Neuvola & ultrakäynnit

Meillä olis kans ens viikol torstaina ru! :) Ei millään enää jaksais oottaa ku niin monella täälläkin on jo ollu.... Ei mitenkään kade ei!!! :)

Sama täällä, ei millään jaksais odottaa ens viikon maanataihin ku sillon vasta ru. Niin kateellisena lukenu kuinka monella ollu jo :shifty::grin

Meillä ru huomenna illalla, jännitys huipussaan! :) huomisesta työpäivästä tulee todella pitkä... :D

Mulla on tänään neuvolalääkäri, ja sitä on nyt kyllä odotettukin kun alkaa hermostuttaa kun ei liikkeitä ole vähään aikaan tuntunut (vaikka tiedän sen olevan ihan normaalia).

Rakenneultra on "jo" 8.3. ja viikkoja silloin vasta 19+6.

Olin tänään neuvolassa. Kaikki oli hyvin, sydänäänet kuulu heti terävänä navan alta. Sykkeet 140-150. Painoa oli tullut jo 5 kg huh huh. Mutta on kyllä mahakin kasvanut, ei mahdu enää mihinkään vanhoihin housuihin. Vielä kaks viikkoa RU:hun. Nyt 19+2

Mulla oli nyt aamulla lääkärineuvola, ja oli kyllä aivan turha käynti. Ei siellä tullut ilmi mitään mitä en olisi jo ennestään tiennyt. Itsepalvelupisteellä itse mittasin painon ja verenpaineet, ja tein pissatestin. Lääkäri vaan hätäsesti kuunteli muutamassa sekunnissa sydänäänet (146) ja kyseli vointia. Voi kun ois jo ens viikon keskiviikko ja rakenneultra, sais vähän enemmän tietoa vauvasta ja että onko kaikki hyvin!

Nyt on neuvolalääkäri takana. Ja täytyy sanoa, että olen positiivisesti yllättynyt! Mukava nuori mieslääkäri, joka tosi empaattisesti kuunteli ja kyseli ja kertoi, että onkin edellisestä raskaudesta muuttunut tämä ensimmäinen neuvolalääkärikerta. Että enää ei automaattisesti tehdä sisätutkimusta, vaan ainoastaan jos on jotain huolta äidillä tai muuten syytä tarkistaa tilanne. Tosi hyvin kuunteli mun kaikki valitukset väsymyksestä ja muusta ja kysyi sitten, tarvitsenko sairaslomaa. Kun sanoin, että eiköhän tämä nyt tässä mene ihan näinkin, niin monta kertaa loppukäynnin aikana muistutti, että "jos alkaa tuntumaan liian raskaalta, niin rohkeasti vain työterveyteen tai soittoaikaa minulle, niin saat vähän saikkua. On tärkeää levätä!"

Sydänäänet kuunneltiin kaikessa rauhassa (n. 150) ja kaikkineen koko käyntiin meni suunnilleen puoli tuntia. Nyt on taas hyvä ja rauhallinen mieli. :)

Mulla on ru 26.2. jolloin rv21+3. Terveystalossa suositaan rv21 jolloin rakenteet näkyy hyvin. Näin pienillä viikkokin tekee paljon kehitykselle. Näin sanoi kätilö Terveystalossa.

Mulla oli kans tänään neuvolalääkäri ja teki kyllä sisätutkimuksen ja mittaili vauvan pään kokoa ja kohtua ja mitä kaikkea. Ens ke rakenneultra..kali kali

Vielä vajaa kolme viikkoa ru:hun. Odottavan aika on piiiiiitkä :) eilen kävin neuvolatätin juttusilla. Vauvan sydänäänet oli hyvät, oma verenpaine ja paino ok ja kaikki muutenkin hyvin ! niskaturvotustuloksetkin oli ok ja riski kovin vähäinen mm downiin. Tällä hetkellä kyllä hieno fiilis! :D Sokerirasitukseen passitti minut iän takia, se onneksi vasta huhtikuussa.

Eilen rakenneultra ,kaikki hyvin ja vaikuttaisi tyttö tulevan <3 olin niin varma pojasta,enkä uskokkaan kunnolla vasta sitten kun on syntynyt :D pienellä varauksella otan tuon tyttö mahdollisuuden enkä nyt lähde suinpäin laittamaan vaatekaappia uuteen uskoon,onhan niitä vissiin ollu että tyttö muuttuukin pojaksi ,joten saas nähdä :)

Takaisin