neuvola kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänää oliki sitte eka neuvolalääkäri, kaikki oli hyvin, hieman paino oli pudonnut edellisestä kerrasta, mikä olikin odotettavissa. Hemppaa ei edes otettu ku oli viimeks niin hyvä. Sisätutkimuksessa kaikki oli hyvin ja sydänäänet saatiin kuuluviin, syke oli siinä 150-160 välillä, oli muuten aivan IHANA ääni <3 [:)] Yhdessä miehen kanssa hämmästeltiin.  Hieman taisi pikkunen häiriintyä, kun kuulemma potkaisun ääni kuului sykettä etsiessä [:D] Tai ainakin näin lääkäri sanoi.

Seuraava neuvola onki sitte syyskuun 13 pvä, kuukaus täytyis nyt sitte odotella.

Neuvolassa saatiin hetken etsimisen jälkeen kuuluviin 160 syke!!!!! Kauhea meteli kuului kans ja kätilö sanoi sen olevan potkimista. [:D] [:D] [:D] Huikeasti ötökkä siis riehui, kun ei meinattu edes sykettä saada.
Hemppaa ei ottanut kun on ollut niin hyvä (138), rr 108/69 ja pissa normaali. Painoa oli tullut lisää 1,8 kg eli 300g/vko, eli hyvin menee.
Seuraava aika 4.10. ja silloin katsellaan Kela-juttuja ja perhevalmennusta jne.
Kyllä nyt on onnellinen olo molemmilla!!!!

Itku tuli Asiilonian puolesta, voi että miten tuosta selviää. Toivottavasti saavat vielä toisen yrityksen ja onnistumisen.

Maiza rv 14+4 yrittää selvitä tästä kuumuudesta, sais jo hellittää...

***Katselkaa taivaalle ensi yönä, jospa tähdenlentoja näkyisi vielä***

Menipä näköjää väärälle palstalleki, mut siirretäänpä tännekin.

Neuvolakuulumisia: Proteiinit oli yhden plussan verran taas koholla! [:(] Kaikki muut oli sitten miinuksella. En tiiä mitä oikeen ajatella.. Verenpainekin oli kohonnut entisestä, nyt oli 140/74 (110/74), paino oli laskenut 800 grammaa. Painonlasku johtu varmaan siitä kun viimeksi käski tulla täydellä rakolla, ja joinkin viisi lasia vettä ennenkuin menin neuvolaan.

Sitten seulonnan tuloksia ei ollut tullut ollenkaan neuvolaan. Seki vielä tähän lisäks! Torstaina aikoi soittaa tuloksista sinne, et missä se lappu viipyy, missä ne tulokset on. Sanoi kyllä, että minulle olisi jo soitettu, jos niissä jotain olisi ollut.

30.8 on rakenneultra, vaikka viikkoja ei sillon ole kuin 17, mutta seuraavaksi lääkäri tulisi tänne vasta lokakuun alussa, joten siksi nyt.

[:)] NEUVOLAKUULUMISET [:)]

Rv 14+0:
PISSA: Puhdas
RR: 108/54
PAINO: Alussa paino tippui 2kg --> nyt on paino alkanut nousta ja "huimat" 193g/vko on tullut painoa jo takaisin [;)]
Hb: 128 --> 4 viikkoa sitten oli 130
Sydänäänet: + --> ihanaa jumputusta pitkästä aikaa [:)]

Eli kaikki hyvin,PAITSI sain taas kotiinki verensokerimittarin [:(]
Eli joka aamu pitää mitata paastoarvo,koska mulla oli jo ennen raskautta paastoarvot yli viitearvojen ja nytkin,kun tehtiin sokerirasitus rv 12+0.
Ruoan jälkeiset sokeriarvot ovat taas paljon matalammat kuin paastoarvot,mikä on todella outoa [:-]?
Eli mun ei siis tarvi mitata ollenkaan ruoan jälkeisiä arvoja,koska ne ovat niin matalia,vaikka söisin kilon sokeria [;)]
Eli jälleen sormen päät rei'itetään..nooh,tuo nyt ei ole mikään vakava asia,mutta kyllähän se harmittaa,kun syytä ei tiedetä tähän mun paastoarvojen heittelyyn.

Seuraava neuvola on sitten tasan 4 viikon päästä eli rv 18+0 ja silloin saan sitten ajan rakenneultraan.

Yönsäde ja Mini rv 14+0

Eilen tuli sitten käytyä Th:n ja lääkärin luona. Testien tulokset oli tosi hyvät[:D] Nyt saa jo hiukan huokasta!
Negatiivisia tuloksia ja riski oli 1:100 000.
Eilen rv 13+4:
Verenpaine 116/63 ja Hb 121 (rv 8+2 oli 131).
Paino oli noussut 800g viiden viikon aikana.
Lääkäri kuunteli sydänääniä, ja pikkusen sydän jumputti hienosti (syke 140)[:D]
Seuraavan kerran minulla onkin Th:n aika vasta kuukauden kuluttua ja postissa pitäisi tulla kutsu rakenneultraan.

Heips!

