Neuvola jutut

Tosi hienoa! Meillä myös pieni Neuvola, mutta terkka ei ala kuuntelemaan ennen ensimmäistä ultraa. Virallinen selitys on että laite on huollossa tai lainassa toisella paikkakunnalla (sattumaa, että joka kerta? ). Joku kerta hän kuitenkin sanoi, että koska aikuisilla viikoilla ei välttämättä saa kuulumaan, niin ei halua hermostuttaa odottajaa.

Meillä oli eilen eka neuvola rv 8+4 ja seuraava neuvola on vasta 7.6. Tässä välissä kyllä on parin viikon päästä lääkärineuvola, missä katotaan onko vauva oikeassa paikassa. Ja sit vielä sen jälkeen ootellaan kutsua np ultraan.

Mulla oli tänään eka neuvola 8+3, oli vaan keskustelua ja painon, verenpaineen ja hempan mittasi. Ja lähetteitä tuli n. 100 joka paikkaan :D seuraava neuvola onkin sitten 25.05, silloin on viikot 13+. Sain samaan pojan 2v neuvolan niin pääsee helpommalla. :) nyt vain ultra-aikaa odotellessa!

Ekassa neuvolassa käyty. Neuvola"täti" oli ihan kivan olonen nuorempi kätilö (siis minua nuorempi). Tosin hän on vaan kesään asti ja sitten vaihtuu meidän täti. Juteltiin ja täytettiin tietoja. Paino ja verenpaine mitattiin. Sydänääniä yritettiin kuunnella, mut ei saatu kuulumaan. Mulla on kohtu taaksepäin kallellaan, et johtunee siitä. Ens viikolla meen uudestaan metsästämään sykettä ja labrassa pitäs myös käydä. Np-ultra on sitten joskus ens tai seuraavalla viikolla.

rv 10+3

Mulla oli eka neuvola rv 9+5. Kuunneltiin sydänäänet, koska itse pyysin. Varoitti ja muistutti monta kertaa, että se on 50/50 kuuluuko, eikä heille edes suositella, että siinä vaiheessa kokeillaan. No, kuuluihan ne, ihan niin kuin ajattelinkin. Mulla on eteenpäin kallistunut kohtu, ja edellisestä lapsesta kuului yli viikkoa aiemmin.
Seuraava neuvola on rv 15+, terkka. ja neuvolalääkäri sitten joskus puolivälissä, toinen läääkäri rv 35.
On kyllä vähentynyt vanhoista ajoista, mutta eipä mulla ole siellä mitään tarvetta ravata :)
Tänään np-ultra, ja sitten varmaan virallisesti mun LA marraskuussa.

No vihdoinkin mullakin eka neuvola käyty.

Onhan nuo jutut hieman muuttuneet 6 vuodessa.

Eipä ihme että huimaa... Mulla on näemmä aina sama juttu kun raskaus alkaa, verenpaine laskee. Katsoin 3 aiempaa äitiyskorttia vertailun vuoksi. ja hb laskenu myös...

2 vko päästä verikokeet ja täällä kun netissä täytti tietonsa hyvis.fi vai mikälie esitiedot äitiyspolille niin pitäs nopsaa tulla kutsu ultraan, joka lienee toukokuun puolivälin paikkeilla.

Seuraavaan eli toiselle neuvolakäynnille täällä toivotaan myös isän tulevan mukaan ja tuleehan tuo. tänään ei töiltään päässyt.

Kyllä nyt konkretisoitui raskaus neuvolan myötä. Ja tein pari vauvanvaate ostosta kirppikseltä :)
Äidille ja siskolle kerroin tänään. Olin aatellut ultran yli odottaa mut tuli vaan semmoinen tilanne ja fiilis että nyt... :)

Taitaaa olla rv 8+4 tänään eli sentään jo viikolla 9 mennään. Hiphei.

Muokattu viimeksi:
Tänään käyty ekassa neuvolassa rv 9+5, syke löyty :) Aamulla kotona sain hetkeks dopplerilla kuulumaan pienen nopean sydämen jumputuksen jota sykkeeksi epäilin, neuvolassa vahvistu asia kun pyysin kokeilemaan dopplerilla, lukemia ei näyttöön tullu kummallakaan laitteella mutta ääni kuului. Hirveesti ei uutta asiaa neuvolassa tullu kun on toinen lapsi. Nyt otettiin verta ja ens viikolla on käytävä labrassa antamassa vähän lisää verta, tämä käytänkö on kuulemma ensi viikolla muuttumassa että olin viimeisiä jotka joutuu kahteen otteeseen verta antamaan ja jatkossa otetaan näytteet samalla kertaa, lucky me :grin Nt ultra aika tulee postissa ja kaks seuraavaa neuvola aikaa varattiin 5 ja 9 viikon päähän.

