Neuvola - ja ultrakuulumiset

Mulla oli painoa tullut viikossa 2,5 kg, eli turvotus on hurjaa. Syömällä kun ei tuollaisia kiloja hankita... Proteiineja ei kuitenkaan pissasta löytynyt, ja verenpainekin oli vielä normaalin rajoissa, vaikka nousussa olikin. Ei siis raskausmyrkytystä ainakaan vielä! Se, mistä th oli vähän huolissaan, on vauvan suuri koko. Aikoi pyytää lääkärin konsultaatiota, joten nyt vaan odotellaan sieltä mielipidettä, että miten edetään.

Rv 38+5
 
Mulla ollut myös samaa kun sulla Äyriäinen. Eikä pissi plussalla eikä verenpaineet koholla. Eikä vauva ole isokaan. Mulla terkka epäili vain turvotusta. Mutta jostainhan toi turvotuskin johtuu!! :O
 
Wildis, se voi johtua vaan siitä että aineenvaihdunta on niin paljon hidastunut.. Ootko juonu vettä tarpeeksi? Venytellyt?
 
Joo vettä menee päivittäin tosi paljon juurikin siks ku yritän saada turvotusta laskee. Syön myös esim omenaa joka juoksuttaa paljon vessassa.
 
Joo sitäki oon syöny ja kyllähän se kivasti pissittää, mutta ku tahtoo lillua siinä sokerimössössä. Ettei sen liiallisen syömisen takia sit toi paino ala nousta. Toki vois ostaa tuoretta ananastaki :)
 
Aa ok. Pitääki kokeilla. Koskaan en oo kyllä tuoretta ostanu, että pitää vissiin opetella "kuorimaan" :D
 
Hahah, mä voin nähhä mielessäni sen kuvan ku menee hermot siihen kuorimiseen, niin sit haen vasaran ja alan paukuttaa ja päästää ärräpäitä. Sitte tyytyväisenä järsin sitä "lihaa" irti siitä kuoresta :D
 
Ananas on kyll helppo kuoria. Hiukka se mehu sottaa ja leviää ittellä ympäriinsä. Mutta ihan ison keittiöveitsen kanssa eka kuorii sen. Itte oon "kahvana" käyttäny sitä lehtiosaa eli leikannu sen viimesenä pois. Pitääkin itte käydä myös ostaa ananas :)
 
Sen verran pitää vinkata, että jos ostatte tuoreen ananaksen, niin testatkaa sen kypsyys nyppäämällä sieltä lehtien keskustasta yks lehti pois. Jos se irtoo sillain helposti, niin se on syöntikypsä. Jos on tiukassa kiinni, niin on vielä raaka :)
 
Painokeskusteluun sen verran, että ite olin 94,6kg kun raskaaksi tulin ja nyt kun viikkoja 36+5 ja paino edelleen sama, niin mulla on oikeastaan hoikka olo! Toki tää iso maha tekee olosta kömpelön. En ole kokenut olevani mitenkään kovin ylipainoinen, varsinkin silloin kun paino ollut vähän alle 90kg. Häidenkin aikaan olin mielestäni hyvässä kunnossa ja tarpeeksi hoikka, kun painoa oli 86kg. Nuorempana olin just just "normaalipainoinen" kun laihdutin ihan hulluna ja nykyään ku kuvia katsoo, niin olen mielestäni jopa liian hoikka (sillon noin 68kg). Nää on niin yksilöllisiä juttuja... Sori, meni vähän ohi neuvola/ultra -aiheen, teki vaan mieli kertoa asiaan myös toinen näkökulma...
 
Hienoa Air4m, että sulla paino pysynyt noin. :) Sullahan paino kivasti tipahtaa, kun saat vaavin syliin. :) Mulla alkupaino 93kg kotivaa'alla, 95kg neuvolan vaa'alla ja molemmissa nyt näkyy se 7kg lisää. Nyt rv 37+4. Ei kuitenkaan vielä onneks sen enempää :) en kuitenkaan ole kun 164cm pitkä, niin kyllähän se ylipaino tässä varressa näkyykin. Itsekin sain sillon yli vuosi sitten ennen häitä tiputettua painon noin 85 kiloon, mutta isä kuoli sitten ennen häitä niin paino lähti uudelleen nousuun, varsinkin häiden jälkeen. Huono tekosyy, mutta kaikki kiinnostus painon pudotuksee hävis tuolloin. Sit kun alkoi tuntua, että rupeen uudelleen tarttumaan elämäntapa muutoksiin ja pudottamaan painoa, niin pikkuinen ilmoitti tulostaan, joten itse laihduttaminen ei sitten oikein käynyt päinsä..
 
Ei mullakaan oo pituutta ku 170cm. Kyllä se kiinnostus painosta huolehtimiseen helposti lopahtaa, kun elämä koettelee.
 
Mulla paino kanssa pysynyt samana. 95 ennen raskautta. Viime neuvolassa 94.8. En ole kuitenkaan ollut millään rasvattomalla dieetillä vaikka radi onkin. Sokerit tietty vähentänyt. Mut enpä ole koskaan niitä sillee ahminutkaan... Ruoka mut on lihavana pitäny. Ja minä oon lihava, kun pituus on vaan 152 cm suvussa äidin puolelta kaikki lihavia, pakko olla jotain geenissäkin. Mun tytöt sit taas on sutjakoita, mut toinen on selkeästi rotevampi rakenteeltaan.. Sama pojissa... Joka raskaus on hiukan hoikentanu, tää on joku mun juttu selkeesti...
 
No niin, nyt oli onneksi lähtenyt paino laskuun eli turvotus on vähentymässä! Sainpa myös vakuuteltua terkkarin siitä, että vauvan painoarvio olisi tarpeen, kun sf-mitta menee edelleen yläkäyrillä ja rv 28+2 ultrassa painoarvio oli melkein 2 viikkoa keskivertoa korkeampi (1500 g). Vauvan syke huiteli aluksi melko korkealla (170), mutta laski siitä onneksi 155 paikkeille, kun vähän aikaa odoteltiin. Mulla on tästä terkkarista tosi hyvät fiilikset aina, on kyllä ihana ja ymmärtäväinen ihminen. :)
 
Takaisin
Top