Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miulla oli perjantaina neuvola, hb oli tippunu 144 -> 127 ja pissassa leukkarit plussalla mutta olin just pari päivää aikasemmi vieny näytteen labraan ni ei mitää tulehdusta ja viljely oli ollu ok. Sf-mitta oli keskikäyrällä ja pikkusen syke oli n. 140. Käytii noita kela-asioita läpi ja muutenkin oli jotenkin kivoin neuvolakäynti mitä käynyt. Lääkäri varattii vielä ensiviikolle ja viimoinen neuvolakäynti olisi huhtikuun alussa.
Sitten onkin muutto ja uuteen neuvolaan pitäisi mennä, ääk ! ( entä jos tää uus neuvola ja th ei ookka yhtää kiva..) :grin
Nii ja sokerirasitukseen pitäs kans aika varata et kerkeis sen lappeenrannassa käymää.. :confused:

Satsuma, mä en tiedä onko lisäraudasta muuta "haittaa", mutta sivuvaikutuksenahan sillä saattaa olla voimakaskin ummetus. Siksi sitä ei ihan syyttä suotta varmaan kannata ottaa.

No nyt on meilläkin rt takana ja siellä se pieni nyrkkeili kovasti :) . Kaikki oli pienellä hyvin, tosin kohtuun on taas ilmestynyt hematooma jonka pitäisi tulla pois sieltä piakoin.

Rakenneultra takana viikkoja 20+6, terve, siro ja pitkä tyttö siellä meille vilkutteli monttu auki <3 :grin Kätilö oli tosi mukava mutta olin huoneessa 10 minuuttia ja se oli siinä, ei siis kaduta yhtään yksityisellä käynti jossa pikkusta tutkittiin yli tunti...

Oho pauski, sullapa oli tosiaan nopeasti ultra ohi o_O Hyvä että kävit siellä yksityiselläkin siis!

Kaikki perus jutut katto, mitat, sydämmen, munuaiset, aivot, mahalaukun.. Hetken vilkas aina ja sano et normaalilta näyttää. Esim yksityisellä setä tutkaili sydäntä pelkästään 20min. Jäi kyllä paskamaku suuhun tosta ultrasta... Kaikki kuitenkin näytti olevan hyvin. Ja onneksi tosiaan siellä yksityisellä käytiin aiemmin, muuten olis lähteny valitus perässä...

Eilen kirjoitinkin tuonne painoarvio-puolelle rakenneultrasta. Kaikki oli siis hyvin, mutta kaikkea (sydämen virtauksia) ei saatu tutkittua. Ultrausaikaa oli muuten varattu tasan puoli tuntia ja kirjaimellisesti meidät heitettiin ulos, koska aika loppui (alussa oli vielä muutaman minuutin jutustelutuokio). Itse ultraukseen aikaa meni siis 20-25min. Saattaa olla, että tuo ajan loppuminen oli yksi syy, miksei kaikkea ehditty katsomaan. Kun ilmoittauduin, niin kysyin paljonko aikaa on varattu ja ihmettelin ääneen, että riittääkö puoli tuntia. Vastaanottovirkailija totesi, että kaipa se sitten riittää. No itseäni ei niin hirveästi harmita, koska seuraava aika on myös puoli tuntia ja josko sitten se sukupuolikin selviäisi ;) Emme myöskään saaneet yhtäkään ultrakuvaa mukaamme, enkä tajunnut edes pyytää, kun tuli kiire poistua. Seuraava ultrattava odotti oven takana.

Muutenkin raskausaika on ollut minulle henkisesti aika rankka, koska olen pelännyt keskenmenoa, sikiön vammaisuutta jne. Ikääkin minulla on jo kohta 38v ja odotan nyt ensimmäistä. "Entisessä elämässä" tuli alkuraskauden keskenmeno parin vuoden yrittämisen jälkeen. Onneksi nyt pikku hiljaa alkaa luottamus kasvamaan, että kaikki menee hyvin.

åke: Niin vai joudunko juurikin ajanloppumisen vuoksi menemään uusiksi. Tai ainakin osittain siksi.

Mutta joo, tuli kyllä aika hätäinen fiilis, vaikkakin henkilökunta oli muuten ihan ystävällistä.