Meillä oli pe, eli 9+0 , sykettä ei korvalle saatu kuulumaa mut luku vilahti näytössä enskerralla sit uudestaa, lupas et jos en ala ressaa/murehtii jos ei kuulu nii voi kuunnella. Mies ja esikoinen oli mukana. Varmaa ens kerralki ku esikonkans yhteinen neuvola :)

Tänään käyty neuvolalääkärillä. Sykettä kysyin kuuntelemaan ja hetihän se löytyi. Vahva ääni kuulemma. (= Itkuhan siinä pääsi kun ensimmäistä kertaa ne kuultiin ja sai konkreettisen todisteen että vatsassa asustaa joku ja voi hyvin.:angel4

Neuvolassa käyty pikavisiitillä kuuntelemassa pienen sykkeet ja löytyhän ne. Mulla on kohtu taaksepäin kallellaan, ni eka kerralla viikko sitten ei kuultu ja nytkin joutu hetken ehtimään ennen ku löyty. Tippahan siinä tuli linssiin, ku eka kerran kuuli sykkeet. :love017

rv 11+2

Kävin tiistaina verikokeissa ja otettiin myös kilpparikokeet varmuuden vuoks. Tänään sit kätilö soitti, et pitää ottaa uudet kilpparikokeet sit kuukauden päästä ennen seuraavaa neuvolaa. Arvot viittaas yliaktiivisuuteen, joka voi kyllä johtua ihan raskaudestakii.

rv 11+5

Täällä myös eka neuvola takana. Sydänääniä ei valitettavasti saatu vielä kuulumaan (rv 9+1), mutta neuvolantäti ehdotti, että kokeillaan viikon päästä uudestaan. Ensimmäiseen ultraan olisi vielä kolmen viikon odotus.
Minultakin joudutaan kilpirauhasarvoja seurailemaan neljän viikon välein raskautta edeltäneen liikatoiminnan vuoksi. Toivottavasti pysyvät aisoissa!

Eka neuvola oli rv 8+1 ja istuin siellä puolitoista tuntia, kun kyseltiin niin paljon kaikenlaista ja otettiin pituutta ja painoa ja verikokeita (oli kuppaa ja hiveetä ja hb ym). Mutta ei kuunneltu sydänääniä. Sano ettei ne kuulemma vielä kuuluis niitten laitteilla??
Mutta paljon sain myös kyselylappusia kotiinkin, missä on kysymyksiä myös isännälle (mm.ruokailu- ja liikuntatottumukset ja jotain mielialakyselyjä).
Ja nyt ens viikolla olis aika uudestaan labraan kromosomitesteihin ja 20.5. olis se eka ultra.
Ja SILLOIN VASTA saan kuulla mahdolliset sydänäänet...ja nähdä meidän "pikkusen"...
Odottavan aika on pitkä...

Moona miulla kuunneltiin neuvolassa sydänäänet 9+5, ei varmasti ois aikasemmilla viikoilla suostunu kuuntelemaan, tuolloinkii ite pyysin. Normaalisti kuuntelevat vasta nt ultran jälkeisessä neuvolassa sydänäänet. Tuo 9+5 oli kotidopplerillakii eka millon sain kuulumaan sykkeen, olin viikon ennen sitä yrittäny kotona kuunnella ilman tulosta.

Täällä toinen neuvolakäynti takana. Saatiin kuulla sydänäänet nyt ensimmäistä kertaa. Aikamoista laukkaa kävi sydän ja kuuluikin välillä tosi voimakkaasti. Ihan tuntui kivalta kuulla, vaikkei ultrasta pitkä aika vielä olekaan.

Muuten käynti käsittikin lähinnä uusien aikojen varaamista. Verikokeiden tuloksetkin kun tietää etukäteen, niin eipä siellä mitään järisyttävää uutta tietoa saa. Voi olla, että synnytyksen lähestyessä alkaa kysymyksiä herätä enemmän.

13+6

Oli sit pakko tilata itellenikin toi kotidoppleri. :happy:
En vaan malta enää odottaa...
Tilasin myös ton AngelsSoundin, kun on ilm. monellakin toiminut hyvin.
Ei oo aikasempaa kokemusta ko. laitteesta.
Mut kohta on! :joyful:

Meillä oli tänään toinen neuvolakäynti. Sydänäänet kuului hyvin ja oli kuulemma oikein mallikkaat. Oli huojentavaa, koska en oo kotona saanut kuulumaan nyt viiteen päivään. Oon varmaan vaan väärästä kohtaa koittanut etsiä. Kahden viikon päästä olisi neukkulääkäri ja sen jälkeen seuraava aika onkin vasta heinäkuussa.

kaisu 13+3

Takaisin