neuvola kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sofiaana: Haha, mulla oli sama juttu tuon neuvolassa käynnin kans. [:D] Minäki asun pienellä paikkakunnalla (n.3000 henkilöä), niin jännitti hulluna et onko siellä jotain tuttuja, ettei kukaan vaan saa tietää. Sitten toinen neuvolassa työskentelevestä terveydenhoitajasta, jolla käydään sitten kun lapsi on kolmen vuoden siitä eteenpäin, niin hän on äitini ja isäni hyvä perhetuttu, sai toivoa ettei vaan törmää häneen siinä odotushuoneessa. :D Mutta kukaan ei nähnyt! [:D] Nää on näitä pienen paikkakunnan ärsyttäviä piirteitä, kaikki tuntee kaikki ja heti lähtee juoru liikkeelle!

En vaan halua paljastaa tätä raskautta kenellekään ennenkuin tiedän, että kaikki on varmasti hyvin. Ens torstaina on np-ultra ja sen kerrotaan sitten jo molempien vanhemmillekin! [:)]

MOIKKA,

Neuvola onnittelut tänne kaikille [:)][:)][:)]

JENSKA84: Neuvola onnittelut [:)]
Oi oi...teillä on myös siellä ihanaa,kun neuvolassa on oma ultra [:)]
Meidän gyne täällä tekee mielellään np-ultran lähempänä rv12,koska hänen mielestään silloin saa parhaimmat ja tarkimmat tulokset tuosta niskapoimusta.
Mullahan on np-ultra tasan rv 12+0.
Jeps..kuten sanoin tuosta kofeiinista jo..siitä ei ole haittaa vauvalle [;)]
Mutta hienoa,että kaikki oli hyvin!

SOFIAANA: Olehan huoleti tuon hempan kanssa [:)]
Raskaana olevalla on ihan normaalia,että hemppa laskee!!
Siihen sitten vain määrätään rautakuuri.
Jos hemppa menee alle 100,niin sitten otetaan täällä ainakin pieni verenkuva.Ja jos siinä on jotain muutakin häikkää,niin sitten annetaan lääkärin aika.
Jos hemppa ei nouse raudasta huolimatta ja on alle sadan,niin sitten harkitaan veritankkausta.

Yönsäde

On tämä jännää aikaa:) Ihanaa päästä lukemaan huojentavia, hyviä uutisia helmikuunhelmistä;)

Yönsäde: Kiitos tuesta:) Se terkkari vaan sanoi, että yleensä HB laskee vasta rv 20 aikoihin, ja rautakuuria ei suositella aloitettavaksi ennen kuin tuo maaginen rv 12 on ohi. Nyt mulla 10+1. Ensi tiistaina olisi sitten lääkäriaika tuon asian tiimoilta ja saa lääkäri päättää, miten toimitaan + suostuuko, että tiistain käynti on rv 12 tarkastus samalla:)

Mä niin pelkään kaikkea, ensimmäinen raskaus, todella toivottu sellainen. Sekavin tuntein viikon päästä olevaan NP-ultraan, joka näyttää sitten suunnan etiäpäin..

HUHHUH HELLETTÄ!! [8D] Täällä ei ole satanu ku eilen illalla vähäse!! Onneks ollaan raskauden alkupuoliskolla! [:D]

Mulla oli eilen eka neuvola. Täti (kätilö) oli nuori ja mukava [:)] Mua vaan ihmetyttää, kun mulla oli mustaa valkoisella, et oon käyny varhaisultrassa ja siellä on todettu mun olevan tällä hetkellä 8+3 ja la 22.2., mutta tämäpä halusi vaan tuijottaa tietokonelaskelmia menkoista ja kertoi mun olevan nyt 9+1 ja merkkas la:ksi 16.2. Pah! Mä tiiän itekki, et mun ovis oli takuulla myöhässä kun tein 5 ovistestiä siihen aikaan kun oviksen ois pitäny olla ja kaikki oli negoja. Samote positiivinen tulos raskaudestakin tuli vasta 34. päivä. Normaalisti mun kierto on max 29. Kerroinkin ton kaiken tätille, mutta.. Nooh, samapa tuo periaatteessa, mut mä kyllä elän tuon varhaisultrassa lasketun ajan mukaan. Harmi vaan ku sikiöseulakokeessahan oli aika tarkka millon niissä käy ja nyt se aika tulee neuvolatätin ilmoittamien viikkojen mukaan.. No onneks noin päin,ni ne voi vielä sit vaikka tarvittaessa uusia. Toiseen suuntaan ku viikot poikkeis ni vois olla liian myöhästä.
Muuten kaikki oli ok. Hemoglobiini 124, verenpaineet ok. Sit multa otettiin se mikä "äitiverikoe", mistä näkee ne sukupuolitaudit ym. Jännä et taas otettiin ku vasta oon ton esikoisenki saanu ja sillon on ne otettu. Kai se ois voinu vaan kysyy et onko mahd. jotain... :)
Nyt sit vaan odotellaan np-ultraan kutsua. Täällä ei muuten mitata niskapoimua, jos ei halua sitä sikiöseulaa. Itse haluan. Ja täällä käydään siihen kuuluvassa verikokeessa 1-2 viikkoa ennen sitä ultraa ni sit saa siel ultrassa sikiöseulatuloksen tietoon samantien.

