Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huoh..Mulla on vitutuskäyrät melko korkeella taas...Ihan turhia reissuja nuo neuvolat.
Tänään oli kolmas neuvola (18+0) ja lääkäri. Neuvolakäynti kesti sen normaalin 10min.Hb:ta ei mitattu taaskaan.
Lääkäri (nainen) teki sisätutkimuksen, mutta ei kertonut miltä siellä tuntu.Kohdunpohjankorkeuden mittas, mutta ei kirjoittanut sitä mun korttiin..Mulla ois haluttanu tietää miten mennään käyrillä, ku maha on äkkiä kasvanu ja painoa oli tullu n.800g per viikko, että onko se turvotusta, kohdun kasvuun liittyvää vai puhtaasti läskiä...

Päivän kulkua ei helpottanut, se että olin päättäny, ettämennään neuvolaan pulkalla, että esikoinenki saa raitista ilmaa. Matkaa neuvolaan kävellen noin 20min, mutta eihän tuolla vittu mitään pulkkaa vedetä, ku kadut sulanu!Sinnillä mentiin perille, mutta tullessa alko jo tympiin niin, että kyynelet poltteli silmien takan. Onneksi mies sattu soittaan, ku oli lähteny töistä aikasemmin ja tuli hakeen meät sitte tienvarresta:greet015

Rakenneultra jota niin olen ehtinyt jännittämään oli eilen rv20+4 ja pienellä masuasukilla näytti kaikki olevan hyvin :Heartred Painoarvio 360g.
Minä kävin yksityisellä lääkäriasemalla Oulussa tämän, koska en halunnut siihen kunnan tarjoamaan paikkaan mennä. Eli me nähtiin rakenneultra 4d:nä ja kuvat saatiin 3 d:nä joita kertyikin pitkä rivi. On se aina yhtä ihana nähdä kun tyyppi siellä touhuilee, eilen ainakin ultran aikana oli kovastikin liikkeellä.

Nyt taidan minäkin uskaltautua pikkuhiljaa hankkimaan tavaroita pienelle tulokkaalle :)

Kysytäänpä täälläkin kun rakenneultran käyneitä alkaa ropisemaan
Tehdäänkö sillon sisätutkimus? Ultraus on vatsan päältä mutta... Ku en yhtään muista esikoisesta kuin tehtiin. Ajattelin kun äitini ilmeisesti on tulossa seuralaisekseni niin tietäis josko tarttis varotella.
Ja tämä siis torstaina! Jee

Ja onnittelut hyvistä ultrista.

Mulle ei tehty erikseen sisätutkimusta, mutta sisäkautta ultrattiin kyllä istukka, koska sitä ei kunnolla saatu mahan päältä näkyviin. :)

Eilen oli rakenneultra (rv 21+0). Kaikki mitä piti niin näkyi. Jäi huono maku suuhun kiireellisyydestä eikä ultraaja sukupuolta kertonut. Yritti todella nopeaan vilkaista ja totesi ettei näy. Vaava oli peräasennossa vai miksi sitä nyt kutsuttiinkaan ja vähän jalat ristissä. Saatiin neljä kuvaa mukaan, jotka on otettu sarjakuvaksena ja kaikki samanlaisia profiilikuvia. Iltapäivällä menin käymään toisessa ultrassa, jossa lupailtiin tyttöä. Sieltä saatiin monta kuvaa ja muutama video. 2d ultria olivat kummatkin ultrat. Vaava on pari päivää pienempi mitä lasketun ajan mukaan pitäisi olla, muttei la:ta kumminkaan ole muutettu. Painoa pienelle arvioitiin 372g.

Tänään oli neuvola (rv 21+1) ja meillä se aina kestää n. tunnin. Hemppa oli laskenut 110. Kohdunpohjan korkeus 18. Tänään varailtiin samalla uutta verikoetta varten aikaa, sillä veriryhmäni on A-, sekä varailtiin valmennuksia toukokuulle.

Neuvola oli tänään. Niinkun pelkäsin niin hB laskenu lisää ja oli nyt 113 ja lisäraudan sain mukaani. En olis sitä halunnut joutua aloittamaan kun ei tiedä kestääkö maha mut eipä sille mitään voi. Jos väsyttäis vähän vähemmän sit ku hemppa vähän nousis. Kohdunpohjan korkeus 18 cm. Sydänäänet kuulu hyvin ja neuvolatäti sano tuntevansa potkut siihen doppleriin, ja lupaili ettei kauaa mee et tuntuu jo mahan läpi. :) Viikkoja nyt siis 18+5 ja parin viikon päästä on rakenneultra, sitä odotellessa. :)

Alotelkaa varovasti sen raudan kanssa.. kokeilkaa vaikka alkuun joka toinen päivä, itellä pysyny maha silleen kuosissa ja olo kuitenkin piristyny, niin uskon että rauta lähteny nousuun!

