Neuvola jutut

Ootteko käyneet neuvolalääkärissä yksin vai miehenne kanssa?
Mulla olis huomenna aamulla aika ja mietin, että menenkö yksin vai..
Enää raskauden aikana ei ole kun yksi perus neuvola-aika sitten parin viikon päästä jos pikkuinen tulee ajallaan.

rv 36+2

Mä käyn aina neuvolalääkärissä miehen kanssa. Jo siitäkin syystä että kun ultrataan niin mieskin pääsee näkemään pienen. Perus neuvolakäynneillä käyn yksin.

Mä oon aina käynyt neuvolalääkärissä yksin. Oon pyytänyt miestäkin mukaan, mutta ei se oo halunnut tulla. Ilmeisesti kokee olevansa vain "tiellä"... Mies on myös vähän ujo :joyful:

Mekin käydään niin paljon kahdestaan, kun vaan voidaan. Kaksi ultraa ja kaksi neuvolakäyntiä olen joutunut yksin käymään. Mutta muuten kahdestaan, koska onhan tämä meidän projekti ja mun mielestä on tärkeää, että ollaan molemmat siellä. Etenkin, kun mun pää saattaa pettää sairaaloissa aika helpostikin.

No ehkä mäkin pyydän miehen vaan sitten mukaan:rolleyes: Kyseli eilen että haluanko hänen tulevan ja en osannut oikeen sanoa mitään:grin Olisi kiva mennä kyllä yhdessä. Aloin vaan miettimään, että onko turhaa tai tyhmää ottaa mies mukaan sinne jos tutkivat sitten enemmän yms :grin..ehkä mietin liikaa:wacky:

Me ollaan käyty kaikki yhdessä mihin ollaan päästy , yhden neuvolan kävin yksin. Ja huomenna taas äitipolin seuranta ja yhdessä mennään. :)

Lakritsi 32+5

Minullakin mies on ollut mukana kaikilla käynneillä, paitsi yhdessä päivystysultrassa rv 13 kun kävin verenvuodon takia sekä eilisessä kasvukontrolliultrassa, kun ajat ovat olleet sellaisia pika-aikataululla tulleita, ettei ole päässyt töiden takia tulemaan. Eilistä varsinkin harmitteli kovasti, kun ei päässyt mukaan ja varmaan olisi saanutkin olla, niin olisi voinut älähtää miun puolesta, kun ronkkivat niin kipeästi :D Kyllä minustakin miehen kuuluu olla mukana, yhteinen juttuhan tämä on ja mies voi sitten muistaa sellaisia asioita mitä ei itse muista, kysyä erilaisia kysymyksiä ja muutenkin ottaa eri asioita huomioon :) Ja ei tunne olevansa niin yksin raskaana, kun toinen on mukana sen minkä pystyy :)

Meilläki mies ollu mukana minkä pystyny eli vissiin kaikki neuvolakäynnit, mutta lääkärille menos se on vähä jänistäny, viimekerralla sillä oli menoa? Ja nyt tulevana on töissä joten joudun senki menemään yksin. Eka lääkäri alkupahoinvointien takia kun piti olla silloin vaan saikkupaperi käteen niin mies jäi autoon ja sit se tekikin ekan ultrauksen ja kyllä harmitti!!!:sorry:

No ehkä mäkin pyydän miehen vaan sitten mukaan:rolleyes: Kyseli eilen että haluanko hänen tulevan ja en osannut oikeen sanoa mitään:grin Olisi kiva mennä kyllä yhdessä. Aloin vaan miettimään, että onko turhaa tai tyhmää ottaa mies mukaan sinne jos tutkivat sitten enemmän yms :grin..ehkä mietin liikaa:wacky:

Alkuraskauden vuodon takia lähdettiin illalla sairaalaan ja mulle tehtiin sisätutkimus ja mies näki kyllä kirjaimellisesti kaiken!! :D ihan koko toimituksen. Perus neuvolalääkäri käynneillä mies onkin sitten mennyt seisomaan mun taakse ettei vaan näe sisätutkimusta liian läheltä :D

Mie oon käyny kaikki neuvolat yksin. Harvemmin miehen työvuorot ees ois sellaset että mukaan pääsis. Lääkärineuvolassa on se riski että sisätutkimus tehdään ni sillon voi jättää ujon miehen kotiin :grin Itelläni tosin ei oo sisätutkimustakaan tehty kertaakaan neuvolassa. Neuvolassa ei ultrata, ultrat on erikseen varattu ni niihin mies parhaansa mukaan tulee mukaan, ar ultran ja nt ultran kävin yksin, rakenneultrassa oli mukana pojan kanssa ni tulivat lopussa mukaan "huvikuvausosioon".

Meiläki on mies joka kerta ollu mukana neuvolassa ja ultrissa. Neuvolalääkärille se ei tullu ku se oli vähä flunssanen. Mut mitäpä se sielä ois tehnykää.. kahtonu ku vieras mies ronkkii sen muijaa :D

Neuvolassa käyty ja turvotusta on ja paljon.
Hupsista!
Semmonen +1,4kg/vk edellisestä neuvolasta ja nyt sit vähän katotaan, että mihis päin tää lähtee menemään...
Nestettä sanon minä, ja uskon kyllä, että tämä tasottuu vielä. Stressiä, liikkumattomuutta ja väärää ruokaa. Ja heti kostautuu...
Mutta btw, onko muut täyttäny neuvolassa suostumusta vauvan aineenvaihduntasairaus-seulontaan?
Suosittelevat kuulemma kaikille.
Ja ottavat sitten vastasyntyneen kantapäästä pienen näytteen ja jos jotain hälyyttävää, niin pyydetään lisätutkimuksiin.
Ite suostuin.
Hyvähän se jos tutkivat.
Ja vk37 otetaan alapäästä streptokokkinäyte.
Niin osaavat sitten varautua siihenkin ennen synnytystä/synnytyksessä, jos vaikka näyttääkin positiivista.
Niin ja influenssarokotteetkin saadaan ensikuussa.
Lapset kouluista ja mies töistä ja minä neuvolasta.
Että kauheesti on kyllä nykyään kaikenlaista, mitä ei vaan ennen ollut.
Niin ne ajat muuttuvat...

