Neuvola- ja Ultrauutiset!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bamboo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi ihanaiset!

Meillä eilen takana np-ultra ja nyt voi hengähtää. Olen ollut ihan paniikissa kun silloin keväällä oli em. ultrassa vaan huonoja uutisia.
Mutta siellä se meidän vaavi kelli!!! Heilutteli ja potkiskeli, mut vasta kun vähän heräteltiin. :) Laiskanpulskee, vähän ku äippä. :)
Viikkoja oli enemmän mitä varhaisultran mukaan, ihan niinkuin itse olin laskenut (eli omat laskut pitää paikkansa). La:ta ei kuitenkaan lähdetty muuttamaan, eli se on edelleen 8.6. Viikkoja ois nyt sit neuvolan mukaan tänään 12+2, omien laskujen mukaan 13+0.
Mut pääasia et kaikki on hyvin tällä hetkellä ja mies oli vakuuttunut siitä, että poika siellä potkiskeli. :)

Toka neuvola yhdistettynä ekaan lääkäriin oli toissapäivänä. Koko homma (siis molemmat käynnit yhdessä) noin vartissa! [:D] sydänääniä kuunneltiin ja oikein mukavasti kuului. 

Täällä myös toinen neuvola + lääkäri takana. Neuvolatädillä meni oikein mukavasti, paino oli jopa hieman laskenut pahoinvoinnin seurauksena (olen jo valmiiksi lihava [:D]) ja muutenkin kaikki ok. Lääkäri meillä on sellanen törölömpsis (onkohan tämä vain keski-suomalainen sanonta, vai ymmärtävätkö muutkin??), ei saanut sydänääniä kuulumaan ja tokaisi lopuksi, että "onneksi teillä nyt on sitten maanantaina se ensimmäinen ultra niin saadaan selville että mikä ongelma tässä nyt on!" Neuvolatäti juuri aiemmin sanonut, että tuskin niitä sydänääniä näin "varhaisessa" vaiheessa saadaan vielä kuulumaan. Joten lääkärin sanoista jäi hieman paska maku suuhun, mutta koitin kuitata sen tuolla lääkärin omituisuudella. Vihonviimeinen lääkäri jonka koskaan tahtoisin itseäni hoidettavan, mutta minkäs teet [:@]

Sanokaa jos mulla väärä käsitys asiasta, mutta olen kuullut että sydänääniä ei välttämättä saada kuuluviin jos kohtu ei ole vielä noussut pois lantiosta.

Sulla inga on näköjään sama LA ku mulla, tosta lilypiestä vaan huomasin [:)]

Täälläkin käytiin torstaina 25.11. ultrassa. Toistuvien keskenmenojen jälkeen on kiva kun pääs jo toisen kerran maha-asukkia kurkistamaan ennen np-ultraa. Pikkanen liikkui kovasti ja näyttikin jo ihan oikealta asukkaalta [:D] Vastasi myös viikkoja ja kaikki näytti hyvältä, jee :D Aikaisemmissa raskauksissa kun ei ole koskaan ultrassa hyviä uutisia saanut niin ei oikein osaa odottaa et kaikki onkin hyvin. Koko ajan vaan odottaa et taas joutuu aloittaa kaiken uudestaan.

Np-ultraankin tuli kutsu parin viikon päähän 10.12. Toivottavasti sielläkin on kaikki hyvin niin ehkä sitä sitten pystys vähän hengähtää. Sit voiskin jouluna ehkä jo uskaltaa kertoa vanhemmille [:)] Muuten oon aatellut että läheisimmille ystäville voi kertoo mut muut saavat sitte ihmetellä ku maha kasvaa [:D]

Päivi28, niinpäs näköjään onkin sama LA. Se on samalla myös parhaan ystäväni syntymäpäivä, joten tärkeä päivä minulle muutenkin [:D]

Jee.. Posti toi kutsun np-ultraan [:)] Se olis vasta 10.12, mutta kai sinne asti jaksaa odottaa [;)] Ollaan näköjään Jade82:n kanssa samana päivänä menossa [:D]

Oireiden vähyys huolestuttaa aika paljon kun ihan normaalistikkin olen usein kipeä, niin olisin kuvitellut että nyt olisi kaikki mahdolliset oireet kokeiltu.
Toisaalta ei harmita yhtään että on "helpolla" päästy. Etomista kesti vain viikon, eikä sekään kovin paha ollut. Uutena juttuna tuli se että jo tässä vaiheessa jouduin pienelle sairaslomalle selkävaivojen takia, ja lääkärin mukaan saattaa hyvinkin johtua raskaudesta [&:] Mitähän selkä tykkää kun kesää kohden vatsa kasvaa ja tuo omat paineet selkään.. [:o]

Paino on pysynyt grammalleen samana koko ajan. Sopii mulle kun tuota painoa oli valmiiksi vähän ylimääräistä.

Kovasti tsemppiä kaikille odotukseen [:)]

Terkkuja toisesta neuvolasta!

