Hansulainen
Jostain jotain jo tietävä
Noista sf-mitoista ja hb:sta seuraavanlaista kokemusta täällä:
Sf- mitta itselläni ollut rv 22+0 20,5cm (terkkari mittasi), rv 26+3 25,5cm (lääkäri mittasi), rv 30+0 24,5cm (terkkari mittasi) ja rv 30+1 28cm (lääkäri mittasi). Eli mulla toi käyrä kyllä heittää ihan häränpyllyä, päivässä mitta suureni 3,5cm kun aiemmin kuukaudessa laskenut 1cm
On siis todella paljon kiinni ihan siitä, kuka sattuu mittaamaan ja oma terkkari ainakin selitti että lääkärin pöydällä on hieman pystymmässä asennossa, mikä vaikuttaa tulokseen. Tästä syystä en nyt ihan pienestä muutoksesta jaksa enää stressata..
Hb mulla ollut koko raskauden ajan noin 100, vaikka rautaa olen syönyt rv 18 saakka välillä jopa tupla-annosta. Kaiken maailman verikokeissa on tullut juostua asian tiimoilta, mutta kaikki arvot ihan kohdillaan, paitsi tuo hb (lääkäri jotain höpisi että mun rautavarastotkin olisi jotenkin jo "ylitäynnä"). Noh, mitään en ole tehnyt erilailla tässä lähiaikoina, mutta maanantaina neuvolassa hb olikin yllättäen 114! Perjantaina käväsin vielä äitiyspolilla (oltaisiin tehty vielä lisää tutkimuksia), mutta lääkäri totesi että tuo 114 on oikein hyvä luku, ei tutkita enempää kunhan ei taas ala laskemaan
Noh, eipä silti ollut täysin turha reissu äippäpolille, sainpas taas nähdä pienen ultrassa ja painoarviokin tällä hetkellä 1500g, eli hyvin on poju kasvanut vaikka sf-mittakin on aina ihan mitä sattuu
Sf- mitta itselläni ollut rv 22+0 20,5cm (terkkari mittasi), rv 26+3 25,5cm (lääkäri mittasi), rv 30+0 24,5cm (terkkari mittasi) ja rv 30+1 28cm (lääkäri mittasi). Eli mulla toi käyrä kyllä heittää ihan häränpyllyä, päivässä mitta suureni 3,5cm kun aiemmin kuukaudessa laskenut 1cm
On siis todella paljon kiinni ihan siitä, kuka sattuu mittaamaan ja oma terkkari ainakin selitti että lääkärin pöydällä on hieman pystymmässä asennossa, mikä vaikuttaa tulokseen. Tästä syystä en nyt ihan pienestä muutoksesta jaksa enää stressata..Hb mulla ollut koko raskauden ajan noin 100, vaikka rautaa olen syönyt rv 18 saakka välillä jopa tupla-annosta. Kaiken maailman verikokeissa on tullut juostua asian tiimoilta, mutta kaikki arvot ihan kohdillaan, paitsi tuo hb (lääkäri jotain höpisi että mun rautavarastotkin olisi jotenkin jo "ylitäynnä"). Noh, mitään en ole tehnyt erilailla tässä lähiaikoina, mutta maanantaina neuvolassa hb olikin yllättäen 114! Perjantaina käväsin vielä äitiyspolilla (oltaisiin tehty vielä lisää tutkimuksia), mutta lääkäri totesi että tuo 114 on oikein hyvä luku, ei tutkita enempää kunhan ei taas ala laskemaan

Noh, eipä silti ollut täysin turha reissu äippäpolille, sainpas taas nähdä pienen ultrassa ja painoarviokin tällä hetkellä 1500g, eli hyvin on poju kasvanut vaikka sf-mittakin on aina ihan mitä sattuu

Jännää, et täällä moista asiaa pidetään ihan normaalina ja siellä teilläpäin lääkäri laittaa testeihin.. Hyvä tietty niin :) Vallankin kun löyty ihan hormonaalinen syykin sille..
! Multa ne otti kilpparikokeita ykskaks kohoilevan sykkeen vuoksi, mut ei niissä tosiaan mitäään ollu.. Ihmettelen vaan tota paikkakunta-/lääkäri-/neuvolakohtaista eroa asiassa kuin asiassa.. Et se mikä toisaalla on normaalia, on toisaalla epänormaalia
)
Sitten ajelin kaasu pohjassa kotiin, ja tämä lähti aivan hermona kouluun kun myöhästyi mun takia..