Joo, sekä pauskille että Zhassalle mäkin suosittelen, että laitatte palautetta. Ei siis mitään haukkumajuttua, vaan ihan asiallisesti ilmaisee tyytymättömyytensä ja perustelee sen faktoin. Eihän se nyt siihen harmitukseen auta, mutta onpahan ilmaissut mielipiteensä, jospa muuttaisivat vähän käytäntöjään ajan varaamisten suhteen.

Viime torstaina oli rakenneultra täällä Espanjassa ja ainoa harmituksen aihe oli se, että laitteet eli kuvan laatu oli huomattavasti heikommat kuin Suomessa Terveystalossa, jossa kävin ekassa ultrassa. Aikaa käyttivät kyllä ja tutkivat ihan rauhassa kaiken ja ehtivät jutustella ja vitsaillakin. Näyttää siltä, että isä saa toivomasa pojan ja kaikki oli hyvin :)

Mulla aika rakenneultraan pe 21.3. Sitten viikkoja 21+6. Aika on äitiyspolille, kun todettiin tosiaan tuo krooninen suolistosairaus.

Eka raskaudessa lääkäri (erikoislääkäri) katsoi rakenteet 10 min ja kaikki oli ok. Eipä siinä paljon katseltu mutta naurettiin vaan miehen kanssa että kai siellä kaikki oli ok! :)

Meillä kesti 40 min ja oli unohtanu,että katsoiko huulihalkion mahdollisuutta ja tokas et takasin vaa että hän saa mielenrauhan. Eli ei ainakaan porissa ole turhaa kiirettä pitäneet :) Olisin kyllä ihmetelly jos 10 min kaikki ehtiny kattoa ja hoitaa...

Me oltiin kans viimeiset sille päivälle joten kätilöllä oli aikaa. Jäi esimerkiksi masua tuijottelemaan kun kaveri päätti syödä juuri sillä hetkellä. Katsoi että maha tyhjeni kunnolla. En edes huomannut katsoa kuinka kauan siellä oltiin mut rauhallinen ja turvallinen mieli siitä jäi, se kai pää asia. Ja kun kätilö selitti vielä kaiken samalla niin tuli tunne kun hän tosiaan tietäisi mitä oli tekemässä. :D :D
Harmitus kaikille, joilla se meno on ollu jotenkin hätiköityä. joskus tuntuu että ne ammattilaiset unohtaa, että tää kaikki on outoa ja uutta maallikoille eikä aina jaksa/viitsi selventää asioita..

marce86, ootko porilainen vai? Itteni lisäks taidat ol tähä mennes ainut kenet oon bongannu joka kans synnyttäs Satks:issa :) Mut hyvä tietää, et Poris osattas hoitaa homma ees hiuka pidemmän kaavan kautta, itellä kans maanantaina rakenneultra.

Ei meilläkään ultra kestäny ku noin vartin. En kyllä pidempään ois jaksanu siinä pötköilläkkään. Ultraaja oli oikein mukava ja selitti sitä mukaa, ku ultras, että mitä näkyy. Ja kaikki mitat ja virtaukset saatiin hyvin mitattua. Loppuun vielä kysyi, että jäikö kysyttävää ja sit pyysin kattoon sen sukupuolen.Ja kuvia sain mukaan 5kpl. Tämä siis kunnan puolesta terveystalolla.
Ei mulla ikinä oo ultrat kestäny 20min kauempaa, ei kunnallisella eikä äitipolilla.

En pahemmin vilkuillut kelloa, mutta kyllä musta tuntuu, että rakenneultra kesti ainakin yli puoli tuntia, 45 minuuttia voisi olla villi veikkaukseni. Kaikki katsottiin aika tarkasti läpi. Täällä ei näemmä paljon keskitytä vanhemmille annettaviin kuviin: edellisestä ultrasta sain yhden aika epäselvän kuvan ja tästä rakenneultrasta sellaisen puolittaisen kasvokuvan. Ultraava kätilö sanoikin jotain siihen tyyliin, että ei me täällä lähdetä nyt teitä varten mitään erityisiä kuvia ottamaan. Viime kierroksella (eri sairaalassa) sai mukaansa n. kolme kuvaa ja niissä näkyi ihan söpösti profiili tai jalkapohja tms.

Miu88 eurassa asun :) Viimeksi meni reilusti aikaa ultrassa kun pikkunen ei suostunut heti näyttämään kaikkea. Joten kätilö joutui heiluttelemaan vatsaa välillä, että saa parempaa kuvaa :)

Takaisin