Painoa oli tullut vain 1,5 kg lisää, joten kyllä tää etureppu taitaa ihan vauvaa olla. [:)] Muutenkin kaikki ok, neuvolantätiä nauratti kun olin niin observoinut että miten nyt odottajaan suhtaudutaan ja miltä se kaikki tuntuu... Taidan olla vähän intopiukea tämän asian suhteen.

Paineet 121/75 ja pissa puhdas. Seuraava neuvola onkin neuvolalääkäri jouluviikolla. Huomenna ultraan!!!! [:D]

Olisi kiva jos tänne laitettaisiin kunkin viestin kohdalle, millä viikoilla mennään. Pysyisi lukijanakin perässä, missä vaiheessa muut on verrattuna itseen, vaikka ne omat viikot onkin itselle itsestään selviä. Vai olenko vain huonomuistinen kun en muiden viikkoja muista millään?? [:D]

Eniveis, mulla olisi MaryJanen ja muidenkin kertomisin pohjalta kysyttävää: Miten usein teillä on jo ollut neuvola (mukaanlukien ultrat, lääkärit, jne)?

Mulla on nyt rv 11+5, takana vasta yksi neuvola ja ultra. Lääkäri on tiedossa jouluviikolla kolmen viikon päästä (eli 14+6 tarkalleen), mutta sitä ennen ei mitään. Tosin tuotakaan läääkäriä ei olisi, ellei muutettaisi Pirkanmaalle. Sieltä järkyttyivät, ettei mulla ole ollut ollenkaan lääkäritapaamista koko raskauden aikana. Ei täällä pk-seudulla niitä ole mulle edes tarjottu (ja Hgin kaupungin sivuillakin lukee, että alkuraskauden lääkärikäynneistä on pääsääntöisesti luovuttu). Neuvolaakaan mulla ei välttämättä täällä pk-seudulla olisi ennen joulua, kait? Kummastuttaa vain nämä suuret erot käyntien tiheydessä. [8|] Varsinkin esikoista odottaessa olisi paljon kysymyksiä, mutta ei niistä kaikista kehtaa harvase päivä soitella neuvolaan - enkä ole edes viikkoon saanut neuvolan terkkaria kiinni vaikka olen yrittänytkin...

Hei Äni!

Itselläni on nyt saman verran viikkoja kuin sinulla, ja olin neuvolassa ensimmäistä kertaa viime viikolla. Huomenna olen menossa ultraan. Seuraava neuvolakäynti, minkä yhteydessä on myös lääkäri, on vasta tammikuun puolessa välissä. Että näin Espoossa.

Mansikkainen

Juu on kyllä tosi harvakseltaan täällä pk-seudulla käynnit, mitä kuullut olen.
Itsellä oli eka neuvola rv 8+4, huomenna eka ultra rv 11+4, sitten toinen neuvola onkin vasta tammikuussa ja toinen ultra helmikuussa. Mulla jäi niin kökkö olo siitä ekasta neuvolakäynnistä, joten tällä hetkellä tuntuu etten tiheämmin haluaisikaan käydä [:D]

eihän tässä alkuraskaudessa vielä niin paljon seurattavaakaan ole että tarvisi käydä lääkärissä tai neuvolassa useammin (ellei ole sitten jotain ongelmia). Täällä neuvola on nyt toisen kolmanneksen aikana kuukauden välein ja aika reippaita käyntejä ne on jos ei mitään ongelmia ole. Eihän me sairaita olla, vaan raskaana [:D] miksi siis tarvisi käydä usein lääkärissä jos ei ole mitään ongelmia [:D]

Hei Äni! Ei mullakaan olis ollut mitään asiaa kumpaankaan ultraan vielä ellei olis ollut niitä ongelmia aiemmin. Ensimmäinen olis ollut vasta nyt puolentoista viikon päästä oleva np-ultra (rv 11+5). Helsingissä tosiaan asutaan kanssa ja ensimmäinen neuvola oli 15.11. (rv 8+1) mut seuraavasta ei vielä tietoakaan. Kai ne siitä ilmoittaa vai miten asia toimii...? Mä jänskään NtiHelinä sit meijän molempien puolesta silloin 10.12. [:)] Oon kyllä jo päättänyt että kaikki menee hyvin meillä kaikilla ja terveet lapset putkahtaa maailmaan kesäkuussa [:D] Yhtään huonoja uutisia ei saa enää tulla! Mihin muuten NtiHelinä oot menossa? Onks Vantaalla joku oma synnäri?

Tsemppiä kaikille ultriin ja odotukseen [:)]

Nt-ultra takana! Kaikki oli oikein mallillaan, tyyppi pyöriskeli hullun lailla ympäri koko ajan [:)]
Niskaturvotus oli vähän päälle millin, kuulemma ihan okei. Kävin vielä verinäytteet antamassa niin saa sitten riskiarvion reilun viikon päästä.

