Neuvola jutut

Tänään oli neuvola. Lappuja täytettiin ja mitattiin verenpaine ja hemoglobiini ja paino.. juteltiin se 1,5h.. :)

Neuvolassa käyty maanantaina. Punnittiin, otettiin hemoglobiini (yllättävän hyvä), samoin paineet (ei valittamista). Eka ultra olis kuun vaihteessa. Verikoe otetaan ens viikolla, jotta saadaan veriryhmä ja muut tarvittavat selville.

Ensimmäinen neuvola tänään. Mun edellisen raskauden ihana neuvolan täti oli vuorotteluvapaalla, mut uusikin täti vaikuttaa oikein kivalta onneksi. Ihan mielelläni käyn juttelemassa. 8+6 menossa.

Tänään oli eka neuvola, varattiin tukku aikoja, otettiin hgb ja verenpaine, punnittiin ja sydänääniäkin kuunneltiin :) Ihan pikaisesti ehdin kuulla nopean tsuk-tsuk-äänen, pieni ei pitkään samassa paikassa viihtynyt :Heartred
Th oli ihan mukava ja vajaan kahden viikon päähän varattiin sydänäänten kuunteluaika. Vähän rauhoittelua ennen nt-ultraa, joka on vasta 29.3.

Tänään oli eka neuvola myös. Helsingissä kaikki testit on keskitetty labraan eli sinne viikon päästä antamaan vaikka mitä näytteitä. Riskiryhmän takia sain passituksen myös sokerirasituskokeeseen, mutta onneksi se on vasta 1,5kk päästä. Muuten terkkari oli tosi ihana, juuri hyvä! Ekaa ultraa saa sitten odotella vielä 4-5 viikkoa...

Tuli mieleen vielä et joo täällä pitää kans labrassa käydä antamassa näytteet myös pissanäyte.Mut terkka sanoi että ei ensi viikolla vielä vaan vasta seuraavalla mutta lapuissa luki että 9+0-jotain ja maanantaina on 9+0.Mietin nyt kumpaa uskon.Ja kuinka kauan niissä tuloksissa menee?Jos meen vasta sit seuraavalla viikolla on ultra jo siitä seuraavalla viikolla.

Mun pitää mennä antamaan näytteet 10+0 tai siitä max. viikko... On kuulemma tarkkaa että annetaan oikealla viikolla.

Täällä tapahtunut vähän erikoisia asioita. Varasin ajan tk-lääkärille viime viikolla niiden vatsakipujen vuoksi. Noooh... Siellä lääkäri sitten tutki ja totesi kohdun pohjan olevan hieman navan yläpuolella ja käski aikaistamaan ultra-aikaa suoritettavaksi välittömästi. Mun maha on kasvanut nyt aivan järjetöntä tahtia ja voin melkeinpä vannoa tuntevani liikkeitä ja pieniä potkujakin vähän väliä. Ultraan mennään nyt sitten tiistaina ja tunteet ovat melko sekavat, kun on todellakin epäselvää, millä viikoilla tässä ollaan. Tk-lääkärin veikkaus oli jos mahassa kaksi, vähintään kuusitoista+, jos mahassa yksi, 20+ jotain. Toivotaan nyt, ettei tuo lääkäri nyt ihan puoskari ole, mittasi sf-mitan olevan noin 16,5 cm. Mutta tosiaan, voi olla, että joutunen vaihtamaan toiseen keskusteluryhmään, tai sitten en. Jännityksellä odotetaan tiistaita, oliko tuon tk-lääkärin havainto oikea. Tilanne on sikäli paha, että jos ollaan siellä asti, niin mulla on siis olleet 2-4 valemenkat, ja mitään raskauden aikaisia tutkimuksia ei ole tehty. Mun piti mennä np-ultraa varten verikokeisiin ja pissakokeisiin ensi viikolla ensimmäisen kerran. Ja arvatkaahan vaan...jos viikot todella ovat noin suuret, niin ensimmäisenä menee vaihtoon tuo puoskarineuvola. Tässä nyt hermostuneena odotellaan, mikä on lopputulos. o_O

October2016: Onpas varmasti yllättävä uutinen, jos raskautesi onkin jo niin pitkällä. Tsemppiä ja toivottavasti kaikki on hyvin kohdussa. Kerro sitten mitä selvisi.

October eikös sulla jo kerran ultrattu?Vai mistä se kaksosepäily silloin tulikaan?Jos nyt oon oikeassa nimimerkissä :)

October2016, oho! Jopa oli yllätys. Mitä sulle sanottiin neuvolassa? Tunnusteliko sillon kohtua? Jos ei ole huomannut että kohtu on jo aivan liian iso viikkoihin nähden - vaihda heti neuvolatätiä!

Tsempiiä October2016, olisi varmaan aika yllätys ollakin jo puolivälissä raskautta. Toivottavasti tilanne selviää pian :)

Jäi vaivaamaan et mun kommentti kuulosti töksähtävältä vaikka ei ollut tarkoitus :) Aika ylläri jos olisitkin puolessa välissä menisi ainakin raskaus nopeasti.Toivottavasti joku selvyys tilanteeseen tulee pian :)

Ultrassa käytiin silloin ja ne kuvat ovat ainoat, jotka tässä eivät täsmää. Neuvolassa tosiaan täyteltiin pelkkiä papereita, eikä neuvolantäti koskenutkaan muhun tutkiakseen yhtään mitään, mitä ihmeteltiin jo silloin siellä käytyämme. Ja tosiaan, maha on nyt oikein pullahtanut ulos ja tuo lääkäri tosiaan tutki nyt mut tarkasti (tai ainakin sen vaikutelman sain) ja mittasi sf-mitan olevan 16,5, eli mulla parisen senttiä navan yläpuolella. Mun vatsa on kova ja iso, eikä muoto muutu vuorokauden aikana. Jompi kumpi lääkäri, joko ultraaja tai tämä kohdunpohjan mittaaja, on siis mokannut nyt pahasti. Kiva nähdä tiistaina, mitkä ovat todelliset viikot... o_O Arvatkaahan vaan, mitkä mulla ja mun miehellä on fiilikset.

October2016, oho! Jopa oli yllätys. Mitä sulle sanottiin neuvolassa? Tunnusteliko sillon kohtua? Jos ei ole huomannut että kohtu on jo aivan liian iso viikkoihin nähden - vaihda heti neuvolatätiä!

Neuvolantäti menee koko neuvolaa myöten vaihtoon, jos olen todella jo tuon sf-mitan lukemissa. Samoin se ultraaja saa kyllä "hieman palautetta", jos noin kädetön on hommassaan ja erään suuren synnytyssairaalan ylilääkäri näköjään vieläpä, kun nimellä katsottiin tuossa netistä miehen kanssa. Tämä koko homma on aivan käsittämätöntä, jos totuus on nuo puolen välin viikot...

...ja jos tk-lääkäri on erehtynyt noin pahasti mittoineen kaikkineen, niin terkut menee kyllä melko negatiivisena sinne suuntaan. Tässä vaiheessa vuorokausi odottelua tuntuu viikolta.

Takaisin