Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiva suvii-i! Ei täälläkään vaan ultrat ennen ensimmäistä neuvolaa tule automatic!:mad: mäkin jouduin vähän vääntämään neuvolatädin kanssa mut pääsen nyt perjantaina neuvolalääkärin vastaanotolle ultrattavaksi et selvitetään missä mennään noiden megapitkien kiertojen takia. Jännittää ihan super paljon! Se itse ensimmäinen neuvolakäynti on sit 27.4 eli vajaa 3 viikon päästä. Mies on tulossa kaikkiin mukaan :)

tuo on kyllä harmi, ettei mo(nien keskenmenojen jälkeenkään pääse varhaisultraan välttämättä :o täällä ei kans tarjotella mitään ultria ennen vk12 en malttas ootella enää että näkee mikä pieni siellä liikkuu <3 esikoisen ultrassa sain pidettyä tunteet kurissa, mutta nyt jo ajatuskin siitä ultrasta herkistää :D jos tässä vielä muutaman viikon malttas ootella että neuvolaan soittaisin nyt ois menossa 6+0 (aiemmin oon ilmeisesti laskenu taas väärin... )

Lueskelin tässä teidän kirjotuksia.. :) Moni varaa kyllä ajan varhaisultraan, haluaisin itsekin, mutta en sitten kunnalliselle varmaan pääse kun ei periaatteessa ole mitään syytä, pitäis yksityiselle varata..

Huomenna tulee täyteen rv 6 :) viikon päästä neuvola, jee! ;)

On se hassua, että miten eri kunnissa nämä neuvolatouhut menee. Olis se kiva, että täälläkin päin pääsis varhaisultraan automaattisesti ennen neuvolaa, tietäis onko siellä masussa elämää, eikä vasta odotella sinne viikolle 12. :/

No niin, nyt on varhaisultra varattuna kahden viikon päähän. Silloin pitäis olla vk 7+1. Viimeksi alkio vastasi viikkoja 6+3 kun menin ja syke löytyi jo silloin. Nyt yritän ottaa varman päälle, että syke löytyy jos on löytyäkseen. Neuvolan ajattelin varata joskus tässä lähipäivinä, niin että on ultran jälkeen.

Olisipa hienoa, jos olisi rutiinisti ultra ennen ensimmäistä neuvolaa, eikä joutuisi yksityiseltä varaamaan. Mies ei tule tähän ultraan eikä ekaan neuvolaan ja se sopii minullekin. Ei viitsi näiden takia olla kuitenkaan pois töistä.

Tänään kyselin yksityiseltä ultraa, 60€ maksaisi ja viikkoja olisi 6+2 silloin kun täällä perähikijällä olisi ultraaja käymässä. Kätilö kyllä sanoi, että syke jo löytyy tuolloin joten kovasti nyt mietin varaisinko ajan...

Neuvolaan soittelen varmaan noin viikon päästä eli rv5+ viikoilla.

No siellä siellä on joulutonttu todella halpa! Minä ainakin menisin!!! Meilläpäin kun soittelin hintoja niin jokapaikassa sanottiin että kannattaa varata mukaan 200-300e. Huh, kyllä on eroja!

Ohhoh!! No enpä ajatellutkaan, että muualla on noin kallista! Tämä jota katsoin on siis yksityisen kätilön pitämä neuvola, jossa hän myös ultraa ja hinnastossa luki "ultra kaikissa raskauden vaiheissa 60€". Hmmm, mies on sitä mieltä että voidaan odottaa nt-ultraa, mutta en mie millään malttaisi :D

Niin ja toi Femeda on Helsingissä ja mun tietääkseni halvin täällä päin. On kyllä halpa tuo 60€!

Hah, jos on naisen mieli ailahtelevainen niin kyllä on miehenkin!!!! :D tuo tuossa tuumasi, että TIETENKIN me mennään ultraan!!! Noh, minuutti sen jälkeen olinkin jo varannut meille ajan <3

*muoks Ja kiitos teille, jotka otitte kantaa hintaan. Mietin aluksi raaskinko maksaa 60euroa, mutta nyt summa alkoi kuulostaa suorastaan ilmaiselta :D

Muokattu viimeksi:
Mä kävin esikoisen raskaudessa Femedassa ja maksoin silloin reilu 100€, mutta se hinta taitaa riippuu lääkäristä.

Katoin yhden yksityisen hinnastoa netistä, siihen kuului kelan korvaus, mutta hintaa jäi silti muistaakseni yli 120eur. :S

Hui, täälläkin on nyt varhaisultra varattu 20.4.! Vähän jännittää, näkyykö syke vielä silloin (ovulaatio viivästyi, joten viikkoihin ei voi täysin luottaa). Mitä luulette, kokeneet konkarit? Menkoista laskettuna viikkoja olisi silloin 7+2, mutta todellisuudessa ehkä vain 6+1.

Takaisin