Neuvola kuulumisia

..Tai ei varsinaisesti neuvolakuulumisia, vaan raskauden lopputarkastus lääkärillä tänään rv 39+1.

Teki muuten sen verran ronskisti sisätutkimuksen et oli huvittavaa kun sen jälkeen mitattiin vauvan sykettä 40min niin samallahan mulle piirty mojovia supistuksia tasasesti 10 min välein.
Kihahti vedet silmiin ja mietin et miten ihmeessä toiset voi olla niin kovakourasia..

Sama tilanne kun puolitoista viikkoa sitten eli kaulaa 1,5cm ja 1-2cm auki. Pöh.
Nyt niitä kävelylenkkejä sitten vaan!

Nyt viimeisessä ultrassa lapsivettä olikin liikaa, ja siitä seuranta-aika 20.5 ja käynnistys tarpeen vaatiessa siitä sitten, jos siis ei ole sitä ennen tullut. (Mikä ois tietysti todennäkösempää kun laskettu aika on 12.5!)
 
Joskus lääkärit saattaa olla loppuraskaudessa kovakouraisia, jos se avittais synnytystä käynnistymään. Toivottavasti oli kristar siitä kyse!
 
Neuvola kuulumisia 40+6
verenpainneet 60/113
paino laskenut viime viikosta 1200g
sf 33cm
syke 140+
turvutus ++
ja perjantaina uudestaan jos yhessä kasassa viel.Tuntuu vaan siltä ettei tää vauva synny ilman lääkärin avustusta täältä...
 
Jahas.. Se olis viikot täynnä ja näköjään päivätekstin mukaan oon jo synnyttäny! :D

Mut siis.. 40+0 neuvola
Paino: +467g (yht. 12,2kg alkupainosta)
RR: 128/78
Sf: 35
Pissa ja turvotus -
Syke siinä 130 kieppeillä
Liikkeet: ++

Nyt oli vauva laskeutunu ja kiinnittyny! Wuhuu! emoticon

Katotaas Niiva, et kumpi meistä saa ekan yli 40 viikkosen vauvan tonne listaan! ;)
Villi veikkaus, että minä se en oo...
 
Neuvola taas takana ja viiminen sellainen.. rv40+6
RR 146/80
Paino -1,5kg/vko
Turvotus +
Pissa puhdas
Sf 40cm (sama kuin viimeksi)
Vaavin syke 120
Liikkeet ++
Kiinnittynyt nyt, ja aika kättärille varattuna perjantaiksi. Limatulppaa on nyt pikkuhiljaan irronut eilisestä ja tänään supistellut jonkin verran, mutta nyt ei taas mitään :/
 
No etpä Ballo ehtinyt paljon ihmetellä neuvolan jälkeen. :D Onnea vauvasta! Hui kuinka nopea synnytys... Sitä pelkään tai no jännitän, että jos anestesialekuri nysvää jossain muualla liian kauan. No mut näköjään siitäkin seleviää. :)

Tänään neuvola 38+5

Oma paino n. +220g per viikkoa (jei, ei 80 vieläkään rikki! Tänään jätskiä.)

Turvotusta ei, pissi puhdas, hemoglobiini 113 - ihmeellisesti tippunut! Ehkä otan rautalisän taas käyttöön, ettei synnytyksessä verenhukka väsytä ylimääräistä.

Paineet 128/74

Vauvan syke 124-129, liikkuu (joka päivä, oikein aktiivisesti, etenkin kohdunkaulan suuntaan... Au)

Sf 31 viimeks 33)

Vauva laskeutunut, ja jollain lailla kiinnittynyt - neuvolantäti sanoi, että on vähän arka liiemmälti heiluttelemaan kersan päätä mutta että tuntuu, että ei se oikeastaan enää liiku. :)

Eipäs siellä sitten sen kummempaa. Ensi tiistaina seuraava, minne ajattelin vielä mennä kyllä. :)
 
KOKSissa käyty taas ultrassa, lääkärillä, käyrillä.

RV 38+1

Muksu olikin sit ottanut kunnon kasvupyrähdyksen kahden viikon takaisesta ja hypännyt alakäyrältä keskikäyrälle. Painoarvio nyt 2800-3000g, ilmeisesti lähempänä tuota viimeistä..Kasvaa siis oikein hyvin, mutta nyt huolestuivat puolestaan lapsiveden vähäisestä määrästä ja saan taas viikon päästä mennä uuteen ultraan. Tän takia taitaa mun neuvolakäynnit olla käyty, kunnon neukkatädin mielestä mun on turha mennä sinne enää erikeen kun kuitenkin ultrassa käyn. Surettaa, mielelläni menisin sinne neuvolaankin, että tietäis oman painon, hempan ja sf-mitan, joita ei tuolla KOKSissa katsota. Höhemoticon

