Neuvola jutut

Ilyana, oliko siis vauvan veriryhmä rh+? Ei kai sun rh- muuten vaadi seurantaa?
Itse siis olen O- ja olen käsittänyt, et ongelmia voi tulla jos vauva on rh+

Ilyana, oliko siis vauvan veriryhmä rh+? Ei kai sun rh- muuten vaadi seurantaa?
Itse siis olen O- ja olen käsittänyt, et ongelmia voi tulla jos vauva on rh+

Ei vielä tiedetä, kun tutkitaa vasta myöhemmin. Olikohan joskus viikolla 30, jos oikein muistan.. ei käsitystäkään, miten se sitten tehdään.

rh- otetaan toinen verikoe 24-28 viikolla jolloin selviää kumpi vauva on :) tais olla et viel n.36 viikolla otetaan kolmas.

Mulla otetaan kans ylimääräiset verikokeet joskus 30+ viikoilla. Esikoisen sektion yhteydessä on tehty minulle verensiirto, niin sen vuoksi kuulemma tarkastetaan vielä myöhemmin tuo vauvan veriryhmä (kai).

Miksi jos on tehty verensiirto tulee ylimääräiset kokeet ? Nimittäin mulle annettiin esikko synnytyksen jälkeen verensiirto ja pitäskö multaki siis jtn ylimäärästä verikoetta ota ? Ei neuvolasta mtn ole sanonut..

Tänään oli neuvola. Sydänäänet kuuluivat hyvin 145 ja 150. Tää oli eka kerta kun kuuneltiin sydänäänet neuvolassa. Aikasemmin oli nt-ultrassa. Ultrattiin myös ja siellä niillä oli kovat bileet menossa. Kovasti pyörivät, heiluivat ja toisiaan tönivät :grin
Nyt taas helpotti :) Reilun kahden viikon päästä rakenneultra.

17+4

Toka neuvola tänään. Eipä ollut mulla noussut paino ku 75g/pvä :wideyed::joyful:
Oon ollut niin väsynyt, ettei oo juuri jaksanut liikkua ja herkut taas on maistunut ruokaa paremmin... Hb laskenut vähän, mut yhä 127 et ei kyllä selitä väsymystä. Vauva ei piileskellyt, ja sydänäänet kuului hyvin. Yritti kyllä pakoon, potki doppleria ja kuulemma käänsi selänkin... Voi että mä odotan, et tuntisin tuon riehumisen masussa... :)

16+4

Miksi jos on tehty verensiirto tulee ylimääräiset kokeet ? Nimittäin mulle annettiin esikko synnytyksen jälkeen verensiirto ja pitäskö multaki siis jtn ylimäärästä verikoetta ota ? Ei neuvolasta mtn ole sanonut..

Mulla lukee tuolla ensimmäisten verikokeiden yhteydessä seuraava merkintä: Äidille tehdyn verensiirron vuoksi pyydämme lähettämään äidistä seurantanäytteen raskausviikolla 36. Liittyy muistaakseni tuohon rh+/rh- tarkistukseen, onko vauvalla sitten sama veriryhmä kuin äidillä.

Mulla on ollut tosi hyvä tsäkä neuvolatätien suhteen. Kaikki ovat olleet tosi ihania. Tänään oli lääkärin tapaaminen, joka hänkin oli erittäin miellyttävä. Vauvan sydänäänet kuuluivat, kun vinkkasin, mistä hänet viimeksi löydettiin.

Mulla on sama ihana neuvolatäti joka oli jo mulla esikoisen aikaan 14 vuotta siitten :)
Mulla oli muuten hemoglobiini noussut. Viimeksi 100 ja nyt 111.

Mulla oli tänään neuvolalääkäri. Sisätutkimusta ei tarvinnut tehdä, kohdunpohjan korkeus oli 15 cm ja vauvan syke 140. :love2 Juttelimme myös liikkeiden tuntemisesta (kun koko ajan vertaan tätä raskautta edelliseen ja silloin tunsin jo selvästi päivittäin liikkeitä viikosta 15 lähtien) ja lääkäri kyllä sai mun huolta pois. Erilaisiahan kaikki raskaudet ovat ja istukan sijainnit ym. :happy7

Rv 17+0 *poks* :dance008

Meillä vaihtuu taas neuvola, ku muutetaan. Paino laskenut 1,5kg!! Hyvä ettei oo tullu lisää muutenki tarpeeks jo :D

Toinen neuvola takana. Sydänäänet löytyi, vähän aika piti etsii ennen. Hb124 eipä ollutkaan alhainen. Paino tippunut 3 kiloa mitä vähän ihmetteli kun ylipainoa ei ole mutta johtuu varmaan unettomuudesta kun niin huono ruokahalu sen takii ja voi nyt muutenko varmaan ensiks paino tippuu ja sitten alkaa vasta nousee. Eipä muuta ihmeellista siinö ollutkaan. Seuraava neuvola kesäkuun lopulla jolloin lääkäri käynti edessä.
Rv 14+4

