Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin oli ru tänään. Toivottiin kovasti poikaa ja oli poikaolo, mutta tyttö tulee :D Ei haittaa koska tärkeintä, kaikki oli hyvin rakenteissa. Kätilö teki koko tutkimuksen, joka oli n. 20-30 minuuttia ehkä. Ei sisätutkimusta!

Viikot on tänään 21+0. Painoarvio 406g.

Mitä mahtaa tarkoittaa AC. se oli mulla 157 (vastaa vko 20+6), onko se päänympärys tai pikkuaivomitta?
FL: 37 (vastaa vko 21+6), FL taitaa olla se reisimitta, sillä kätilö sanoi että jalat on pitkät verrattuna muihin mittoihin.

Ja miksi B-mitassa lukee 47, mitä se tarkoittaa???

Ja istukka edelleen osittain kohdunsuulla, hyvin vähän mutta jos ei siirry niin tulee sektio. Viikolla 30 on kontrolli.

Mulla 20+5 paino arvio oli 384g mitä teillä muilla on ollut? En kyllä tiedä mitä nuo kaikki on. Itsellä niitä ei ole edes merkattu minnekkään.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

No nyt ollaan käyty rakenneultrassa ja kaikki oli kunnossa! Olen niin helpottunut! Ja aivan poikki, hermoilu ottaa voimille. :sleep011

Ultrassa katsottiin tarkkaan kaikki rakenteet ja se oli tosi hyvä, sehän oli tän ultran tarkoituskin. Mutta vähän petyin siihen, että saatiin katsoa pikkuista kokonaisuutena vain lyhyiden vilahdusten ajan. Muuten nähtiin aina vain niitä yksittäisiä kohtia. Ja kuvistakin tuli tosi huonoja. Olin odottanut innolla, että saadaan vähän ihastella vauvaamme, joten olen hiukan pettynyt. Kokonaisuudessa oltiin huoneessa noin 25 min. Mutta kyllähän se on tärkeintä, että tutkittiin tarkaan vauvan terveydentila.

Minä en oikein saanut mitään mittoja. Tai kyllä ultraaja kertoi ne ääneen, mutta en muista niitä enää. Neuvolakorttiin hän kyllä merkkasi tuon B-mitan, joka on 50, mitäköhän se tarkoittaa? Vauva vastasi viikkoja 21+0, vaikka tänään virallisesti rv 20+0. Mutta kuulemma sikiön kasvu on tässä vaiheessa raskautta niin yksilöllistä, ettei tuosta koosta voi enää laskea viikkoja, joten pidän kyllä lasketun ajan ja viikot ennallaan.
Kysyimme myös sukupuolta ja me saadaan POIKA! :happy093

Luulin, ettei minulla ole väliä sukupuolen suhteen, mutta kuitenkin petyin vähän, kun sain tietää sen. Olen heti alusta asti ollut hyvin varma siitä, että saamme pojan, mutta kutenkin juuri sillä hetkellä tuli pieni pettymyksen tunne sekä minulle että miehelleni. Meillä olisi tosi ihana tyttönimikin valmiina. Juuri tästä syystä halusin ehdottomasti tietää sukupuolen etukäteen! Vaikka olin ajatellut, ettei minulla ole mitään väliä sukupuolesta niin sillä hetkellä tuli kuitenkin pieni pettymys ja tämän pettymyksen en olisi todellakaan halunnut synnytyshetkellä! Mutta tämä tunne kesti vain sen pienen hetken ja sen jälkeen aloin tuntea tosi suurta intoa siitä, että me tosiaan saamme pienen pojan! Juuri tämä pikkuinen, joka nyt potkii vatsassani on minun pieni poikani! :Heartred

Täälläkin rakenneultra nyt takana ja kaikki kunnossa. Poika oli toiveissa ja näillä näkymin sellainen olisi myös tulossa, ihanaa! :) Eli se siitä mun vahvasta tyttöfiiliksestä sitten... Vaikka tää raskaus on ollu ihan erilainen ja mahan mallikin on ihan erilainen ku esikoispoikaa odottaessa, ni niin se vaan on poika tämäkin (ainakin melko varmasti).

