neuvola kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on takana kaks helppoa ja nopeaa synnytystä ettei niistä ole onneksi jääny mitään ikäviä muistoja. Mutta kyllä tässä jännittää ja mietityttää synnyttää vauva peppu edellä... Toki tässä vielä kontrolloidaan tilannetta ja jos muutttuu niin sittehän leikataan.Leikkauskin kyllä pelottaa ja lähinnä toipuminen siitä..

Tsemppiä sullekki Helmimamma11 kovastiemoticon Laitellaan kuulumisia tänne miten hommat etenee kummallaki ja toivotaan että vauvat päättäis kääntyä!!

Lääkärinneuvolakuulumisia!

Viikot: 37+3

Painonmuutos/viikko: +573 (vaikka oon yrittäny syödä terveellisesti
ja ei herkkuja!!)

Turvotus: +/-

Verenpaine: 136/80

Pissassa proteiinit plussalla!

Painoarvio vauvalla: 3,3 kg

Kohdunsuuntilannetta ei ees kahtonu, vaikka ootin kyllä (jos noin nyt vois sanoo :DD), sillä tietäs et onko tapahtunu mitään!
Synnytän varmaan jättiläisvauvan painoarvion perusteella! Tuntuuki siltä, että täällä ei ihan pikkunen heppu oo.. Toivon todellakin, että tämä ei mee
yli niin paljon mitä esikoinen. En halua synnyttää yli 4 kilosta! Lasketun ajan tienoilla laitetaan lähetettä heti polille, jos ei oo syntyny siihen mennessä.
Maanantaina sitte uudestaan neuolassa käymään, et katotaan noita arvoja ku meinas
 verenpaineet olla normaalia korkeemmalla ja painooki tullu aika kivasti +
 sitte sielä proteiinit plussalla ja ne ei oo ollu ku viimes syyskuussa!

Ja inhoon muuten kirjottaa tähä uuteen lootaan!  

Äityli811: Monellako viikolla olet ite nyt menossa? Ollaanpa tosiaan kuulolla, mitä ne sit päättää tuolla äippäpolilla! Oisin jo valmis synnyttään on niin hankala ku pylly painaa tonne alas :(

Helmimamma11: mulla rv 37+2 eli LA 9.2. Mä oisin kans ihan valmis jo synnyttämään mutta tää vaavi ei ole yhtään laskeutunu ja päällä painaa kylkiluihin sekä vatsa laukku on kovillaemoticon

Laitan tän nyt tänne neukku-uutisiin eli painoarviossa käyty 36+0.

Hienosti kasvanut ja paino nyt n. 2900g eli ihan keskikäyrällä mennään. Sf-mitta siis ei kertunut muuta, kun sen, että vaavi vielä aika ylhäällä. Tutki samalla lantion ja hyvin on kuulemma tilaa. Kohdunsuu oli pehmeä (toissapäivänä kiinteä emoticon) ja auki yhdelle sormelle. Pituutta vielä 3 cm.

Ja sitten se paras kohta: pienellä näkyi tukkaa!!! emoticon

Joo iisi...? Mitä?! Hä?! 

Meidän vaavin painoarvio tän viikon neuvolassa 37+2 oli tuo 3,3 kg, ja seuraillaan tilannetta. Neuvolantäti on koulutukseltaan sekä kätilö että terveydenhoitaja ja esim. yhden mun kaverin molemmat lapset arvioinut hyvinkin oikein. 
Ensi viikolla taas katsellaan ja laitetaan jossain vaiheessa synnytystapa-arvioon jos meinaa vaan kasvaa tuolla tavalla eikä la:n lähettyvillä ole tullut vielä ulos. JÄTTIVAUVA, hihii. emoticon(toivottavasti ei yhtä ruma kuin tuo hymiö....)
Minä kun ole 158 cm pitkä, niin eiköhän nuo ole miehen (189 cm/90 kg) geenejä...Vaikka lantiota mulla ainakin ulkomittojen perusteella (hahaa!!) on enemmän kuin yhden synnyttäjän tarpeiksi. 