Alakautta ultratessa saatiin lasketuksi ajaksi 16.6, mutta kuulemma jäi puuttumaan osa pepusta. Vatsan päältä taas mitat saatiin paremmin ja antoivat la 10.6 Laitettiin kuitenkin tuo 16.6 neuvolakorttiin jostain syystä viralliseksi lasketuksi ajaksi. En kyllä ymmärrä miksi vaihdettiin 17.6 -> 16.6, kun heitti siis vain yhden päivän. Noh, samapa tuo tietysti [:D]

Tänään äiti saa kuulla vauvauutiset! [:)]

Meillä oli eka neuvola viikolla 8+5 ja seuraava on rv 13+3.. Neuvolassa varattiin seuraava aika sen perusteella että olisin sitten varmasti käynyt jo ultrassa.
Vantaan sivuilta kun katsoin niin 8-13 kertaa käydään neuvolassa ja pari kertaa lääkärillä. Nämähän ilmeisesti on siis ne normaalikäynnit ja sitten käydään vähän useammin jos on jotain vialla.

Vantaalla ei tietääkseni muuta synnytyspaikkaa ole tarjota kun tuo Peijaksen sairaala ja sieltä on omat kokemukset muiden asioiden osalta niin huonot etten sitä halunnut valita.
Päätin sitten mennä kätilöopistolle. [:)] Koetin kysellä kavereilta ja tutuilta eri paikoista, mutta kaikki ovat käyttäneet Jorvin sairaalaa ja se on jo sitten vähän kaukana vantaalta..

Jade82 mä jännään kans meidän molempien puolesta sillon, vaikka täälläkin on päätetty että kaikki on hyvin! [;)]
Löytyykö helsingin kaupungin sivuilta mitään ohjeita neuvolan suhteen? Luulisi että sielläkin tulee neuvolakäynti ultran jälkeen?

Neuvolagalluppiin mulla oli eka neuvola 6+0 ja toka oli nyt ma 10+6. Meillä niitä on vissiin suunnilleen kerran kuussa vikalle kolmannekselle saakka, ja siitä eteenpäin tiheämmin. Ultria on kaksi maksutonta, toinen oli tänään 11+0 ja toinen sitten kun viikkoja on noin 20.

Tänään siis nt-ultra ja voi elämä! Siellä se pieni nukkui peukalo suussa. [:)] Itkuhan siinä pääsi, oli se niin liikuttava. Piti vähän yskähdellä että saatiin liikkeelle ja kääntymään oikeaan asentoon että saatiin turvotus mitattua. Kaikki hyvin, vastasi ihan viikkoja, eli LA on nyt 21.6. Kuvia saatiin mukaan 4 kappaletta ja yhdessä se näyttää ihan Iron Maidenin Eddie-maskotilta... Äiteen mussu. <3

Kiitos kaikille neuvolagallup vastauksista! [:)] Soittelinkin tänään Hgin neuvolaan, ja sieltä sanottiin että jos ei ole mitään ongelmia niin ei enää tarvitse käydä siellä. Seuraava käynti siis vasta muuton jälkeen joulukuun loppupuolella uudella paikkakunnalla.

NtiKesäheinä: "Eihän me sairaita olla, vaan raskaana" <-- Hyvin sanottu! [:D]

Heippa!

Meilläkin nyt eka ultra takana, ja positiivisten uutisten kanssa saatiin kotiin lähteä. Oli kyllä koskettava kokemus nähdä pikkuinen ja kaikki näyttäisi olevan ainakin päällisin puolin kunnossa. Muutenkin Jorvin palveluun olin tosi tyytyväinen.

Nyt olo on helpottunut ja voin nauttia raskaudesta, kun tietää, että masussa on kaikki hyvin, ja että siellä oikeasti on joku, sillä merkit ovat olleet niin vähäiset.

Mansikkainen

Hih, ollaan sitten NtiHelinä molemmat sillon kättärillä [:D]. Meil on aika klo 12.45, ollaako peräti vielä samoihin aikoihin? Ja laskettu aikakin näyttää olevan sama et hyvällä tuurilla ollaan samaan aikaan pinnistämässäkin [:D]

Ihania ultrauutisia kaikilla [:)]

Täällä neuvola on nyt toisen kolmanneksen aikana kuukauden välein ja aika reippaita käyntejä ne on jos ei mitään ongelmia ole. Eihän me sairaita olla, vaan raskaana miksi siis tarvisi käydä usein lääkärissä jos ei ole mitään ongelmia

Ei olla sairaita ei, vaikka olo onkin ihan hemmetin kipee, sairas ja huono aika ajoin [;)]. Mun mielestä neuvolassa käynnin tarkoituksena (PITÄISI) olla lapsen ja äidin terveyden seuraamisen lisäksi myös äidin henkisen jaksamisen tukeminen ja ylipäätään neuvoja (vastauksia) antava taho...Aika harvalla taitaa näin onnekasta olla. Juu ja tajuan sen, että jos äipät saisi itse valita kuinka useasti neuvolassa käy niin meitä olisi jonoksi asti ultraan menossa ja sydänääniä kuuntelemassa. [:)]

Takaisin