Että tämmöstä tällä kertaa, Moi MOi! [:D]

NEUVOLAKUULUMISET ( rv 9+6 ):
PISSA: puhdas
RR: 125/70
Hb:130
Täti kuunteli myös sydänääniä,mutta vielä ei saatu mitään ihanaa jumpsutusta kuuluviin.MUTTA ruudulla näkyi lukema 159 eli se oli vauvan syke [:)][:)][:)]..eli Mini on elossa..jee!!
Painoindeksi oli normaali.Ja sen takia en joudu sokerirasitukseen [:)].
Mutta sokerirasitukseen kyllä joudun sen takia,kun viime raskaudessa mulla oli insuliinihoitoinen diabetes [&:].Eli rasitus on 6.8. ( rv 12+3).
Np-ultra on siis 3.8. eli ( rv 12+0 ) ja silloin tehdään ultran lisäksi sisätutkimus.Samalla gyne antaa mulle ne seulojen tulokset.

Neuvolan täti oli mun vanha täti,joka on hoitanut minun raskaudet ja hoitaa myös samalla lastenneuvolaa [:)].Eli hälle oli hyvin tuttuja nämä minun asiani vanhoista raskauksista [;)]
Seuraava neuvolan aika on sitten normaalisti 4 viikon päästä eli 17.8.

Yönsäde ja Mini rv 9+6

Ensi maanantaina (26.7) niskapoimututkimuksiin.. jännittää ihan hirveästi, onneks lapsen isä tulee mukaan niin vähä helpottaa [:)] tai ainakin olisi tarkoitus tulla.. [:D]

Neuvolakäynneillä tähän mennessä kaikki ollut hyvin, nyt viikkoja 11+1 ja vauhdilla eteenpäin! [:)]

Miten usein ultra muuten otetaan?

Te jotka jo ootte ekassa neuvolassa käyny, ni mille viikoille teille annettiin seuraava aika? Mä tässä ihmettelin ku mul on seur. vasta 9.9. jolloin on 16+2 tai jopa 17+1 (riippuen katotaanko varhaisultrasta saatua LA:a vai neuvolasta saatua, jälkimmäinen on neuvolan aika, jota mun neuvolatäti seuraa). Katoin aijempaa raskuaskorttiani ni sillon oon käyny tokan neuvolan 14+. Laskikohan se täti väärin.. Vai miten muilla?

Ssalla, täällä Jyväskylässä ei ole kuin ne pakolliset kaksi ultraa, joissakin paikoissa on enemmän. Ja me sit käytiin yksityisellä varhaisultrassa.

Pepiluis:
Mullaki toinen neuvola vasta elokuun loppupuolella, jollon viikkoja jo 17+! [:-] Minä kans vähä ihmettelin tuota, neukkutäti ilmeisesti lomalla. [8|] Mut aika pitkä aika olla tässä ihan ilman mitään tarkastuksia jne., ku np-ultraki tehty. [8|]

Jei! Ensimmäinen neuvolareissu takana [:)] Oli tosi kiva kokemus, täti oli todella mukava! Itkuakin siellä tirautin kun kerroin pitkästä lapsettomuudestamme ja kuinka odotettu tämä pikkuinen on. Harmi kun tämä täti oli vain sijainen, saa sitten seuraavaakin neuvolaa jännittää kun taas on eri naama siellä [8|]

