Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hihihi :D Se on miehille joku oma neuvola juttu, jossa niille tehdään terveystarkastus ja oli jotain muutakin. Tiedä sitten onko miehet kovin innokkaita menossa siihen, ei ainakaan minun mies :)

En ole varma onko se joku pilotti kokeilu juttu kun jotain sellasta ne neuvolatäti puhui. :)

Aijjaa, jännä. Saa nähdä tarjotaanko meille sellasta mahollisuutta :) oishan se kiva jos tuo mun oma mölli sais ihan oman neuvolan :D

Paljon sai isäkin omia esitteitä mitä saa sitten kaikessa rauhassa lukea. :)

Toi on hyvä, koska pari vuotta sitten kun kävin neuvolassa niin isälle ei ollut kuin yks sellanen kirjan puolikas.

Enpä ole ikinä kuullutkaan mistään tuollaisesta neuvolasta :eek: Tosi hyvä keksintö kyllä olis täälläkin päin! :)

En muista nyt millä viikoilla on tuo ns. laaja neuvolakäynti, jonne pyydetään isäkin mukaan ja mitataan verenpainetta yms terveysneuvontaa, kysellään Alkon käytöstä yms

Hei tyhmä kysymys: onko teille tehty varhaisultra ihan vatsanpeitteiden läpi vai alakautta? Ja pitikö olla virtsarakko täynnä ja syömättä (??) kuten luin jostain ohjeesta?

Alakautta on mulle tehty ja sillon ei oo tarvinnu olla rakko täynnä. Nt-ultrassa vasta piti olla ultrattiin päältä ja rakon piti olla täynnä. Oon ymmärtäny, että rakko nostaa jotenki kohdun paremmin esille jos on täynnä. Ja tämä vain mahan päältä ultratessa.. Noh olipas se jotenki sekavasti selitetty. Toivottavasti autto :D Koskaan en oo kuullu et ultraan tartteis olla syömättä?! Miks ihmeessä pitäis...

Jos alakautta ultrattaessa rakko on täynnä ei näe mitään eli pissillä joutuu ensin käymään :D Mulla esikoisesta ultrattiin np-ultrakin alakautta ja sit vasta ru mahan päältä. Ja varhaisultra toki aina alakautta, alkio on niin pieni!

Mulla on kahdessa edeltävässä raskaudessa nt-ultrassa katottu sekä alakautta, että mahan päältä. Ja nimenomaan rakko tyhjänä, syödä saa ihan normaalisti :)

Mulla nyt siis rv 6+2 ultra ja ohjeena oli tulla rakko täynnä. Eli ilmeisesti sitten läskien läpi yrittää nähdä. Mitähän siitäkin tulee =D

Noniin, nyt on neuvolassa käyty! Oli tosi kiva kokemus ja kiva neuvolatäti ja opiskelija :) Saatiin iso pino kirjoja ja papereita täytettäväksi ja luettavaksi. Lähetteen laittoin äitiyspolille ja labroja. Ens kuun alussa sitten pitää mennä verikokeisiin ja saan äitiyspolilta kirjeen koska pitää mennä ultraan jne.. Eipä siinä kummempia, saan alkaa lukea noita esitteitä. Meinas ensin laittaa sähkösen neuvolakortin, mutta halusin vielä "vanhanaikaisen" paperisen version :D

Mä pääsen 30.4 vasta ekaan neuvolaan, sillon 9+4.. Toivon et ehdin sit saamaan nt ultraan ajan mut ei kai tääl nii kiire oo etten sais :) oliko kiva neuvolatäti?

Mulla myös eka neuvola vasta 28.4. ja viikkoja sillon 8+5 tai muutama päivä enemmän. Siitä toivottavasti heti aika np ultraan. Lähdetään kahdeksi kuukaudeksi reissuun 5.6. kun viikkoja on 14+1. Jos siis jotain oliskin pahasti vialla np ultrassa niin pitäis sitten ennen lähtöä saada kaikki kuntoon :/

Äsken käyty varhaisultrassa varmistamassa että kaveri on kyydissä :) Siellä pieni näkyi ja sydän sykki hienosti :) Kävin Femedassa ja suosittelen kovasti! Hintaa tuli 131e ja käynti oli joka euron arvoinen! :) Laskettuaika siirtyi 1.12 -> 5.12 mutta näin olin itsekin laskeskellut kun ovulaatiota tikutin.

Itsellä eka nla vasta vapun jälkeen ja todennäköisesti eka ultra toukokuun lopussa. Ihanaa kun muut on saanu jo ultra-aikoja jne. Mutta onhan teillä tosiaan enemmän viikkojakin takana :)

Mammu83: sama juttu mulla, eka neuvola 7.5 ja nt-ultra 27.5 :)
Ekan neuvolan aikaan viikkoja 9+1 ja ultrassa 12+0. Olin ensin laskenu, että eka neuvola olis ollu viikoilla 10+1, mutta tulikin laskuvirhe paholainen :)

Takaisin