Me suostuttiin kanssa seulontaan, kun kerran on noin pieni toimenpide ja voi olla iso asia jos sieltä jotain sattuis löytyy..

Tänään kävin taas neuvolassa, rv36+3 ja kaikki siellä hyvin. Lapsi edelleen rt ja sykkeet 145-165, aika ylhäällä on kuitenkin vielä. Ihaninta oli ehkä se, että raudansyönti on auttanut ja hemppa noussut 112 -> 128 eli ilmankos ei enää hengästytä niin pahasti eikä väsytäkään. Verenpaine tais olla 114/64 ja painoa oli taas tullut mutta ei niin paljoa kuin viimeksi. Otettiin myös se streptokokkinäyte ja samalla kävin labrassa antamassa sen viimeisen verinäytteen niitä vasta-aineita varten sekä vein ihan labraan pissanäytteen, kun välillä katsovat ihan bakteeriviljelyn pissasta. Kaikki siis hyvin ja seuraava neuvola vasta 31.10, jolloin viikkoja on kasassa 39+1 ja sitä ennen on vielä äitipolilla käynti rv38+3. Ja tietysti pitää soitella, jos jotain ilmenee.

Mä en edes muista, että pitikö siitä aineenvaihduntasairausjutusta oikein joku suostumuslappu täyttää. Varmaan sitten piti. :D Mutta varpahat joo neuvolassa. :) Meille siitä puhuttiin neuvolassa jo joskus keväällä.

Multa otettiin se streptokokkinäyte rv 35+0.

Ei oo mulle puhuttukaan koko asiasta. Ja streptokokkiakaan ei ole otettu, voihan se kyllä olla että se otetaan rv 36 kun on lääkärineuvola.

Hei te rautalisillä eläjät! Onks teiltä rauta kielletty HBn nousemisen jälkeen? Mun HB oli 110 ja edellinen terkka oli sitä mieltä, että rautaa loppuun asti ja imetyksen aikanakin. Mutta uus terkka mittasi raudan 120 ja sano et en ehdottomasti saa syödä rautaa raskauden aikana enää. ^^'

Hei te rautalisillä eläjät! Onks teiltä rauta kielletty HBn nousemisen jälkeen? Mun HB oli 110 ja edellinen terkka oli sitä mieltä, että rautaa loppuun asti ja imetyksen aikanakin. Mutta uus terkka mittasi raudan 120 ja sano et en ehdottomasti saa syödä rautaa raskauden aikana enää. ^^'

Ei ole ollut mistään tuollaisesta puhe. Ainoastaan terkka sanoi, että tässä vaiheessa hempan ei pitäisi enää laskea vaan se on laskenut jo jos on laskeakseen. Mä alotin lisäraudan kun hemppa oli 116 (oli yhtäkkiä laskenut noin rajusti) vaikka terkka sanoi, että välttämättä ei tarvitse aloittaa mutta lisäraudasta huolimatta se ensin laski lisää ja oli viimeksi vaan 112. Nyt oli kahdessa viikossa rauta tehonnut ja hemppa oli tosiaan 128. Mun normaali hemppa on noin 135 ja olen aikoinaan syönyt lisärautaa kun hemppa laski ja oli 125 ja olin tosi väsynyt. Mulle ei siis oikein sovi alle 130 hemppa :grin Nyt vaan todennäköisesti vähennän raudansyönnin joka toiseen päivään kun viime viikot olen syönyt sitä joka päivä.

Neuvolassako sitä suostumusta kysytään vai missä?

Neuvolassa meilläkin.
Ja riitti kun äiti päätti ja täytti lippulaput.
Ja tosta kokista sano neuvolassa, että se otetaan mahollisimman lähellä synnytystä. Eli siks vasta vk 37 ->...
Tosin otettiin se multa silloinkin, kun olin sairaalassa. Ihan varmuuden vuoksi.
Mutta voi kuulemma tulla niin nopeesti ja vielä just loppuvaiheessa, ni otetaan vielä uus näyte.

Minä kävin maanantaina neuvolalääkärissä ja hb oli vain 96. Koko raskausajan olen syönyt rautaa, mut ei siltikään pysy edes kohtuuhyvänä! Kävin aiemmin myös keliakiaverikokeissa kun sitä keliakiaa on suvussa ja toinen arvo oli koholla....synnytyksen jälkeen sitten tähystykseen et varmistetaan siellä onko keliakiaa vai ei. Sehän vaikuttaa tuohon raudan imeytymiseen. Lääkäri meinas että 38 viikolle asti syödä rautaa ja sitten lopettaa. Voi kuulemma aiheuttaa vauvalle keltaisuutta jos syö loppuraskaudessa rautaa.

Kyllä onkin väsyttänyt ja hengästyttänyt tuo alhainen hb! Höh en vaan saa sitä millään nousemaan :-(

Tänään 37+0

Takaisin