Paljon tuli paperia ja vihkosta luettavaksi ja dvd. Saatiin myös vau.fin vauvan odotus-kirjanen, missä on omat puolet äidille ja isille, ihana [:)]

Päätettiin myös ettei osallistuta sikiöseulontoihin. Tai mies sen siellä päätti, mä oon jahkaillu puolesta ja vastaan, nyt on sekin selvä. Ihana kun mies otti ohjat tässä asiassa kun en osannut päättää [:)]

Hemoglobiinit ja verenpaineet oli ok, mut ei kuunneltu sydänääniä [:@] Sanoi että sitten seuraavalla kerralla. Joka on vasta 1.9., jolloin on jo 15+1 menossa. Onneksi tässä on ultra välissä, tosin en vielä tiedä milloin. Harmittaa kun olisi ollut kiva tietää onko kaikki hyvin.. Niinkuin taitaa monia muitakin näillä palstoilla mietityttää. Toivotaan parasta kaikille!! Kyllä tää on yhtä toivomista ja odottamista koko homma [:D][:D][:D]

Onnee teille tipsi hirmusesti, en tiennykkään tosta lapsettomuudesta.. mutta onneks siellä nyt kasvaa sit pieni ihminen! [:)]

Multa on otettu jo kaksi ultraa, ja vasta 11+2 menossa.. :o kuvat varmassa tallessa että saapi vauvakirjaan sitten liitettyä. [:D] ja ihana katella niitä iltasin, vaikka se onki semmone "möykky" vielä..

ssalla, kahdeksan pitkää vuotta ehdittiin toivoa pikkuista ennenkuin ihmevauva ilmoitti tulostaan. Ihanaa [:)] Mekin ollaan käyty jo kahdesti ultrassa joissa kaikki hyvin, mutta mun puolesta voitais käydä vaikka viikoittain että tietäisi kaiken olevan hyvin..

Meillä myös ensimmäinen neuvola käynti takana! (Oli eilen, 21.7). Neuvolantäti oli todella mukava ja oli kiva käydä siellä kuuntelemassa ja ottamassa lisäinformaatiota ja papereita kotiin tutkiskeltaviksi.

Pääsenkin heti ensi viikolla lääkäriä tapaamaan, koska mulla on ollut 3 vuotta sitten veritulppa pohkeessa, niin katsotaan tarvitsenko nyt jotain tiettyä lääkettä raskauden ajaksi. Ja sitten ensikuussa sinne sokerirasitustestiin.

Ja ja ja ja..... hyvällä säkällä ensi viikolla päästään ihka ensimmäiseen ultraan!!!! Iiiks!!! ja Jeee!! [:D]

Eilen kävin np-ultrassa ja kaikki oli pikkusella hyvin. <3 Helpotti kyllä kuulla, kun sitä on jännittänyt.. Viikkoja vastasi 11+4 eli pari päivää enempi tuli ja pituutta pötkylällä oli 47,7 mm. :) Tiistaina mulla olisi veriseulaan meno vielä, nyt kyllä ruvennu miettimään et meniskö sittenkään vai ei. Lääkäri kysyi multa näin eilen, että käynkö niissä verikokeissa, ja sanoin et joo tiistaina pitäis käydä. Sitten vastasit siihen jotenki töksäyttävästi et no käyppäs sitten, mutta tässä ainaki kaikki on hyvin. Noh, kai minä silti menen..

ssalla: Meillä on np-ultra samana päivänä! Mua on jännittänyt koko viikon jo niin etten meinaa saada öisin nukutuksi..Mies tulee mukaan ja sitä kans jännittää. Helsingissä tarjotaan vain kaksi ultraa, joista yksi on nyt ja seuraava syyskuussa. Tuntuu harvalta, mutta jos jostain saadaan löytymään vähän ylimääräistä, niin mennään 4d-ultraan yksityiselle. [:)]

Pepiluis:
1. Neuvolakäynti oli meillä 8+4 ja seuraava tulee olemaan 14+3. Teillä venyy vähän pidemmälle kyllä. Ei kai niitä sen useammin ole kun vasta sitten loppua kohti kiihtyy..Me ei saada ultraa niiden yhteydessä, asioidaan juuri siinä ainoassa (?) neuvolassa Hgissä, jossa eivät tee sitä neuvolan yhteydessä. [:@]

Tipsi: Kuullostaa niiin tutulta. Meidän odotusaika venyi 7 vuoteen..Hoidot tuottivat lopulta kauan odotetun tuloksen. En meinaa vieläkään uskoa todeksi, vaikka nyt kasassa 11+4. Ihanaa onnea!