rondine: Kuulostipa tutulta tuo hetkellinen pettymyksesi poikauutisen jälkeen. Mulla oli tismalleen sama reaktio, kun esikoisen rakenneultrassa sain kuulla odottavani poikaa. Olin salaa toivonut tyttöä ja jotenkin mielessäni jo tuudittautunutkin siihen, että saamme tytön. Kun uutinen sitten olikin toinen, ni kyllähän siitä hetkellinen pettymys seurasi. Mutta kuten sullakin, ni se meni kyllä nopeasti ohi. Ja tällä toisella kierroksellahan mä jo toivoinkin nimenomaan toista poikaa. Pojat on ihania!:)

Tänään neuvola :) saa tietoa kelan tuista ja saa raskaustodistuksen jee ! Saa kohta hakea isompaa asuntoa. :)

Varpunen78: Ihana kuulla sinun kokemuksista. Nyt olen alkanut jo tottumaan ajatukseen, että meille tulee poika ja se tuntuu jotenkin niin luonnolliselta ja oikealta. Eilisen jälkeen päähäni on piirtynyt kuva pienestä n. vuoden ikäisestä pojasta, joka tassuttelee ympäri asuntoa vihreä pyjama päällään. :)

Täällä on muuten monella tosi ihania ultrakuvia. Meidän kuvista tuli ihan suttuisia ja ne on otettu tosi huonolla hetkellä. Katselen mieluummin noita np-ultran kuvia. Olen nyt vähän alkanut miettiä 4d-ultraa. Onko kukaan muu miettinyt sitä? Tuntuu, että saimme vain muutaman sekunnin vilkaista pikkuista kokonaisuutena ja huhtikuuhun on nyt niin kovin pitkä aika.

• Tykkään
Reaktiot: P_K
Minullakin tuli huonoja kuvia ja olen miettinyt 4d ultraa. Minkähän hintainen se olisi?

rv 21 +++

Reilu viikko sitten maanantaitan olikin jo 20 viikon ultra ja pienellä oli kaikki kunnossa,
En edes tosin osannut odottaa että mitään kummempaa löytyisi.
Olin jokseenkin niin varma ko toinen on ollut niin riehakas persoona ettei ole kehityksessä ongelmia, Oikeassa olin.

Mulla on kanssa istukka edessä ja oon tuntenut liikkeet viikolta 12 saakka, ja mies on kanssa tuntenut ulos päin jo öö 3 viikkoa ainaski liikkeitä. Ei se istukka edessä kaikkea vaimenna.
Toki sanoivat että mulla koko tekee sen et lapsikin on niin tossa pinnalla että siksi tuntuu niin hyvin.

Tyttö olo tosin kaadettiin, Masussa näytti köllöttelevän pienen pieneni pojan alku.
Joten poikavalta kasvaa tässä perheessä. :D
Nimipohdinta alotettu, ja tajusin että tytöllehän mulla olikin jo nimi valmiina, mutta ei ei pojalle!
En saa siis näillä näkymin mun ihanaa toive toistanimeä vieläkään käyttöön, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa.

Saatiin myös lähete viikoille 36 synnytystapa arvioon. Aikasempi ko tuli sektiolla.

