Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää loppuraskaus on vaan luulosairaan kulta-aikaa vaikka kuinka olis kolmas tulossa...kun ei tää oo mitään sarjatuotantoa. :-) kiitti tsempeistä! <3

Neuvola 39+5 takana. Th varma et tulee vklna syntymään. Kaikki kontrollit ok, paino tippunut. Ens vkolle varattiin viä varuiksi aika ja samalla saan lähetteen äippäpolille käynnistykseen jos ei oo alkanu tapahtumaan siihen mennessä..

Vihdoin totta, toi alapaine on aika korkea tossa neuvola mittauksessa. Ihme ettei ne laita lähetettä etiäpäin, kun just korkea alapaine on vahingollinen istukan toiminnalle. Tai näin mulle sanottiin kun kerran paineet olit 114/91. Toivottavasti kotimittaukset on normaalit. Eikä ollu tarkoitus pelotella.

Neuvola 39+1 käyty.
Paineet, paino, sf-mitta - kaikki kohdallaan.
Vauva kiinnittyny kokonaan, ja neuvolatäti epäili et ens viikon 40+2 käynti tullaan peruuttamaan, koska lapsi on syntynyt sitä ennen.. Noh, mut saa nähdä. En liikaa aattele asiaa, etten sit pety.

Juu, tiedostan, että alapainelukema on korkea. Mutta eipä hätää, oon muutenkin äitiyspolilla vieraillut tiuhaan, ja siellähän kaikki mahdollinen tutkitaan tarkkaan.

Oon kärsiny vuosikaudet jonkinasteisesta lääkärikammosta, edes synnytys ei juurikaan jännitä. Mun ei tarvitse kuin istua jonnekin neuvolan tai terveysaseman aulaan, kun pulssi jo alkaa hakata tulevien tuttujenkin tutkimusten takia Mun "neuvolapaineet" tiedostetaan kyllä. Useinkin pulssi hakkaa päälle sataa rr-mittauksessa, vaikka olisin ihan rauhassa jo istunutkin hyvän aikaa. Joskus, kun mittaillaan käynnin päätteeksi huomattavasti rentoutuneemmassa tilassa, niin ihmeellisesti paineet laskee selvästi alemmas! Syksyn ekalla neuvolakäynnillä en yhtään tajunnu, että siellä heti alettaisi mitään mittailemaan, niin kappas, siinä mielentilassa sain erinomaiset arvot.

Nytkin otin kolme mittausta tässä kotona. Keskiarvoksi sain 127/81. Ja näillä nurkilla ne onkin pari kuukautta pyöriny. Koskaan mulla ei nää rr-arvot ole laskenut vastaavasti liian alas. Mutta jatketaan mittauksia...

Fashionhunny, mulla ainakin manipuloinnin jälkeen supisteli ja jomotteli, oli myös auennut hieman lisää paikat silloin ennen käynnistystä.

Mut en usko että muuta tekee kun hiukka just jomottelee. Luulen et vauvat tulee kun ne on valmiita jollei sit tosissaan käynnistetä. My loss...:-)

Mulla alkoi synnytys supistukset heti, mutta tais olla jo alkamassa muutenkin ilman kopelointia. :D

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Eilen neuvolassa, 38+0. Kaikki hyvin, paino oli noussut edeltävän kerran tasolle (viimeksi laskenut hiukan), joten aika samoissa junnaa. Vatsa kyllä kasvanut, ja th antoi käsikopeloinnin jälkeen painoarvioksi 3,2 kg :)
Tällä kertaa totesi myös pään kiinnittyneen, joten periaatteessa kai oltaisiin valmiita lähtöön. Niin hyvin sujuu kuitenkin vielä yhteiselo, joten en usko että vauvalla on vielä kiire ulos.

Tänää neuvola ja tytyn paino oli jo päälle 3700g! Puolikiloa oli tullut viikossa:) Muutenkin kaikki oli hyvin ja saatiin paljon kaikkia esitteitä yms kun oli ensimmäinen lastenneuvola!:)

Neuvola 39+1. Th ei löytänyt vauvan päätä, kysyi uskoinko vauvan kääntyneen. Haki ultran, etsi ja etsi... Vedin housuja alaspäin ja tadaa, vauvan pää on tosi alhaalla. Th sanoi että voi synnytys mennä nopeastikin, mutta sitä koska alkaa ei osannut veikata.
Olo edelleen niin oireeton, että itse veikkaan edelleen vappua tai toukokuun alkua.

