Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sannnnna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla laski alimmillaan 120. Pari viikkoa sitten oli pompannut johonkin 136. Ilman mitään lisärautaa. Terkka sanoi että nousee raskauden lopussa.
Raskauden alussa taisi olla 133.

Nyt on ultrassa käyty, kokoarvio oli 3360g, muutenkin kaikki arvot ja sykkeet ym. kunnossa. Kanavaa jäljellä 2,5 cm ja sormenpäälle auki, mut vauva olikin nyt sit pyörähtäny ylös-alas. On siis ollu raivotarjonnassa koko ajan, mut nyt olikin perätilassa. Ens viikolle (rv38) on seuraava ultra ja sit yrittävät kääntää, jos ei ole itse kääntynyt takas, toivottavasti olisi... vettä ja tilaa on kuulemma vielä, ettei se mikään mahdottomuus olis, et kääntyis ittekseen.

No johan on tehnyt tempun viime metreillä! Toivottavasti kääntyy itsekseen vielä menosuuntaan. :)

Taidanpa minäkin liittyä keskusteluun... Radin takia käyty nyt kahden viikon välein äitiyspolilla tutkittavana. Torstaina 36+0 kohdunkaula lyhentynyt 2 cm:iin ja kohdunsuu auki sormenpään verran. Painoarvio tasan 3000g. Reilu kahdessa viikossa tullu lisää 700g!!! (Mulla taas pariin kuukauteen ei juurikaan mitään) Kasvu kyllä muuten siinä keskikäyrällä tai himpun verran sen päällä. Huomioitavaa on se, että vauvan vatsanympärys kasvaa käyrillä noususuuntaan, eli on kyllä käyrillä, mutta koko ajan lähestyy sitä yläkäyrää :/

Kovasti oon tsempannu tämän ruokalvalion kanssa. Ilkeetä tekee, kun oikeen mitään herkkuja ei saa syödä, vaikka niiiiin mieli tekis kaikenlaista... Oon muutenkin niin ruuan ystävä, mutta nyt joutuu aika tarkkaan laskemaan, mitä voi minkäkin kanssa suuhunsa laittaa. Rakkaista hedelmistäkin olen luopunut lähes kokonaan hedelmäsokerin takia. Plääh! Mä niin toivon, että itsekuri vielä kestää loppuajan, eikä vauvalle koidu ikävyyksiä. Saa kyllä pikkuinen muutenkin tulla mieluusti parin viikon päästä, vaikka jo ennen sitä, kun kohta on täysiaikainen ja muutenkin jo hyvän kokoinen!

Mutta, kun synnytys on ohi ja (toivottavasti) verensokeriarvot kunnossa meillä molemmilla, niin mä niin suon itselleni kunnon herkkuhetken!

Terveisiä kättäriltä taas! 39+1 tänään ja uutiset oli seuraavanlaiset: tiukasti kiinni, tiukkaa kudosta, täysin kypsymätön kohdunkaula 2,5 cm... eli ei merkkejäkään ulostulosta. Perjantaina osastolle ja aloitetaan kypsyttely. Voi mennä kuulemma päiviä ja kotiin ei lähdetä ennen kuin vauva on sylissä. Vauvan painoarvio 3900 g. Lohduttivat, että ihan normaalikokoinen vauva.. Oma paino oli taas tippunut, peräti -1,5 kg raskauden aikana :D. Sokerit tosi hyvällä tasolla. *huoh* Ajattelen, että hyvä kun käynnistetään, mutta alkoihan tuo jännittämään. Kuulemma voi tulla pitkä ja pitkästyttävä keikka.
Eli mm. Tökkönen, antaa tulla listaa miten varautua tulevaan viikonloppuun :) (kantsiiko ottaa omaa naposteltavaa mukaan?)

Kiva kun nyt on ton tutkimuksen jäljiltä paikat kipeenä.. lääkäri ja kandi molemmat paineli ja tökki sormilla..

Padi mukaan ja netflix ja viaplay käyttöön. Tai e-kirjapalvelu (elisa) niin ei tarvii ottaa koko kirjastoa mukaan :)

Hieno homma, Möttönen! Tsemppiä kypsyttelyyn, toivotaan ettei tarvii kauhean kauaa siellä tylsistyä. Ilman vauvaa se osastolla oleminen on varmasti kuolettavan pitkästyttävää...

Joo, tabletti ja kirja oli mulla viihdykkeet. Aika monta suklaapatukkaa ja irtareita oli myös :-) Osastolla ei tosiaan enää saa käydä ite jääkaapilla, joten hyvä olla omaa naposteltavaakin. Ei siellä nyt varsinaisesti nälkä pääse tulemaan, mutta multa kiellettiin jossain vaiheessa syöminen, kun ballonki oli tullut ulos, sektioriskin vuoksi. Siinä kohtaa suklaapatukoista oli iloa, niitä sai vielä aluksi syödä. Lopulta synnärillä sain sitten enää mehukeittoa.

Kiitti vinkistä :) Aattelinkin, että kyllä jotain naposteltavaa on oltava. Pitää salassa napsia herkkuja ;) Ei vaan kai se pitää koittaa ottaa jotain sellasta ettei sokerit räjähdä...
Mietin, että miten se oli kun meen 4. krs, niin eiks se ollu just se johon mennään synnyttämään ja sen jälkeen siirrytään synnyttäneiden kerrokseen? Mies varmaan saa mennä ja tulla miten lystää?
Mites sen balonkin kanssa, ei vissiin paljon liikuta osastolta?

