Neuvola jutut

Onpa outoa, jos tilanne tosiaan on näin! :O oisikohan se tk-lääkäri nyt vaan erehtynyt vai mitä siellä ultrassa oikein näkyi?

Ja oliko se tk-lääkäri naisten- ja synnytystautien erikoislääkäri? Jos ei, niin välttämättä ei tiedä niin paljon kuin sinut ultrannut henkilö?

October eikös sulla jo kerran ultrattu?Vai mistä se kaksosepäily silloin tulikaan?Jos nyt oon oikeassa nimimerkissä :)

Joo, ultrattiin silloin noin kuukausi sitten, ja sellaista kertoi, ja nyt tämä tk-lääkäri sanoi, että se ultra ei voi mitenkään pitää paikkansa, kun kohtu rajautuu 'tänne' ja kohdunpohja tuntuu 'tässä' (näytti siis mulle). Yritä nyt sitten tässä nukkua yösi o_O Jännä nähdä, onko kädettömin yksilö tuo ultran tehnyt ylilääkäri...vai onko terveysasemalla edelleen vain puoskareita... (mustaa huumoria jo tässä vaiheessa)...voi tsiisus.

Ja en tosiaan tiedä, millainen pätevyys tuolla tk-lääkärillä on, mutta toimii kyllä neuvolalääkärinä tässä lähineuvoloissa myös.

Voi luoja mitä palvelua olet saanut October! Sun olis kyllä kuulunut päästä ultraan samantien tk:sta! Mitä siinä ultrassa sillon näkyi?

Katoin just mun viime raskauden äitiyskorttia ja mulla mitattiin eka kerran sf-mitta rv18 ja mitta oli sillon 18cm.

Mä olisin mennyt suoraan ultraan, mutta kolmessa lähimmässä sairaalassa, joihin otin heti yhteyttä tämän tk-lääkärin ohjeen mukaan, oli ensimmäinen aika vasta nyt tiistaina vapaana, mutta pahoittelivat kyllä ruuhkaisuutta ja sitä, että pääsemme vasta nyt tiistaina. Ja sairaalassa, jonka olen valinnut synnäriksi, oli ensimmäinen vapaa aika vasta kahden viikon päästä! Että näin täälläpäin tämä palvelu toimii...

Se tk-lääkäri on varmaan ollut nyt vaan liian innokas työssään ja on erehtyny. Kaikki on varmasti hyvin! <3 neuvolalääkärin työtä saa tehdä ihan peruslääkärit ilman erityispätevyyksiä.

Jotenkin aattelis kyllä et ultrassa olisi näkynyt jos olisi pitemmällä.Mutta huomenna se selviää aika jännä nähdä.Mutta kyllä siellä kaikki hyvin on :)

Onpa kyllä erikoinen tilanne! Voisi kyllä kuvitella ett ultra on "luotettavampi" ja kaikki on hyvin. Jos vaan toisen kohdalla vatsa pullahtanut nyt aikaisemmin isommaksi? No, huomenna selviää ja tsemppiä odotukseen!

Piti siirtää eka neuvola, koska meidän perhettä on vaivannut tosi paha vatsatauti. Itselläni sitä ei kai ollut, paha sanoa kun yrjö kurkussa muutenkin 24/7. En kuitenkaan viitsinyt lähteä tartuttamaan muita mammoja tai pikkuisia.

Tänään vihdoin eka neuvola. Eipä siellä ihmeitä oo odotettavissa. Esitietolomake on jo täytetty sähköisesti, mut kai ne samat jutut käydään siellä läpi kuitenkin. Ei ultraa, ei sydänääniä, ei labroja. Omalle tutulle neuvolatädille en saanut aikaa, mutta seuraavalla kerralla sitten. Esikoisen kohdalla mulla oli melkein joka kerta eri täti/setä, mut ei sekään haitannut. Oikeastaan oli aika hyvä huomata miten paljon neuvolassakin hoitajan oma mielipide muovaa toimintaa. Ei ole vaan yhtä oikeaa tapaa, vaan voi etsiä sen itselleen luonnollisen tavan tässäkin hommassa.

Odotan lähinnä mukavaa juttutuokiota itsestäni. :)

October, toi sun tilanteesi on kyllä ÄLLISTYTTÄVÄ! Joku on tosiaan sohlannut pahemman kerran. Onko sulla sitten ollut jo aiemmin jotain oireita, vaikka onkin tullut menkat? Oman kokemukseni mukaan ne neuvolan mittaustulokset vaihtelee aika paljonkin mittaajan mukaan. Pääasia kuitenkin, että sulla ja pienellä/pienillä on kaikki kunnossa.

Käynti meni kuten ajattelinkin. Kaikki ok, kiva täti oli tämäkin, mutta ensi kerralla sitten sille omalle.

Huhhuh, jopa on keissi Octoberilla! Huomenna tiedät (ja toivottavasti mekin tiedetään) lisää. Tsemppiä, koita saada nukuttua.

Soitin tänään elämäni ekaa kertaa neuvolaan ja sain ajan ekalle käynnille. Ar-ultra meillä oli jo lapsettomuuspolin kautta viime viikolla, kun hoitoja takana. Kaikki hyvin, sykkeet löytyi.

Hassun paljon siellä neuvolassa ja erilaisissa labroissa ramppaamista. Eka puolentoista tunnin aloituskäynti terveystarkastuksineen. Plus pissatesti. Seuraavana päivänä terveyskeskukseen verikokeisiin. Siitä kahden viikon päästä seulontaultraan rv 12.

Isoin stressi tuli nyt oman painon punnitsemisesta neuvolassa. En yhtään haluais :D

Mites muuten, ootteko muut menossa seulontaultraan ja -verikokeisiin??

Nessu 7+4

Eka neuvola takana tutun tädin luona. Meni ihan kivasti. Muisti minut hyvin viime viime vuodesta (jolloin ehdin vain käydä sen yhden kerran ennen kkm:ää) ja totesi, ettei hänen ehkä tarvitse ihan kaikkia samoja juttuja toistaa kuin viimeksi, joten käynti oli ohi tunnissa. Ihan ok mielestäni, minusta se 1,5 h ensikäynnille viimeksi oli ehkä hivenen liikaa kun samat asiat olisi ehtinyt tunnissakin puhua.

(8+3)

Nessu, olen kyllä menossa seulontoihin. Luulen että Nt-ultra tulee ihan kaikille, vaikkei verikoettakaan otettaisi.

Mä myös menossa seulontaultraan ja verikokeisiin.Ensi viikolla pitäisi käydä verikokeissa(rv10+) ja sitten seuraavalla viikolla se ultra(11+3 tai neuvolan mukaan 11+4)Pääosin ajat ultraan tulee täällä vasta 12+ mutta tosiaan vaihdoin aikaa niin tuli ennemmin mutta eikö se 11+jälkeen voida tehdä.Toivottavasti viikot täsmää :) Yleensä aina vähän heittänyt edellisistä mutta en muista kumpaan suuntaan.

Takaisin