Täällä toinen neuvolakäynti hoidettu (13+2). Meillä päin pääsee onneksi noin neljän viikon välein th:lle ja lisäksi tietty pakolliset lääkärit ja kaksi ultraa.

Kaikki oli niin kuin pitikin ja sydänäänet kuuluivat hienosti.

Lievää pahoinvointia, väsymystä ja päänsärkyä on edelleen, mutta kyllä noiden kanssa pärjäilee. Vatsa on pyöristynyt jo melkoisesti ja tissit kasvaneet kahdella koolla  Painoa on tullut kilo. Tällä viikolla liitoskipujen alkuakin ollut havaittavissa... alaselkä ja lantio tuntuvat löysiltä ja kipuilevat hiukan liikkuessa.

Jaksamisia kaikille helmimammoille!

Karambola ja pikkuinen

Nyt on hoidettu toinen neuvolakäynti. hyvinhän se meni, näin ekaa kertaa mun vakkari terkkarin. Viimeks oli sijainen. Tosi mukava hoitaja :)
Sydänäänet kuuluu hyvin kuulosti ihan veturilta :) verenpaineet oli ok. hmg ei ottanu kun viimeks oli hyvät.
Kehoitteli kanssa hankkimaan vitamiineja syksyn varalle. joka onkin jo mun ostoslistassa.
ja seuraava kerta onki vasta lokakuun lopussa vähänkö mälsää. kun rakenneultraki on lokakuun alussa.

Neuvolassa käyty. [:)] Oli vaan aika nopee käynti, vaikka yks kerta on nyt sit jääny kesän takia kokonaan välistä. [8|] Kaikki ok, ihanat pienet sydänäänet kuultu nyt ekaa kertaa. <3
Perhevalmennusajat antoi, alkavat lokakuussa, yhteensä kolme kertaa. Ja sitten muistaakseni lokakuulle myös lääkäriaika, ja sitä ennen pitäis käydä siellä sokerirasituksessa.
Verenpaine ok, tosin minusta alapaine on nyt ruvennu vähä nousemaan, kun olen sitä itekseni töissä mittaillut. Mutta oli kyllä niin alhaset paineet välillä, että sai niistä vähä noustakin. [:)] Jospa se ei enää nousis.
Anto jo ne Kelan laput tutustuttaviksi, ens kerralla sit täytellään niitä vissiin.

Täällä ois ensimmäinen neuvola-lääkäri käynti takana :)
Tässä vähän vertailua, eka neuvola oli 9+4 ja nyt toka 14+2 eli reilu 4 viikkoa välissä!
Hemppa oli ensimmäisellä kerralla 138, nyt 139 eli ei tarvita rautalisiä [:D]
Verenpaine oli ekalla kerralla 129/85, nyt 120/80 eli sekin oli vain parantunut [:D]
Pikkuisen syke oli ekalla kerralla n.170 ja nyt n.150 ilmeisesti normi [:D]
Painoa oli ensikerralla 67,7kg ja nyt 69,2kg sanoi että n.300g/viikko mikä on hyvä [:D]
Oon tosi tosi ilonen kun luvut pysyneet noinkin hyvinä, kun on tullut syötyä TOSI huonosti, ja liikuntakin jäänyt miltei kokonaan [:'(]
Tästä jos vähän nyt tsemppais ja koittas pysyy kotiruuassa, ja liikkua edes vähän enemmän!!

Täälläkin takana toinen neuvola.
Kaikki ok.
Sydänäänet kuultiin, oli 150-160 luokkaa eli normaalit.
Hemppa oli samainen 123 kun viimeks eli ok.
Paino noussut 400g, mutta sekin tosin tuli vaatteista.
Verenpaineet nousussa 127/89, johtuu hullusta stressistä joka päällä
kun siskon hääjuhlat on lauantaina ja niitä touhunnut nyt tässä kauhealla
kiireellä... Eli siitä johtuva nousu, viimeks oli siis 116/80.
Kohtu tuntui ja kasvaa kuulemma hyvin kun paineli.

Pyysin ja kyselin jo selkätuesta ja sainkin numeron mihin soittaa
niin katsotaan millainen olisi tarpeen ja sitten jos sellaista saisi lainaksi.
Itse kun en viitsis ostaa "turhaan", siis kun en muuten tarvisi.

Kaikki siis mainiosti, tuntui vaan vähän pöllölle neuvoa mistä etsiä sydänääniä,
kun kerran kotona kuunnellut ja tiedän mistä ne löytää kun tiedän missä
pieni majailee, ja sieltähän ne löytyikin, samasta paikkaa<3
Terkkakin totesi että ompa alhaalla, tehnyt sinne pesän[:D][:D]
Selkä nyt kun on huono ja aina ollut niin nyt olis jo tarvetta.

Täälläkin toka neuvola jo takana. Tai eilen oli.

Kaikki oli hyvin. Sydänäänet löytyi heti ja 150 jumputti [:)]
Paino oli tippunu 6kg, mikä on mainiota. Mulla oli ennen plussaa painonpudotusprojekti menossa, mutta nyt sitten en erikoisemmin pudota tietenkään. Vaan syön terveellisesti ja vauvahan selvästi on kuluttanu mun jenkkakahvoja.

