Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mökin asun 10 000 asukkaan kunnassa mutta eipä täälä olla kovia neuvolan puolella uktraamaan :/ olis niin kivaa nähdä enemmän!

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

Onko kukaan muu ollu pettynyt rakenneultraan? Siis ei tuloksiin tai kuviin, vaan itse käyntiin? Meillä oli eilen ja odotukset oli ihan muuta kuin minkälainen käynti sitten oli. Tuntui, että ollaan vain tilastoja varten. Ainakaan meitä varten tuo ultra ei ollut. Toivoisin ensikertalaisille opastusta miten käynti etenee ja ettei tarvitse huolestua, jos lääkäri on hiljaa ja tutkii pidempään jotain.

Meillä oli kaikki ok, mutta silti jäi psk fiilis koko loppuillaksi eilen.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä oon lukenut paljon erilaisia kokemuksia, joten itse en odota käynniltä mitään. Tai tietysti odotan näkeväni pienen ihmisen, jolla on kaikki hyvin.
Np-ultraan olen erittäin tyytyväinen.
Toki odotan ammattimaista käytöstä ultraajalta. Jos ei sitä ole, avaan suuren suuni ja annan kuulua. :p

Mulla on sama ku Gartsulla. En oikeen odota mitään, tärkeintä on että näen pienen hengissä - se riittää mulle. Taitaa neuvola-, ultra- ja synnytyskokemukset olla ihan yhtä erilaisia kaikilla ku on elämät muutenkin.. Ei voi oikein verrata toisiin koskaan.

Mulla oli tänään eka neuvolalääkäri, ihan mukava, vähän vanhempi rouvashenkilö. Vähän sellainen hassu... Mulla oli kauhea liuta kysymyksiä mukana (mm. saako piikkimattoa käyttää, mahtaako täällä tietää kukaan? Lääkäri ei oikein osannut sanoa), sisätutkimus tehtiin, tutkittiin mun lantio synnytystä varten (apua!!) :excited001Parasta tietty oli sydänäänten kuuntelu, siellä se jumpsutti menemään :)

Nyt sitten odotellaan rakenneultraa, joka on 8.12. eli ihan pian! Kääk... Toivottavasti olis mukava ultraaja, jännitän varmasti jo muutenkin kovasti sitä. Kyllä se on vaan pakko alkaa uskoa, että mun sisällä kasvaa ihan oikea vauva!!

Mä olen käyttänyt piikkimattoa iskiaskipuun. En näe mitään syytä miksi se olisi kielletty.
Mä nyt taidan olla liian rento muutenkin kaiken suhteen.. Tai en nyt ihan kaiken.

Viime viikolla oli ru, kaikki hyvin ja poikaolo sai vahvistuksen, poikanen siellä masussa potkii :)

Nopea oli meidänkin ultra jonka kätilö vatsan päältä teki. Miten olet voinut? Ultraus, kuvat käteen ja heihei...
Pääasia tietenkin, että kaikki hyvin pienellä ja tälläinen ultra tarjotaan, mutta kai siitä voisi hieman miellyttävämmän.
Kuvat myös meillä mielestäni huonommat kun np-ultrassa. Ei kuitenkaan aiota mennä yksityiselle tarkempiin kuviin, odotellaan vain että huhtikuu tulisi nopsaan ja nähtäisiin poika livenä :)

Mä olin ehkä odottanut, että ehditään vähän aikaa vain rauhassa katsella sitä pikkuista, kun se potkii siellä masussa. Ihan jokunen minuutti sellaista olisi ollut ihan tarpeeksi. Nyt katsottiin vain yksittäisiä elimiä ja kokonaista vauvaa nähtiin ihan sekunttien vilahduksina. Mutta eipä tunnu itsellekään tuo 4 d juuri nyt ajankohtaiselta, on kuitenkin niin paljon tekemistä nyt muutenkin. Kuulostaa kyllä kivalta tuo, että pääsee ultralla katsomaan neuvolassakin! Mutta enköhän jaksa huhtikuuhun odottaa, nyt kun potkutkin tuntuvat niin hyvin.