Rauta jutuista sen verran, että jos tabletit tuottaa ongelmia niin kokeilkaa ihmeessä nestemäistä rautavalmistetta (saa ihan apteekista). Tuo nestemäinen muoto on ainut, joka on mulle sopinut, kaikki tabletit mitä olen kokeillut aiheutti isot mahavaivat. Nesteen kun voi ottaa pikkuhiljaa päivän mittaan, eikä tarvitse huitaista kerralla naamariin...ihan vaan vinkkinä jos jollakulla muulla on samaa ongelmaa :)

tämä taisi olla se, mitä viimeksi käytin... http://www.apteekkiverkko.fi/maltofer-50mg-fe-ml-liuos-30ml/463430/dp?openGroup=1068

uusia vastaavia on saattanut tulla markkinoille sitten vuoden 2008 :grin

Heissan!

Tänään oli sitten kauan odottamani rakenneultra. :) Rutiinitarkastukset tehtiin, mutta verenpainetta ei jostain syystä saatu mitattua. Ilmeisesti kuitenkin pissassa kaikki ok, kun ei kukaan mulle asiasta enää mitään maininnut näytteenannon jälkeen.

Pikkuinen oli aivan yhtä itsepäinen mitä oli myös niskaturvotusultrassa. Silloin ei meinattu saada turvotusta mitattua, kun sikiö ei suostunut kääntymään sopivaan asentoon. Tällä kertaa hän oli sitten päättänyt, että lymyilee niin ettei näytä kasvojaan. Tämän johdosta pitää siis käydä uudestaan tarkistuttamassa asia, mutta se menee sitten huhtikuun puoleen väliin. :)

Pää-perä-mitta oli 16,1 senttiä ja painoakin pienellä oli jopa 326g. Kuulemma ihan normaalia kasvua, viikkoja on nyt 20+1.

Meille tuleekin kovista tyttöoloista huolimatta ihana pikkuprinssi! :Heartblue:love7
Asia ei hirveän epäselväksi voinut jäädä, kun osasin itsekin arvailla ultranäkymien perusteella että taitaa jotain ylimääräistä haarojen välissä olla. Lääkärikin sitten sanoi, että selkeästi näkyi sukupuoli ja halutaanko tietää. Haluttiinhan me ja sieltä tuli varmistus omille silmille, poika tulee. :)

Eilen rakenneultrassa käytiin, ja kaikki oli hyvin ja niin kuin pitääkin,vilkas kätilön mielestä.:) Haluttiin tietää sukupuoli, niinpä kätilö näytti haarojen väliin ja sanoi että se on tyttö, silloin näkyy kuulemma kaksi viivaa, eli häpyhuulet!?
voisko siihen luottaa, sen jälkeen hän puhui vain tytöstä koko ajan ja sanoi että siro tyttö meille tulee...:love7
Haluaisin ehkä kuitenkin mennä vielä 4d ultraan, olen kuullut kehuja Kaarinan yksityisestä 4d:stä, onko joku käynyt siellä? ja mitä maksoi?

Rakenneultra käyty, ja rauhallinen tyyppi kuvailtavana. Mittojen puolesta olis hieman pienempi ku 21+1, arvot heitteli 20+0 - 21 välillä. Ja pienen arvo oli reisiluu, suurin pää :p toivottavasti tuo tasaantuu vielä... Mutta ainakin tuo lääkäri väitti että kaikki kuitenkin ok, yli 10 päivän heitto kait sit jo ihmetyttäis. Istukka edessä, ja tyyppi perätilassa (siinä varmaan syyt liikkeiden "tunnottomuuteen") Esikoinenkin oli pt:ssä, kääntyi kyllä itse, toivottavasti tämäkin.
Ja äitini oli siis seurana, ja tuli sellainen fiilis että olis tehny alapäätutkimuksenkin jos tämä ei olis ollut mukana (kätilöltä kun kysyin niin vaihtelee, kyseinen lääkäri yleensä tekee miltei aina. ja esikoisestakin oli tehty ku lappuja kattelin.)
Mutta voi, kyllä tunsi itsensä "hoikaksi", lääkäri totes ultratessa että hyvä ku sulla on vähän rasvaa tässä välissä. Tulee selkee kuva, jos olis paljon rasvaa niin tulis epäselvempi suttusempi kuva. :grin ja mullahan siis on kyllä elintasopakki olemassa....
Sukupuolta ei kysytty, senverran ultraaja mutisi että on huono kuvakulma tms ettei kunnolla pystyis sukupuolta arvioimaan... mut eiköhän sieltä tarvittavat värkit kuitenkin löytyny. Näemme sitten synnärillä tuloksen :rolleyes:

