Neuvola jutut

Vaveli16 voi tehdä viikolla 11+ mutta tekevät sen mieluummin 12+, koska nt saadaan luotettavammin katsottua :)

Näin mäki aattelin :) Ja aivan on sellainen muistikuva että esikoisesta se oli myös 11+jotain kun sitten ihmettelin toisesta kun oli vasta yli 12+.Ei auta ku odotella.Toisaalta luottavainen fiilis kun on sen pienen viikko sit nähnyt siellä sykkeen kera toisaalta jännittää onko tyyppi elossa kun oon ollut niin peloissani tässä raskaudessa et kaikki ei ok.Toki ehkä myös tieto lisää tuskaa.

October, oliko sulla se ultra tänään? Miten siellä kävi?

Mää sain esikoisen 10kk neuvolan yhteydessä ensikäynti ajan 23.3 ja verikokeisiin meen parin vkon päästä. Np ultra menee ens kuun puolelle, mut ens vkolla mullakin viä yks gynen ultra kunnallisella puolen. Vähän kammottaa mennä äitiysneuvolaan ja varsinkin puntarille kun viime raskaudessa sain noottia ylimääräisestä painosta ja nyt niiden kilojen päälle on varmaan tullut tässä 10kk aikana lisää...

Huomenna eka neuvola ja täytin just esitietolomaketta. Yksi otsikko on aiempien raskauksien kohdalla "Raskauden, synnytyksen ja lapsivuoteen kulku" ja tähän on vastaustilaa yksi rivi ja sekin vain n 5cm pitkä! Siis oikeesti!?! Eihän tuohon mahdu kuin pari-kolme sanaa!

Eka neuvola kans takana. Paljon lippusia ja lappusia, papereita täyteltiin ja verikokeita varattiin. Ens viikolla ekat verikokeet ennen nt-ultraa ja sitten huhtikuun alussa sokerirasitus (viime raskaudessa oli lievä radi, siks testataan nyt jo). Ja nt-ultran jälkeen NIPT-verikoe, sen sain iän takia. Kokeili kohdun kokoa ja veikkas että olis ehkä pidemmällä kuin kuukautisten mukaan (8+6) kun kohtu tuntu suuremmalta. Yritti kuunnella sykettä kans mutta ei näin varhain ja etenkään tän rasvakerroksen läpi vielä kuulunut.
On se vaan niin väärin kun jossain paikoissa on neuvolassa ultra! :(
Tänään pitää sit soittaa ja varata aika nt-ultraan. Mä niiiiiiiin toivon että saisin sen ennen pääsiäistä. :)

Juu on kyllä jännä että neuvoloilla on niin paljon eri käytänteitä. En ollu yhtään varautunu ultraukseen ja kun neuvolan täti sanoi että ultrataan myös niin kyllä alko jännittään että mitä jos elonmerkkejä ei näykään!

Meillä eka neuvola 17.3. jolloin menossa 9+1. Olen ihan varma, että ultraa joutuu odottamaan pääsiäisen yli ja luultavasti vielä huhtikuun puolelle asti vaikka nyt jo tekisi niin mieli nähdä ja kuulla, että kaikki on masuasukilla hyvin...

Sain ajan nt-ultraan vasta 1.4. :( Olisin niin halunnut ennen pääsiäistä. Neuvolan täti antoi ultran haarukaksi 19.3.-8.4. mutta TYKSissä sanoivat että antavat ajan vasta viikolle 12! Ja mulla on just 1.4. rv12+0.

Onko kenelläkään tietoa koska niistä ekoista verikokeista saa jotain tietoa ja mitä ylipäätänsä niissä katotaan? ☺ just käväsin valuttamassa verta ja tuli mieleen, että koskakohan tulokset näkyisi omakannassa.

Takaisin