Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuolla listalla semmonen ku Murmeli oli kans kaksos odottaja.

Mullekki kaikki ihan uutta ja outoo tässä raskaudessa. Paha oloki paheni kun sai kuulla kaksosista. Varmaan tosin jännitts ja ajoittainen pelko noista pienistä saa pahan olon pahenemaan tosi paljon.

Itsellä tosissaan kolmas ultra ens maanantaina niin pääsee taas näkee että onhan kaikki kunnossa edelleen. :) mieskin lähtee sillon mukaan niin on sit tukea siellä. :)

Voi että, onnea kaikille kaksosodottajille uutisista! Äh, oon niin kade teille et tekee vähän pahaa kun nyt vielä enemmän mielessä se, et miten paljon ite tulpia oikeasti toivoisin.. Toivottavasti helppais nää mun päänsisäiset paineet sit ku pääsis ultraan toteamaan että montako on ja sais tottua ajatukseen siitä yhdestäkin ja iloita siitä.

P.s. Te kaikki jotka kaksosia odotatte niin multa saa kysellä jos jotain mieleen tulee, kun mulla jo noi yhdet syntyneet tuplat on.

Mä sain varattua tänään ajan neuvolaan. Olipa kiva yrittää soittaa kesken työpäivän ja "salaa". Terkka kyseli tarkennuksia puhelimessa ja yritin siinä ihan muina miehinä vastailla, mutta niin ettei työkaverit tajua mistä puhun. Mutta onpa sekin nyt varattuna!

Millä viikoilla te muut ootte päässeet ekaan neuvolaan? Mä sain kolmen viikon päähän, täällä meillä päin ei vissiin helposti aikoja anneta ennen 10:ttä raskausviikkoa. Tuokin laskeskeli ja mun laskujen mukaan olisi menossa rv 9+1 kun pääsen terkalle.

Onnea kaikille ultran tuloksista<3
Lingon mul on sellanen käsitys et ultraan ei sais ottaa mukaan lapsia/lasta. Ainakin pk-seudun näin toimitaan.

tänään minäki kävin eka neuvolassa. Ihan kiva käynti. Dydänääniä ei kuunneltu mutta terkkari kysy et haluunko et kahtoo semmosella vanhalla ultralla. Eipä kyllä aataminaikasella laitteella kauheena näkyny muuta ku et kohtu näky ja siellä jotakin. Sano et kyllä siellä jotain tapahtuu :) kuukauven päästä vasta ultra. Noo, jospa sitä jaksaid sinne saakka oottaa :)

Hyvinkään sairaalan sivuilla myös selkeä teksti ettei lapsia saa ottaa mukaan, tampereella sama meininki oli myös ainakin vielä pari vuotta sitten, joten voisin uskoa että on yleinen käytäntö.

Mulla oli tänään eka neuvola ja rv.8+3, oli ihan kiva käynti vaikka myöhästyttiinkin muksujen kanssa sieltä n.20min :smiley-ashamed008
Oon tosi iloinen kummiskin kun on niin mukava neuvolatäti sattunut kohdalle, ja oli mun vielä kesällä jyllännyt anemia parantunut :)

Ainut vaan mikä ihmetytti reissussa oli kun nykyinen käytäntö kuulemma on, että kaikkien alle 25-vuotiaiden on pakko käydä klamydia testeissä, kysyin perusteluita että miks just kaikkien alle 25v. niin ei osannut sanoa. Tuli hieman harmistunut olo että eikö olisi reilua että kaikille samat käytännöt iästä riippumatta.. Vaikka samapa tuo käyännössä minulle onkin.

Ajatellaanko siinä jotenkin, että se on yleistä alle 25vuotiailla? Näin mä ymmärtäisin, jos siihen ei ole muuta anatomista/lääketieteellistä selitystä.

Itse ajattelisin että se on yleistä(yleisempää) niiden keskuudessa jotka ovat useamman kanssa puuhailemassa pienillä aikaväleillä eivätkä käytä asianmukaista suojaa.. Tiedä sitten siitä onko edellämainittu yleisempää alle 25-vuotiaille.. Itseä hieman harmitti kun tuli pakosta mieleen että ajatteleeko suurin osa tuolla aivoriihessä olleista, että vaikka kuinka yhdessä oltaisiin luvattu olla ja uskollisia, pitkässä parisuhteessa tms. niin kuitenkaan alle 25v. ihmisten kohdalla ei voi luottaa uskollisuuteen ja siksi tommoset testit pitää meiltä kaikilta ottaa..

Meillä päin sukupuolitestit testataan kaikilta iästä riippumatta ja vaikka olis oletettavaa, että vain oman uskollisen kumppanin kanssa on ollut edellisen testauksen jälkeen. Ei terkka mitenkään kysynyt, että haluatko testeihin, luetteli vaan mitä testataan. Siis mulla ikää > 30v. Samapa tuo on pissata purkkiin ja veren osalta samasta pistoksesta ne saa kuin seulontatutkimus näytteetkin.

Neuvola takana. Paljon paperia, mutta oli myös ihan asiaakin. Kaikki oli kunnossa, mitä nyt katsottiin. :)

Seuraava neuvola rv 15, mutta minulle varattiin ala rv 12, jotta voidaan kuunnella sydänäänet ja keskustella, jos jokin mietityttää. Saa kuulemma käydä niin usein kuin haluaa ja sitten tietysti nuo pakolliset. Ultraan varaan ajan, kun ehdin. Menee kuukauden päähän suunnilleen.

Mulla oli kans maanantaina eka neuvola. Ihan perus settiä oli. Tuli paljon lappuja. Otettiin hemoglobiini mikä oli 139 ja pissa katottiin joka oli ok.
Ainut erikoinen oli et multa otetaan rv13 eka sokerirasitus ja keväällä toinen. Kai se on tarkempaa kun edellisessä oli raskausdiabetes ja todennäkösesti tulee nytkin :/

mulla oli otettu syyskuussa viimeks kilppari arvot ja seuraava ois ollu vasta joulukuussa niin pyysin et saisin käydä tässä välissä verikokeissa. Mietityttää et vauva saa sit varmasti riittävästi thyroxinia kun ei mulla niitä kilpirauhasia ole vaan saa sen hormoonin purkista. Tänään käyty verikokeissa.

Mullakin edellisessä raskaudessa diabetes ja nyt sen takia kaks kertaa rasitus. :( vaikka se on tosi ärsyttävää mut pakko mikä pakko.

Takaisin