Toinen neuvola takana. Sydänäänet löytyi, vähän aika piti etsii ennen. Hb124 eipä ollutkaan alhainen. Paino tippunut 3 kiloa mitä vähän ihmetteli kun ylipainoa ei ole mutta johtuu varmaan unettomuudesta kun niin huono ruokahalu sen takii ja voi nyt muutenko varmaan ensiks paino tippuu ja sitten alkaa vasta nousee. Eipä muuta ihmeellista siinö ollutkaan. Seuraava neuvola kesäkuun lopulla jolloin lääkäri käynti edessä.
Rv 14+4

Onpa hienoa!
Meillä ei ole ollenkaan tässä välissä neuvolakäyntiä... Meidän neuvolasysteemi ei Tampereella toimi. Ensimmäinen neuvola oli rv 6+5, tässä välissä ollut vaan ultra ja nyt ensi viikolla rv 15 neuvolalääkäri. Neuvolasta en saanut apua ollenkaan kivuliaisiin supistuksiini ja alavatsakipuihini eikä neuvolasta ohjattu kuin pitkän taistelun jälkeen vasta omalääkärille "jos sua nyt niin kovasti ne vatsakivut huolettaa"... Omalääkärin diagnoseina pissatulehdus, emätintulehdus ja hiivatulehdus, kaikki kolme siis. Olin yhteydessä neuvolan toiminnasta neuvolatoiminnan esimieheenkin. :(

Onpa hienoa!
Meillä ei ole ollenkaan tässä välissä neuvolakäyntiä... Meidän neuvolasysteemi ei Tampereella toimi. Ensimmäinen neuvola oli rv 6+5, tässä välissä ollut vaan ultra ja nyt ensi viikolla rv 15 neuvolalääkäri. Neuvolasta en saanut apua ollenkaan kivuliaisiin supistuksiini ja alavatsakipuihini eikä neuvolasta ohjattu kuin pitkän taistelun jälkeen vasta omalääkärille "jos sua nyt niin kovasti ne vatsakivut huolettaa"... Omalääkärin diagnoseina pissatulehdus, emätintulehdus ja hiivatulehdus, kaikki kolme siis. Olin yhteydessä neuvolan toiminnasta neuvolatoiminnan esimieheenkin. :(

Mulla oli eka neuvola rv 8+4, sitten np-ultra rv 12+ ja nyt toka neuvola rv 14+4 ( olisi ollut vasta ensi viikolla mut siirsin sen menojen takii ).
On ne kyllä laiminlyönnyt sua Browneyegirl, aina jos raskauden aikana epämääräisi mahakipui kannatta ainaki pissatesti ota.. mutta onneksi pääsit omalääkärillä käymään ja selvisi nää tukehdukset ettei tullut mtn pahempa :/ hyvää kun laitoit valituksen että seuraavan kerran osaa toimia jos jollain samoi oireita :)

Esikoista mulla oli kans vasta joskus rv 25 jälkeen muistaakseni. Nyt tulee kaksi lääkärineuvola en tiiä miksi

Voi minkälaista kohtelua Browneyedgirl, sympatiaa...! Olisin hermostunut moisesta niin totaalisesti.
Marre, mullakin olis ollut neuvolalääkäri jo 16.6.(18+0), mutta siirty kolmella viikolla, kun tuli työeste. Pinnistellään siis vielä sinne. Rakenneultraan pääsen ti 5.7. ja to 7.7. on sitten tämä neuvolalääkäri rv. 21+0. Tässä välillä neuvolassa piipahdan 23.6. mikä on hyvä, koska menemme siitä juhannushäihin, ja tilani ei jääne salaisuudeksi..

Täällä käyty tänään tokassa neuvolassa.

Viikkoja neuvolan mukaan 15+2, ultran mukaan 15+5.

Labratulokset oli ok, vaikka pissanäyte oli epäonnistunut.
Painoa ei ollut noussut grammaakaan. Verenpaine ekalla kerralla 104/62, nyt 105/67. Hb ekalla kerralla 136, nyt 119. Meinas etten mitään rautaa tarvi vielä, vaikka mainitsin väsymyksestä. Lisää c-vitamiinia vaan. Toki nytkin olen vedellyt appelsiinimehua ja mandariineja, joten mietin että kuinka paljon mun pitää niitä vedellä. :bored:
Sydänäänet kuunneltiin ja ne löytyi vaikka kaveri yritti luistella pakoon aina. Syke 150.

Seuraava neuvola onkin 1.8. Lääkäri ja ultra ennen sitä.

Takaisin