Kohdunsuu edelleen kiinni ja kaulaa jäljellä se 3cm. Ei kiva, ei hyvä. Lääkäri antoi ymmärtää, ettei tää tosiaan oo ihan lähiaikoina tulossa. Tai ikinähän ei tiedä, muttamutta..
Sanoi myös, että synnytyksestä tulee todennäköiseti pitkä, mutta ei kuulemma tarkoita välttis kivuliasta. Just. Ilmeisesti mulla on niin tiukassa kunnossa lihakset. Olisin niiiiin paljon mieluummin kuullut vaan se neukkatädin viimeksi mainitseman helpon synnytyksenemoticon

Lantion tilavuus ja vauvan koko arvioitiin oikein kahden lääkärin voimin, samoin se lapsiveden määrä. Katsottiinpa ainakin kunnolla kaikki, joten en valita. Sukupuolelle saatiin nyt vielä kolmaskin arvio, eli kyllä se tyttö on. Josko sen pinkin maton sit jo uskaltais tilata typyn huoneeseen..

Käskettiin nyt tiiviisti tarkkailla vauvan liikkeitä ja  mahdollisia vuotoja sen lapsiveden vähentymisen takia. Pitää kuulemma herkästi sit mennä äippäpolille, jos vähänkin mietityttää. Valkkariahan tulee joka päivä niin paljon, että mistä sitä sit tietää onko siinä lapsivettä mukana vai eiemoticon
 
Ei mä en kestä.. Tää ei tuu ikinä täältä.. viikkoja tänään 40+4 eikä merkin merkkii.. Naama on yhtä levee ku norsun perse eli turvotusta on tullu ja verenpaine nousee.. Mikään ihme et nousee ku tulee niin stressaantunu olo tästä yliaikaisuudesta.. Toivotaan et tulis ny sielt joskus ennen jouluu :)
 
tänään oli viimeinen neuvolakäynti :) vauvan syke 130+ , sf-mitta 34, verenpaineet 106/64, hemoglobiini 122. Kätilö toivotti onnea perjantaiseen käynnistykseen. Kyllä jännittää tuo perätilasynnytys! En varmaan nuku torstai-perjantai välisenä yönä ollenkaanemoticon
 
Sintura, alan tulla siihen tulokseen, että hyvä ettei mun kontaktit arvaile synnytyksestä mitään... On toikin nyt älytön asia sanoa ensisynnyttäjälle, että pitkä synnytys tulossa - on tässä nyt miettimistä muutenkin! Onneks sulla on myös Toinen Arvio. :) Mulla tuskin ainakaan lihasten kireys hidastaa... :D Tai no kireä voi olla muttei tiukka kunto. Mullakin oli 37+5 kohdunkaula 3cm, joten odotellaan...

Tietääkö joku muuten miten paljon vauva kasvaa viikossa tässä vaiheessa? Eli jos mulla nyt oli arvio toi 2900g viime viikolla, miten paljon painais nyt ja entä ens viikolla, jos syntyis? Arvioitahan kaikki on, ja minkäs sille teet jos kasvaa paljon, mutta jotenkin kiinnostais mitä viikkotasolla tämä venaileminen hänen kokoonsa vaikuttaa.

 
mom83:lle ja niivalle voimia viimemetreille, toivottavasti lapsoset älyää ulkoistua pian! Ja zaralle tsemppausta käynnistykseen, toivon mukaan perätilavauva tulee oikein nätisti ulos emoticon
Sofi, jostain oon saanut käsityksen, että viimeisinä viikkoina vauva kasvaa n.200g/vko.
Täällä myös 39+0 neuvola takana:
Paino noussut ekasta neuvolasta 13 kg (viimeisinä viikkoina tahti tosi kiivas emoticon ).
Verenpaine ja hb kunnossa.
Sf 34 (keskikäyrän tuntumassa).
Raivotarjonta, vauvan pää lähes kiinnittynyt ja vauva hieman reilu 3kg käsikopelolla.
Streptokokki B positiivinen - täällä neuvolassa näyte otetaan rutiinisti ja hyvä niin, antibioottia siis tarjoillaan synnytyksessä.

Vointi on aikalailla hyvä, mitä nyt unettomuus kiusaa välillä. Turvotustakin alkaa olla ja ruoka maistuu.. Mutta pääpiirteissään jaksan touhuta niinkuin ennenkin ja vielä ei ole hätää synnyttämään - ehkä noin viikon päästä alkais jo mammakin olla kypsä, jos vaan vauvakin emoticon (katotaan, niin synnytän rv 42+ kun liikaa hehkutan tätä odottelua..)

tini 39+2
 
Sofi: eilen kävin neuvolassa ja siellä sano että painoa tulee nyt n.200g/vk.

