Neuvola & ultrakäynnit

Meillä vauva potki ja kunnolla potkikin sitä anturia :D hyvin harvoin tuntuu niin napakat potkut muuten, nyt potki niin et tosissaan tuntu.

Istukka muuten edelleen aivan edessä, mut liikkeet tuntuu silti ihan hyvin :)

Meille on tulossa pieni tytöntyllerö! <3 Tänään oli päivällä rakenneultra, ja kaikki rakenteet oli kunnossa ja vauva vastasi viikkojaan, ihana helpotus! Jouduin koko aamun ramppaamaan vessassa kun maha oli ihan sekaisin jännityksestä. :) On kuulemma joogavauva, oli niin akrobaattisessa asennossa, hih. Istukka on edessä joten siksi en varmaan vielä tunne liikkeitä kovin selkeästi. Ultraaja tsekkasi myös varmuuden vuoksi alakautta ettei istukka mene alareunastaan kohdunsuun päälle, kun mahan päältä näytti vähän epäilyttävältä. Mutta oli 2 cm päässä, eikä syytä huoleen. Muutenkin oli mahtava ultraaja, selitti tosi tarkasti kaiken mitä näytöllä näkyi. :)

Mä en ymmärrä tota istukkan paikkaa... mulle sanottiin etten tunne putkuja koska istukka on takana o_O

Kuka sanoi? Etuseinämäistukka estää/ vähentää liikkeiden tuntemista, koska itse kohtu ei tunne mitään vaan kaikki tuntoaistiin liittyvät on vatsanpeitteissä, suolistossa jne. Ja jos istukka on etuseinässä se on kuin tyyny siinä tuntevien osien ja vauvan välissä.

Ekassa ultrassa, ken hän sitten on ultraaja, ehkä sekotti. Itekki jäin siinä miettimään miten päin toi homma menee ja unohdin kysyä tarkemmin. Ois hän varmaan voinut sano myös että vauva on takaseinässä? En tiedä miks ite menisin sekottelee asioita :D Oli ken tahansa, epäselkää oli tuo mulle :)

Tuli tässä muuten mieleen, että onko kaikille tullut jo ilmoitus nt-tuloksista? Me oltiin nt-ultrassa 15.1. ja se verikoe otettiin jo pari päivää sitä ennen, mutta mitään tietoa tuloksista ei ole meille tullut vieläkään?! Tosin järkeilen sen niin, että kyllä ne olisivat soittaneet, jos jotain hätää olisi, mutta ois se kiva tietää myös jos kaikki on ok. Vai oisko posti vaan kadottanut kirjeen?

Meille ei pupsu ainakaan edes tule kirjettä.. Joko soitto että hälyttää tai neuvolassa kertoivat vaan että kaikki ok..

Ei meillekään siitä mitään kirjettä tullut ja ultraaja sanoikin että jos on jotain hälyyttävää, niin he soittavat ja muussa tapauksessa neuvolasta voi sit kysyä...en kyllä ole muistanut kysyä, mutta lääkäri oli kirjoittanut mun neuvola korttiin että matala riski.

Mulla löytyi tulokset jo samana päivänä Kanta.fi-sivulta ja pari viikkoa myöhemmin tuli vielä kirjekin kotiin. Näin siis Helsingissä.

Tampereella taas nt ultraaja kertoi riskiluvut ultran päätteeksi. Verikokeessa oli käyty n. viikkoa ennen ultraa.

Helsingissä mekin asutaan ja meiltä kysyttiin, että halutaanko kirjeenä vai puhelimitse tieto. Käväisin nyt kanta.fi-sivustollakin, ja siellä oli vain merkintä meidän käynnistä, ei mitään tietoa riskistä. Nyt alkoi ihan häiritsemään tämä. Täytyy varmaan soitella neuvolaan...?

Helsingissä mekin asutaan ja meiltä kysyttiin, että halutaanko kirjeenä vai puhelimitse tieto. Käväisin nyt kanta.fi-sivustollakin, ja siellä oli vain merkintä meidän käynnistä, ei mitään tietoa riskistä. Nyt alkoi ihan häiritsemään tämä. Täytyy varmaan soitella neuvolaan...?
Multa se löytyy monenkin eri mutkan kautta, mutta esim. niin, että etusivulta ensin vasemmasta reunasta terveystiedot. Sit siihen keskelle tulee listaus kaikista mun käynneistä. Siitä sen neuvolapäivämäärän (se eka missä ne kokeet määrättin) mukaiselta riviltä oikeasta reunasta tutkimukset. Sieltä löytyy ne riskiluvut sekä kaikki muutkin samalla kerralla otetut veriarvot. Löytyykö sulta mitään?

Mullakin oli muuten nyt vihdoin tullut noi riskiluvut sinne tutkimuksiin! Vielä vähän nt-ultran jälkeen ei näkynyt muuta kuin verikokeiden tulokset, mutta sinne on näköjään käyty täydentämässä niitä vähän jälkijunassa. Kiva päästä tutkailemaan tarkemmin. :)

Käväisin tänään ylimääräisesti lääkärillä, kun muutama päivä sitten tuli vähän verta ja alavatsa on ollut tosi kipeä, supistusmaisia kipuja. Katsoi kohdunkaulan, ei verestänyt eikä ollut avoinna yhtään, sitten tunnusteli kohdun ja olipa se jo iso! En jotenkin osaa tunnustella sitä itse, vaikkei tuossa mahassa mitään ekstraa tiellä olisikaan. Vauvan sykkeetkin kuunneltiin, ja oli kuulemma hurjan aktiivinen kaveri :) Siellä se kroolasi edestakaisin. Lääkäri sanoi, että hyvä kun en ihan kaikkia liikkeitä tunne :D

Huolestuin siis (taas) ihan turhaan... Parempi niin päin.

Takaisin