Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläki mennään täysin ultrien mukasten viikkojen mukaan, koska mullakaan ei voi menkoista laskee mitenkään. Se kyl ärsyttää alkuun kun ne yrittää sieltä menkoista laskee eivätkä usko vaikka kuinka sanoo et on epäsäännölliset tai esim millon oot ovuloinu. Sit ultrassa kahtoovat ne viikot niin hupsista keikkaa kumpi olikaan oikeessa...
Mulla tulis kaks viikkoo ylimäärästä näihinki viikkoihin mitä mulla nyt on, jos menkoista laskettais. Olisin siis rv 10+5 nyt vaikka oikeesti on 8+5.. Mut kun kävin naistenpolilla ekoissa ultrissa niin nyt mennään niiden viikkojen mukaan. Kauhulla odotan maanantaina olevaa neuvolaa, että kysyykö millonka on olku viimeset menkat vaikka sillä ei enää oo merkitystä.

Sen ymmärrän, että jos on vain muutaman päivän heitto, vaikka se alkuvaiheessa tuntuisi isoltakin, että lasketaan menkoista, sillä tosi harva vauva (valtaosa ei synny tuolloin) syntyy laskettuna aikana eikä pienellä heitolla suuntaan tai toiseen ole mitään merkitystä. Mutta jos nyt alkaa viikoista olla kyse, niin on ihan älytöntä hommaa tuijottaa vain raskauskiekkoa

Ja noissa pienissä heitoissa on sekin, että eri mittaajat saavat eri mittoja samana päivänä. Tässä vaiheessa itsestä tuntuu hurjalta, että viikkoja onkin neljä päivää enemmän kuin eka ajattelin, mutta loppumetreillä neljä päivää sinne tai tänne ei juuri merkitse.

Mulla huomenna vihdoin nt-ultra!! ❤️ sylikinkulla taitaa olla myös jos oikein muistan ;) Innolla kyllä odottaa, onneksi se on heti aamu 9 niin ei tarvii montaa tuntia aamusta jännittää!
Onko kenelläkään kokemusta kuvaamisesta ultrassa? Tarkoituksena olis siis kännykällä jos mies vois pikku pätkän kuvata sitä liikkuvaa sikiötä ja sais sitä sydämen ihanaa jumputustakin vähän muistoksi ❤️

Rv 12+1

Pauliina, mulle gyne itse ehdotti keskiviikkona, että kuvaisin ultraa, ja sen tein. Sitä videota on kyllä kiva katsoa, ja itse asiassa lähetin tuon videon myös veljilleni - näin he saivat tiedon uudesta tulokkaasta :happy:.

10+2

Se gyne on aivan Ihana! On hoitava gynekologini ei-raskaana ollessa ja näin alkuraskauden aikana. Juhannuksen jälkeen sitten siirryn äitiyspolille, ja sielläkin mulla on aina sama lääkäri. Tosi ihana ihminen hänkin.

Kysykää siis toki kuvausmahdollisuutta! On mahtava muisto, ja voi katsella videota, jos, kun pelko iskee.

Toi on aivan mahtavaa että on noin ihania ihmisiä pitämässä huolta sinusta ja sinun raskaudesta, tulee itselle varmasti turvallinen olo kun ei ihmiset vaihdu jatkuvasti ja tuntee ne jo ennestään :)

Pitää kyllä kysäistä!! Tää päivä menee niin sumussa kun odottaa niin kovasti huomista ❤️

Minäkään en tullut ajatelleeksi, mutta gyne tosiaan itse ehdotti.

Täällä on puhuttu äidinvaistosta. Että tuntee huolta, jos joku on pielessä. No, minä olen huolissani siitä, että olen ihmeen rauhallinen minuksi. Pelkään, että kun näin rentoudun, paha pääsee yllättämään selän takaa ja taas osoittautuu, ettei mihinkään voi luottaa.

10+2

Mulla huomenna rv 10+6 ja eka lääkärineuvola. Mitä muuta siellä tehdään kuin sisätutkimus? En ite millään muista mitä mulle neuvolassa sanottiin siitä ja miksi mun pitää olla siellä 10min ennen sitä aikaa? Tarviiks jättää pissanäyte vai mitä häh? :D :)

Pissanäyte jätetään, ja terkkari kurkkaa ainakin sun painon ja verenpaineen, ennen kun meet sille lääkärille :)

Täällä olis nt-ultra tasan kahden viikon päästä 1.6. :) jännittää. Tänään menossa 11+1 ja nt ultran aikaan olis sit 13+1. Tämä siis menkoista laskettuna ja neuvola laskee kai paria päivää jäljessä, eli neuvolan mukaan nyt olis menossa suunnilleen 10+5-6. Tiedä sitten, siellä ultrassahan nää sit taas varmistuu. Ei millään jaksais odotella!!

0e7723c722d974ae698edf783afd42a1
Tuleekohan tää kuva. <3 <3 Mut yllätykseksemme pieni papana vastasi viikkoja 11+5 eli LA on sit 2.12 ja luultavasti syntyy jo marraskuussa jo kun molemmat aiemmatki on syntyny rv 38+4 :) Helpottunu fiilis kyllä oli ku samantien ku anturi kosketti mahaa niin näky iso sikiö (tajusin heti et yli 10 viikolla mennään ku eilen just kattelin tytön ultrakuvaa rv 7+4 ja 12+3 ja ton myöhemmän näkönenhän tuo oli :)).. Onneks ei kauan tarvinnu ootella odotushuoneessa :) Laiskasti neukkutäti kyl viikko sit etti sydänääniä, oishan ne pitäny löytyy ku muistaki on kuulunu jo 9+4. Nyt oli jo 10+5.. No, eipä se enää mitään haittaa :)
Laitetaan tänneki sama ku kerkesin jo tonne toiseen ketjuun laitella :)

Toivottavasti jo nt-ultrissa olleilla oli kaikki hyvin. Ja tietysti myös niillä, jotka on vasta menossa. Mulla nt vasta 29.5. ja silloin pitäis olla 12+5. Ei millään jaksais odottaa sinne asti ja päivä päivältä alkaa enemmän stressaamaan, jos kaikki ei ookkaan ok. Oon yrittäny siihenkin valmistautua jo henkisesti, ettei sitten tulis liian isoa pettymystä.

Vilijonkk4 11+1

Takaisin