Mahtavaa kun on helteet hellittäneet vähän! Sain eilen tajuttoman energiapurkauksen ja tyhjensin komeroista 3 jätesäkillistä tavaraa, pahvia ja rikkinäisiä videoita jne. Monen viikon makaaminen, väsymys ja pahoinvointi ja vatsaongelmat poissa! IIHAANAA!!! Tätä lisää. (Pesänrakennusvietti??) [;)][;)]

joo tipsi en itekkään panis pahaksi, vaikka joka viikko kävis jalat levällään pötköttelemäs siellä neuvolan puolella, sitte ku kuluu viikkoja siitä ku on käyny siellä, ni mulla ainaki alkaa aina mietityttää että elähän, onko siellä nyt sit varmasti joku ja onko sillä kaikki hyvin..

maiza millanen on 4D ultra? En oo tainnu kuullakkaan, ja tiedätkö tekeevätkö noita pienemmillä paikkakunnilla kuin etelässä??

Ylihuomenaamuna sairaalalle siis, voi jotta jänskättää. Taidan ottaa isosiskon matkaan, ku ei ukko pääse..

ssalla: http://www.huvitutti.net/arki/odotus/3dultra.html

Tässä linkki! Siinä oli myös muilla paikkakunnilla sijaitsevia klinikoita. Monet kaverit ovat käyneet juuri tuolla Felicitaksella täällä Helsingissä ja ovat olleet tosi tyytyväisiä! [:D]

Onnea ylihuomiselle, ota sisko mukaan, niin ei tarvitse yksin jännittää!!

Noniin, nyt on siispä niskapoimututkimus takana, huh miten jännitti. kaikki oli hyvin, ja vauva oikein vilkas, kunhan se ensin saatiin hereille [:D] Ensimmäistä kertaa näki vauvan liikkuvan, ja kun kaikki on mulle aiemmin sanonu että raskauden aikana kokee sellasia asioita, joita ei vaan voi sanoin kuvailla miten ainutlaatusia hetkiä ja tunteita ne on, ja nyt voin sanoa että kyllä näin on. Rakkaus kasvaa kasvamistaan koko ajan tätä pikku viikaria kohtaan [:)] En vois onnellisempi olla nyt! :) Hei mitäs teidän muiden neuvolakäynneillä ku ei oo nyt kirjotellu kukaan?

np- ultra takana. ja kaikki oli hyvin!![:)] niin ihanaa, pelkäsin niin paljon et jotain häikkää on!!! viime yö oli yhtä tuskaa kun ei unta saanu ja väsytti aivan kauheesti. pää oli kipee, huono olo ja päässä pyöri ajatukset ultrasta ja siitä et mitä sieltä löytyy. sitku vihon viimein sain unen nii kerkesin nukkua reilun tunnin kunnes ukkonen herätti ja se pitiki hereillä loppu yönki.

no mut mukavampiin.
niskaturvotus oli kahdes kuvas 0.7 ja yhdes kuvas 0.9. jostain syystä se kätilö sit laitto korttiin 0.9. no mut sekinhän on tosi hyvä lukema.[:)]
kirppu liikku aivan mahottomasti, kätilökin nauroi et yleensä saa vähän painella et saa pikkuiset liikkeelle nii meidän kirppu liikku niin paljon ja yritti mennä piiloon. kaikki näytti päällisin puolin hyvältä. sydän jumputti ja kuultiin sydän äänetkin, <3 mieskin oli mukana ja sanoi et nyt on todellisempi olo kun on nähnyt itsekkin liikettä[:)]
sit käytii viel veriseulaan ottaa verikoe, ja siitä sit soittavat jos on jotain häikkää...muuten ei ilmoita mitään.
tää on nyt nii iloinen kun kirppu voi hyvin!!! <3
kätilö oli tosi ihana.
ai niin ja paino oli mulla tippunu 400g. yllätyin koska tuntuu et masu on kasvanu hirmusti jo, mut taitaa olla vaa turvotus mikä sen iltaisin pistää niin palloks [:D]
la siirtyi siis edelleen eteenpäin ja on nyt siis 13.2. viikko siis vielä pitää oottaa et saa kertoo uutisen kaikille [:D]

Takaisin