Neuvola jutut

joo laitoin netissä kaikki ne hakemukset ja raskaustodistuksesta otin kuvan puhelimella selkeesti ja liitin sinne tiedostoihin, työnantajalle palkkalaskentaan lähetin kanssa todistuksen ja hän sieltä lupasi pikimmiten laittaa sen lomakkeen menemään kelaan missä tulot yms tarvittavat tiedot.

on kyllä kätevää kun voi verkossa hoitaa kaiken, tein sen lapsilisä hakemuksenkin jo valmiiksi sisään.

Nessu 2kk ennen laskettua aikaa pitää työnantajalle ilmoittaa äitiyslomasta ja toimittaa se raskaustodistus samaan syssyyn. Mitä nopeammin sen toimittaa saatuaan sen parempi ja helpompi(ei tartte muistaa myöhemmin). Kelan sivuilla on aika helppo täyttää noi hakemukset kun lopussa tulee ilmoitus tarvittavista liitteistä. Ja ne liitteet on helppo lähetää sähköisesti jos skannaa tai kuvaa ne.

Muokattu viimeksi:
Onkohan kukaan muu täällä veriryhmältään RhD-negatiivisia?
Minulla siis veriryhmä A- ja kävin eilen verikokeessa josta tarkistetaan omasta verestäni vauvan veriryhmä ja että onko riskiä vasta-aineiden muodostumiselle.
Käsittääkseni jos vauva on eri veriryhmää, niin seuraavassa raskaudessa tuo vasta-aineiden muodostumisen riksi olisi suurempi ja siksi äidille annetaan ensisynnytyksen jälkeen rokote..? Eli sitä ei kuitenkaan anneta jos ensimmäinen vauva on myös RhD-negatiivinen? o_O

A+ oon, mut loppuraskaudesta pitää vielä tsekata mahdolliset vasta-aineet verensiirtojen takia. Ei mitään mielikuvaa oliko sama homma esikoisen kohdalla.

Täällä A- ja joo, rokotetta ei käsittääkseni tarvita jos lapsi on myös nega. Esikoisesta sain rokotteen synnärillä, nykyään tosiaan jo odotusaikana jos tarpeellista. Eli just niin kuten olet käsittänytkin.

Minä olen 0- ja sain myös esikoisen jälkeen synnärillä rokotteen, kun esikoinen on siis plussa. Nyt maanantaina otettiin sokerirasituksen yhteydessä tuo verikoe, jossa sikiön veriryhmä selviää ja sen mukaan sitten tulee mahdollinen rokote tällä kertaa jo raskauden aikana.

Mulla oli just neuvola ja sain sen anti-d rokotteen (?), eli oon Rh- ja vauva positiivinen. Eka rokote annetaan rv28- jotain (mulla oli nyt 27+6), toinen kait loppuraskaudessa ja vielä yksi synnytyksen jälkeen. Esikoisen aikana oli vain tosiaan se synnytyksen jälkeinen rokotus.

Mä sain rokotteen eilen, rv 26+4, eikä ollut ainakaan vielä mitään puheita että lisää olisi tulossa... täytyykin kysellä seuraavaksi vähän tarkemmin.

Minäkin Rh- ja katsoin Kanta-sivuilta että vauva positiivinen, ei ole kukaan ollut yhteydessä minuun tästä ja nyt 27+6. Ensi viikolla kuitenkin neuvola niin kyselen sitten rokotteen perään.

Mulla oli tiistaina neuvola. Sain vasta-aine rokotteen ja minulle ainakin sanottiin, että enempää rokotteita ei välttämättä pistetä, mutta ilmeisesti vielä loppupuolella otetaan uudet verikokeet... Vähän epämiellyttävää tuo takapuoleen rokottaminen oli, mutta eipä se muuten tuntunut miltään.
Ja kaikki oli kohdillaan sekä äidillä että pikku tyypillä.

Mulla A-, verikokeissa kävin viime viikolla. Pitääkin ens viikolla soittaa neuvolaan ja kysyä jatkosta. Esikoinen v2004 oli plussaa ja kuopuksesta v2007 en muista (äitiysneuvolakorttikin on vielä hukassa) eikä oo mitään muistikuvaa miten silloin on toimittu...

Mä juoksin viime viikolla labroilla, ja tyksissä äitiyspolilla huonon hemoglobiinin takia, sekä radin. Mulla tipahti hemo tuonne 95 ja onneksi se sitten olikin jo noussut 101. Mutta taas viikon päästä menen tarkkailuun, jos se on mennyt alle sadan, niin antavat sitten raudan sisäisesti nesteenä. Pahuksen verimittauksissa (radi) on ollut heittoja, joten sitten saan myös tällä viikolla piipahtaa sen puolesta tyksissä. Mutta samalla siellä ollessani, sain hiukan vauvasta tietoa, ultrattiin, ja mittailtiin. Vauva voi hyvin, ja painoakin on kertynyt 1500g, eli ihan on oikeissa mitoissa viikkoihin nähden, ja kaikki näytti olevan hyvin ultran mukaan.. Sekä ei ole toistaiseksi supistuksista huolta, vaikka niitä onkin ollut nyt hieman liikaa... Ei siis ole tulossa vielä pois =) Olin viime viikon sairaslomalla, kun tosiaan oli hiukan puhti poissa tuon hemon takia. Mutta saas nähdä kuinka kauan sitä vielä jaksaa töihin mennä.. alkaa voimat ehtyä. 30+2

Voimia Tilkku! Toivottavasti olo pian kohenee. Hyvä että vauvalla on kaikki hyvin!

Kiitos Evelin76. Kyllä tää loppuaika on ollut vähän niinkuin jo aikaisemmin tiedossa, että jotain ongelmia on tulossa... No näillä mennään, nyt onkin tosiaan joka viikko jossain käynti. Mutta jos pari viikkoa jaksaa vielä töitä tehdä, niin luulen että se on siinä. Tämä päivä otti niin koville jo, kun ei enää oikein pysty niitä omia hommia tekemään sillain 100%. Mutta tosiaan hyvä on se että vauva voi hyvin! Se on pääasia. itse voin taas sitten paremmin kun tämä kaikki on ohi =)

Kiitos Evelin76. Kyllä tää loppuaika on ollut vähän niinkuin jo aikaisemmin tiedossa, että jotain ongelmia on tulossa... No näillä mennään, nyt onkin tosiaan joka viikko jossain käynti. Mutta jos pari viikkoa jaksaa vielä töitä tehdä, niin luulen että se on siinä. Tämä päivä otti niin koville jo, kun ei enää oikein pysty niitä omia hommia tekemään sillain 100%. Mutta tosiaan hyvä on se että vauva voi hyvin! Se on pääasia. itse voin taas sitten paremmin kun tämä kaikki on ohi =)

Joo, eihän tässä ihan mahdottomasti ole enää jäljellä mutta jää ihmeessä saikulle jo aikaisemmin jos et jaksa olla töissä. Tämä kuumuus jo itsessään on ainakin meillä aika kamalaa ja siihen vielä vaivat päälle niin huh. Toivottavasti edes kelit viilenee.

Takaisin