Neuvola & ultrakäynnit

Mulla oli ru. 23.2. rv 20+4 painoarvio 350g rakenteet ok. Pieni nesterakkula näkyi aivoissa joka pitäisi mennä pois. Lähdin jo kotiin kun lääkäri soitti, että haluanko lapsivesipunktion, koska oli löytynyt kolme markkeria. Aivojen nesterakkula, munuaisallas laajentunut rajaarvo ja sydämessä valkoinen piste. Eilen sitten kävi antamassa lapsivesinäytteen ja nyt sydän kurkussa pelkään onko vauva kunnossa kromosomeiltaan. Onko kellään kokemusta tälläisestä?

Voi ei Sara79, on varmaan kamala tunne :( ja pelottaa varmasti.

Mut toivotaan, et kaikki on niin hyvin kuin voi olla ja asia selviää nopeesti.

En oo kuin telkkarista nähny yhdessä humpuukki sarjassa samanlaisen jutun. Siinä oli lapsivesi näytteen oton jälkeen 24 h ns kriittistä aikaa kun piti vaan maata ja lopuksi kun näytteet oli tutkittu niin kaikki oli hyvin. Toivotaan että sunkin tapauksessa näin olisi <3

Mulla oli ru. 23.2. rv 20+4 painoarvio 350g rakenteet ok. Pieni nesterakkula näkyi aivoissa joka pitäisi mennä pois. Lähdin jo kotiin kun lääkäri soitti, että haluanko lapsivesipunktion, koska oli löytynyt kolme markkeria. Aivojen nesterakkula, munuaisallas laajentunut rajaarvo ja sydämessä valkoinen piste. Eilen sitten kävi antamassa lapsivesinäytteen ja nyt sydän kurkussa pelkään onko vauva kunnossa kromosomeiltaan. Onko kellään kokemusta tälläisestä?
Miksi lapsivesinäyte eikä NIPT (eli äidin verinäyte, josta etsitään sikiön DNA:ta)? Kävin NIPT:ssä koska veriseulat hälyttivät. Onneksi pelko oli turha.

Sara, meidän esikoisella oli nesterakkula aivoissa rakenneultrassa, mutta muita juttuja ei...kaikki oli hyvin ja aivot ultrattiin uudestaan vauvan ollessa puolivuotias.
Kunpa kaikki olisi hyvin!

No onpa Janna etteivät ottaneet sitä niptiä.
Jos lohduttaa, niin meillä pompattii seulasta (riskilukuna oli 1:140) ja rakenneultrassa munuainen oli toista alempana. Periaatteessa nekin olis kumpiki merkkais häikkää kromosomeissa, mutta meidän nipti kertoi että ei ole häikkää.
Tsemppiä täältä!!!

Mulla tulossa torstaina ru ja jännitä jo nyt tai ei jännitä, mutta kuitenkin mietityttää... on tää. Aina jotakin miettii ja huolehtii.

Täällä on itkut itketty tällai ennen rakenneultraa. Pelottaa niin paljon :( Ja ymmärsin miehen sanoman väärin ja huutoitkin täällä ettei se rakasta tätä vauvaa ym. Mies siinä hämillään suu auki törötti ja sitten aloin parkumaan sitä ettei se osaa edes lohduttaa kunnolla :D :D Hormoonit <3

Meillä oli ru eilen. Pienellä kaikki kunnossa. Sukupuolta en tiedä, kun en halunnut, mutta mies halusi kätilön kirjoittavan sen lapulle meille mukaan siltä varalta, että mä muutan mieleni. :D

Mekin aiotaan pyytää että kätilö kirjoittaa sen lapulle ensi maanantaina kun meillä ru, kun mies haluaa pitää sen yllätyksenä ja minä taas kovasti haluan tietää :) haasteellista sitten pitää se tieto salassa siltä mutta pakko yrittää :P

Justt tulin ru:sta. Kätilö tutkiskeli kauan sydäntä ja kutsui lääkärinkin tarkistamaan. Olin siinä vaiheessa ihan paniikissa kuten voitte varmaan kuvitella. Onneksi lääkärin mukaan sydämessä näytti olevan kuitenkin kaikki kunnossa kuten muutenkin vauvalla. Tyttöä veikkasi. Mun tytöt <3

Suffeli, wow, mä oisin varmaan saanu slaagin tossa vaiheessa o_O Mut ihanaa, että kaikki kunnossa!

No joo, vaikka tiesinkin että kätilöt kutsuu aika helposti lääkärin paikalle tarkistamaan, jos eivät ole ihan 100% varmoja, kyllä sitä silti säikähtää että mitä tässä nyt on. Ne haluaa kuitenkin tarkistaa kaiken ja hyvä niin. Mutta onneksi ei ollut mitään.

Neuvolalääkäri takana ja pamahti lisää sairaslomaa... Että nyt menen sitten vasta pääsiäisen jälkeen töihin. Miten mä tuun kestää kun en saa imuroida enkä kantaa mitään? Ottaa kupoliin, vaikka tässä vauvan parasta ajatellaankin... Onneksi mitään muutoksia ei supistukset ollut aiheuttanut, mutta rakenneultrassa pitää pyytää tarkistaa vielä kohdun nupukka. Että se on tuolta sisäpuoleltakin kiinni. Onneksi vauvan syke löytyi ja näki toisen ultran kautta.

Rakenneultrassa käyty, vauvalla kaikki niinku pitää vaikka ei meinannukaan näyttää oikeen itteään ja kätilö joutu herättelee toista et vaihto asentoa :grin Vahvasti näytti tytöltä niinkun vähän oltiin ajateltukin :)

Takaisin