Rv 40+2 viimeinen neuvola käyty.
Kaikki niinku pitääkin. Vauva liikenteessä sydänääniä kuunnellessa ni saatiin kunnon sykkeet aikaseksi.
Pää niin kiinni ku voi olla, ollu kyl jo ainaki viikon mut ei mitää merkkejä et alkas syntyyn..
Terkka epäili sellasta reilua 3,5kg vauvaa, saa sitten nähdä kun päättää poistua. Mulle kelpais jo, en välittäs pakertaa yli nelikilosta..

Komppaan sua, Suski.81. Muakin alkaa kohta hirvittää, minkä kokoinen vauva on tulossa. Ensikertalaisena ei huvittaisi pusertaa mitään jättivauvaa! Mulla nyt viikkoja 39. Viikko sitten tiistaina tehtiin viimeksi painoarviota, silloin 3383g, ja lähiaikoina vauva onkin kasvanu reipasta viikkovauhtia, joten olettaisin nykyarvion olevan 3600g kieppeillä. Ens tiistaina kontrolli. Voi kun syntyisi ennen sitä!!! Terkka epäili, että silloin aletaan miettiä jo käynnistystä, koska olen raskausdiabeetikko, vauva jo hyvän kokoinen, kohdunsuu pehmentynyt ja lisäksi pää panautunu alas. En olisi kyllä käynnistyksestä innoissani, mutta toisaalta, jos ei ole tiistaihin mennessä syntyny, niin melkein jo vaadin, että nyt hommaan vauhtia. Inhottaa vaan, että sit, jos painoarvio olisi jo jotain 3800g luokkaa ja mut ohjataan vaan kotiin jatkamaan odottelua...

Vihdoin totta, mulla kanssa radi (ruokavalio hoitonen) ja th sano joskus et jos menee yli la nii käynnistetään. No nyt 40+6 ja edelleen odotellaan. Ens vkolla viimeistään käynnistys kun 42 täynnä. Mulle annettiin lääkäri neuvolassa painoarvioksi sillon 3200g ja syntymäpainoarvio oli 3800g.... Toivoisin vaan et tulis ennen ens vkoa.

Minä en oo kertaakaan vielä saanut minkäänlaista painoarviota.. jännä miten vaihtelee nämä käytännöt..

Asla: se 3,5kg oli vaan sen terkan heitto vatsan koon perusteella.. Ei suoranainen arvio. Ainoan kunnon arvion oon saanu lääkärikäynnillä, sillon oli 2,5kg, mut siitä jotain kuukausi aikaa..

Meillä on nyt ollu viikon kotiin pääsyn jälkeen paljon menoa. 2 sairaala käyntiä vieripolilla ja 2 neuvolakäyntiä. Nyt alkuun on ilmeisesti neuvola 2kertaa/ viikko. Hyvin poika kasvaa viikko sitten sairaalasta lähtöpaino tasan 2kg ja eilen 5g vaille 2,3kg. 300g/viikko. Lääkäriinki törmäsin viime viikolla ja sanoi että on hyvä, että otettiin kasvamaan ulos :) Ja siltä se näyttää kun kasvaa niin vauhdikkaasti ulkona. Vähän vaan meinaa väsyttää tämä 3n tunnin välein vauvan herättäminen syömään.

Kiva kuulla teistä mamai. Hyvin lähteny pojalla paino nousuun :) Mitä teillä tumattiin vaunutteluohjeeksi? Minä en näköjään välttämättä herää herätyskelloon yöllä, en vaikka olis mitä ja missä. Joku saisi kongilla pumauttaa korvan juuressa, että älyäisin. Tyttö puklaili paljonjoten painon nousu oli kovin hidasta. Nyt on puklailu rauhoittunut, joten jospa painokin lähtisi nyt parempaan nousuun.

Tänään käytiin neuvolassa ja verikokeissa :) tytöllä ikää nyt 15vrk ja paino oli noussut hienosti, jo 3340g ja pituus 50,2cm! <3 ja tällä mammalla on enää reilu kilo lähtöpainoon! Ja se kaikki on kyllä tisseissä. Melkonen pamela andersson fiilis! :D näin pienelle tissittömälle ihmiselle tää on kyllä jännä kokemus

Takaisin