Neuvola jutut

Ompas nämä ohjeistukset selvästi tosi erilaisia ! o_O Itse myös siis pk-seudulla asun !

Ja siis tuo miksi pitäisi olla pissaamatta, niin on vain sen takia (ilmeisesti) että pitäisi tehdä omatoimisesti pissasta se valkosolutesti(? tai jokin vastaava joka taitaa mitata, ettei ole raskasumyrkytystä?) Mulla sellainen muistikuva, että se pitäisi jokaisella käynnillä tehdä. :shy:

• Tykkään
Reaktiot: Ce
E.m joo meidän neuvolassa tehdään joka kerta itse pissatesti :) oiskohan se pidätysaika ollut 2-4h ehkä? :)

• Tykkään
Reaktiot: E.m
Aikoinaan mun vanhempien lasten syntyessä pissanäyte piti antaa, mutta terkka sen tutki. Eikä ollut väliä, kauanko oli pidätellyt.
Saa nähdä, kuinka paljon asiat on lähes 10 vuodessa muuttunut :)
Saa nähdä, joko ensi viikolla sorrun soittelemaan neuvolaan.. silloin vaan olisi helpompi soittaa, kun olen eri työpisteessä, saisin rauhassa soitella siellä yksin...

• Tykkään
Reaktiot: Ce
Me ollaan aika samoilla vesillä Hormiga :D Mun edellisestä raskaudesta on 9 vuotta ja ekasta 12 vuotta - saas nähä tosiaan mitä sitä vielä muistaa ja mitkä jutut on muuttunu :)

Nyt soitti täti takaisin ja sain ajan 10.3. jolloin olen yhdeksännellä viikolla. Vähän ihmettelin kun hän siellä kiekkoa pyöritteli ja antoi ensin lasketuksi ajaksi 3.11. :laughing002 Hän laittoi LA:n mulle yhden päivän pidemmälle (17.10.) kuin itse laskin, mut en jaksa muuttaa sitä tuohon allekirjoitukseen. Ootan mieluummin mitä ultra sanoo :)

Valittelin oireiden olemattomuutta (kuka valittaa siitä?!) ja pyysin, että etsittäiskö sillon sitten sydänääniä, vaikka tiedänkin, ettei ne välttämättä kuulu vielä. Mutta jos kuuluu niin tietäisin ainakin, että elämää on.
Yksityiselle mulla ei oo varaa ultraan mennä, niin että jos sydänäänet ei 2 viikon päästä kuulu, niin joudun venaa siitäkin vielä viikkoja ennen kuin saan minkäänlaista varmistusta siihen, onko käynyt kkm vai oonko vaan onnekas tällä kertaa ilman pahoinvointia!

Pitää vissiin tulevat viikot koittaa vaan keskittyä muuttopuuhiin. Heh, ennen kun aloin tänne kirjottelee olin kuin viilipytty, ja nyt oon alkanu kärsimättömäks ja hermoileen :smiley-ashamed008

Mie täällä heilun vielä vähän epävarmana tuon lasketun ajan suhteen. Joku laskuri antoi LA lokakuulle ja joku marraskuulle. Mulla on eka neuvola 14.3 ja siellä ultrataan. Ilmoittaudun sitten sen jälkeen joko tänne lokakuisiin tai tuonne marraskuisiin. Mullekaan ei sanottu pissimättä olemisesta mitään. Tuntuu että oon ihan pihalla kun eka tulossa.. :schocked028

• Tykkään
Reaktiot: E.m
Meillä neuvolassa joka kerta (paitsi ekalla kerralla) otetaan se pissatesti, ihan sama onko ollut pidättämättä vai ei, eli tsekataan just ne valkuaiset (muistaakseni ) jotka nousee jos raskausmyrkytys. Ennen myös ekalla kerralla otettu "laajempi" pissatesti, jolloin piti olla pissaamatta 4h. Nyt laitteet muuttunut ja tämä eka pissatesti annetaan labrassa samalla kun käydään verikokeissa (rv 9-12 välillä) ja pitää siis pidätellä 4-6h). Eiköhän ne neuvolasta ohjeista jos pitäisi pidätellä :)

Ens tiistaina neuvola.. jee.. onko vielä niin et ekaan neuvolaan pitää olla 4h pissaamatta? Kun mulle ei sanottu asiasta niin mietin et eikö se niin ollu..

Ultraakin toivoisin jo et sais ajan. Ei jaksa odottaa.. :)

Meillä eka neuvola oli pelkkää paperien täyttöä ja jutustelua. Ei mitattu kuin paino, verenpaine ja hemoglobiini, kun erikseen pyysin, ja täyteltiin papereita. Neuvolantäti ei ottanut kantaa mihinkään, mitä kysyin. Ei edes kiinnostanut kovat kivut ja vuodotkaan. Eli yhtä "asiantuntevasti" mennään, kuten esikoisenkin kohdalla :[

Mulla oli perjantaina neuvola. Oli kyllä ihanaa päästä höpisemään tutun neuvola tädin kanssa :happy: Meillä siis nyt sama kun oli koko esikoisen raskauden ajan ja lapsineuvolan. Juteltiin niitänäitä ja täyteltiin papruja. Postissa tulee kohta sitten molemmat ultra ajat ja labrassa pitää käydä.

