Neuvola- ja ultrakuulumiset

Mä asuin esikoisen aikaan naapuripaikkakunnalla ja siellä kans oli eka neuvola RV 7-8 ja nyt mulla menee myös eka sinne RV 10. Näköjään paikkakunta kohtaista.

Huiiiii!! Mitähän tässä nyt pitäisi ajatella?? Olin aivan varma, että tämäkin raskautumiskokeilu meni nyt kesken, mutta tänään ultrassa näkyi 6+6:n kokoinen otus (laskennallisesti viikot nyt 7+3), ja sydän vipatti vimmatusti, noin 150 lyöntiä minuutissa :) Ei tämä nyt kaikkia pelkoja keskenmenon suhteen poistanut, mutta tilanne on nyt kuitenkin parempi kuin viime syksynä otuksen koon suhteen. Nyt vaan piinailen sitten seuraavaan ultrakertaan, joka lienee jokusen viikon päästä vasta, ja neuvolan kautta. Neuvolaan pitää muistaa huomenaamulla soittaa, kun en ole vielä sinne tällä kertaa ollut yhteydessä. Huhhuh... melkoinen päivä oli tämä kyllä :)

Ihania uutisia Kaari! <3 :) Toivotaan että hän siellä turvallisesti kasvaa ja kehittyy ja kaikki menisi nyt oikein malliikkaasti loppuun saakka.

Kristaa, Eivätpä onneksi kovin pitkälle voi ultraa venyttää kun tietyillä viikoilla se on tehtävä. :wink

Vaikka tää on nyt toinen ni kyllä sitä ihan yhtä kovasti odottaa taas tätä ekaa neuvolakertaa tai neuvolakäyntejä yleensäkin :love017
Ja mää käyn kyllä kaikki mitkä tarjotaan :)

Mites muuten sykkeiden kuuntelu.. koskas niitä kuunneltiin ekaa kertaa neuvolassa? :)
Kauheesti jännittää, että meneekö kaikki hyvin ja odottaa sitätaas ekaa ultraa (johon ikuisuus :sad015)

Hmm enpä muista koska meillä kuunneltiin neuvolassa.. Kotidopplerilla äänet löysin jo 10+6. En tosin sitä aiemmin kokeillutkaan.

Pitäisköhän perjantaina kysästä oman mielenrauhan vuoksi neuvolassa, että voisko kokeilla kuunnella sydänääniä..
Se voi kyllä olla, kun on esikoisen neuvola et keskitytään vaan häneen. Niitä äitin neuvoloita, kun tulee jatkossa niin paljon ja niissä keskitytään sitten vaan äitiin ja vauvaan. Ni ikävä riistää toiselta se huomio. Kun neuvola on aina niin kiva ja jännä juttu, kun pääse tutkittavaksi ja huomion keskipisteeksi :happy:

Käytiin eilen varhaisultrassa, jossa selvisi että kaksoset olisi tulossa! Molemmilla vahvat sykkeet, toinen koon puolesta 8+4, toinen 8+1. Laskennallisesti oon 8+2. Sykkeitä ei kuultu, vaan näkyi näytöltä.
Torstaina on sitten ensimmäinen neuvola.

Huomenta! Eipä oo koskaan jännittänyt näin paljon. Tänään eka ultra klo 10:30 ja rv6 tänään. Reilu vuosi ollaan tätä pientä esikoista toivottu ja nyt sitten ihan hermona näkyykö siellä mitään. Hyvä on on onneksi, että muutenkin pääsee varhaisessa vaiheessa poriseen lääkärin kanssa, että minkälaista hoitosuunnitelmaa tehdään verensokereille ja verenpaineelle.

Meillä oli eka neuvola tänään ja vkoja 7+2. Sama neuvolatäti ollut myös edellisissä raskauksissa. Kerroin pelkoni keskenmenosta hänelle ja meidän iloksemme neuvolasta löytyy nykyään ultralaite, jota sitten kokeiltiin vatsanpäältä ja siellä pieni sydän sykki vimmatusti :)

Ihania ultra uutisia! ♡

Ja toivottavasti myös Rixteri saa hyviä uutisia. :)

Hööh, ei siellä vielä näkynyt mitään sykettä. Arveli että onko viikkoja vähempi kuin se kuusi. Maanantaina koittaa uudestaan kun aika terveydenhoitajalle. Tästä se nyt stressin pukkasi, pittää koittaa olla ajattelematta.

Juu ei kannata Rixteri vielä panikoida, niin moni asia on voinut vaikuttaa, milloin on esim. alkio on loppujen lopuksi kiinnittynyt, sekin voi kestää pidempään kuin laskennallisesti yleensä katsotaan, ja siitäkin voi tulla heti monen päivän viive asioihin. Toivotaan, että siellä on kaveri mukana, ja jaksaa jatkaa kehittymistä <3

Mulla kun on lahjamunasolulla keinoalkuinen tämä raskaus (kun omat munat on jo mätiä! :hilarious: ), niin eilen lääkäri ultrassa sanoi, että voi olla viikkokin eroa siinä, mitä kokoa ultra näyttää ja mitä laskurit kertoo. Tietysti jos menee yli tuon viikon, että on kehitys jäljessä, niin se ei ole sitten hyvä asia. Sitä tässä itsekin pelkään koko ajan, kun laskennallisesti viikot oli eilen 7+3, ja ultrassa vastasi 6+6:n kokoa, niin jotenkin tuntuu, että tulee menemään kesken tämäkin, vaikka siellä kai ihan hyvät sykkeet näkyikin, ja lääkäri sanoi, että kaikki hyvin. Ei auta kuin odotella vaan.

Tsemppiä Rixteri sulle myös tähän piinaavaan odotteluun!

Neuvola:
22.2. Anila
23.2. Elma Auroora
23.2. Krisse_90
28.2. LinneaBorealis
28.2. Miitu
28.2. Tiiiu
1.3. Cocoa
1.3. Briala
1.3. tiuhtimus
1.3 Marnie
1.3. Leele
6.3. Lycosa
6.3. Heikku_82
7.3. Emiliin
7.3. india
8.3. Fifu
8.3. Niiinu
9.3. Susqi
10.3 tiiamariia
10.3. kullerva
17.3. Hellu<3
17.3. Mamsku
20.3 vipe
22.3. Sinso
23.3. Kristaa
6.4. Tania

Ar-ultrat:
22.2. Aaria
23.2. kullerva
24.2. india
24.2. Heikku_82
24.2. Leele
25.2. LinneaBorealis
1.3. Hellu <3
2.3 vipe
10.3. tiiamariia

Nt-ultrat:
23.3. Sanmarie
27.3. kullerva
28.3. Susqi
31.3. Niiinu

Rakenneultrat:

Neuvolalääkäri:

2.3 Miitu + ultra

Mulla toisen lapsen ar ultrassa pituus oli viikkoa vähemmän kuin sitten niissä seuraavissa ultrissa ja laskettua aikaistettiin viikko np ultrassa siihen ar ultras katottuun nähden.

Mä kävin tänään kanssa siel ar ultras ja arvelemastani ovisajankohdasta laskettuna 6+4 piti ultrassa paikkansa. Menkkojen mukaan olisi pidemmällä, mutta nähtävästi pitkä kierto. Pieni sydän sykki <3

Takaisin