Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uus vuos kyllä voi olla mielenkiintoinen jos samalla porukalla vietetään. Muut naatiskelee alkomaholii ku ite joutuu tyytyy limppalinjaan. :D Muisteler vaikka viime uutta vuotta niin olin kyllä kännissä ku käki. No mennään syntämä humalalla. :D

Mä en muista minä uutena vuotena oisin viimeks ollu kännissä :D . Ja tänä vuonna mies on töissä ku vuos vaihtuu, eli mä hengaan varmaan vaan esikoisen kanssa kahestaan himassa, ja se on kyllä vuoden vaihtumisen aikaan jo nukkumassa :D .
Mulle varattiin np-ultrassa rakenneultra-aika, se on 20.1. Just ennen ku lähetään pohjoseen talvilomalle :) .

Toivon, että mullekkin varataan huomenna aika rakenneultraan, ettei tarttis kärsimättömänä odottaa kotona lappua jossa aika. Tammikuun loppuun menee mullakin. Taitaa olla pääasiassa viikosta 20 eteenpäin? Jossain kyllä puhuttu viikosta 18 alkaen.

Soittelin äsken veriseulan tuloksia, mutta nyt saankin ne vasta maanantaina, kun ne oli unohdettu lähettää. Oletettavasti kaikki on hyvin kun nt-ultrassakin oli, mutta olis silti ollut kiva kuulla vastaukset luvattuna päivänä :oops:

Täällä myös rak.ultra 20.1.2015 iA ja sillon kuulemma lääkäri ultraa. Kaksosraskauden takia. Eniten odotan sukupuolia!! IIK onko 2tyttöö, 2poikaa vai tyttö ja poika!! Noh siihen on vielä aikaa. Ajatelkaa sillon ollaan jo puolivälissä :)

Mulla on hyvin vahva tyttö olo. Oon kaks kertaa nähny unta tyttövauvasta ja ruokaa mahtuu mahaan vähemmän ku ennen. :D Jonkun uskomuksen mukaan se viittais tyttöön.

Täälläkin ru on 20.1! :) Tosin tiesin ajan jo ennen ensimmäistä neuvolaa.

Käväsin tänään lääkärineuvolassa, hyvin oli asiat Hippusella :) Syke jytkytti 155 krt/min. Lähete pelkopolille ja rakenneultraan tehtiin kans. Kohtu löyty jo navasta asti, vaikka eikös sen vasta pitäs olla napaan puolessa välissä vasta menossa? Saa nähä tukehunko loppuraskaudessa, kun pallea puristuu jo aikasin.

Ohhoh, onpas sulla noussut kohtu nopeasti!! Mulla mielestäni on hädin tuskin häpyluun yläpuolella :D

Miullahan on siis viikkoja 14+5, eli LA on 30.5. Majailen kuitenkin kesäkuisissa, kun todennäkösesti pari päivää menee kuitenki yli :) Mut joo, silti on yllättävän korkeella. Onkohan miun pienellä koolla osuutta asiaan?

Mä kävin tänään neuvolassa. Eka lääkärineuvola ja sitä ennen terkkarilla käynti. Paino oli pudonnut muutaman kilon. Kaikki ok, lääkäri tsekkas paikat ja löysi sykkeenkin. Syke huiteli vauvalla 145-150 tietämillä.

Sehän saattaa Lorenzia vaikuttaa hyvinkin :) kattelin vau-kirjan kuvia kohdun kasvusta niin aika pianhan se kohtu työntää suolet ylös, pois tieltä. Ja jos sulla on suolet jo valmiiksi suht ylhäällä niin sithän se kohtu kipuaakin jo nopeasti...?:)

Mahollisesti :) Puhuvat kanssa, että tarkkailevat miun kohdunsuun tilannetta tarkemmin, kun on ollu harkkasupistuksia jo paljon ja ku tosiaan ite oon keskonen. Tällä kertaa ainakin kaikki oli niinku kuuluu :)

Ite oon kerran ollut neuvolassa, ja kerran neuvolalääkärillä.
Viime viikolla sitten oli kauan odotettu ultra äippäpolilla :)
Sielä näky aika vilkasliikkeinen toveri, jolla kaikki kunnossa <3 niskaturvotus oli 1,1.
Sain ajan rakenneultraan tammikuun lopulle ja pari kuvaa pikkusesta muistoksi :Heartred

Rv 13 menossa, ja pitäs soitella toista neuvola-aikaa. Jos ennen joulua pääsee!

Mulla siirrettiin toinen neuvolakäynti, kun paastoarvo oli hieman rajan yli (muut arvot normaalit). Kävin siis äsken neuvolassa ja sieltä sain verensokerimittausvälineet ja koulutuksen niiden käyttöön. Ihan fiksulta hommalta vaikuttaa.

Kuunneltiin heti aluksi Papua ja kyllä taas sydän suli, kun kuuli ihana sydämen pompotuksen :Heartred. Syke huiteli 140-150 välillä ja Papu kuulemma heitteli välillä kuperkeikkoja, kun välillä kuulu semmonen jänna ääni :grin.

Sitten sain vielä kuulla, että mun veriryhmä on Rh-negatiivinen ja sen takia pitää ottaa useita verikokeita raskauden aikana.

Vitsit, että on niin hyvä mieli :).

Meillä oli tänään np-ultra ja pikkusella oli sen päiväset aamujumpat menossa, että kesti yli puoli tuntia ennenku kätilö sai niskaturvotuksen mitattua. :D Pistettiin minua yskimään ja vatsaa hytkyteltiin. Kovin oli eloisa tapaus ja niskaturvotuskin vain 0,9mm. :)

Neuvola takana ja oih, sydänäänet <3 Heitti neuvolatäti jopa villin veikkauksen tytöstä sydänäänien perusteella, kun oli 145-150 ;) Pojilla kuulemma monesti hitaampi syke 120- ja tytöillä voi olla 155 vaik nukkuis. No, synnärillähän se vasta lopullisesti varmistuu.
Mulla kans rh negatiivinen, mut kerrottiin neuvolassa et nykysin saavat sikiön veriryhmän selville äidin verinäytteestä (loppuraskaudessa) ja mikäli vasta-aineita ilmenee, annetaan äidille vasta-aineen vasta-ainetta. Paljon vasta-aineita!? Ei siis pääse enää tulemaan mitään yllätyksiä noiden suhteen, eikä verensiirtoja tän takia vastasyntyneille :)

Mulla oli kyllä pojalla aina syke 140-150. Nyt tyypillä 170-175..

Pakko oli käydä oikein selailee nettiä läpi mitä muut on noista sykkeistä ollu mieltä ja täys tyrmäyshän noille sukupuoli - sydänääni yhteyksillä on tullut. Älkää kivittäkö mua ton takia :D

Takaisin