Hei,

Et ole ainoa, jolla iso on tulossa, mulla ultrassa näkyi viikko sitten 3000 vaaveli ja viikkoja oli vast 35+1, eli pitkälti mennään yli 4kg: jos ei pian synny, hieman jännittää tuo koko. Tosin mull on ollu kohdun korkeus aina yli maksimin reilusti, joten kaverilla on ollut tilaa kasvaa :) .

HELP HELP!!!!
Miks mun ticker ei toimi, vaiks on ennen toiminut... eli ennen ku nää nettisivut päivitettiin, pitääks mun tehä jotain muutoksia. En muista ees miten tuon vanhan tein, mutta sillon sain toimimaan.

Meijän pikkusen painoarvio rv 36+0 oli 3147gr... eli näillä näkymin meillekkin tulisi iso poika jos menee kauheesti yli...koti konstein ainaki jos ei muuta nii yritän saada pikkusen ajoissa ulos :D hehehee toivon vaa heh....

Hyvä, etten ainoo oo, jolla saattais jättivauva syntyä! :D Miehelle just edellisenä iltana sanoinkin, että oon ihan varma, et tää on yli kolme kiloinen tällä hetkellä ja niin veikkasin oikein! ;)
Kyllä sen vaan jo tuntee ettei mikää pikkumöhkäle mahassa ole! :D
Mut katsellaan miten tästä eteenpäin sitten.. Aijon kyllä valittaa lasketun ajan tienoilla heti kunnolla neuvolassa, ku viime synnytys oli niin hankala, niin pelottaa muutenkin, jos täytyy iso
tenava koittaa puskee pihalle!

Eli neukassa taas käyty:

37+4
Paino +300/vko
RR 106/77 p. 68
B-Hb 119
Sf 30
Vesi N
Rt
Sydämensyke 123
Liikkeet ++

Painoa olisi kuulemma taas saanut tulla lisääkin.. Koko raskaudessa (laski ekasta neuvolakäynnistä) tullut n.7,5 kg. Ja aina ollut hoikka tyttö. Noh.. ensi neuvola on viikon päästä maanantaina, niin sunnuntai mättöjen jälkeen voin hypätä vaa´alle, ja katsotaan mitä se näyttää;)

Sofiaana: Mäkin olin aika huuli pyöreenä, kun sanoi, että tukkaa näkyy emoticon Ja huomasin tosiaan, etten tajunnut mainita, että ultrassa käytiin (hyvä minä ;) )

Maiza: Ei tule teille ton hymiön näköistä vauvaa =D

Mä olen siis koko raskauden ajan joutunut syömään sokeria varsinkin aamuisin, etten oksentaisi (viimeksi tänään meinas pönttö kutsua emoticon) ja ittellä ollut pelko, että vauva on iso sen takia ja siksi vähän pelästytti iso sf-mitta neuvolassa. Varsinkin, kun oli sijainen kerran ja aika tiukkasanaisesti kysyi, että oletko yrittänyt välttää sokereita. Yritin siinä sitten selittää tilannettani, mutta tuli kyllä niin huonoäiti-fiilis emoticon Onneksi oma neuvolatäti sitten selitti, että vauvaa ruvetaan vain hieman aikaisemmin häätäämään, jos todellla isoksi meinaa kasvaa.

Neuvolassa jälleen käyty (rv 37+1)
Paino -400g/viikko (runsas veden juonti on pistänyt ilmeisesti nesteet kulkuun..?)
RR: 129/82 (noussut, mut ok lukemissa silti..)
B-Hb: 115
Sf: 34cm (ei kasvua edelliseen kertaan..)
Rt
Pikkusen pulssi: +140
Liikkeet ++

