Neuvola - ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anskunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä mies ei ollut kertaakaan neuvolassa mukana esikoisen aikaan, ultrissa kyllä tottakai. En usko että nytkään tulee enkä kyllä sen kummemmin kaipaakkaan mukaan :D

Mä soitan huomenna neuvolaan ja pyydän päästä mahd. aikasin ultraan (täällä se automaattisesti ennen ekaa neuvolaa). Musta on ihana olla raskaana senkin takia kun täällä on maailman paras neuvolantäti niin pääsee sen luokse <3 :D

Ajattelin huomenna soittaa aikaa varhaisultraan. Tänään mennään viikoilla siis 5+3. En malta odottaa.
Kuinka nopeasti ootte saaneet ajan? Pitää samalla soittaa myös eka neuvola aika.

En viitti miestä raahata ensimmäiselle käynnille. Jatkossa katotaan pääseekö mukaan :) hyvä kun jaksaa raahautua itsekään ensimmäiselle käynnille. Se on aivan yhtä tyhjän kanssa.

Kuinka siihen varhaisultraan pääsee? Mulla on neuvola ensi viikolla ja voinko sieltä pyytää, että pääsis polille varhaisultraan, vai meneekö se aina yksityisen kautta? Onko siihen jotain kriteerejä?

Sellasta. :)

Joo ei varhaisultraan niin vaan pääse eli yksityisen kautta on mentävä. Kunnallisen kautta voi päästä jos epäilevät kohdunulkoista tai jos edellisistä kuukautisista on monta kuukautta ja haluavat varmistaa viikot.

Ja on muitakin syitä miten pääsee mut ne on vissiinkin sitten jotain terveydellisiä..

Kuinka siihen varhaisultraan pääsee? Mulla on neuvola ensi viikolla ja voinko sieltä pyytää, että pääsis polille varhaisultraan, vai meneekö se aina yksityisen kautta? Onko siihen jotain kriteerejä?

Sellasta. :)

Polille pääsee esim jos monta km (mulla 3 km ja 1 kkm) eli viides raskaus ja ei yhtään onnistunutta.. Tai sit jotain muita erikoiscaseja.. Sä olit Vaasasta? Suosittelen soittamaan Liljaan ja varaamaan sieltä varhaisultran jos haluat varhaisultrassa käydä. :) Aivan ihana henkilökunta ja pitävät kyllä niin hyvää huolta, sinne olisin ehdottomasti itse mennyt jos en olisi kunnalliseen ollut menossa. :)

Mä oon saanu kaks keskenmenoa puolen vuoden sisään ja ne on ollu ne ainoot kerrat ku oon raskautunu sinä aikana enkä silti päässy nyt varhaisultraan vaikka pyysin :( edellinen keskenmeno oli maaliskuun alussa eli viime kierrossa

Joo ei varhaisultraan niin vaan pääse eli yksityisen kautta on mentävä. Kunnallisen kautta voi päästä jos epäilevät kohdunulkoista tai jos edellisistä kuukautisista on monta kuukautta ja haluavat varmistaa viikot.

Ja on muitakin syitä miten pääsee mut ne on vissiinkin sitten jotain terveydellisiä..

Joo eli joutuu sitte odotella sinne nt-ultraan vai mikä silloin viikolla 12 olikaan. :)

Ajattelin huomenna soittaa aikaa varhaisultraan. Tänään mennään viikoilla siis 5+3. En malta odottaa.
Kuinka nopeasti ootte saaneet ajan? Pitää samalla soittaa myös eka neuvola aika.

Sain ajan n. kuukauden päähän, siis raskausviikoistahan se varmaan riippuu. :) mulla on eka neuvola 14.4 ja silloin on rv 6+6.

Mä varaan tänään ajan neuvolaan, iik! Pyydän kyllä päästä heti rv 7 tai rv 6 lopulla ultraan, viimeksi oli 7+9 ja sikiö lopettanut kasvun 6+0. Nyt en halua oottaa edes niin pitkään. Onneksi täällä on ultra automaattisesti aina ennen ensimmäistä neuvolaa!

Mä varaan tänään ajan neuvolaan, iik! Pyydän kyllä päästä heti rv 7 tai rv 6 lopulla ultraan, viimeksi oli 7+9 ja sikiö lopettanut kasvun 6+0. Nyt en halua oottaa edes niin pitkään. Onneksi täällä on ultra automaattisesti aina ennen ensimmäistä neuvolaa!
Tosi kiva että pääset ultraan jo ennen neuvolaa :o :) Ei täällä päin...

Täällä tänä aamuna soitettu aika varhaisultraan! Sain ens pe 17.4 ajan...viikkoja tällöin tasan 7. Nyt voi sanoa että jännittää jo...tulee pitkät vajaa 2 vkoa. Meilläkin eka ultraan, sitten neuvolaan.

Muokattu viimeksi:
Pricilla, pakko korjata kun häiritsee - rakenneultra on vasta vk 20 ultra :)

Mä sain ajan ultraan 28pv, eli kolme pitkää viikkoa edessä :/ Neuvolassa nyt laskivat sen mukaan että kierto 28 päivää eli laskettu niitten mukaan 17.12 ja viikkoja vasta 3+5. Mulla kierto kuitenkin on vaan 25 päivää ja neuvolan mukaan oisin plussannut siis jo 3+1 :D Nettilaskureilla sain 14.12. ja nyt olis 4+1. Noh, mutta kai minä sitten sen neuvolan la:n mukaan elän ja muutellaan sit ultran jälkeen suuntaan tai toiseen. Tuo 17 päivä on kyllä sama mikä esikoisellakin oli la:na eli jospa se tietää hyvää ;)

Kauhee ahistus iski kun sain tuon ajan.. Sanoinkin jo puhelimessa että aika negatiivisella mielellä tässä pääosin ollaan eikä paljon uskalla innostua kun sen verran vaikeeta tässä on ollut :( Sovittiin että mennään nyt ihan käynti kerrallaan ja ultrassa lääkärin kanssa sovitaan otetaanko vielä kontrollikäynti ennen ekaa neuvolaa. Eli luultavasti pääsen ultraan vielä myöhemmilläkin viikoilla ennen np-ultraa, jos tässä nyt sinne asti edes päästään.

Pelko on kova koko ajan, mutta pakko kai vaan toivoa parasta! Eipä se murehtiminenkaan mitään auta..

Suvii-i, toivotaan, että tällä kertaa asiat sujuvat hyvin! Itselläkin ollut tässä pohtimista, kun digi-testi näyttää vähemmän viikkoja (1-2) kuin pitäisi olla. Vaan eipä se murehtiminen mitään auta, joten yritän olla stressaantumatta ja katselen tässä päivä kerrallaan :) Jotenkin on luottavainen olo silti, vaikka digitaalinen testi tuollaisen tuloksen antoikin, onhan näitä sattunut muillekin. Ensimmäinen neuvola-aika on nyt kuitenkin varattu 29.4., varhaisultran yritän saada yksityiseltä samalle viikolle.

Suvii-i, kiitos korjauksesta.. Eli empäs mene asioiden edelle :D
Kyllä tuo aika on kamalan pitkä odotettavaksi, että saa kuulla 'tuomion'. Minäkään en oikein uskalla vielä iloita kovin, kun pelkään että sattuu jotain kamalaa. Mutta asiat menee niinkuin ne menee. Ainut kuka tietää plussauksesta on mieheni..äidilleni kerron huomenna kun tulee kylään.
Voimia ja tsemppiä kaikille!

Takaisin