin näkevinäni tosi hailakan haamun, toka testi viikkoa myöhemmin oli miehen mukaa nega ja luotin, viikko siitä miehen mukaa haalea väri ja mä näin selvemmin ku mies ( tuo oli viime torstai) ja eile tuli illal reilun tunnin pidätyksen jälkee suunnillee identtinen viiva ku kontrolliviiva. viime vuonna mulla oli ultras vastaava tilanne ku sulla, eka ei näkyn ku pieni alku, sit myöhemmäs ultras näky syke kuitenki tosin mun mielestä se syke oli tosi hidas ja epäsäännöllinen joten aloin jo arvaamaa että historia toistaa itseään mun kohalla.

nii ja jos sulla näkyny alkio siellä ni se ei ole tuulimuna todellakaan, tuulimunassa ei ole alkiota ollenkaan, ainoastaan tyhjä pussi. voi olla että on kiinnittyn myöhemmin tai ovis ollu myöhemmin joten älä huolestu liikaa vielä.

tuon takia menen inshaAllah ens viikolla lääkäriin ja pyydän ultran et näkee missä mennää, ainaki hormonit nousee kunnol nyt mulla ja linea nigraki ilmaantu harvinaisen varhain.

Kiitos Gatusa vastauksesta :) tein tosiaan testin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa n. 3 viikkoa sitten ja tuli liuskatestiin (25 vahvuuksinen) haalea vaaleanpunainen viiva.
Kaksi viikkoa sitten tein uuden ja viiva oli vahvistunut lähes kontrolli viivan vahvuuteen ja silloin muuten tein sen digitestinkin, joka näytti 2-3 viikkoa. Nyt sitten toissapäivänä tein uuden liuskatestin ja siinä viiva oli vahvempi kuin kontrolliviiva. Täytyykin tehdä se toinen digitesti vaikka huomenna aamulla :)

Lääkäri ei sanonut oliko se alkio vai mikä, mutta pieni "pallo" näkyi kohdun seinämässä. Se niiden ultra kuulemma näyttää vasta 7 viikolta eteenpäin tarkasti :/

no just siis iha uskomaton, saako kysyä mikä lääkäri se sit oikei oli jos ei ultra näytä tarkast ennen rv 7? mä veikkaan että kaikki on hyvin ja oot jossai rv 5+ tai 6+. minä joka asun pohjois-afrikassa ni näköjää saan jopa terveyskeskukses paremman ultran ku siellä missä sä käyt. mä oon todennäkösesti ite jossai rv 4+4 ja 6+ välillä. ultrassa näkyy ruskuaispussi, sitten lapsivesipussi jossa alkio on ja alkio näkyy selvästi yleensä rv 6+ ja sydänäänet on mahdollista todeta rv 6+0 alkaen luotettavast, joillain voi näkyä aiemminkin mutta yleensä rv 6+0 ja siitä eteenpäin, ei sit sitä yrittäny nähä ja kuulla, ainaki mulla on kuulun täällä aiemmin ja noil on suht vanhat välineet jopa yliopistollisessa sairaalassa.

Neuvolassa käyty ja prosessi aloitettu. Mun kaikki arvot kunnossa, kutsu tulee kotiin varhaisultraan eli vielä pitää tod näk pari viikkoa odotella. neukkutäti oli hyvä kun totesi että sä selvästi olet varautunut keskenmenoon että oletko yhtään ottanut huomioon että tämä voi ihan hyvin mennä onnellisesti loppuun asti.. kotiintullessa jäin miettiin että oikeasti tässä on tsäänsit et meille tulee vauva! :) hitsi kun ei uskalla vielä heittäytyä täysin tähän mukaan...

Käväisin ultrassa aamulla, lääkäri osoitti että "Tässä on lapsivettä ja tuolla on ehkä jotain liikettä joka voi ehkä olla syke. Ruskuaispussi on kauniin pyöreä". Aika ihme käynti. Ikäänkuin vaan todettiin että juu kyllä raskaana olet. Kahden viikon päästä sitten neuvolaan, josta antaa puhelinnumeron Tampereen Hatanpään sairaalaan, missä ultrat tehdään sitten jatkossa. Kai pienillä paikkakunnilla on sit niin köyhää että ultralaitekin on kivikautinen?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

onnea toove hyvistä ultrakuulumisista, ja iha selvennyksenä se liike on syke, en tiä miksi lääkäri sano että ehkä voi olla syke, ei siellä lapsi vielä rv 6-7+ potkiskele ja liikuskele. jos oli nopea värisevä liike kuten oletan että oli ni se oli syke. tiäkkö minuu huvittaa kyl nyt noi lääkärien selitykset siel suomes, mä asun pohjois-afrikas ja täällä joko näkyy syke tai ei näy ja näkyy yleensä "kivikautisilla" laitteilla jo rv 6+ alkaen yleensä.

Hahaa :D alkaa kyllä itteekki huvittaan, ihme tietämättömyyttä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin