neuvola kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noista sf-mitoista ja hb:sta seuraavanlaista kokemusta täällä:

Sf- mitta itselläni ollut rv 22+0 20,5cm (terkkari mittasi), rv 26+3 25,5cm (lääkäri mittasi), rv 30+0 24,5cm (terkkari mittasi) ja rv 30+1 28cm (lääkäri mittasi). Eli mulla toi käyrä kyllä heittää ihan häränpyllyä, päivässä mitta suureni 3,5cm kun aiemmin kuukaudessa laskenut 1cm emoticon  On siis todella paljon kiinni ihan siitä, kuka sattuu mittaamaan ja oma terkkari ainakin selitti että lääkärin pöydällä on hieman pystymmässä asennossa, mikä vaikuttaa tulokseen. Tästä syystä en nyt ihan pienestä muutoksesta jaksa enää stressata..

Hb mulla ollut koko raskauden ajan noin 100, vaikka rautaa olen syönyt rv 18 saakka välillä jopa tupla-annosta. Kaiken maailman verikokeissa on tullut juostua asian tiimoilta, mutta kaikki arvot ihan kohdillaan, paitsi tuo hb (lääkäri jotain höpisi että mun rautavarastotkin olisi jotenkin jo "ylitäynnä"). Noh, mitään en ole tehnyt erilailla tässä lähiaikoina, mutta maanantaina neuvolassa hb olikin yllättäen 114! Perjantaina käväsin vielä äitiyspolilla (oltaisiin tehty vielä lisää tutkimuksia), mutta lääkäri totesi että tuo 114 on oikein hyvä luku, ei tutkita enempää kunhan ei taas ala laskemaan emoticon

Noh, eipä silti ollut täysin turha reissu äippäpolille, sainpas taas nähdä pienen ultrassa ja painoarviokin tällä hetkellä 1500g, eli hyvin on poju kasvanut vaikka sf-mittakin on aina ihan mitä sattuu emoticon

Rölli: No jopas on.. Mulla on tullut maitoa ihan kunnolla valumalla (ei kuitenkaan suihkuamalla :D ) sieltä rv22 tienoilta saakka, mut ihan normaalia se kuulemma neuvolatädin mielestä on, kun sillon siitä huolissani kyselin emoticon Jännää, et täällä moista asiaa pidetään ihan normaalina ja siellä teilläpäin lääkäri laittaa testeihin.. Hyvä tietty niin :) Vallankin kun löyty ihan hormonaalinen syykin sille..
Aamulla vallankin rinnat tuntuu pinkeiltä, mut ei onneks oo ollut sellasta "räjähtämisfiilistä" :D
Multa otettiin jotain kilpirauhasarvoja muusta syystä kyllä ja ne oli ihan ok..
On mua silti mietityttäny, et onnistuukohan imetys (luulis kyllä onnistuvan kun nytkin vuotaa niin lahjakkaasti..?) , mut mulla on toisesta rinnasta poistettu 2 isoa fibroadenoomaa muutama vuos sit ja se on mietityttänyt, et vaikuttaako jotenkin..? Toistaiseks kummastakin rinnasta on kyllä valunut ihan yhtälailla maitoa.. Kaikenlaista sitä vaan miettii :D

Rötkis: Mullakin otettiin jo sillon ihan alussa ne kilpirauhaskokeet, koska mun sisko syö lääkkeitä siihen. Sillon ei ollut mitään, mutta nyt oli... Ei kyllä onneks tarvitse enää sitten raskauden jälkeen syödä. En mä usko että, mitään kauheen vakavaa on... Kunhan meen nyt käymään siellä äitiyspolilla, niin voihan ne olla sitä mieltä et kaikki onkin ihan normaalia ja ok. Antaa maidon tulla jos haluaa emoticon

Rölli Näin on emoticon ! Multa ne otti kilpparikokeita ykskaks kohoilevan sykkeen vuoksi, mut ei niissä tosiaan mitäään ollu.. Ihmettelen vaan tota paikkakunta-/lääkäri-/neuvolakohtaista eroa asiassa kuin asiassa.. Et se mikä toisaalla on normaalia, on toisaalla epänormaalia emoticon
Sanohan mullekkin keskussairaalassa synnytysosaston ylilääkäri, et kivuliaat supistukset on ok ja töihin vaan, kun taas kaks lääkäriä sen jälkeen sanoo, et kivuliaita supistuksia ei saa olla.. Menee pää vähemmästäkin pyörälle kun saman katon alla työskentelevät lääkärit antavat niin erilaisia ohjeita emoticon ..

Ihan pyllystä muuten nää uudet hymiöt :D (asiasta toiseen..)

"MOLSKIS!!!"emoticon

Kännykkä tippu pönttöön aamulla neuvolaan lähtiessä,
ei muutako osiin vaan pöydälle siitä aika uus puhelin ja
haukut mieheltä ja itku kurkussa lähin sitte ajelee neuvolaan
vanha rämä puhelin taskussa johon erehyin laittaan pin-koodin kolmesti muka väärin ja kysyi Puk-koodia.
No, nappasin kiireessä myös entisen sim-kortin mukaan kun on vielä entinenkin liittymä toiminnassa, muttei käytössä.

Neuvolassa kaikki hyvin, paitsi että kun kerroin silmissä näkyvistä valopalloista niin passitti minut verikokeisiin ettei vaan ois kehkeytymässä mitään raskausmyrkytyksen tapaista.. :s

Rv 30+6

Paino: +n.400g/viikko ja kuulemma ihan hyvä..(Huh!!emoticon )
RR: 138/76 p.99
Hb: 126
SF: 28
Liikkeet: ++
Hyvät sydänäänetkin kuului..:) 
eli noilta osin kaikki kunnossa kyllä, ei mitään muita oireita kuin välillä pientä pääkipua ja tähtiä vilisee silmissä.. Neuvoi herkästi ottamaan yhteyttä synnärille, jos tulee supistuksia enemmän joita on muuten myös tullut kotonakin ollessa ihan reippaasti, tai sitten noita raskausmyrkytysoireita jos tulee..

No, sitten se passitti vielä sinne verikokeisiin ja istuin siellä sen puolituntia ja Mies ootti kotona että saa auton ja pääsee kouluun. Enkä voinu sille ilmoittaa mitään, kun se vietävän puhelin ei toiminut.. emoticon Sitten ajelin kaasu pohjassa kotiin, ja tämä lähti aivan hermona kouluun kun myöhästyi mun takia..

Mitähän tässä vielä ehtii tapahtua??! oikia kävelevä katastroohvi olo, varokaa kaikki!!  emoticon

Titti-di-dii ja saanko esitellä omaa napaani:

Tänään on käyty neuvolassa hieman pelon sekaisin tuntein - oon antanut ehkä liiankin suurta painoarvoa tolle punnitukselle:/ Tuntuu vaan jotenkin niin ilkeeltä tollainen syyni. Viime kerralla terveydenhoitaja kyllä sanoi, että saisi tulla enemmänkin painoa ja pitäisi syödä enemmän.. Nooh nyt sitten:

32+4

Paino 66,8 /+389 g/vko (ekalla neuvolakäynnillä viikolla 10+1 se oli 60,3 kg. Ja aina se täti vertaa tohon sitä painonnousua, vaikka ennen raskautta se oli 59 kg. Entiselle syömishäiriöiselle tää on näköjään tarkkaa puuhaa *huokaus*)

RR 108/75
B-Hb 114 (viimeksi oli 112 ja rautakuuri ei ole nostanut sitä montaa pykälää, joten jatkossa tupla annos)
Kohdunkorkeus 27
Raivotarjonta;))
Sydämen syke 134
Liikkeet ++ (tunsi kuulemma selkeesti kantapäät jne. sitten kun itse kokeilin oikeasta kyljestä, niin tyttö vaihto heti asentoa)

Voi että kun alkoi jännittämään tuolla neuvolakäynnillä tuleva.. Neuvolatätikin kun sanoi, että "nyt kun ollaan näin loppuvaiheessa".. Niin kovin äkkiä on mennyt sittenkin aika.. Ei voi ymmärtää:)

Joulun jälkeen heti neuvolaan ja tietty paastosokerit piti ottaa just tänään...

No, kaikki hyvin! emoticon

Rv 34+0

Paino: +250 g/vko (OHOO!) Täti kommentoi, että no sinä et ole jouluna liiemmin herkutellut...

RR: 110/68

Pissa: puhdas

B-Hb: 130 (!!) Rautaa enää joka 3.pv

SF: 32 , Hypännyt hieman keskikäyrältä ylöspäin..Ei halunnut vielä tehdä painoarvoita, kun vauva kuulemma kasvattaa nyt lihaksia ja rasvaa ympärilleen, ja painoa tulee vielä. Jos kasvaa tällä tavalla, saattaa tulla lähete äitiyspolille ja synnytystapa-arvioon hyvissä ajoin.. Mikäköhän sitä noin kasvattaa kun sokeritkin on ok..?

Lapsivesi: normaali

Tarjonta: rt

Syke: 130-140, välillä 150, kun piti herätellä aamu-unilta..

Paastosokerit: 4,9 (jos olis yli 5,5 tulisi lähete sairaalaan..)

Täälläkin käytiin tänään neuvolassa, mutta kuten tuonne jupinoihin jo kirjoittelinkin, käytiin myös eilen Kättärillä pariin otteeseen kääntymässä. Tänään rv 32+0.

Käyrillä eilen pienen sykkeet muistaakseni vaihteli n.110-169, käyriä otettiin tosin melkein tunnin ajan niin aamulla kuin illalla. Tänään neuvolassa 130-140.

Hieman hiljanen on masuasukki tänään ollut (tästä varoteltiinkin että saattaa olla hissukseen johtuen noista keuhkojenkypsytys piikeistä joita pari muhun eilen tuikattiin), mutta heti kun neuvolatäti masua kokeili niin johan alkoi meno ja liikkeisiin merkattiinkin taas ++.

Omasta painosta sain hieman noottia, oli tullut lisää vain 50g/vko emoticon Mun mielestä oon kyllä tässä kokoajan puputtanut jotain... Noh, pienen painoarvio eilen 2015g, aika keskikäyrillä ilmeisesti menee joten ravintoa se nyt kuitenkin on vissiin saanut. Painoa itelleni kertynyt nyt lähtöpainoon verrattuna vain 4kg, alussa paino tosin putosi 3-4kg..

Sf-mitta 28, kylkiluihin hyvin jo ylettyy ;)
RR 122/78
Tarjonta RT (ei onneksi sentään vielä kiinnittynyt)

Lisäksi vielä tarkemmin noita eilisten tutkimusten tietoja tännekin:
Kohdunkaula lyhentynyt hieman, ultrattaessa eilen 2,4cm, auki 1cm ja pehmeä. Lisäksi jotain tulehdusta alakerrassa, johon nyt sitten sain 7vrk antibioottikuurin.

Neuvolassa olivat tänään sitä mieltä, että jos kaveri haluaa jo nyt maailmaan tulla, eivät synnärillä enää viikkojen 33+0 jälkeen hidastele synnytystä vaan antavat pienen tulla (luulin että rajana ollut 34+0, tämä ilmeisesti nyt sitten muuttunut?!). Nyt sitten kotona maataan jalat ristissä että pieni matkassa pysyisi vielä edes pari viikkoa emoticon

Muoks.. Sitä vielä piti juhlistaa että tänään oli ensimmäinen kerta kun neuvolassa multa ei katottu hemoglobiinia, pari viikkoa sitten kun oli tosiaan vihdoin lähtenyt nousemaan sieltä sadasta ylöspäin emoticon

Täälläkin käyty nyt sit neuvolassa. hemoglobiineja ei otettu taaskaan vaikka valittelin oloa :/
no ihan verenpaineistakin johtui tämän päiväinen 133/80 ja syke hiihteli 108:ssa. Että ei ihmekään että oli vähän huono olo kävelessä neuvolaan.
Merkkas näemmä neuvolakorttiin raivotarjonnan vaikka kyl vieläkin hieman poikittain masussa on mutta pää on miltein synnytyskanavassa.. että kovasti se näemmä yrittää kääntyä. Hope so! No kahden viikon päästä taas neuvolaan jos se vaikka silloin ois jo kääntyny.

Tänään oliki sitte neuvola aika uudessa neuvolassa, kun muuton vuoksi vaihtui.

Oli sijaisen sijainen eli oman neuvolatätini sijainen oli joululomalla, joten häntä oli tuuraamassa tämän päiväinen terkkari. Mukava oli :)

Hieman puhuttiin imetyksestä ja synnytyssairaalaan tutustumisesta. Mieskin oli mukana, joten hänenkin vointia ja tuntemuksia kysyttiin :) Muuten kaikki oli hyvin, mitä nyt itseäni painonnousu järkytti emoticon

Rv 32+4
Paino: +1,1kg/vko [Kamalasti noussu parin viikon sisällä :O, taidettu hieman jouluna herkutella ;) ]
RR: 114/69
Pissa: oli aavistuksen plussan puolella, merkkas +/-
Tarjonta: RT
SF: 28 (edelleen keskikäyrän alapuolella)
Sykkeet: 155

Hemppaa ei otettu kun itsellä olo ihan hyvä, sovittiin että katsotaan ens kerralla. Turvotukseen laittoi -, kun en ainakaan itse ole huomannut kuin nilkoissa.