Kysyin joskus aiemmassa raskaudessa piikkimaton käytöstä ja ei oo mikää este raskaus. Ei oo kielletty. Ite en kovin pitkälle tai ainakaan enää lopussa edes pystyny olemaan selällään siinä ku maha painoi nii eikä oikein henkeä saanu.

Minä olin tyytyväinen tämänpäiväiseen rakenneultraan. En tosin muuta odottanutkaan, kuin että katsovat rakenteet ja sitten lähdetään. Sehän se tarkoitus oikeastaan onkin! Jos haluaa katsella pientä pidempään, se yksityinen on varmaan oikea ratkaisu. Itse ajattelin sitä hetken, lähinnä siinä tapauksessa, jos sukupuoli ei olisi selvinnyt. Se kuitenkin selvisi tänään, joten en aio mennä 4d-ultraan. Siinähän näkisi pienen tietenkin paljon paremmin, mutta jaksan odotella huhtikuuhun. Poika meille tulossa :-)

Käykää vielä miehittämässä SUKUUPUOLI keskusteluun kumpi on tulossa niin näkee sitten kuinka monta poikaa / tyttöä meidän huhtikuisten ryhmässä syntyy :)

Kirjoittamassa * hah. :D puhelin vääntelee sanoja :D

Näinpä, varmasti monenlaista kokemusta. Kun historia on pelkkiä keskenmenoja niin odottais erilaista otetta lääkäriltä. Muut kättärin lääkärit vaikutti kivoilta siis ihan sen perusteella mitä näin ottavan äitejä vastaan. Mut tää meidän oli just sitä miltä näyttikin kun näin ottavan meitä edeltävän sisään. Hemmetin tiukkailmeinen emäntä, hyvä kun uskalsi kysyä mitään vaikken tosiaan ole arka tai ujo. Eikä meinannut antaa ees kuvia saati kertoa miten siellä masussa meni! Paasas vaan sokereista, että siihen kyllä riitti aikaa.. Piti oikein ite sit sanoa, että mentäskö nyt siihen vauvaan, että oliko siellä kaikki ok. Melkein vituttaa valmiiksi mennä sinne tammikuussa uudestaan. Tokashan lääkäri lopuksi että ens kerralla näkyy sit vielä huonommin - no kiitos nyt siitäkin. Ymmärrän kyllä että kun vauva kasvaa, ei enää nähdä kuin osia.
No se siitä ja sen kestosta :)

Täällä kans yks jolle np-ultra ja neuvolat ollut vaan miellyttävä kokemus! Ehkä senkin takia kun kaikki ollut hyvin ja sydänäänet kuulunut aina. Nyt jänskätetään sit rakenneultraa, joka on kahen viikon päästä :)

Möttönen, sun kokemus kyllä kuulostaa todella tylyltä, että en ihmettele yhtään että vituttaa...Vaikka käynti keskittyi meilläkin tietenkin niihin rakenteisiin, oli kätilö ystävällinen ja antoi monta kuvaa mukaan. Myös yhden kuvan missä poika näkyi kokonaan, kun sattui sellaisen saamaan. Ja mulle kerrottiin kaikki, mitä kätilö siellä näki että siinä mielessä voin olla tyytyväinen. Mä olin NKL:lla. Ultraava kätilö sattui olemaan diabeteshoitaja, että mekin kyllä siinä samalla keskusteltiin ruokavaliosta yms., mutta jäi siitäkin enempi positiivinen kuva.

Joudutko käymään samalla lääkärillä joka kerralla?

Mitä helvettiä ne sokerit sille ultraajalle kuuluu? Keskittyis olennaiseen ja antais neuvolan jengin paasata. :grin

Tökkönen, luulen niin. Samalla varattiin tammikuulle uus aika.. Näin kättärin diabeteshoitajaa siinä ohimennen ja sanoin, että sain satikutia sokereista kun oli kolme ylitystä pariin viikkoon. Di-hoitaja ei pitäny minään, mut sehän onkin niin symppis :) Jospa se tästä, ehkä niillä oli kiire. Kyllä se nyt jotain kertoi mitä näki, ettei se ihan tuppisuuna ollut. Mutta pettymys mikä pettymys.

Huomenna neuvolaan. Saan raskaustodistukset yms samalla.

Onnee Sannnnalle poikalupauksesta :)

Takaisin