neuvola kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä taas neuvolassa käyty
33+6
RR: 122/69
Pissa: Puhdas
Hemo: 130
Kohdunpohjan korkeus: 31
Raivotarjonta

Kaikki ok muuten.. lääkärinaika tuli ja seuraava neuvolanaika kanssa.
Vauvelin hartiaki on kiinni nivusessa että se tuottaa pientä kipua kun laittaa esim. kenkää jalkaa.

Rv 34+5 neuvolakäynti takana.
Nyt ei sitte niin mahtavia uutisia tullutkaan! emoticon
Eli pissassa oli sekä proteiinit että sokerit yhdellä plussalla. Neuvolatäti sanoi, että proteiinit voivat hyvin johtua valkovuodosta, mutta laittoi kuitenkin lähetteen labraan uuteen pissanäytteeseen. Ja sitten tuli myös lähete sokerirasitukseenemoticon

Muuten kaikki oli ihan hyvin! Vauvan asentoa oli hieman hankala saada selville, kun aluksi tuntui olevan poikittain, mutta sydänäänten jälkeen oli taas vaihtanut asentoa ja käsikopelolla vaikuttikin olevan pää alaspäin. Veikkas täti että ekalla kokeilulla oli supistus kun vatsa tuntui erilaiselta toisella kerralla, saattoi siis vaikuttaa tuntumaan.

Tällä kertaa minulla oli taas uusi terveydenhoitaja, joka sijaistaa tammikuun loppuun asti vakkaria. Vakituinen terkka onkin sitte minun seuraavalla kerralla, mutta hän jää taas vuorotteluvapaalle toukokuussa jolloin tulee taas uusi sijainen. Eli hieman vaihtuu nyt minun hoitajani.

Tässä vielä hieman lukemia:

Paino: +607g/vko
RR: 115/74
Pissa: molemmat +
HB: 121
Tarjonta: RT
Sykkeet: 154
Liikkeet: ++
SF: 30

Kahden viikon päästä olisi lääkärineuvola, jossa synnytystapa arvio..

Neuvolakäynti takana. Ohessa lukuja:

Rv: 35

Paineet: liian korkeat - taas. Eli ylapaine on siellä jossain 150 - 160 ja alapaine (mikä siis EI saa mennä 100 yli, ä-polin päivystyksen muklaan) heiluu siinä 85 - 98 (sekä neuvolassa että kotimittauksissa).

HB: ei mitattu

Tarjonta: raivo (melko varmoja ollaan)

Syke: 140, liikkeet ++

Protsku: taas 1 plussa

Turvotus: laskenut \o/

Paino: LASKENUT 200 gr viime käynnistä!! \o/

Sf: vetää ihan omaa käyrää, n 38 :D

Sitten käytiin tänään tutustumassa naistenklinikalle. Tuli hyvä fiilis. Kyllä ne siellä hyvin meitä hoitaa. No, kun tulin kotiin niin oli ilmestnyt vihdoin lääkärikäyntiaika ä-polille. Eli ensi tiistaina heti aamusta niin lähden käymään siellä. Aikaakin on varattu 1-2 tuntia, joten nyt tutkitaan tämä raskausmyrkytysepäilys. Hyvä!!

Tänään käyty synnytystapa-arviossa. Nyt 36-2

Vauva on keskikokoinen (huh, pelkäsin että olisi iso :) ).

Raivotarjonnassa ja laskeutunut jo alas. Saattaa lääkärin mukaan tulla hieman aiemmin kuin laskettuaika.

Kohdunpohjan korkeus oli 32. Painoa tähän mennessä tullut 11 kg (+329). 

Paikat kunnossa ja kiinni.

Sokeria oli virtsassa, viimeksi ollut 7.10. ja sen jälkeen puhdas. Sokeri paastokoe viime viikolta kuitenkin normaali.. Koitan nyt loppuajan olla syömättä mitään sokerista. 

Dodih. Kävin eilen neuvolassa rv 36+2

Paino: Nonni, nyt sitten mentiin kesäkuisen ekan neuvolan painon yli. Eli painoa tullut koko ajalta 1,4kg.
Ei turvotuksia
RR 119/72
Pissa puhdas
HB 110 (ilman rautaa heilutaan)
Sf 34
Lapsivettä normisti ja vauveli raivotarjonnassa.
Sykkeet +150
Liikkeet ++

Kätilö halus ultrata kun ei ollut eka varma mitenpäin vauva oikein on. Noh, raivotarjonnassa siellä oltiin ja on kaveri kuulemma vielä aika korkeella.
Että ei sieltä varmaan ihan hetkeen olla tulossa. Itse synnyin just tasan tarkkaan laskettunapäivänä. Kuinkahan yksyhteen nää asiat tavallisesti menee? Kokeneemmat?

