Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
`Tosiaan voi käydä noin kuin Lillukalla kävi. Ikinä ei voi tietää!

Mulla oli se, sain antibioottia synnytyksen ajan eikä vauvalle tullut mitään. Mulla testattiin vasta käynnistyksen yhteydessä.

Eilen 38+1 ja vauva tipahtanu käyriltä. 2,17 painoarvio (2viikkoa sitten ihan sama) ja maanantaina käynnistys ballonkilla. Perjantaina käyrälle. Kohta päääsen tunninvälein vessassa ramppaamisesta eroon!!! jee!! Paikat sentin auki.

Taas yks turha neuvolakäynti takana 38+6... nojoo sain sentää vauvan painoarvion, 3,1kg. Vähän käyrän alla, mut aivan jees kun tää mammakin on yhen sortin hobitti. Istukka kuulemma kalkkeutuu hyvää vauhtia ja lapsivesi vähissä, et ei pitäs yli mennä. Toivossa on hyvä elää... meikäläisen olot sai taas taputtelut selkään ja tsempin toivotukset. No sain mä sentää illaks panacodin mukaan :D sydänäänet th unohti kuunnella. Hups sanoi hän, kyllä siellä sydän kuulemma kuitenkin sykki ultratessa.

Jena, mulla todettiin strepokokki-g viikko sitten, ehdin kyllä siis syödä antibioottikuurin hyvissä ajoin (nyt rv 38+1). Jos alkaa synnytys sulla jo pian käynnistymään niin eiköhän ne laita suoneen antibioottia sitten.

Niin eiköhän ne laita tipan sit. Panikoin vaan sitä, että kerkeenkö mennä saikulle tarpeeks ajoissa, että se antibiootti kerkee vaikuttaa.. viime synnytyksessä kerkesin olla reilun tunnin sairaalassa kun vauva oli jo pihalla.. neuvolasta ei tullu muuta neuvoa ku et jos vedet menee, niin sit suht nopeesti sairaalaan... epäilyttää vaan ja pelottaa!! Netistä en mitään kunnon vastausta tuohon löytänyt.. jotkut sanoo et pitäs saada antibiootti 4 tuntii ennen synnytystä...... ?!:confused: tiiä sit mikä on totta, ehkä mää vaan soitan huomenna äippäpolille ja kysyn, jos saisin silleen jonkinlaisen mielenrauhan :)

Tänään ne just sanoi että strepto b tulos on vaan viikon voimassa. Siks multa otettiin se uudestaan... ehtii kuulemma ihan hyvin antaa ab ja jos ei ehdi niin seuraavat vaan tarkemmin.

Ehkä mä sit lopetan tän panikoimisen ja luotan siihen et kaikki menee hyvin. Ei oikeesti koskaan pitäis rueta lukemaan noita muita keskustelupalstoja.. niistä ei saa muuta ku pahan mielen!

Mulle antoivat antibiootin ja ehtivät hyvin antaa sitä ennen vauvan syntymää. Vauvaa myös seurattiin tarkemmin syntymän jälkeen, että varmasti ei olis tullut mitään tulehduksia. Seurasivat kummankin tulehdusarvoja. Sen verran yleinen ''vaiva'' että osaavat kyllä hoitaa homman:)

Huh, miten helpottavaa kuulla pookkana :) varmasti osaavat kyllä hommansa, aina sitä vaan ajattelee ensimmäisenä kaikkein pahinta.

Mulle taas sanottiin, että streptokokki-g:ssä ei tuu tippaa ja antibioottia O_O Eilen, b:ssä ois tullu.

Virtsanäyte ok, vauvan liikkeet ok, sykkeet ok, vauvan asento ok, verensokerit ok, verenpaine vähän kysymysmerkki. Seurailen sitä nyt kotimittauksilla, kun viimeksi yllättävän korkealla, tosin muutenkin mulla on ns. neuvolapaineet lähes aina, vaikka kuinka luulee olevansa rentona...

Vauvan painoarvio oli rv. 37+4 3383g, elikkä hyvän kokoiselta vaikuttaa ja saisi tosiaan alkaa jo kohta puoliin tulemaan...

Kirjoitetaan nyt "kevennyksenä" sellainen pikku juttu eiliseltä. Tuli nimittäin käytyä sairaalassa -tosin ei oman tilanteeni takia, vaan veljen. Hänellä oli nimittäin töissään käsi joutunut sirkkeliin, auts! Mentiin sitten ensiapuun veljen luo. Ennen kuin veli löytyi, sitä hetki harhailtiin ja pälyiltiin, että keltä voisi kysyä neuvoa. Tuli sellainen olo, että kohta sitä joku tulee jo johdattamaan mua synnytysosastolle päin, kun ison mahan ja miehen kanssa siellä pyöritään poissa olevan näköisenä. Hoitajankin kanssa naureskeltiin, että synnärihän olis tuossa ihan ensiavun yläkerrassa, että olisihan tämän synnytyksenkin voinut hoitaa siinä samalla kertaa, eipä olisi ollut pitkä matka...

Eipä synnytys sitten käynnistynyt siellä ensiavussa ollessa, vaikka sinne lähtiessä kyllä kieltämättä oli erilaisia tuntemuksia vatsanpohjassa. No, ehkäpä vauva oli vain hermostunut enonsa puolesta...

Siellä about 155/100. En kyllä itte ole huolissani, kun omat kotimittaukset ollu jatkuvasti 130/85 ja 120/70 välillä, ja neuvolassakin saan yleensä edes siedettäviä tuloksia. Mun käskettiin seurailla kotona parin päivän välein ja soittamaan, jos niissä tulee muutosta. Sikäli pelkästään lievästi kohonneet verenpaineet ei ole paha juttu, ellei sitten mukana ole kovaa päänsärkyä, näköhäiriöitä ja vatsan polttelua ja voimakasta painon nousua. Silloinhan kannattaa olla nopeasti yhteydessä neuvolaan tai lääkäriin, koska kyseessä voi olla raskausmyrkytys. Mutta luulis, että jos pelkissä verenpaineissa olis huolta, niin tekkari kyllä laittaisi lähetteen jatkotutkimuksiin...

I know. Mulla oli edellisessä raskaudessa myrkytys niin siksi olen vähän luulosairas. Mulla oli 122/90 ja istuma-asennossa 5minsan levolla kun kotona levossa ollu 116/73 luokkaa. Harmittaa vaan kun mulla ei mitään varsinaisia turvotuksia nyt eikä proteiinia lainkaan niin turha huoli. Sanoi että huono unikin nostaa paineita. Viimeksi oli ihan toinen juttu kun turvotus, protskut ja kaikki vuorokaudivirtsakeräilyt sun muut... Sitä vaan huolestuu kun sen ln kertaalleen kokenu ja myös tiefän tapauksen jossa edennyt HELPiin asti. :-(

Nuo paineet vaikuttaa matalilta! Tuo alapaine, joka oli 90, on sekin vain ihan lievästi koholla. Kun olet kerran raskausmyrkytyksen kokenut, niin luota omiin tuntemuksiisi! Jos alkaa vointi epäilyttää, niin heti soittoa neuvolaan! Ei mun mielestä kannata tuollaisista verenpaineista olla yhtään huolissaan. Kun kerran kaikki arvot olleet muuten hyviä, niin ei pitäisi olla huolta. Kyllä ne testit kertoo, jos jotain voisi olla pielessä! Tsemppiä ja yritä ottaa rennosti :)

Takaisin