Ens maanantaina sit ylimääräinen lääkärineuvola, koska vauva ei ole vielä laskeutunut ja th ei osannut sanoa, että miten menetellään jos synnytys käynnistyy ennen lapsen laskeutumista ja kiinnittymistä.. Joissain sairaanhoitopiireissähän täytyy mennä synnärille lanssilla/makuuasennossa siinä tapauksessa.. Sen lisäks vauvan painoarvioks on nyt povattu 3200g-3300g ja mua itseäni vähän huolettaa, et kuinka isoks hän meinasin kasvaa.. Ja että tullaanko synnytys käynnistämään mahdollisesti..? Ksshp ainakin suosittaa kokoarvioon/synnytystapa-arvioon lähettämistä, "jos odottava äiti on huomattavan pienikokoinen - alle 155cm" -ja mähän aivan hintsun alle.. meidän neuvolalääkärihän on sillon 24 viikolla arvioinut, että pystyisin synnyttään alakautta.. Sillon vaan ei oo ollut tiedossa, et vauva voi hyvinkin olla reilu 4kg syntyessään ja lantion tilavuutta mulla ei oo tutkittu.. Lääkäri vaan kyseli, et miten lähisuvun naiset on synnyttänyt..?

Terveiset naistenkliniikan osasto 42lta. Täällä tarkkailussa ollaan. Lisää tammikuun tarinoissa.

Vauvan kokoarvio nyt 2,7 kg (viikko sitten 2,6 kg).

Paineet heiluivat taas katossa, vaikka on lääkitys, joten otettiin osastolle. Nyt tupla-annos lääkettä ja uusi vuorokausikeräys.

Onneksi nykytekniikka sallii netin täällä sairaalassa.

Täälläkin tullu taas neuvolassa käytyy (vaikka toivoin ettei ois tarvinnu mennä mutta lapsi päätti toisin...)

Sasin verenpainemittarin kotiin kun oli nousussa ja +1 protskuja

38+1 tai 37+3 (kumpaa laskuria sitte käyttääkään...)
Painoa oli muka +800 ja risat viikossa vaikka oli noussu hitusen yli kilon noin 2vk takasesta(??). No ei voi mitään.
RR siis 138/83
Hb 135
Prot +1 ei sokeria
Sf edelleen 32 (oli myös 2vk sitte)
Vaavin sydän hakkaa edelleen yli 150 (Oisko ollu 153)
Oletan että tää on melko varmasti tyttö. Jos se sydän ääni juttu pitää paikkansa ja piti ainakin pojan kohdalla...

Sitte vaan ootan malttamattomana josko ei tars seuraavaan neuvolaan mennä mutta kuitenkin petyn ja joudun käymään vielä kolmenkin viikon päästä...emoticon emoticon

Tänään ollaan sitten käyty siellä äippäpolilla :D Vaavi oli kääntyny oikein päin emoticon eli raivotarjonnassa oli, Oli kyll mukava homma niin ei tarvi sitä sektiota sitten! Muuten jotenkin petyin ku mulla niin hankala olla että ne ees alkais jollekki. mutta mun oma kätilö sanoi että vasta 39vk ne alkaa käynnisteleen jos ei ole tullu, kun on tämä RD mulla.
No sanoin lääkärile että mulla on limatulppa tullu jo ja supistellu jonkusen verran niin teki sisätutkimuksen. Kohdunkaulaa oli vielä vähän jäljellä ja oli auki yhdelle sormelle. emoticon Sanoivat että sieltähän se toivottavasti alkaa nyt tulemaan, ettei joutuis odottaa sinne 40vk! Onko kellään kokemuksia tosta että kauan on sit kestäny et alkanu synnytys käynnistyy? :O Luin tuolta netistä niin joillan saattanu olla yhelle sormelle jo monta kuukautta aikasemmin.. pitäs vissiin lopettaa tää toivominen ja oottaminen mutta mun olo on niin tuskanen että haluaisin jo saaha normaaliolon takaisin!

Niin vauvan painoarvio oli pienempi mitä viimeksi :O nyt oli 2900 javiimeksi oli 3200g, mut lääkäri sano et se on niin mittaajastaki kiinni ja näin loppuvaiheessa vaikea saaha mittoja kun vaavi niin kiemurassa. ettei kannata huolestua.

Nyt ois sit viikkoja 37+1 emoticon

Takaisin