Mulla olis tänään toinen synnytystapatutkimus emoticon
viikko sit oli eka ja lääkäri ei ollu varma mahtuuko tulee alakautta, viikkoja tuolloin 36+4 ja vauvan paino arvio 2,5kg. Sano vaan et luultavasti mahtuis jos nyt syntys mut ei välttämättä enää myöhemmin!! Laittovat lähetteen tyksiin ja tänään ois sit sinne mentävä. VÄHÄN jännittää mikä on "tuomio". emoticon
 
Jospa sitä aikansa kuluksi näpyttelis näitä omiakin numeroita joskus tänne:

Viikkoja 39+6
Paino -100g (yht. +9kg)
Turvotus -
RR 120/80 syke 115!
Hemppa 136
Sf 33, samoissa kun viikko sitten ja -1cm 2 viikon takaiseen
ympärysmitta 112, -3cm viikon takaiseen
Vauvan syke 135
Liikkeet ++
ja RT, kuten jo viikolta 28 joka kerta

Unohdin TAAS kysyä, mitä tarkoittaa toi merkinnän RT perässä o tai v? Maalaisjärjellä ajattelisin että oikea ja vasen? Eli siis kummalla puolella loput kropasta majailee, vai?
Nyt oli pää vihdoin kuulemma kiinnittynyt tiukasti paikoilleen.

Vuotoja ja supistuksia ei ole oikeastaan yhtään -eli ihan tasaisen tylsää odottelua vaan...
 
Sofi, joo ois kyllä varmaan paha sanoa noin jollekin, joka valmiiksi jo pelkää synnytystä. Mä en sitä osaa pelätä, joten eipä tuo nyt niin haitannut. Tulee sit mitä tulee. Pitkää oon kyllä osannu oottaa siinä mielessä, että kun nää on kai jossain määrin perinnöllisiäkin juttuja ja mun äiti synnytti ensimmäistään reilut 15h.  Tosin eilen kyllä jossain kohtaa sanoin miehelle, että voitaisko sittenkin vielä perua koko juttu, kun tuli ekaa kertaa oikein tosissaan kipeitä suppareitaemoticon

Tsempitykset zaralle synnytykseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
Täällä käyty myös neuvolassa, viikkoja 38+4.

Paino +467g/vko (yht.11kg)
turvotus +
RR 141/76 ja toinen mittaus 137/78
pissa puhdas
sf 34
rt sykkeet 140 ja liikkeet ++

nyt neuvolatäti sano et ei saa enää päästä kiinni.. tunnusteli vielä toisenkin kerran, mut ei kyl sanonu mitään siitäkään et oisko kiinnittyny ym.

uus vaiva mikä on tullu muutaman päivän sisään on mielenkiintoset luukivut suoraan välilihan kohdalla.. vaikee selittää missä kohtaa mut ihan ku ois pitkästä aikaa ajanu pyörällä kun siitä seuraavana päivänä saattaa olla luut kipeet. tosin nyt ne on jatkuvasti ku lähtee liikkeelle tai muuten venyttää haaruksia :)
 
rv 38+5
painoa tullu viikossa +233 (yhteesä 10,7kg)
RR 118/82
pissa puhdas
hb 123 viimeks 126
Sf 34,5 viiko takaisesta tullu 0,5cm
vauva syke +145

Laskutunut lisää viimekerrasta kun kävely hankaloitunut. Terkkari puhu et taitaa olla pitkä kaveri tulossa, mut näkeepä sitten kun tulloo ulos :) kauhee väsymys päällä... vois vaan nukkua
 
Tuli sitten käytyä eilen siellä synnytystapatutkimuksessa ja tämä lääkäri oli sitten sitä mieltä että kyllä se sieltä alakautta tulee! Että synnytyksen alkamista sitten vaan ootellaan.
Mua kyllä hirvitti yks asia kun se teki paino arvion vauvasta niin nyt oli muka 3,0 kg kun viikko sitten oli 2,5 kg.... 500g/vk????? huh huh sanon minä emoticon

nyt 37+5
 
Tiistaina äippäpolilla 40+1
Painoarvio 3.3kg
Vettä hyvin, isktukka ok
vauva Rt =) =)
pissa puhdas ja RR ok

sokeriarvot olleet hyviä ja vauva sopivan kokoinen niin ei vielä ollut tarvetta käynnistää. Ajan käynnistykseen sain ensi keskiviikolle heti aamulla klo 8.00. Onpas nyt ainakin joku pv mitä odottaa.
 
Neuvola rv 38+1

Painoa 600g/vko (melkein 10kg)
Ei turvotusta ja pissa puhdas (ihan ku koko ajan)
RR 118/79 syke 98 (aiemmin syke ollu n 80)
Hemppa 140 (noussu 2:lla 2 vkossa)
RT syke 155
SF 37 cm (aiemmin 39cm) Luultavasti vähän siis laskenut sekä eri mittaaja.

RonjaM & "NaPPula" rv 38+1
 
Takaisin
Top