Seuraava aika varattiin 12.1 ja lääkäri siitä parin viikon päähän, jossa sitten on synnytystapa arviot ym.

Neuvolassa käytiin tänään jälleen. Paino oli laskenu viime kerrasta. Sf-mitta meni edelleen keski- ja yläkäyrän välissä (oli nyt 30cm), verenpaineet oli ok, samoin hemoglobiini. Pissassa oli leukot kahella plussalla joten huomenna pitää käydä viemässä toinen näyte. En tosin aamukoomassa muistanu alapesua joten saatto johtua siitä, että oli kahella plussalla. Testitikut ovat kuulemma yberherkkiä. En kuitenkaan usko, että mulla pissatulehdusta on kun ei oo mitään oireitakaan. Vauva oli tätiä varten kohteliaasti kääntyny pää alaspäin vaikka muuten venkoilee ihan ympäriinsä vielä :>.

Seuraava neuvola on sit runsaan kahden viikon päästä ja maanantaina ens viikolla alkaa valmennukset.

Neuvolassa käyty. Ja nyt tästä vain puuttui tämä! Eli, taas oli protskua pisussa, vaikka saattaa johtua valkovuodosta - ja kun niitten näytteenottovessassa ei ole edes mahdollista suorittaa alapesua (höh!). Niin verenpaine oli korkealla (140/85) ja koska turvotusta on ollut niin nyt pitää seurata verenpainetta.

Ja huh huh! Ne ei edes lainaa mittaria sieltä, vaan siellä pitäisi rampata itse (tai apteekeissa) ja mitata!! Onnekseni anopilla on ihan kunnon omronin laite mitä sain lainata. Tälleen hesassa :(

Muuten painoa oli tullut lisää pari kiloa, sf mitta taas ihan yli käyrien (olisko 36 cm?). HB oli laskenut 124 mikä on ok, jatkan nyt joka toinen päivä raudan ottamista.

Mutta tälleen tässä. Eli seuraan nyt verenpainetta raskausmyrkytyksen takia pari kertaa päivässä, ja sain extratapaamisen ensi maanantaille neuvolaan. Että ollaan pikkasen hysteerisiä nyt. Mitään muita oireita ei ole, ja se pissanäyte mitä viikko sitten vein erikseen labraan oli ollut ihan puhdas.

Taas tänään neuvolassa käyty =) ... seuraava aika tulikin tammikuun 14. pvälle ( silloin siis neuvolalääkäri) mutta viikolle 37 on keskusäitiysneuvolassa ultra.
Pistän tähän 17.12 painoarvionkin ( silloin oli keskusäit. neuvolan ultra) joka oli  2272g, eli ihan just  suunnilleen vastas viikkoja (pikkusen yläpuolella, mut sanoi et on vaikee tarkkaa tehdä)
 ja oli
lapsivettä normaalisti, liikkeet ja syke hyvät (itse huomaan että rankempi nyrkkeily on vähentynyt =) ....)
sanoi, että pitkäjalkainen tyttö on tulossa ja vilkaisi naureskellen isukkia, joka siis aikamoinen kukkakeppi <3 ...
Nyt oli jo tarjonta RT - ONNEKSI!!!!emoticon
eilen illalla olin meinaten satavarma , että tyty köllötteli perätilassa ja potki mun piparin muusiks X) ......
sf mitta oli laskenut 1 cm ( voi kyllä olla että mittaus heitti, mutta kuten jo tuol joulukuun jutuissa mainitsin , niin miehen kans ollaan katteltu et olis pikkusen laskeutunu. Mitta oli siis nyt 31 cm kun viimeks 31.  JÄNNITTÄÄ...!!! kuinkahan mahtaa käydä - pääseekö tässä helmikuulle asti ;) ... ??
paino oli noussut 900g 15.12 jälkeen, eli onneks nyt vähän maltillisemmin... vaikka sama sen enää väliä - nyt jo tullut huimat about yli 13 kiloa ... iik .... elii PIKKUSEN ois voinut himmailla ... =/ ...
verenpaine 139/69 , samansuuntasia ovat olleet tässä viimeaikoina, eli ihan ok ; alkurasklaudesta ovat kyllä suhteessa nousseet ..
pissa puhdas.
Hemoglobiinia ei nyt mitannut - toiv on jo noussut , olen ollut kieltämättä vähän muistamaton sen raudansyönnin kanssa 8P ...kun muistan sen aina pvällä , ja kuitenkin kun söisin sen aina mielummin iltaisin ettei tule "ällö" olo ja imeytyis aplarimehun kanssa paremmin -kai ...
viikkoja siis oli tänään 34 + 5 -  mun tickeri ei vieläkään toimi *SNIFF ja NYYH* =( ....

