Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tulihan se lähete ä-polille :( Eli tänään oli extra neuvola johtuen mun korkeista paineista. Edelleen on korkeat ja proteiini nyt kolmas kerta plussalla. Turvotusta niin paljon ettei meinaa pysyä veitsi kädessä. Joten lähetään nyt sitten polille tarkistamaan tilanne. En itse ole huolissani koska muuten olo on ok.
Pikkuisen sydänäänet kuuluivat hyvin, ja paljonkin rokkaa, joten sen puolesta en ole huolissani. Ottaa pattiin tää sairas turvotus kun kädet ei toimi kunnolla ja naamassakin jo näkyy turvotus.
Ai niin, ja menihän se 100 kg rikki. Nyt on tullut +16 kg siitä kun ekan kerran neuvolassa kävin. Huom, tosin neuvolan vaaka näyttää koko ajan pari kolme kiloa enemmän kun koti-vaaka.
Nyt odotetaan vaan soittoa ä-polilta :(

Neuvolassa tuli taas käytyä 33+5. TAAS oli eri neuvolantäti. Kyllä ärsyttää, kun joka kerta eri tyyppi niin ei voi luottaa esim. tuohon sf-mittaan, kun on niin mittaajasta kiinni. Nyt oli 31, kun viimeksi melkein kuukausi sitten 29.
Nuu_ älä vielä maalaa piruja seinälle. Käyt eka siellä ultrassa niin selviää se vauvan todellinen koko. Mullakin oli sf-mitta viimeksi muka liian paljon viikkoihin nähden, mutta ultrassa näkyi tasan viikkoja vastaava vauva.
Sitten sydänäänten merkkaus... jotkut merkkaa tyyliin 130-160 ja jotkut sit sen keskiarvon. Nyt oli mulla lastenneuvolan puolelta täti, joka ei ollut aikoihin sydänääniä kuunnellut ja ei osannut ensin koko vehjettä edes käyttää. Ja minulta kyseli mistä kohtaa niitä ääniä pitäis kuunnella. No, onneksi saatiin äänet kuuluviin. syke oli 145.
Komeita suonikohjujani hälle myös esittelin ja kyselin onko normaalin näköisiä, kun jalat ovat ihan sinisen kirjavina polvesta alaspäin. Ja kysyin voiko suonikohjuista olla isompi riski veritulppaan. Sanoi vain, että laita Hirudoid Fortea ja terveyskeskuksen lääkärille voi mennä näyttämään, kun neuvolalääkäriä ei minulle kuulu, kuin se yksi kerta mikä oli raskausviikolla 26. Että näin täällä taas säästetään.
Hemppa oli taas vähän laskenut, nyt 115. Samoin verenpaineet laskeneet entisestään, että siitä johtuu ajoittainen huippaus ja huonovointisuus. Mutta parempi matala kuin korkea verenpaine.
Seuraava aika sitten raskausviikolla 36. Sitä odotellessa.

Pää on jo kiinnittynyt, ei saanut enää neuvolatäti liikuteltua. Kuulema saa tulla tän Rv lopun jälkeen jos niin haluaa. Ei enää estellä, eikä kuulema tavitse keuhkojakaan kypsytellä. Nyt vain h-hetkeä odotellessa