Kävin tänään neuvolassa.
33+6
Paino +400gr/viikossa. Yhteensä 1. neuvolasta 10,7kg (59,3kg-70kg )
RR 129/74 
Kohdunpohjan korkeus 30
Turvotusta ei ole.
HB 121
Sydämen syke 150-160
Liikkeet ++
Pissa puhdas :)

Kaikki oli hyvin ja vauva pää oli alhaalla. 

Neuvolassa jälleen...

Kaikki arvot oli kohdallaan.
Sf-mitta oli 32 cm.
Paino oli pysyny saman parin viikon takaisesta.
Pissa oli puhdas.
Vauvan asento jäi kysymysmerkiksi kun täti ei oikein saanu selvyyttä. Vauva hengaili jossain piilossa myttyrällä. Nyt tietysti oleilee tossa ihan iholla ja varmaan oikeessa asennossakin :P. Pari viikkoa sitte oli nimittäin RT:ssa. Noh, viikon päästä seuraava neuvola niin siellä sit näkee, että oisko jo kääntyny oikeen päin.

Kävin neuvolassa eilen vk 36+4. (tää on siis neuvolan LA)
Paino oli tippunu 1kg kahden viikon takasesta... Varmaan olin viimeks sitte syöny juur ennen neuvolaa =) Oon tosi tyytyväinen, että vaikka nytki turvottaa niin paino ei kuitenkaan huitele jossain ihan taivaissa eli että painoo on kertyny nyt niin vähän että taitaa kaikki olla vauvasta ja muusta mitä tuolla kohdussa on. Oikeestaan lähtöpainosta on vaan se 3kg lisää tullu.

Pissa oli puhdas
HB: ei katottu tällä kertaa (viimeks 130)
RR: 130/70
Sf: 32 oli ottanu oikeen kasvu spurtin viimesten 2vk aikasna ku edellisessä vlissä oli vaan 1cm lisää ja nyt 2cm. voihan tietty olla että mittas erilailla mutta mittaaja oli sama =)
Pikkunen on edelleen RT ja liikkeet ja sykkeet ++
Niin ja tämä ihana turvotus! Mun nilkat on ihan kamalat... Onneks sitä on vasta pääasiassa jaloissa mutta kyllä sormissakin aina välillä tuntee...

Meilläkin oli eilen neuvola taas. emoticon

Rv 38+3

Pissi puhdas

Painoa viikossa 160g, yhteensä 13kg tullut nyt.

RR: 122/74

Sf: 35cm

Tarjonta: RT, laskeutunut on, mutta pää liikkuu vähän vielä. Vesien mennessä kuitenkin saa olla pystyssä, eikä tarvii kuulema mennä ambulanssilla.

Sykkeet ja liikkeet: 130/++

Kaikki siis hyvin. emoticon  Toivottavasti ens viikolla ei tarviis enää mennä. emoticon

mimmu87 kirjoitti:
Meilläkin oli eilen neuvola taas. emoticon

Rv 38+3

Pissi puhdas

Painoa viikossa 160g, yhteensä 13kg tullut nyt.

RR: 122/74

Sf: 35cm

Tarjonta: RT, laskeutunut on, mutta pää liikkuu vähän vielä. Vesien mennessä kuitenkin saa olla pystyssä, eikä tarvii kuulema mennä ambulanssilla.

Sykkeet ja liikkeet: 130/++

Kaikki siis hyvin. emoticon  Toivottavasti ens viikolla ei tarviis enää mennä. emoticon

Mimmu87: Toivotaan tosiaan, ettei sun tarttis....!! Iik. jännää. Mihin toi siis perustui toi ettei vesien mennessä tarvitse mennä makuulle/ambulanssi? Koska pitäis mennä makuulle?

Maiza: se perustuu siihen, että jos vauva ei ole kunnolla laskeutunut siinä vaiheessa kun vedet menee, niin napanuora saattaa luiskahtaa ulos. Eli, jos vauvan pää ei ole kiinnittynyt ja vedet menee, silloin pitää mennä makuultaan/ambulanssilla synnärille.