^ Joo no me tässä nyt pähkäillään että mennäkö vai ei. Sieltä nettisivuilta luin, että paras aika tehdä 4D-ultra on rv 24-29, kun lapsivettä on vielä riittävästi ja tyyppi ei ole liian iso. Niin ja hinta 180€.

Me ollaan joka tapauksessa menossa viel uusintaultraan rv 26 kun tsekataan se tyypin mahalaukku vielä uudestaan. Se ultra tehdään kyllä ihan normi 2D:nä, joten sikäli olisi kiva vielä 4D-ultraankin mennä, mutta en tiedä sitten onko jo vähän turhaa...? Kun olisivat jo niin lähekkäin.

Viikon päästä perjantaina olisi taas neuvola. Mies ei välttämättä pääse sinne mukaan, kun hällä on työkiireitä niin paljon.
Mua kyllä nyt jopa oikein harmittaa mennä, koska en tykännyt siitä uudesta terkasta yhtään :confused: Mutta ei se vissiin montaa kertaa olekaan, sitten tulee taas joku uusi joka palaa vuorotteluvapaaltaan...

Moikka!

Olen hieman huononlaisesti tänne kirjoitellut mutta lueskellut kyllä teidän kuulumisia ahkerasti :) Täällä kaikki mennyt mainiosti, vaikkakin olin tossa pari viikkoa sitten päivystyksessä kun neuvolassa menin sanomaan että jos kovasti puhun( Enkä siis osaa olla hiljaa) niin rupeaa kamalsti hengästyttämään. Siitä sitten neuvola täti määräsi lääkärille joka laittoi päivystykseen kun epäili keuhkoveritulppaa. No nyt on ainakin otettu laskimoveret, ekg, ultrattu jalat ja sydän ja kaikki hyvin. Nyt vaan ootellaan kovasti perjantaita kun silloin on vihdoin ja viimein ru.

Ai niin ja vatsassa on sellainen meininki että taitaa joku rumpalin alku siellä asustella.

Hyviä jatko vointeja kaikille!!

p.s koetan saada tonne masuosioon myös omaa möhöä :)

Meillä oli tänään ru ja kaikki vaikutti olevan oikein hyvin. Tyyppi oli ihme asennossa, pää alaspäin ja selkäranka mun vatsaa kohti ja jalat taas kiinni nenässä! Ja tyttöä lupaili meille! :D

Hei pitkästä aikaa..

Minulla ei meinannut salasanat toimia tällä foorumilla, ja minut suljettiin aina ulos, niin on sitten jääneet kuulumisten kirjoittelut vähemmälle. Tosin, meitä on täällä niin runsaasti, että tuskin meitä jokaista edes muistetaan :D

Meillä oli tänään myös rakenneultra, ja kaikki mitat on oikein ja sydän hieno (oikein tarkkaan sitä syynättiin). Pepun kuvassa ei näkynyt "ylimääräistä" eli tytöksi kätilö päätteli. Ihme juttu, miten he silti jättää tähän tyttöennustukseen sen takaportin auki, eli kuulema on yleisempää, että tyttö muuttuu vielä pojaksi kuin poika osoittautuisikin tytöksi :) No, 30 viikolla on uusi käynti minun verenpainetaudin takia, ja silloin voidaan vielä asiaa tarkistaa. Enpä kyllä näe sitä kovin merkityksekkäänä :) Näillä ennusteilla mennään, ja jos muuttuukin pojaksi, niin se on vain lystikäs yllätys. Mekko-ostoksille en muutenkaan lähtisi, koska niitä on jo esikolta valmiina.

Viikkoja siis 20+4 (myös ultran mukaan), painoa toisella 370 g. Istua napotti nenä menosuuntaan ja oli oikein vireänä meidän keijukainen.

^ Juu meillekin sanottiin, että tyttö tulossa, tai sitten tosi ujo poika... :p

Takaisin