Neuvola & ultrakäynnit

Eilen sitten ultrassa kasvua oli tullu 200g /2 viikkoon. Ei tarvetta käynnistykseen mutta lääkäri "vähän" päätti venyttää kohdun suuta jotta sais supistuksia aikaan... varoitteli että voi tulla vähän verta. Siitä ei ollu puhetta että mikä on se vähän. Vuotoa edelleen tullut tänään ja vuoto kuin menkkojen aikaan mulle siis normaalit menkat. Kirkasta ilmaista verta. Nytkään kätilö ei osannu sanoa onko normaalia ja käski tulla näytille. Nyt sitten sinne... supistuksia nuo on kyllä saaneet aikaan mutta ei ne varsin kipeitä ole. Ilmeisesti mulla melko hyvä kipu kynnys. Ainaki eilisen lääkärin mukaan olis pitänyt irvistää tuskasta kun olis pitäny koskee nii paljon.... tiedä sitten... mut kohta taas viisaampi
 
Huomenna yliaikaiskontrolli jos vauva ei tulevana yönä lähde tulemaan, oijoi .. En olis millään uskonut että näin pitkälle mennään :D
 
Äske oli neuvola rv 40+2, kaikki oli ok ja perjantaina ois sitte vielä yks käynti. Toivottavasti tosin sinne ei tarttis mennä...:D
 
Aamusta oli neuvolakäynti ja nyt rv 40+5. Lähetteen laitto Oysiin arviokäynnille, nyt ootella puhelua sieltä ja jos ei oo maanantaihin mennessä soitettu, niin ottaa yhteys ite äitipolille. Vauvalla kaikki hyvin, sf-mitta 34,5 ja kauhiana möyri mahassa ja sielä se ois niin asemissa, ku päättäs nyt haluta jo pois. :-) Neuvolatäti kokeili ns. ärsyttää kohdunsuuta pyörittelemällä sormella, että jos sillä sais vähä aikaan supistuksia ja totesi että kohdunsuu on pehmentyny, mutta paikat kuitenki kiinni ja kanavaa vielä jäljellä. Taisi jotain vaikutusta olla, ku pientä supistusta tulee, mutta saa nähä lähteekö tuosta jo eteneen kunnolla vai tyssääkö josaki vaiheessa. :-) Jännää, voiku lähtis nyt tapahtuun jotain, ettei tarvis käynnistykseen oottaa. :-D
 
Liisatuulikki: mulla se kohdun venyttäminen aiheutti vaan reilun viikon mittaisen limaisen verisen vuodon. Sen illan oli menkka jomoja mutta Neki loppu ku seinään vaikka kohdun suu oli 2 sormelle auki. Kanavaa jäljellä sillon 3 cm ja paikat pehmeät.

Eilen kokeilin sormella kohdun suuta ni en kyllä minkäänlaista napukkaa löytänyt. Pehmeä löllö oli koko reikä....
 
Onko jollain kokeiltu neuvolassa lantion ja vauvan pään suhdetta eli että mahtuuko ulos lantiosta? Luin jostain kätilötyön kirjasta, että kuuluisi katsoa neuvolassa ja tarvittaessa lähettää äiti synnytystapa-arvioon jos havaitsee epäsuhtaa. Nyt kesäaikana on ollut sijaisia enkä tiedä olisiko jonkun kuulunut tällainenkin juttu tarkistaa... Meillä neuvolan th ei touhua mitään tuolla alakerrassa, lääkärikäynnit on olleet ainoat, joissa on housuja riisuttu.
 
Liisatuulikki: mulla se kohdun venyttäminen aiheutti vaan reilun viikon mittaisen limaisen verisen vuodon. Sen illan oli menkka jomoja mutta Neki loppu ku seinään vaikka kohdun suu oli 2 sormelle auki. Kanavaa jäljellä sillon 3 cm ja paikat pehmeät.

Eilen kokeilin sormella kohdun suuta ni en kyllä minkäänlaista napukkaa löytänyt. Pehmeä löllö oli koko reikä....
Aijjaa. :-o Jännä nähdä mite se tässä omalla kohdalla sitte käy.. :-o
 
Nyt tuliki jo aika arviokäyntiin äitipolille 2.8. Toivottavasti lähtis jo ennen sitä syntymään. :-) Ei oo tuollasesta neuvolassa ainakaan mainittu mitään ääneen, jospa se sitte mahtuu tulemaan, kerta oo sanottu. :-D
 
Täällä 40+6 ja aamulla neuvolassa, kontrolli 1.8. ja varmaan käynnistystä mietitään jos ei sitä ennen tuu... Viime yönä sai taas valvoa, mut lähinnä siks että vauva liikkuu niin paljon että ihan sattuu, saatto siinä muutama pieni supistuskin tulla.
Meillä ei neuvolassa ole arvioitu tuota ulosmahtumista...pelkopolilla kätilö vaan totesi ulkoapäin että näytän hyvänmalliselta synnyttäjältä :D Ja ainoa kerta kun mulle on tehty sisätutkimus oli se ihan ensimmäinen lääkärikäynti...
 
Mullakaa oo neuvolassa tehty noita sisätutkimuksia, muutako lääkärikäynneillä, mutta nyt tässä viimesellä käynnillä ehotti tuo neuvolatäti että voidaan kokeilla tuota kohdunsuun ärsytystä jos haluan. :-)
 
Huh,mun foorumi lakkasi toimimasta meidän ollessa synnärillä, enkä ole ehtiny värkätä.
Nyt toimii, ja ilokseni voin ilmottaa että viikolla 41+2 käytiin aamusta neuvolassa, iltapäivästä oltiinki synnärillä ja seuraavana pvnä poika maalimassa. :)
12.7 aamulla siis terve, kovaääninen toiminnanjohtajamme suvaitsi saapua maalimaan.:Heartred
 
Niinpä se piti raahautua taas neuvolaan... kaikki oli taas ihan ok, pää vielä vähä heiluu mutta maha laskeutunu. Lähetteen laitto äpolille yliaikaskontrolliin ens viikolle keskiviikoksi jolloin rv 41+3. Mä niin toivon että tää pikkukaveri tulis ennen tuota...
 
Ei se pään heiluminen kerro mitään, synnytys voi olla siitä huolimatta lähellä. Minulla kumpikin oli aika korkealla vielä siinä vaiheessa kun vedet menivät ja synnytys alkoi käynnistymään. Kyllä beibi sitten ponnistamalla alas ja ulos tulee, jos on tullakseen. :)
 
Mullakaan vauva ei ollut vielä laskeutunut ennen synnytystä, vaan laskeutui vasta synnytyksen aikana.
 
Mulla lukee synnytys kertomuksessa, kun on eka tarkastus tehty, että pää liikkuu eli ei tosiaan merkkaa mitään tässä vaiheessa.
 
Takaisin
Top