Jenni kerkeskii jo vastata, kiitos. emoticon

Maiza: Alkaa tosiaan olla jo aika jännää.... emoticon

On sairaalasta kiinni, et millaset ohjeet tohon makuullaolemiseen annetaan.. Täällä on ohjeena, että vesien mennessä voi rauhassa vielä pakkailla ja lähteä omalla kyydillä sairaalaan, vaikkei lapsi olisi laskeutunut/kiinnittynyt. Mutta jos lapsi on perätilassa ja vedet menee, niin silloin täälläkin ohjeistetaan makuulle ja ampparikyytiin.

Outoa, että nämä ohjeistukset vaihtelee paljon emoticon

Juu, näinhän se olikin! Kyllä tuntuu vaihtelevan käytännöt melkoisesti ja isoissakin asioissa. 

Saas nähä, kuka poksahtaa eka. Minä poksahdan kyllä kohta herkkujen syömisestä. Taas sorruin, lakumix-pussi ihan omaan napaan yksin. Huhhuh. Auttakee, mulla tuntuu olevan maailman huonoin itsekuri. emoticonOn ollut jotenkin alavireisyyttä ilmassa parina päivänä, ja hirveä väsy, kivuista ja tukalasta olosta puhumattakaan. Helpotan sitten oloani sokerilla. Ja sehän ei tietenkään edes helpota lopultakaan.....Olikos se kromi, joka makeanhimoon auttaa??

Tyhmä, huono valas=minä. Kylläpäs onkin ikävä mieli.

Maiza: Don´t worry! Toi Panda Laku Mix-pussi on sen verran hyvä namipussi, että sen takia saakin vähän repsahtaa:) Ensin syödään punaiset mansikkalakut vaniljamattojen kanssa, sitten välissä pari keltasta palleroa ja vikana kaikki muut - paremman puutteessa:) Älä mieti, pakkohan tästä loppuajasta on saada nauttia kaikin mokomin;)

Mie oon kans ihan kauhee sokerihiiri, ja hyvin huonolla itsehillinnällä varustettu. Nyt sitten olen ohjeistanut ukkoa, että kun pyydän tuomaan kaupasta jotain hyvää niin tuo hedelmärahka-ainekset. Tulin siihen tulokseen että se on terveellisempää kermavaahdonkin kanssa tehtynä kuin levyllinen suklaata päivässä....  :D

Hih, ai täällä on muitakin jotka on sortuneet :) Ihanaa!! Itselläkin kun on tuo RD niin olen pitänyt niin sikakovaa kuuria, mutta nyt on pakko tunnustaa että olen alkanut lipsumaan. Ei mitenkään tosi pahasti, mutta enemmän nyt kun 2 kk sitten. Onko se sitten niin että oletan että nyt ei voi enää hirveesti olla pahaksikaan?? Äidin hyvinvointi on myös tärkee, eiks niin?

Eilen syötiin niin herkkua, naudan ulkofile fondue, itsetehdyt lohkoperunat + salaattia ja sitten jälkkäriksi Frödingen Mudcake! Se on vaan niin sairaaaaaaaan hyvää!!! Onneksi leikkasin suht pienen palan. Luulen että kun vauva on tullut maailmaan niin syön kokonaisen tuollaisen Mudcake itse

emoticon

Tänään väännän taas karjalanpaistin ja sitten lisää mudcake'a jälkkäriksi :) Slurps!

Huh! En ole siis ainut tuhma äiti, jolla on RD! Meinaan olen alkanu hieman itsekin repsahdella tässä viime viikkoina tuon makean suhteen.emoticon

Voisin vetää fazerin pähkinäsuklaata (sitä keltasta) vaikka levyllisen kerralla. Oon jotenkin sallinu itselleni nimenomaan tuota plaatua, koska siinä taitaa olla fazerin suklaista vähiten hiilareita...Tosin en nyt kerralla ole sitä levyä vetäny, ehkä pari riviä. Mutta silti:

Tuhma minä, TUHMA! emoticon

Tuhmiatuhmiatuhmia mammoja, hyi meitä!
emoticon
Ootte ihaniiii!!! Kiitos että olette mun palstakavereita!
emoticon

Heh... meitä on siis aika monta... mullaki RD ja toi fazerin kelatanen pähkinäsuklaa on niin mun herkkua...ja sitä menee välillä se levyllinenki aika nopsaa jos mies ei oo pitämässä mulle kuria, heh...

Hyi meitä ;)

Takaisin