Hemppari oli 130, mikä on erittäin hyvä. Mulla on joskus ollu 109 taannoin. Paineet koholla edelleen, mutta selvästi jännitin niiden mittaamista jo etukäteen,. Yritän saada neuvolasta mittarin lainaan, sais vähän seurattua kotonakin rauhallisissa oloissa.

Leppoisaa odotusaikaa kaikille [:D]

Neuvolassa ois taas käyty. Proteiinit edelleen plussalla kolmatta kertaa, eikä johdu virtsatietulehduksesta.. Nyt lähti sitten lähete polille ja ruvetaan tutkiin paremmin, että mistä johtuu. Hyvä, että ottavat selvää. Viittais johonki munuaijuttuun (mä en ymmärrä näistä :/). Sitten lähti lähete vielä korvalääkärille, kun tuolla poskionteloissa on kysta tai polyyppi. Muuten oli kaikki ihan hyvin.. verenpaine kohdillaan ja painoa oli tullu 600 grammaa kahdessa viikossa. Ja lääkäri ultrasi niin vauvalla oli kaikki hyvin, vastasi just viikkoja. [:)] Mulla piti olla se rakenneultra jo nyt neuvolan hoitajan mukaan, mutta onneksi lääkäri sanoi, että pyytää katsottavan keskussairaalassa paremmin, kun täällä niin huonot laitteet! Ite just toivoinki, että se menee noin, et kattoo nyt ja käskee sitte vielä kattoo uudestaan! Pääsee näkemään enempi pikkusta ja tietämään miten asiat masussa on! [:)] Nyt sitten odottelemaan milloin tulee aikaa polille!

Nyt on ensimmäistä kertaa kuultu sydänäänet eli neuvolassa käyty jo kolmannen kerran (mulla eka neuvola oli jo viikolla 6)! Olin jo ihan hermona, kun ensin ei meinannut koko sydänääniä löytyä, mutta sitten alkoi kuulumaan [:)][:)] Mulle ei kyllä sanottu sydänäänien tiheydestä mitään, mutta oli kuitenkin ihana kuulla ne! [:)] Kaikki testit oli entisellään eli ok ja paino ei näytä nousevan vielä ollenkaan eli alle alkupainon mennään edelleen noin kilon verran. No, luotan siihen, että kyllä se siitä vielä nousee! [:D] Rakenneultrasta tulee kuulemma postissa tieto milloin siihen pääsee, mutta luultavasti lokakuun ekoilla viikoilla! Odotan jo nyt sitä hirmuisesti ja jos tällä kertaa sais miehenkin mukaan! Kyllä sitä ihminen voi taas olla onnellinen vaan kuultuaan pientä jumpsutusta [:)][:)][:)]

[:D]
Tänään toinen neuvola ja lääkärin vastaanotto ja kaikki on hienosti.
Vaavin syke 150 ja kuului voimakkaasti samasta paikasta kuin aiemminkin. Kohtu on kovasti kasvanut ja mielestäni vatsakin on kasvanut paljon. Painoa tullut koko raskauden aikana 3 kg lisää.
Verenpaine ja sokerit hyvät =)

Seuraava neuvola 1.10

Neuvolassa käyty (tämä mihin "ängin" puolväkisin). Syke 155-160, omat arvot kohdallaan. Varattu aika sokerirasitustestiin [:'(] ja seuraava neuvola. Rakenneultra on sitten 1.10, ja todellakin 2 viikkoa sen jälkeen on seuraava neuvola, ja 3 vkoa sen älkeen on se sokerirasitus...

ENSIMMÄISET POTKUT! :)) ei siis töistä, vaan tuolta mahasta [:D] neuvolassa sopivasti oltiin, kylmän geelin iskeydyttyä mahalle ja sitä vähä hieroessa ni kaamee sarjatykitys alko, säikähin ihan [:D] rakkaus vaan kasvaa.

Täällä toinen neuvolakäynti takana. Kaikki oli kunnossa, pikkuisen syke 146 <3333 Ihanaa! Ensimmäistä kertaa kuultiin sydänäänet, kyllä vain oli aivan mahtava kokemus!

Sokerirasitukseen sain ajan 17.9., seuraava neuvola 28.9. ja rakenneultra 6.10. Paljon tapahtumia lyhyellä aikaa [:)] Joista sokerirasitusta odotan inholla [:'(] Ensimmäinen lääkärineuvola on vasta rv 26.

Onnea ssalla onnenpotkuista! Niitä täällä vielä odotellaan kiivaasti [:)]

Eilen neuvolassa ja kaikki hyvin <3 Lääkäri oli vähän outo ja kovakourainen, mutta onneks meidän neuvolatäti on todella mukava. Voi, vielä monta viikkoa seuraavaan ultraan (1.10.) Ei niin millään jaksaisi odottaa, mutta taitaa tässä muutenkin odottamista olla jäljellä..

muistan iteki kun oli tuo neuvolalääkäri seki oli aika kovakourainen sen ultralaitteen kanssa. Hyvä etten potkassu sitä naamaan kun ronkki alapäätä.

Takaisin