Neuvola- ja Ultrauutiset!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bamboo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oooh, onpa jännää Päivi28!!
Olishan se melkosta, jos siellä oliski seuraavan kerran kaks sydäntä pamppailemassa![:D]
Mä oon aina vähän salaa haaveillut kaksosista[;)]

Mutta vaikka sieltä ei toisia sydänääniä löytyiskään, niin onhan se aivan mahtava homma, että yhdet sydänäänet löytyi ja kaikki oli kunnossa [:)]

Totta! Niistä yhdistä sydän äänistä mä olenkin iloinnut ja olo on siinä mieles helpottunut, kun pelkäsin että olisi vain tuulimuna(parilla tutulla ollut muutaman vuoden sisällä).

Toivoisin, että se toinen sikiöpussi olisi vain kaiku. Kun alkaa nyt jo huolestuttamaan, että kuinka me pärjätään kahden vauvan ja vielä esikoinen on kauhea jääräpää(äitiinsä tullut).

Toivottavasti ei kahta viikkoa tarvis odottaa uutta ultraa!

No niin, neuvolassa käyty. Sitä vanhaa tuttua paperinpyöritystähän se oli.
Meillä täällä etelä-savossa sellainen käytäntö, et ekalla kerralla (ainakaan, muusta en tiedä kun en ole koskaan pidemmälle päässyt) ei ultrata, jos haluat ja aikaa on niin sitten dopplerilla kuunnellaan. Terkka jo etukäteen sanoi, että ei välttämättä mitään kuulu, mutta kuinkas kävikään- vahvat sydänäänet oli kuultavissa!!! Ihanaa! Nyt on taas vähän varmempi olo, ehkä uskallan kohta jo alkaa iloitsemaan tulevasta vauvasta ja yleensäkin ajatella niin että vauva on tulossa.

Päivi28:lle tsemppiä ja toivotaan että pääset aikaisemmin sinne ultraan varmistelemaan onko siellä yksönen vai kaksonen! :)

Angervo: Kiitos [:)] ja
Onnittelut hyvistä neuvola uutisista  [:)]

Olisi pitänyt itsekin vain käskeä terkkarin kuuntelemaan doplerilla...nyt harmittaa [:@]

Meilläkin meni vähän reilu tunti neuvolassa... verenpaine ja paino mitattiin, muttei vielä mitään muuta. Pissanäyte pitää käydä toimittamassa labraan tällä viikolla, mutta muut testit otetaan ilmeisesti vasta ultran yhteydessä (pitää varmistaa vielä terveydenhoitajalta, etten oo ymmärtänyt väärin). Ja sinne ultraanhan tulee sitten kutsu ja silloin on mentävä... mutta vielä on viikkoja odoteltavana, plääh...

Kiva kuulla iloisia uutisia teiltä muilta omia odotellessa

Angervo: Ihanaa että kuulit(te) jo sydänäänet! <3 Me sitä vielä odotellaan.

Päivi28: Teillä onkin jännät paikat! Tsemppiä!

Olipa kiva lukea kaikkien muidenkin kuulumisia taas. [:)]

Tänään tuli aika äitipolille, kahden viikon päähän oli laitettu!!! Apua! kuinka täs jaksaa sinne asti odottaa...

20min neuvola takana [:-] Annoin valmiiksi täytetyt kaavakkeet, mitattiin verenpaine ja lippulappuset lähti mukaan. Aika tönkkö tyttönen oli, ei monellakaan sanalla kommentoinut mitään mitä sanoin, puhettakaan et ois itse jotain jutustelemaan tai kyselemään alkanut. Aika mitäänsanomaton fiilis jäi. 

Mangue: 20 minsaa? häh? voi surkeus... meillä meni ekalla kerralla ainakin tunti ja kaikesta jutusteltiin.
Eikö sullakin ollut esikoinen tulossa? ehkä vois enemmän ymmärtää jos kyseessä ois toinen taikka kolmas lapsi jolloin asiat jo tuttuja mut kyllä tämä esikoisen odotus on niin jännittävää että neuvolassa saa helposti ajan hurahtamaan. Anna vaan palautetta jotain kautta jos voi!

^^ Jep, esikoinen tuloillaan ja vain reilu varttitunti siellä meni. Olin sinne mennessä intoa piukassa valmiina kunnon jutteluihin, mut kökkö olo jäi lopulta. Esim. olin listannut tässä viikkojen saatossa mieleen tulleita kysymyksiä, mutta kahden ekan nyrpeän "varmaan lukee noissa vihkosissa" vastauksen jälkeen päätin olla hiljaa vain. Ja lopulta siis se tyttönen alkoi puuhailla omiaan, ja yhtäkkiä vain kysäisi et " Niin onko vielä jotain?" ja siitä vasta tajusin et jaa, pitää kai lähteä.

Selvittelin jo tänään, että tuo on joku sijainen, joka lähtee pois maaliskuussa. Seuraava neuvola on joulukuun lopussa, ja koitan että ei tarvisi tämän kanssa enää tavata [&o]

Höh, olipa tökerö nevuolatäti manquella [:'(]
Mä sinuna soittaisin sinne nevolaan, ja antaisin vähän palautetta ko. tädistä! Voithan sä kysyä, jos saisit jonkun toisen tädin seuraavalle kerralle!

Iih, eka kunnallisen ulrta 2.12! Eli siis yli kolme viikkoa vielä.. Onneks käytiin siellä yksityisellä ultrassa, enhän mä olis millään jaksanu oottaa noin pitkälle ekaan ultraan. Olikohan se nyt niin, et tää ultra on sit se Np-ultra?[:D] Ehkä.
Ens viikolla pitää käydä antamassa verta kaikenmaailman testeihin.

