3. kerta neuvolassa tänään, 22 viikkoa täynnä.
RR 111/66
B-Hb 111
Pissi puhdas.
Painoa +525 g/vko
SF 19 cm
Sydänäänet kuultiin, jee! Oli se taas hauskaa. Meillä oli harjoittelija paikalla, joka teki valvonnan alla itse kaikki jutut. Joitain juttuja piti "oman tädin" korjailla, mutta muuten harkkari vaikutti ihan ok:lta. Ainoa, mikä jäi häiritsemään, kun tuli liikkeistä vain yksi plussa, vaikka oikein mainostin, että kovaa potkii ja jumppaa koko päivän joka päivä. [:@][:@] Miten siis voi laittaa liikkeisiin merkinnän vähän? HÖH. Se tieto kuitenkin jää tuohon korttiin. [:'(] Pieni murhe, mutta nyt tuntuu isolta. SF-mittaakin piti vähän korjailla, kun en ollut vielä käynyt antamassa pissa-näytettä. Oman tädin piti oikein kysyä, onko rakko täynnä. Kävin sitten veskissä ja saivat oikean mitan, kun rakko oli painanut kohtua ylöspäin.
Hemoglobiiniarvo oli painunut alas, vaikka aina ollut tosi hyvä, rautatabletit vaan kehiin. [>:] Olin itse jo arvellutkin tätä. Väsymys, tummat silmänaluset, kalpeus (mulle erittäin epätyypillistä), keskittymiskyky ollut nollaluokkaa. No, olin siis tulkinnut oikein omaa kehoani. Nyt täytyy vaan toivoa, ettei mene maha jumiin/sekaisin.. Ja siis olen lukenut Malla Rautaparran kirjan, ja monessa asiassa samoilla linjoilla, mutta juuri näin se mielestäni on parasta, että itse kokee asian olevan jollain tavalla ja saa siihen sitten vahvistuksen.
Verenpaine mulla aina matala, eilen illallakin kotona oli 100/60. Eli sehän ei ole muuta kuin mulle kiusallista, haittaa siitä ei ole. Lonkkakipuihin täti ei sanonut mitään, voivotteli vaan. Just. Mitäpä se toisaalta niille voi? Täytyy mennä sinne fysioterapiaryhmään. Ja ehkä mammajoogaankin. Kun saisi vaan aikaiseksi.
Paino pelästytti mua enemmän kuin hoitajia, eivät sanoneet siihen mitään. Ihan hyvä. En jaksa stressata siitä, muuten tiedän että alan kontrolloimaan ja se saattaa mennä överiksi. Tiedän omat elintapani, syön suht terveellisesti, mitä nyt välillä jotain herkkuja. Pääasiassa normaalia kotiruokaa, hedelmiä ja vihanneksia. Liikun koiran kanssa kuitenkin joka päivä. Ehkä voisi pidentää lenkkejä….Kaveri just viime viikolla huomautti, että eipä ole raskauskiloja tullut muualle kuin vatsaan. Että en tästä ota painetta, sen olen päättänyt!!
Sokerirasitukseen joutuvat Helsingissä KAIKKI yli 25-vuotiaat ensisynnyttäjät, minä siis myös. Aargh, tämä nyt tuntuu aikamoiselta ylihysterialta, suoraan sanottuna. [&:]
Ensimmäinen perhevalmennus parin viikon päästä. Se tuntuu kivalta ja vielä kivempaa olisi, jos mies pääsisi mukaan. No, seuraaville kerroille sitten.
Kelan paperit laitetaan kohta postiin ja saa sitten käydä noutamassa äitiyspakkauksen! Jee! Onko kokemusta, kuinka kauan siinä suunnilleen kestää? (Malttamaton, kuka, minäkö??) [;)][;)]