Mutta kaikki onneksi neuvolantätsyn mukaan oikein mainiosti !
*malttamaton ja jännä fiilis*

Neuvolassa käyty taas maanantaina. Kaikki oli kunnossa.
Vauva oikeinpäin ja liikeet ja sydänäänet ok.

Seuraava onkin 2 viikon päästä ja silloin katsotaan synnytystapa-arvio (vauvan kokoarvio), eli on kolmas lääkärineuvola. Jännittää jo etukäteen :)... Täällä ei ultrata jos mitään erikoista ei ole/ilmaannu. 

Lähettiin siis jouluksi mun kotopuoleen toiselle puolelle Suomea, ja minua ahisti kovasti, että entä jos jotain sattuu, niin ei voikaan soitella suoraan Naistenklinikalle ja mennä näytille. No, Myttynenhän sitten sopivasti hiljenikin yheksi päiväksi. Ei juuri siis liikkunut. Oltiin toki matkustettu tosi monta tuntia junassa ja autossa männä päivinä, joten arvelin, että väsymystä varmaan vaavilla niinkuin mullakin.

Ahistamaan rupesi hirveesti tuo liikkumattomuus, vaikka Myttynen onkin aina ollut aika rauhallinen tapaus. Soittelin sitten entisen kotikaupunkini neuvolaan, ja siellähän ihanainen neuvolatäti lupasi ottaa meidät vastaan kuunnellakseen sydänääniä! emoticon  Kuunteli äänet ja jopa ultrasi, mikä oli meille iso juttu, koska viimeksi ultrattu rakenneultrassa ajat sitten. Vauvalla oli kaikki hyvin, olin vaan kääntänyt selkänsä napaani päin, jolloin potkut osuivat selkääni. Normaalisti siis Myttynen on viihtynyt jo varmaan kohta 2 kk tietyssä asennossa, jolloin se potkii vasempaan kylkeen. Ei siis syytä huoleen! emoticon  Olin vain niin tottunut tuntemaan ne potkut kovina ja tiettyyn kohtaan. Aika pian tuon tarkastuksen jälkeen siirtyi sitten taas siihen oletusasentoonsa takasin. emoticon

Saatiin siinä varmuus siitä, että herra meille on tulossa, pallit pällötti kuvassa selkeästi. RT on tosiaan yhä niinkuin jo monta kuukautta ollut. Istukka kuulema vähän jo ruvennut haurastumaan, mutta se on neuvolatädin mukaan normaalia näille viikoille. Vaavi on vähän laskeutunut, mutta ei vielä kuitenkaan alhaalla kiinnittyneenä. Ihana oli käydä poistamassa huoli, kamala olisi ollut joulu murehtia tuota, kun neuvolakin olis ollut kiinni. Täyden kympin palvelu kyllä neuvolatädiltä! emoticon

Huomenna onkin sitten tämä oman neuvolan aika. Tästä lähtien vieraillaan neuvolassa viikon välein.

maanantain neuvolakuulumiset

Pissa puhdas, niinkuin tähänkin asti aina :>

Painoa tullut lisää +460 viikko, mikä on pienempi kuin normisti tullut, eli jess :> yhteensä painoa tullut ekasta neuvolasta nyt 10-11kg.

Turvotusta ajoittain, saattaa sekin vaikuttaa painoon, mikä tekee sitten taas painon nousun vielä hitaammaks nyt, mikä on vaan hyvä kun mulla tuo RD ja sitten ylipainoa reippaasti. Ja kun ruokavaliota tarkkailen, eli tainnut ihan ok onnistua :>

Verenapaine ok, vähän noussut, mutta mulla nousee AINA neuvolassa :DD

Hemppa laskenut 108, eli pitäs muistaa lisärautaa hakea apteekista.