Meillä eka neuvola oli pelkkää paperien täyttöä ja jutustelua. Ei mitattu kuin paino, verenpaine ja hemoglobiini, kun erikseen pyysin, ja täyteltiin papereita. Neuvolantäti ei ottanut kantaa mihinkään, mitä kysyin. Ei edes kiinnostanut kovat kivut ja vuodotkaan. Eli yhtä "asiantuntevasti" mennään, kuten esikoisenkin kohdalla :[

Voi ei.. meillä onnex maailman ihanin neuvolatäti.. voihan sitä vaihtaa? Hyvillä perusteluilla ainakin. Ite vaadin takas tämän nykyisen kun meinasivat vaihtaa, vetosin vaan arkoihin lapsiini. :)

Varasin nyt jo neuvola-ajan, kun seuraavan kerran voisin rauhassa soittaa vasta kuukauden päästä. Sinne kuukauden päähän se aikakin meni, sitten on 9+5. Ei tässä kiirettä.

Mä kanssa tänään varasin aikaa. Mulla tänään RV 5+2. Menee kuukauden päähän, RV9+2, eikä auttanut, vaikka kovin koetin tingata, kuulemma viikolla 9 on käytäntö. :) Ja ekan ultran saan varata kuulemma vasta viikolle 12! Mä en millään malttaisi odottaa..

Meillä ei ole näköjään myöskään sitä ultraa kuin lähimmässä sairaalassa, ei neuvolassa ollenkaan. Toivottavasti mä en nyt sitten päättänyt vahingossa jo synnytyssairaalaakin, kun menin sanomaan missä voisin käydä ultrassa, kun mulla on vaihtoehtoisina iso tai pieni sairaala HUS:in alueella. :nailbiting:

Taidan tilata sen kotidopplerin. Ja sitten hermoilla kahta kauheammin, kun en saa ite sillä sydänääniä kuulumaan. :happy:
Ja sitten taidan etsiä sen lähimmän yksityisen ultra-ajan jostain. Jaa määkö muka kärsimätön. :smiley-ashamed008

Saadaan Connie molemmat vielä kauan odottaa :grin
Mä en edes ottanut ensimmäistä mahdollista neuvola-aikaa :cool:
Ei täällä tarvitse olla pissaamatta tai mitään edelleenkään.
Mutta mulla on yksityinen ultra varattuna reilun parin viikon päähän, se jännittää eniten.

Joo ei mitään pissatestiä täälläkään annettu ekalla käynnillä. Sitten kun menee labraan ennen nt-ultraa niin samalla katotaan pissatesti.

Mullakin vasta todennäköisesti ensimmäinen neuvola aika vasta noin kuukauden päästä, en ole vielä viitsinyt edes varata ko tiiän ettei se ihan heti ole :p Nyt viikkoja 5+3 omien laskujen mukaan.

Jos ens tai sitä seuraavalla viikolla kävis yksityisellä ultrassa katsomassa onko kaikki niinkö pitääkin :love7

Tilasin neuvolan, kun saatan myöhemmin taas jo unohtaa. Aika on vajaan kolmen viikon jälkeen, viikko ar-ultrasta. Nyt siis se 5+3

Eka neuvolakäynti takana 2h :0 istuin siellä täyttelemässä lappuja.Toki myös paras et katottiin ultralla ja kaikki ok :) ultran ja lappujen täytön lisäksi mitattiin hb ja verenpaine.Ja neuvolakortin lisäksi sai kasan lappuja.Aattelin et ois ollu vähän nopeampaa kun kuitenkin jo kolmas lapsi :)

Vaveli minäkin luulin, että olisi nopea käynti, mutta 1,5h siellä meni! Ja esikoinen siis kohta 1v5kk.

Kun mä eilen varasin aikaa, ja terkka sanoi, että yleensä menee ainakin 1,5h ekalla kerralla, niin totesin, että onhan tämä tavallaan myös eka neuvola mulle, kun edellisestä kerrasta on se lähes 10v. Niin hän vastasi, että joka tapauksessa joka raskaus on omansa, ja jokainen raskaus ansaitsee oman huomionsa. En nyt muista sanatarkkaan, mutta se osasi sanoa sen todella kauniisti, sillä lailla, että tuntuu tärkeältä :)

Mystistä, kun mulle sanottiin että menee (vain) tunti ekalla kerralla ja siinä on kuitenkin ultra samassa...

Takaisin