Neuvola & ultrakäynnit

Ja meidän neuvola ei tee kotikäyntejä (paitsi synnytyksen jälkeen) eikä yhtäkään parisuhde kyselyä ole täytetty...ei sillä että olisin halunnutkaan. Niin eikä perhe-/synnytysvalmennuksia ollut tarjota ainakaan 2 v sitten.

Vähän vielä jännittää seulonnan tulos joka tulee parin viikon sisään postissa tai puhelimitse, mutta onneksi ainakin ultrassa kaikki oli hyvin <3

Vuosi 2015 sai mahtavan päätöksen, kun eilen jo muutama tunti ultran jälkeen tuli Netpostiin kirje, että mitään poikkeavaa ei löydetty eikä jatkotutkimukset ole tarpeellisia. :) Josko nyt uskaltaisi jo huokaista helpotuksesta ja ruveta nauttimaan!

Ja meidän neuvola ei tee kotikäyntejä (paitsi synnytyksen jälkeen) eikä yhtäkään parisuhde kyselyä ole täytetty...ei sillä että olisin halunnutkaan. Niin eikä perhe-/synnytysvalmennuksia ollut tarjota ainakaan 2 v sitten.

Meillä kyllä tarjotaan kaikenlaista, esikkoa odotellessa ei vaan päästy kuin yhteen neljästä valmennuksista ja nyt tuntuu etten tän toisen kaa nää tarvetta ees käydäkään niissä (ensisynnyttäjillehän ne ainakin täällä pääsääntöisesti on suunnattu).

Musta on toisaalta hyväkin,että ne joilla raskaus sujuu hyvin ja ei oo huolenaiheita saavat vähemmän käyntejä ja ne jotka tarvii tukea enemmän saa sitten niitä resursseja käyttöönsä.

^ Olen samaa mieltä. Enkä tarkoita että nyt mitään valmennusta haluan/ tarvin. Edellisessä olisin halunnut. Raskaus oli henkisesti todella rankka, koska keskenmenot ja vuosien lapsettomuushoidot olivat vaatineet veronsa eikä se raskaus ollut fyysisestikään ihan helppo (mm. veristä vuotoa viikkoja, liikkeitä en tuntenut juuri ollenkaan etuseinämäistukan vuoksi). Onneksi monessa paikassa asiat on paremmin. Tosin meilläkin sentään kohtelu parani, kun täti vaihtui.

Meillä oli eka ultra vuoden viimeisenä päivänä. Sielläpä se potkiskeli, 5 cm pitkä pötkyläinen ! :) todentui kummasti tämä raskaus, kun on ollut vähän unenomainen olo että onko siellä mitään.. Laskettu aika siirtyi 10.7 -> 14.7, kuten aavistelinkin, sillä ovulaatio heitteli tuossa kierrossa.

Meillä oli nt-ultra 30.12 rv12+6 ja siellä sikiö vastasi hieman viikkoja suurempaa, mutta laskettua aikaa ei korjattu. Yhdistelmäseulan tuloksia ei saatu. Soittaavat kuulemma polilta, jos seula hälyttää. Jos kaikki ok, niin seuraavassa neuvolassa kertovat tuloksen.

Rakenteet oli ultran mukaan ok, katottiin kuulemma paljon sellasia juttuja mitä normaalisti katotaan rakenneultrassa vasta, kun kerta nyt jo näkyi. Kätilö ultrasi alakautta ja 40 minuuttia kesti, vaikka niskaturvotuksen ja sikiön koon katsoi heti ultrauksen alussa :D niskaturvotusta 1,57, joka kätilön mukaan normaali.

Tänään aamulla oli nt-ultra, jossa kaikki hyvin. ❤ Viikkoja nyt 12+5 ja laskettu aika 13.7. Pituutta rääpäleellä 6cm+3cm kintut. :D Niskaturvotusta 1.2mm, eli hyvältä kuulostaa sekin. Lopullinen tulos tulee sitten parin viikon sisällä. Tässä vielä kuva. Aika pitkä koipi. :D
49970c0e2097115ae70286c3af86e888

Ihana kuva SportMom! :) Noi sivuprofiilikuvat on ihan kamalan söpöjä, sikiöt näyttää jo ihan vauvoilta näillä viikoilla. Mulla kun ei saatu muuta kuin edestä kunnollinen kuva, niin sikiö näyttää siinä ihan alienilta. :greyalien::Heartred

meEoJW
Tässä tämä meidän pikku-alien rv 11+4 :)

edit. Miksiköhän ainakaan mun koneella kuva ei näy?

Nyt näkyy! :) Kieltämättä tulee kyllä ekana joku alien mieleen. :D ❤

eppula: ihana pikku alien! :)

Mulla ultra huomenna, kääks! Jännittää onko siellä elämää ja kaikki kunnossa..

Mullakin ultra huomenna! Jännittää tosi paljon onko kaikki kunnossa. Varmaan jää yöunet vähäisiksi. Mä kun kukun aina jos yhtään stressiä tai jännitystä ilmassa.

• Tykkään
Reaktiot: AA
Sportmom Eiiih miten ihana koipi pystyssä kuva <3 ja Eppulan alien kuva on ihan mahtava :D
Itellä ens vkon torstaina vasta Nt-ultra.

Takaisin