Sieltä nelosesta siirrytään sitten hissiaulan toiselle puolelle synnärille, olisko ollut osasto 14. Ja kyllä siellä nelosellakin oli tukihenkilöitä mukana, oman miehen tilasin paikalle vasta synnärille kun oli kunnon supparit. Se odottelu kun on itellekin tylsää niin sen voi kertoa sadalla miehen kohdalla... Ja siis ballongin kanssa saa liikkua, olisin saanut käydä kotonakin mutta on se aika ikävän tuntuista sen kanssa liikkua, joten jäin siksi kättärille. Sieltä tulee se "piuha" ulos reiteen kiinni ja kiristää silleen ikävästi. Mutta ramppasin siis portaita ylösalas ja kävin kahviossa ja uloskin olisi voinut mennä, silloin vaan oli se räntäsade niin ei napannut...

Synnärille mies voi tulla milloin vaan, kuten myös lapsivuodeosastolle, muistaakseni kympin maissa pitää poistua, jos ei ole perhehuonetta. Sieltä ei voi mies käydä töissä, mutta esim. kaupassa ja asioilla kyllä. Oli esikoisen kohdalla tosi kiva kun saatiin se, kun oli sektio takana. Mutta ne kätilöt siellä lapsivuodeosastoilla hoitaa ja auttaa kyllä tosi kivasti, ja melkein mitä vaan voi niiltä pyytää! Tsemppiä paljon Möttönen, muista myös nauttia niistä hetkistä, nyt jo haikeena ajattelen kättäriä ja ensi hetkiö pojan kanssa siellä, ja synnytystäkin :-)

Tusen tack Tökkönen! Sain vähän paremman kuvan nyt. On niin uutta ja jännää edessä. Tällä hetkellä ainakin tuntuu, että mies saa luvan tulla viihdyttämään sinne ja jakamaan tylsyyden. Muutenhan se vaan nauttis olostaan kotona :D
Jännä kun fiilikset menee ihan vuoristorataa, ollaan niin jännän edellä. Perhehuonetta ei olla ajateltu edes pyytää niin saa mies käydä töissä ja salilla normaalisti kunnes kotiudutaan ja aloittaa isyysloman.
Pitää kyllä nauttia ja muistaa jokainen hetki mitä tässä matkalla tulee.

Möttönen, mulla oli kaulaa jäljellä just 2,5cm ja paikat hieman pehmeät, kun alettiin käynnistämään. Yksi päivä meni käynnistyksessä ja seuraavana päivänä klo 11 oli vauveli ulkona:) Se käynnistyksen kesto on kovin kiinni siitä miten keho reagoi käynnistykseen eli siinä ei välttämättä mene päiväkausia. Suosittelen lämpimästi sitten kävelylenkkejä pitkin sairaalaa, sillä se autto mulla ainakin niiden supistusten voimistamisessa. Kohta sulla on kumminkin oman nyytti sylkyssä!:cat:

Joo liikkuminen voimisti mullakin supistuksia. Toisaalta ei kannata liikaa pingottaa, välillä rentoutuminenkin voi auttaa. Onneksi siinä pakostakin joutuu lepäämään käyrillä aina välillä!

Jes, loistava uutinen :D
Järkeilin just eilen, että kun yleensä reagoin hyvin lääkkeisiin, niin josko nytkin.
Ette tiedäkään miten arvokkaita olette kun jaatte tietoa ja kokemuksia. Oon varmaan taantunut teini-ikäiseksi kun ajattelen kaiken worst casen kautta :) vaikka toki tiedän että kokemuksia on yhtä monta kuin kertojaa eikä noihin mitään sääntöjä ole.

Tai sitte ramppaa kolme päivää eikä se auta ku vitutuskäyrän nostoon ja saamaan pohkeet kramppiin. Mulla sentti auki, pehmeä ja 2,5 jäljellä ja 3 vuorokautta käynnistettiin. lääkkeillä ja ballongilla. Lopputulemana se sektio mitä olisin alunperinkin tahtonu ja 300euron lasku kun se hemmetin polimaksu osastopäivien lisäksi...

Onneks kaikilla ei mee yhtä pitkän kaavan nukaan!

Tänään oltu neuvolalääkärissä. Vähän auki mut kaulaa 3cm. Lääkäri arveli että tulee laskettuun mennessä, itse olen vähän skeptinen kun aina mennyt yli. Painonyt sen 3000g ja loppuarvio 3700g. Siinäkin asennoidun 4000g lopputulemaan . Miten nyt muka menisi erilailla kun ennen...? Noh...luonto yksin tietää.

Apua, sain vasta tänään tietää (39+1), että mulla on se b-streptokokki positiivinen ja nyt oon ihan paniikissa sen takia!! :sad001
Oliko kellään muulla sitä?

Pelottaa jos en kerkeekkään saada antibioottia tarpeeks ajoissa kun meen synnyttämään.. kun oli tuo ensimmäinenkin synnytys niin kovin nopea...:eek:

Takaisin