Seuraavana päivänä oli neukkari lääkäri ja todella suppeat tutkimukset.
Kysy ootko ottanut painon ja verenpaineen jo ite,
- Ööö en ole.
- No otetaan sitten

* Paineet ok,
* Painoa oli tullut alkuraskaudesta se liki 6kg
Aika hurjalla vauhdilla painoa kertyy. Tosin lähtöpaino oli sen 52kg ja pituutta 168 joten niin.
Mut huh. Täytyy alkaa vähä tarkkaileen ruokaviotaki, olihan noita herkuttelu kausia.
turvotusta on alkanut nyt jo tulemaan, joka ei todellakaan olis odotettavaa viel näillä viikoilla

* Sf- mitta, (laitan sen tänne ko löydän neukkari kortin!)
* Kurkkas jalkojen väliin ja totes et kaikki ok.
Aika ei kestänyt kymmentäkään minuuttia..
Pissan kävin sitte its tsekkaan, kunnossa oli nytte,
+ sain mä numeron mistä varata fyssarin jos selkä alkaa kiukuttelemaan, tämäkin kun itse kysyin tarviinko lähetteen.

Eikö ne limppu ole sulle aiemmin todistusta antanut? Mä sain heti ku 12 vkoa oli täys.

Suski sun neukkuterkka ei o sit tiennyt että voi sen kirjottaa.
Mä en ees pyytänyt. Kysyi vain haluanko sen jos halutaan isompaa asuntoa hakea.

Kelajutut sit myöhemmin tietty.

Tänään oli rakenneultra ja kaikki on hyvin! Mun veikkaus osui oikeaan, ja tyttöä lupailivat 99% varmuudella. Ihanaa <3 Että voi ihminen olla onnellinen!

Istukka vaan oli kovin alhaalla, saatiin vklle 31 kontrolliaika. Jos ei lähde nousemaan niin sektio edessä... mutta ei kuulemma kannata stressata, yleensä se nousee hyvin. Vähän jäi kuitenkin kummittelemaan... mutta pääasia että rinsessalla kaikki hyvin!

Raskaustodistus annetaan kun raskaus on kestänyt 154 päivää. Itse laitoin jo kelaan tänään kaikki laput. vähän ajoissa mutta eipä siitä haittaa ole:)

Asuntoa varten sen saa aiemmin. Ymmärsin että sitä varten sitä myös kaipailit.

Noo eipä sitä olis aikasemmin tarvinnu :)

rondine ja limppu: Me saatiin kans tosi huonoja ja suttuisia rakenneultrakuvia ja mieli tekis tosiaan mennä vielä 4D-ultraan yksityiselle. Esikoista odottaessa kävin 4D:ssä Femedassa Bruno Cacciatorella eikä se muistaakseni mikään ihan järkyttävän pahan hintainen ollu. Näin tosin siitä käynnistä jälkeenpäin painajaisia, ku olin näkevinäni pojalla huulihalkion. Cacciatore sai vakuutella mulle moneen kertaan, että "Ei, hyvä rouva, se ei ole huulihalkio. Se on pelkkä ryppy, kun vauvalla on vielä niin vähän rasvaa ihonsa alla.". Ja siitä huolimatta epäusko jäi. Oli vissiin vähän liiankin tarkkoja kuvia vielä keskeneräisestä tekeleestä. :) Ei ollu pojalla mitään huulihalkiota.

Mä Varpunen oon huijanut näköjään sua, mulla huomenna vasta rakenneultra. :grin
Taisin sekoittaa päivämäärän koiran synttäriin. Ne oli eilen. :grin

mulla kuuden viikon päästä neuvola lääkäri ja nykyään sielä on ultraus laite niin jospa sais seen ultraamaan. Jos ei niin sitten kyllä luultavasti 4d uktraan menen. Tänään neuvolassa oli sf mitta 20. Viikkoja nyt 21+6 :)

Tuntuu hassulta, että joillain on niin harvoin neuvola ja ultrakäyntejä. Mä oon käynyt vähintään kerran kuussa neuvolassa, aina ultraavat ja saa kuvat mukaan :) kerrankin jotain hyötyä pikkupaikkakunalla asumisesta :D

Ja mekään ei tänään saatu rakenneultrasta kovin hyviä kuvia, parempia on saatu nauvolasta... jospas sit 2vk päästä sais taas neuvolasta hyvän kuvan :) ultraava kätilö oli ihan mukava, mutta kiire tuntui olevan..

Takaisin