Annoin neuvolatädille anteeksi, sillä oli se oleellisimman eilen osannut tehdä, eli laittaa sen lähetteen ultraan [:D] Ja jo tänään tuli postissa kutsu Kättärille! [:-] Suhteellisen nopeaa toimintaa! Eli np-ultra 30.11 rv 11+4 ja rakenneultra 1.2 rv 20+4 [:)]

Sarppari, tulepa kertomaan ultrauutisia! [:)]

Kaikki on hyvin! Siellä se pikkunen heilutteli jalkojaan ja itkuhan siinä sitten pääsi. :) Että oli helpotus nähdä pikkuinen sielä! <3 Oon niin onnellinen! Ja saatiin 3 hyvää kuvaakin, yhdessä näkyy napanuora todella hyvin! :)

Sarppari: Ihanaa! [:D]

Täällä samat kuin manquella, eli eilen tuli kutsukirje ultraan. Yllätyin, että samassa kirjeessä ilmoitettiin jo tuo jälkimmäinenkin ultra-aika! [:-] Se meidän pitää kyllä perua, kun ehditään muuttaa sitä ennen aivan toisaalle. Mutta ensimmäinen ultra olisi 23.11. ja kivasti vielä varhainen aamuaika. [:)]

Eihän tuonne ultraan tarvitse mitenkään varautua, olla syömättä tai mitään? (Joo, kaikkee tyhmää pitää kysyä... [;)])

Iiks, enää alle kaksi viikkoa ja me saadaan varmistusta, onko Nyytillä kaikki hyvin. Ja myös luotettavampaa arviota millä viikoilla sitä nyt oikein mennäänkään! [:D] (Omien laskujen mukaan nyt olisi 9+1 mutta neuvolan mukaan jo 10+1.)

Meillä seuraava ultra ens viikon keskiviikkona eli np-ultra [:)] jännittää perskuleesti. 24. päivä sitten lääkärintarkastus ja toinen neuvolakäynti mut sitten onki jo toinen kolmannes menossa!!! [:D]

Täällä käytii ekassa ultrassa neuvolassa alle 8 viikon. Keväällä olen kokenut km:n, josta en koskaan saanut syytä tietooni, koska poistui kohdusta juuri ennen lääkärille menoa eli oliko tuulimuna tms. Km:n takia pääsin helpolla ultraan. Ensin neuvolantäti ei nähnyt mitään selkeää, eikä kuullut sydänääniä. Passitti kotiin juomaan vettä ja pyysi palaamaan kolmen tunnin päästä uudestaan. Olivat todella pitkät kolme tuntia! Löysi kuitenkin sydänäänet heti toisella yrittämällä.
Asuinpaikka vaihtui ja ensimmäinen varsinainen neuvola oli täällä uudessa paikassa. Varmaan vajaa tunnin verran kesti ja oli iso pettymys. Neuvola nimensä mukaan pitäisi olla se paikka josta saa neuvoja ja voi kysyä kaikkea mikä mieltä askarruttaa. Esikoista odottaessa koin, että se oli lähinnä: äiti vaaàlle, sydänäänet, verenpaine ja ULOS! Ja toivetta paremmasta oli neuvolan vaihduttua, mutta eih...
Neuvolan täti kyseli kaikki pakolliset rasti ruutuun kysymykset ja joillain kommenteilla paljasti ettei kuunnellut mitään mitä puhuin esim. ekassa raskaudessa tehtiinkö sinulle sokerirasitustesti? öööö...taisin juuri kertoa, että olen 1 tyypin diabeetikko :). Raskausaikana ei sitten käytetä muuta kuin panadolia särkylääkkeenä? ööö...kerroin juuri asa-allergiastani :) jne. Saatiin miehen kanssa laput koskien päihteitten käyttöä ja päätettiin ettei vastata. Syy tähän löytyy siitä, että olen täyttänyt vastaavan lapun neuvolassa koskien synnytyksen jälkeistä masennusta (jota ei onneksi ollut/tullut) ja kuullut henkilökunnalta, että jos nyt sattuisi niin, että joltain löytyisi viitteitä masennukseen niin heillä ei ole mitää resurseja ohjata hoitoon sen kummemmin...huoh! Tässä vaiheessa mainitsen, että en juo/polta/tms. mitään raskausaikana ja se tieto riittää itselleni ja neuvolalle.
Diabetekseni takia raskausseurantani tulee olemaan todella tiivistä. Sen verran lisäherkkua pitkäaikaissairauteni tuo kuvioihin.
Toisen kerran ultrassa ja EKA KUVA :) oli 9+5. Pieni jalka potki menemään ja voi kun taas itketti onnesta!
Huomenna niskaturvotusultra 10+6 ja jännittää ihan kamalasti. Onneksi on aamulla!!!

Voi että, onpa täällä ihania ultrauutisia monella! [:D] Tulee itsekin hyvälle mielelle. Meillä vielä kaksi ja puoli viikkoa odottelua ensimmäiseen neuvolaan... ja aika matelee niin hitaasti, niin hitaasti...

Multa kans neuvolantäti kyseli noi juotko, poltatko ja käytätkö huumeita kysymykset ja kaikkiin vastasin että en. Sitten se kysy, että meinaatko aloittaa käyttämään!!!??? Johon minä sitten vähän hölmistyneenä vastasin, että en meinaa! Olis tehny mieli kysyä, että mikä ihmeen kysymys toi oli???!!! [8|] Aika erikoista mun mielestä!

Ne on peruskysymyksinä neuvolakortissa, mutta jokseenkin aika outo tuo neuvolatätisi kommentti. Meille annettiin lisäksi sellaset kyselykaavakkeet päihteidenkäytöstä siis miulle ja miehelle molemmille omat ja niitä ei nyt ei  nähdä aiheelliseksi täyttää.

Takaisin