Sf HURJAT 33,5cm (32+3) !!!!!!!

Raivotarjonta, siinä ollut jo kiltisti ainakin kuukauden, ylikin :>

Syke 150+

Että näin täällä :>

Jenskula: ei se RD niin paha "tuomio" ole, tarkkaile vaan syömisiä nyt. Eli namut pannaan, vaikka kuullostaa kauheelta.

Noi sun raudat, onko ne 100 mikrogramman vai? Jos on, niin aika hurjia määriä pyytää ne sua ottamaan! Itselläni laski 130 -> 124 kun vähensin joka toiseen päivään (100 mikrogr), ja jatkan nyt samalla tyylillä.

Mua ärsyttää tosi paljon nyt tuo mun neuvolasetä. Ensinnäkin, se huolestuttaa mua enemmän kun rauhoittaa. Kun se ei osaa vastata kysymyksiin, vaan itse selvitän enemmän googlettamalla. Ja hän ei ole kertaakaan osannut sanoa missä tarjonnassa vaavi on! Höh!

Huomenna aion soittaa ä-polille, keskustella näistä mun verenpaineista (olen nyt mitannut kaksi päivää kotona ja korkeahkot ovat) ja yleensä tilanteesta, ja ehkä pyytää extrakäyntiä ensi viikolle. Sitten se neuvolasetä saa sanoa ihan mitä lystää!

Mäkin kävin tiistaina neuvolassa.

rv 34+1

Paino: Edelleen miinuksella lähtöpainoon verrattuna
RR 123/76
Pissa puhdas
HB:a ei katottu. Olisin halunnut, mut unohdin pyytää.
SF-mitta 32
Syke +160, mutta kaveri veti just jotain zumbaa siellä, niin oli kuulemma vaikea mitata! emoticon
Vauveli raivotarjonnassa.

Pakko taas palata tuohon hemoglobiiniin. Täytyy ihmetellä millasia hysteerikko-terkkareita teillä joillakin on (vai onko mulla liian lepsuja??)! Kun meikäläisellä laski Hb alimmillaan 105, eikä aloitettu rautaa. Viimeksi (9.12) Hb oli 111, eikä aloitettu rautaa. Tänään soitin neuvolaan ja kysyin, et pitäiskö tulla mittauttamaan se ja aloittaa rauta-kuuri. Noh, siellä täti sanoi, että on ihan normaalia, että raskauden tässä vaiheessa HB on noinkin alhaalla ja et riittää kun sen mittaa sit seuraavalla kerralla (kahen viikon päästä). Eikä alhainen hb siis tarkoita, että olisi raudanpuutosta.

Tänään tuli käytyä neuvolassa (Rv 32+5):

paino: 1kg/vko (hups!), kahdessa viikossa tullut siis 2kg.. tainneet jouluruat tehdä tehtävänsä. viime kerralla oli 386g/vko ja painoa oli tullut vain 1,4kg 4viikon aikana.
Turvotuskin on lisääntynyt, joten nyt pitää juoda enemmän vettä (oon huono juomaan tarpeeksi) ja ananasta kehiin.. jospa 2viikon kuluttua olisi parempi tulos painon kanssa.

RR: 123/71

Hb: ei mitattu tänään (eka kerta kun ei mitattu)
Tuohon hb-keskusteluun liittyen: Mulla ollut koko ajan arvot 115-118, eikä rautakuuria ole ehdotettu missään vaiheessa. On kuulemaaivan normaalia raskauden aikana. Itse kysyin kun ihmettelin asiaa.

sf-mitta: 31 (sijainen mittasi. en täysin luota tuohon, sillä eri henkilöt mittaavat eritavalla. Yleensä on mitannut vakio neuvolan täti).

Pikkunen on raivotarjonnassa edelleenemoticon  toivottavasti myös pysyy..

Syke: +
Liikkeet: ++ (taas hurjistu kun täti kopeloi)

Eilen aloitin lääkärin määräyksestä Thyroksinin eli kilpirauhaslääkityksen loppuraskauden ajaksi. eka viikko 1/2tabl per pvä ja sen jälkeen 1tabl/pvä.

Seuraava neuvola olisikin 11.1. eli kahden viikon kuluttua. Onneksi silloin on se OIKEA neuvolan täti paikalla.....

Takaisin